Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Na het eerste deel: [HTT] [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II* nu tijd voor een deel III!

Voor alle bokkers die:
Een woning te koop hebben...
Een woning willen kopen...
Een (huur) woning zoeken...

In het vorige topic deelde we lief en leed over de ingezakte woningmarkt, gelukte en mislukte open huizen dagen, geslaagde en minder geslaagde verbouwingen. We gaven elkaar tips en tops over advertentieteksten en foto's, discussieerde over vraagprijzen en biedingen maar vooral: deelde elkaars vreugde bij een geslaagde koop of verkoop en verzachtte elkaars frustratie bij een mislukte bezichtiging of wegblijvende potentiƫle kijkers en kopers.

En natuurlijk is dit topic ook voor al het andere leed en vermaak wat hoort bij een huis kopen of verkopen.

Voor iedereen die meekomt uit het vorige topic hoop ik van harte dat al jullie huizen gekocht en verkocht mogen worden in dit topic! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:10 



 
Profiel   

Dan zal ik de gekke wending vermelden. Ons appartement is onder voorbehoud verkocht! Nu vind ik het nog spannender dat tijdens de onderhandeling :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:14 



 
Profiel   

Jeetje BloemBloem... als dit allemaal voorbij is, horen we graag het hele verhaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:21 



 
Profiel   

Dat is een leuke openingspost bloembloem :)
Om terug te komen op de laatste vraag uit twee:
De mensen die het huis te koop hebben, maar het liefst een jaar blijven zitten nog, hebben een optie op een nieuw te bouwen huis.
En aangezien ze nog een paar pony's , geiten, kippen, honden en duiven hebben kunnen ze ook liever niet alles eerst elders onderbrengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:25 



 
Profiel   

Ik ben er ook weer bij. Donderdag weer een bezichtiging. :)

Je maakt het wel spannend zo, Bloem. Ik hoop voor jullie dat het allemaal door gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:26 



 
Profiel   

Bloem joepie toch dus. En weer afwachten maar een stapje verder weer.

Huis in ijsselmuiden. Railing, zachtboord plafond. Ketel niet piepnieuw. Geen idee hoe het met asbest zit en een erg kleine achtertuin. Heel veel redenen waar mensen niet doorheen kunnen kijken. Maar toch best stevig aan de prijs nog trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:33 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Dan zal ik de gekke wending vermelden. Ons appartement is onder voorbehoud verkocht! Nu vind ik het nog spannender dat tijdens de onderhandeling :o

top toch !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 17:39 



 
Profiel   

Super Bloem... hopelijk vanaf nu smooth sailing voor jullie.

Mjetterd, ik kijk er niet van ip dat er mensen nu te koop zetten en er nog een jaar blijven zitten... je kunt wel wachten met te koop zetten, maar wie zegt dat je het dan verkocht hebt voor de nood hoog word?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 18:12 



 
Profiel   

Ik ben er ook weer bij.

Wat goed Bloem! Hopelijk krijgen ze het rond. Komt vast goed.

Bod op bouwkavel ligt gewoon een ton onder de vraagprijs.. := beetje idioot openingsbod en dat vond ons contactpersoon ook. Hij gaat wel een tegenbod doen en onze uiterste prijs is ook bepaald dus hopelijk weet hij er wat van te maken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 18:15 



 
Profiel   

Ons huis is ook onder voorbehoud verkocht!

Liesje89, oei dat is wel heel veel inderdaad! Hopelijk komen jullie er toch nog uit!

BloemBloem, gefeliciteerd! Wat fijn dat het toch gelukt is!

Huis kopen terwijl je eigen huis nog niet verkocht is zou ik nooit doen en ik geloof ook niet dat je de bank daarin mee krijgt. Wij zijn net toevallig bij nog een bank geweest voor nog een hypotheekgesprek en je kunt dus ook pas een nieuwe hypotheekaanvraag inzetten als de bankgarantie van je verkochte huis binnen is. Dan ziet de bank het pas als verkocht. Tenzij je natuurlijk zoveel inkomen hebt dat twee hypotheken mogelijk is maar dat zal niet voor veel mensen weggelegd zijn denk ik := .

Aanstaande dinsdag gaan wij weer bij een huis kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 19:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Fiore en BB! Wat een aparte maar positieve wending. Zijn de kopers dus toch overstag gegaan?

Ons huis is in oktober verkocht (afgelopen december de overdracht) en ons nieuwe huis (geen nieuwbouw) hebben we vrij snel daarna gekocht. Maar daar kunnen we pas in augustus in. Wij zitten dus vanaf december al in een tijdelijke huurwoning. Het was wel even een gedoe, maar wij hadden/hebben dit graag over voor ons droomhuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 19:32 



 
Profiel   

Flore schreef
Wij zijn net toevallig bij nog een bank geweest voor nog een hypotheekgesprek en je kunt dus ook pas een nieuwe hypotheekaanvraag inzetten als de bankgarantie van je verkochte huis binnen is. Dan ziet de bank het pas als verkocht.



Ik dacht dat je wel een hypotheek kon aanvragen als je je huis verkocht is onder voorbehoud. Je hebt dan toch ontbindende voorwaarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 20:31 



 
Profiel   

Bloembloem wat een goed nieuws!
Wij hebben wel een nieuw huis kunnen krijgen terwijl de andere nog niet verkocht was (stond ook niet te koop toen we verliefd werden op het andere huis). We kregen het wel rond hoor. Maar we moesten wel het verschil tussen de hypotheek en 80% van de taxatiewaarde uit eigen middelen kunnen financieren. Gelukkig is het snel verkocht trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 20:53 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Dan zal ik de gekke wending vermelden. Ons appartement is onder voorbehoud verkocht! Nu vind ik het nog spannender dat tijdens de onderhandeling :o


Voorzichtig gefeliciteerd!!

Florw ook natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 20:55 



 
Profiel   

bridgetF schreef
Flore schreef
Wij zijn net toevallig bij nog een bank geweest voor nog een hypotheekgesprek en je kunt dus ook pas een nieuwe hypotheekaanvraag inzetten als de bankgarantie van je verkochte huis binnen is. Dan ziet de bank het pas als verkocht.



Ik dacht dat je wel een hypotheek kon aanvragen als je je huis verkocht is onder voorbehoud. Je hebt dan toch ontbindende voorwaarden?


Wij kunnen wel al een bod doen op een ander huis maar we kunnen pas de nieuwe hypotheek in werking zetten als de bank ons huis als verkocht ziet en dat is op het moment dat de bankgarantie van onze kopers bij de notaris binnen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 21:20 



 
Profiel   

Kijk eens aan, nieuw topic en direct al 2 huizen onder voorbehoud verkocht, dat is een mooie start. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 22:00 



 
Profiel   

Flore schreef
Ons huis is ook onder voorbehoud verkocht!

Liesje89, oei dat is wel heel veel inderdaad! Hopelijk komen jullie er toch nog uit!

BloemBloem, gefeliciteerd! Wat fijn dat het toch gelukt is!

Huis kopen terwijl je eigen huis nog niet verkocht is zou ik nooit doen en ik geloof ook niet dat je de bank daarin mee krijgt. Wij zijn net toevallig bij nog een bank geweest voor nog een hypotheekgesprek en je kunt dus ook pas een nieuwe hypotheekaanvraag inzetten als de bankgarantie van je verkochte huis binnen is. Dan ziet de bank het pas als verkocht. Tenzij je natuurlijk zoveel inkomen hebt dat twee hypotheken mogelijk is maar dat zal niet voor veel mensen weggelegd zijn denk ik := .

Aanstaande dinsdag gaan wij weer bij een huis kijken!

Voorzichtig gefeliciteerd! Mijn duimen draaiden al overuren ;) Hielp voor jou vast ook haha!

Ja, wij vinden het erg brutaal := Maargoed brutaal mens heeft de halve wereld, zal hij ook wel gedacht hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-16 22:25 



 
Profiel   

Wat goed nieuws Flore en Bloembloem!

De makelaar gaat vanmiddag contact opnemen met de openhuizendag mensen (2 stuks en 1 met alleen email) ben heel erg benieuwd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 08:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd BloemBloem!

Wij krijgen over een week gewoon al de sleutel! In onderhandeling geweest in februari en binnen 2 maanden is alles geregeld. Echt snel!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 08:18 



 
Profiel   

Spannend Angela! Verwacht je er zelf iets van?

Maris, dat is inderdaad snel!

Wij hebben de overdracht pas op 1 augustus. Op ons verzoek zodat de twee oudsten hun schooljaar hier af kunnen maken (omdat we waarschijnlijk naar een ander dorp verhuizen) dat loopt tot 23 juli. Kopers vonden dat gelukkig prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 08:42 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook graag aan :)

Me vriend en ik zijn aan het zoeken naar een koopwoning.
We weten inmiddels voor welk type huis en waar we willen wonen.
Ivm tijd te kort van me vriend ga ik naar de 1e gesprekken met hypotheekverstrekkers.
We zijn we samen naar de rabobank geweest maar ik wil verder kijken en daarom steek ik er graag tijd in.

Weet iemand wat de volgende stap is?
Vrijdag bezichtiging 2 woningen.
Kunnen we daarna een 2e bezichtiging inplannen (na het nadenken over de woning)en dan meteen een bod doen?
We hebben al zo'n woning bekeken maar die is helaas al verkocht.
Daarom zijn we al bezig met een startbod aan het bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 12:42 



 
Profiel   

Je kan zelfs ongezien een bod doen :D Of direct na de eerste bezichting :D

Maar je kan idd aangeven een tweede bez. te willen hebben en vervolgens een bod uitbrengen. Maar het staat de makelaar wel vrij om de woning verder te 'verkopen' in die tussentijd.

Je hebt ook nog zoiets als een optie nemen, maar dat houd juridisch alleen in dat een makelaar geen verkoopachtige praktijken mag bezigen. Meestal zijn opties gratis, soms moet je er voor betalen. Duur is ong. een week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 12:47 



 
Profiel   

Sammie schreef
Je kan zelfs ongezien een bod doen :D Of direct na de eerste bezichting :D

Maar je kan idd aangeven een tweede bez. te willen hebben en vervolgens een bod uitbrengen. Maar het staat de makelaar wel vrij om de woning verder te 'verkopen' in die tussentijd.

Je hebt ook nog zoiets als een optie nemen, maar dat houd juridisch alleen in dat een makelaar geen verkoopachtige praktijken mag bezigen. Meestal zijn opties gratis, soms moet je er voor betalen. Duur is ong. een week.


dus dat betekent dat als wij de eerste bezichtiging hebben gedaan en er komt bijv zaterdag iemand met een bod dat hij dat mag accepteren en alsnog de woning verkopen?

bij een andere woning vertelde de makelaar namelijk dat als we interesse hadden dit graag hoorde zodat ze ons mee kon nemen met de onderhandelingen omdat er nog meer geinteresserde waren.

is het bijv handig (als we vrijdag echt denken bij de 1e bezichtiging dit is de woning die we willen) om meteen een startbod op te brengen?
of is dit erg snel? wij hebben geen aankoopmakelaar.
we weten inmiddels wel wat de mogelijkheden zijn ook omdat we (nog) geen eigen geld hebben zijn daar gelukkig ook opties voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 16:27 



 
Profiel   

Wij zijn vandaag naar de andere kant van het land gereden om een huis te bezichtigen....om tot de conclusie te komen dat de foto's wel vanuit hele gunstige hoeken genomen zijn |o
Een dikke tegenvaller dus!
Daar ga je dan om half zeven je bed voor uit, paarden klaar maken om zich een dag te kunnen vermaken, boxen uitmesten, oppas voor de honden regelen.....
Twee uur in de auto heen en twee uur terug....
Ons eigen huis moet nog op de foto, maar ik zal de makelaar op het hart drukken om het niet mooier te maken dan het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 16:59 



 
Profiel   

Mirim dat is zo klo te he. En eigenlijk kopers bedrog. Is me een aantal keren overkomen ook. Nu bel ik eerst de makelaar en vraag hem helemaal uit. Vraag ook maten van kamers, halletjes, asbest, gekke dingen buiten enz.

Het ergste wat mij is overkomen is 260 km (van helemaal oost naar uiterst west in nederland) om ergens te komen waar A de makelaar veel te laat was en op de afgesproken tijd er nog niet was. Gelukkig was tijdelijie bewoner er. En B makelaar niet eerlijk is geweest. Als je vraagt naar een woning of er rare drempels en zo zijn ivm rolstoel gebruik. Nee niks maar een flink hoogteverschil (25 cm maar gen enkele ruimte voor een oprijplaat) tussen minikeuken en woonkamer. En een drempel van 60 cm tussen woonkamer en tuin.

Dan voel je je echt belazerd. Was ook erg blij dat makelaar er nog niet was. Had mogelijk geen diplomatiek gereformeerd geacepterde woorden gebruikt denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen