Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 281 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Prairy schreef
Ook goed voor de luchtvochtigheid in je huis :P

Ditn bedoel jij misschien als grapje,maar het is zeker waar dat sommige huizen in het stookseizoen een veel te lage luchtvochtigheid hebben.Dit kan dan verbeterd worden door bakjes aan de verwarming,kamerplanten,of het openlaten van badkamerdeuren tijdens baden of douchen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:05 



 
Profiel   

Ik weet het ;) Ik heb er ook last van in mijn nieuwbouw appartement, en daarvoor is toevallig vandaag zelfs een bevochtiger binnengekomen!

Het staat al vol met kamerplanten die goed zijn voor de luchtkwaliteit en de badkamerdeur staat vaak open, afzuigkap uit, maar nog is het volgens mij gortdroog binnen. Ik heb het niet gemeten overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:08 



 
Profiel   

Zo,n bevochtiger kan ook goed werken.Ik heb een hygrometer,dan kun je ook zien wat je al voelde.En anders flink wat vochtinbrengende creme smeren in het stookseizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:20 



 
Profiel   

Dat is een beetje lastig in je keel hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:21 



 
Profiel   

Prairy schreef
Dat is een beetje lastig in je keel hahaha


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:22 



 
Profiel   

Prairy schreef
Dat is een beetje lastig in je keel hahaha

Flesjes water? veel drinken helpt, maar beter is natuurlijk de luchtkwaliteit te verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:25 



 
Profiel   

Luchtkwaliteit verbeteren. Ik merk namelijk dat mijn katten en man er ook last van hebben. En ook met mijn hooikoorts zou het schijnbaar moeten helpen :)

En 's nachts water drinken uit een flesje kan ik heel goed (zelfs liggend) maar mijn man is daar niet zo goed in :P Al wordt hij eerlijk gezegd niet wakker. Hij gaat alleen maar snurken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:32 



 
Profiel   

Hier weer een lichtpuntje :+

Een andere adviseur gesproken, en deze zegt aan te geven het contract van mijn man niet als een probleem te zien :+
Binnenkort op gesprek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:24 



 
Profiel   

Prairy schreef
Ik weet het ;) Ik heb er ook last van in mijn nieuwbouw appartement, en daarvoor is toevallig vandaag zelfs een bevochtiger binnengekomen!

Het staat al vol met kamerplanten die goed zijn voor de luchtkwaliteit en de badkamerdeur staat vaak open, afzuigkap uit, maar nog is het volgens mij gortdroog binnen. Ik heb het niet gemeten overigens.

Heb jij een nieuwbouw-appartement met een soort van airconditioning of zo?Ik vraag dat om er van te leren. Ik ben zelf ook min of meer actief op de woningmarkt en of je last hebt van de luchtkwaliteit merk je niet als je even een woning gaat bezichtigen.Ik heb het wel gemerkt in hotelkamers waar ik overnachtte,als daar airconditioning was en de ramen niet open konden,dat de lucht dan erg droog werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 18:03 



 
Profiel   

Wtw zit erin ja. Dus met mechanische aan en afvoer van lucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 19:03 



 
Profiel   

Hoi,
Ik heb een vraag. Ik ga helaas scheiden van mijn man. We verkopen ons huis. Is er ergens in Nederland, liefst Brabant, een plaats waar er nog vrij makkelijk een huurhuis met subsidie te krijgen is? Omdat het allemaal vrij plots is gebeurd, sta ik pas sinds 3 maanden ingeschreven, maar ik kan niet in het koophuis blijven, dat kan ik niet betalen. Urgentie kom ik eigenlijk niet voor in aanmerking vrees ik. Ik heb wel 2 kinderen van 3 en 5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:32 



 
Profiel   

Pffoe dat wordt lastig ben ik bang. Bij mijn woonplaats sta je rond de 7 jaar ingeschreven eer dat je aan de beurt komt.

Krijg je bij particuliere huur huursubsidie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:16 



 
Profiel   

Ligt aan de huur prijs en inkomen. Volgens mij kun je tot 592 of 710 euro kale huur (dat laatste is de sociale huurgrens, dus kan zin dat dat alleen met de punten telling te maken heeft) subsidie krijgen.

@Storm, ik weet het niet zeker, maar wellicht kun je ook huursubsidie krijgen als je een recreatie woning huurt. Je mag je dan alleen niet inschrijven bij de gemeente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 23:40 



 
Profiel   

Prairy, dat zou mooi zijn. Die zijn hier veel in de omgeving. Ik ga eens kijken waar ik meer info kan krijgen bij de gemeente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 07:58 



 
Profiel   

Als je in gemeenschap van goederen was getrouwd dan blijft je man nog wel financieel verantwoordelijk voor jou en de kinderen volgens mij,dus je kunt niet zomaar op straat komen te staan.Ik zou de afwikkeling van de scheiding even afwachten alvorens definitieve stappen,zoals verkopen van je huis,te zetten.In mijn woonplaats werken woningcorporaties niet alleen met wachtlijsten(inderdaad van jaren!) maar ook met loten.Als je een urgentieverklaring hebt ga je zowiezo voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 10:47 



 
Profiel   

Urgentie zou je kunnen uitzoeken hoe het zit qua regels
Maar tegenwoordig heb je meestal gewoon dikke pech
Ook als je na scheiding ineens woonruimte nodig hebt voor jezelf + kinderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 10:58 



 
Profiel   

Storm schreef
Prairy, dat zou mooi zijn. Die zijn hier veel in de omgeving. Ik ga eens kijken waar ik meer info kan krijgen bij de gemeente.

Ik zou eerder de belastingdienst eens bellen (die regelt toch de huurtoeslag, niet de gemeente?)

Gemeente moet het namelijk juist niet weten dat je permanent woont in een recreatie woning. Dat jij er 365 dagen per jaar recreeert, is iets heel anders ;) Daarom zei ik ook, je mag je niet inschreven bij de gemeente. Zij willen dat namelijk niet en kunnen dikke boetes opleggen (is niet waarschijnlijk, maar schrijf je gewoon niet in en maak geen slapende honden wakker).

De belastingdienst interesseert het niet waar je woont, gemeente wel. Hou er wel rekening mee dat je dan in zo'n woning wel forenzen belasting moet betalen (was voor ons ongeveer 200 per jaar meen ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 11:31 



 
Profiel   

Prairy schreef
Wtw zit erin ja. Dus met mechanische aan en afvoer van lucht.

Kun jij nog wel de ramen gewoon openen in jouw woning? Want het door jouw beschreven luchtprobleem trof ik aan in heel veel moderne hotels.Waar ik dan best wel last van had.Hoe komen ze er toch bij om zoiets te bouwen.Dit heet het sick building syndrome.In zakelijke gebouwen nog veel algemener.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:06 



 
Profiel   

Ja, een raam en een deur naar balkon kunnen open.

Bevochtiger hebben we gisteren neergezet en die gaf aan dat het toch nog 57%, en toen we naar bed gingen, 67% . Dat zou dus zelfs te veel zijn. Maar ik heb nog steeds droge ogen. Beetje vreemd allemaal.

Wij vinden dat systeem in ieder geval niks... Is ook een van de redenen dat we willen verhuizen (geen groot punt, maar het telt wel mee)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:14 



 
Profiel   

Prairy schreef
Ja, een raam en een deur naar balkon kunnen open.

Bevochtiger hebben we gisteren neergezet en die gaf aan dat het toch nog 57%, en toen we naar bed gingen, 67% . Dat zou dus zelfs te veel zijn. Maar ik heb nog steeds droge ogen. Beetje vreemd allemaal.

Wij vinden dat systeem in ieder geval niks... Is ook een van de redenen dat we willen verhuizen (geen groot punt, maar het telt wel mee)

Die waarden zouden normaal zijn ja. misschien zijn de filters in je systeem vervuild. Die schijn je 2 keer per jaar te moeten laten schoonmaken\vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:19 



 
Profiel   

Hebben we net vorige week vervangen :+ Was ongeveer 6 maanden na oplevering en veel klussen. Was inderdaad wel nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:28 



 
Profiel   

Prairy schreef
Hebben we net vorige week vervangen :+ Was ongeveer 6 maanden na oplevering en veel klussen. Was inderdaad wel nodig.

Afzetten die handel en gewoon deur of raam open.Of gaat dat niet?Bijv.omdat je verwarming aan dat airconditioningsysteem gekoppeld is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:37 



 
Profiel   

Afzetten gaat inderdaad niet. En raam open kan wel even, maar te lang wordt het een beetje koud. Hebben ook alleen vloerverwarming en dat duurt heel lang voordat het dan weer lekker warm is als het raam heel lang openstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:48 



 
Profiel   

Prairy schreef
Afzetten gaat inderdaad niet. En raam open kan wel even, maar te lang wordt het een beetje koud. Hebben ook alleen vloerverwarming en dat duurt heel lang voordat het dan weer lekker warm is als het raam heel lang openstaat.

Mijn vader werkte op een kantoor en had daar een collega die zijn goede baan daar vaarwel gezegd heeft omdat hij niet tegen de airconditioning op dat kantoor kon.Daar konden de ramen dus niet meer open.Welke architect verzint zoiets nou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 15:11 



 
Profiel   

Even over huurtoeslag
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... eslag-2017

Je moet dus wel ingeschreven staan bij de gemeente, op het adres waar je huurtoeslag over aanvraagt

En de voorwaarden voor 2018
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... eslag-2018
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 281 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen