Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 276 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Neonlight
Hier dezelfde gedachten bij dat huis
Ik vermoed dat het formaat er mee te maken heeft, zo op papier kan ik er verder ook geen flinke haken en ogen aan vinden :n
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:56 



 
Profiel   

Waar vinden jullie de link van dat huis? Ben nu stiekem ook wel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 21:01 



 
Profiel   

Sonja heeft hem gekregen de andere is gaan zoeken op Funda :+

Wij hebben een ander huis waar we maandag voor gaan bellen voor een bezichtiging :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 21:02 



 
Profiel   

Weer een paar pagina's bijgelezen :)

Wij hebben vorige week vrijdag eindelijk bericht gehad van de makelaar, met een tegenbod van 183000 (wij hadden 155000 geboden). En dat het wat langer duurde omdat er nog een koper was maar die moest eerst kijken wat het zou kosten om zelf een huis te bouwen.

Omdat wij nu nog op vakantie zijn en dat al gemeld hadden, en ook niet zoveel haast meer hebben (zij laten ook op zich wachten), gaan we maandag eerst naar de bank, en dan eens kijken of en welk tegenbod wij weer gaan doen.

We hebben nog een optie gezien, maar dat is met een agrarische bestemming en de gemeente wil eerst een goed plan kunnen goedkeuren voordat je dat zou mogen kopen. En ik heb eigenlijk geen idee hoe een bank daarover denkt.
Omdat dat ons inziens later lastig weer te verkopen zou zijn, gaan we toch maar met de eerste optie verder waar we die eigenlijk al een beetje afgeschreven hadden.

Moet een beetje moeilijk blijven voor ons geloof ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 14:17 



 
Profiel   

Voor een object met agrarische bestemming krijg je ( normaliter , maar misschien zijn er uitzonderingen) maar 80% gefinancierd
Maar misschien is er de mogelijkheid om het huis om te zetten naar woonbestemming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:18 



 
Profiel   

Nee (nog) niet, de makelaar is daar al een hele tijd met de gemeente over aan het emmeren, maar ze willen dat niet. Anders was het allang verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:36 



 
Profiel   

Als je dan genoeg hebt aan een financiering van 80% is er nog niet veel aan de hand.
Of het moeilijker te verkopen is achteraf is de vraag.
Bij agrarische bestemming zijn er vaak wel meer mogelijkheden met het huis zelf.
Het is bijvoorbeeld makkelijker om een bedrijf in te beginnen als bij een huis met woonbestemming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:43 



 
Profiel   

Booooo schreef
Sonja heeft hem gekregen de andere is gaan zoeken op Funda :+

Wij hebben een ander huis waar we maandag voor gaan bellen voor een bezichtiging :D

Ik zou het leuk vinden je ervaringen te volgen. Zelf heb ik aan de verkopende kant gestaan en vond het een spannend proces.Ik had een makelaar ingeschakeld en had daardoor minder direct contact met potentiele kopers. Jammer want ik had er van willen leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:46 



 
Profiel   

We hebben maandag een gesprek bij een bank, met zowel een zakelijke als particuliere adviseur (in 1g gesprek), omdat we ook het bedrijf van mijn man kantoor willen laten houden waar we gaan wonen. Dus wellicht is het dan alsnog volledig te financieren, maar dan een deel privé en een deel zakelijk. Die
80% is handig om te weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:49 



 
Profiel   

Blij te horen dat ik niet de enige ben die redelijk wat onder de vraagprijs gaat zitten :+

Anjali: ik zal hier wel updates blijven houden hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:55 



 
Profiel   

Booooo schreef
Blij te horen dat ik niet de enige ben die redelijk wat onder de vraagprijs gaat zitten :+

Anjali: ik zal hier wel updates blijven houden hoor


Ik denk dat je mij bedoelt? Wij hebben wel wat extra kosten eraan ;) ongeveer 200.000 euro :P en een hoop extra werk door vervuilde grond, slopen huidige opstallen en nieuwbouw huis zetten :)

Proberen kan altijd, laag bieden :) ik heb in 2008 ook een huis dat eerst voor 245000, verlaagd naar 237500, uiteindelijk voor 225.000 gekocht. Ik had toen gelijk gezegd dat dat mijn eerste en enige bod zou zijn, had geen zin in onderhandelingen. Met wat gemor zijn ze toen akkoord gegaan, maar hé, ik had het voor de prijs die ik wilde betalen...

Uiteindelijk is het natuurlijk, voor welke prijs wil jij het kopen, en waarvoor wil de verkoper, verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:00 



 
Profiel   

En denk eraan dat je er met de koopprijs niet bent,want je krijgt nog heel veel bijkomende kosten. Als verkoper trouwens ook,toen moest ik een enorme smak makelaarscourtage betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:02 



 
Profiel   

Je weet toch van tevoren wat je aan makelaarscourtage kwijt bent? Ik heb mijn huis bijna in de verkoop gehad, maar dat was ná ik van de makelaars te horen had wat ze gingen kosten.

Zelfde met het kopen van een huis. Als het goed is heb je je enigszins voorbereid, en weet je wat er aan bijkomende kosten bij komt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:09 



 
Profiel   

Ik weet inderdaad dat de kosten koper erbij komen. Daar was ik al op voorbereid :+ Al zijn er wel manieren om die dus in je hypotheek te krijgen.

Bij verkoop weet je dat toch ook gewoon? Toen ik mijn huis verkocht wist ik van te voren hoeveel ik de makelaar zou betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:37 



 
Profiel   

Ik wist dat niet. Ik dacht dat koste koper betekende dat de koper alle bijkomende kosten zou moeten betalen.Ik heb wel een dik pak papier vol kleine lettertjes gehad van de makelaar maar heb dat niet helemaal gelezen,het was ook nogal in vaktermen.Nu ging er dus van de opbrengst van het huis een flink bedrag af,en ik denk dat de kopers ook nog eens veel extra hebben moeten betalen,maar dat weet ik verder niet.In elk geval profiteren er velen mee bij de verkoop van een huis.Het schijnt dat je het ook zelf kunt doen zonder makelaar.Dat scheelt dan wel kosten.Maar notariskosten zullen onvermijdelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:48 



 
Profiel   

Nou ja profiteren mee.... ;)
Die mensen doen ook hun werk. Voor het ene huis moeten ze wat meer lopen als voor het andere huis, maar een makelaar moet wel gewoon werken voor zijn geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:01 



 
Profiel   

Prairy schreef
We hebben maandag een gesprek bij een bank, met zowel een zakelijke als particuliere adviseur (in 1g gesprek), omdat we ook het bedrijf van mijn man kantoor willen laten houden waar we gaan wonen. Dus wellicht is het dan alsnog volledig te financieren, maar dan een deel privé en een deel zakelijk. Die
80% is handig om te weten!


Ik weet niet of het om 1 perceel gaat, of meerdere kadasternummers maar de overdrachtsbelasting verschilt ook nog van 0% voor bedrijfsmatig agrarisch gebruik, 2% voor woning/erf/tuin of 6% voor agrarische grond gekocht door een particulier. Hoe dit precies zit kan de bank of notaris je misschien vertellen? Voor ons heeft de notaris het uitgezocht.

Er zijn overigens als particulier nog wel mogelijkheden om te zorgen dat je 0% ipv 6% betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:05 



 
Profiel   

Als verkoper heb je in principe het makelaarscourtage (vaak een percentage van de verkoopprijs, niet altijd, en daar is over te onderhandelen kan ik je vertellen) en daarnaast doorhalen van de hypotheek. De andere kosten zitten dan in de kosten koper. Lijkt me ook nogal wiedes dat je de makelaar betaalt voor zijn werkzaamheden en de notaris voor het doorhalen van JOUW hypotheek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:11 



 
Profiel   

De overdracht belasting ken ik, ik werk bij een makelaar en ben ervoor in opleiding, alleen de hypotheek kant ken ik voor agrarisch niet.

We gaan het morgen merken bij de bank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:30 



 
Profiel   

Oh Haha dan heb ik niets gezegd :D
Succes morgen bij de bank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:54 



 
Profiel   

Prairy: Succes, spannend!

Net gebeld om een afspraak te maken voor een bezichtiging.. 'Helaas, de woning is onder voorbehoud verkocht, ik kan geen bezichtiging inplannen'. Ik kan je wel op de reserve lijst zetten.

Zo irritant dat Funda niet meteen aangepast wordt {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 08:42 



 
Profiel   

Funda wordt pas aangepast als de wettelijke bedenktijd voorbij is, of als de ontbindende voorwaarden verlopen zijn (bij ons tenminste). Elke keer als het onverhoopt niet doorgaat, en het pand weer opnieuw aangemeld moet worden, kost dat geld (ik meen voor niet-NVM makelaars € 180 per aanmelding, dus ook voor wijzigen van verkocht ovb maar beschikbaar). Vandaar dat er vaak mee gewacht wordt.

Daarbij duurt het soms een dag voordat de wijzigingen die ingevoerd worden, zichtbaar zijn op Funda :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 08:45 



 
Profiel   

Dat zou vanuit Funda dan echt aangepast moeten worden. Niks zo irritant als dit. Laat de makelaars gewoon 'vrij' de status kunnen wijzigen.
Zover ik heb meegemaakt/gezien/gehoord is het zelden dat een financiering niet door gaat. Lijkt me ook dat je dat uitzoek vóór je serieus op een huis gaat bieden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:11 



 
Profiel   

Sommige makelaars passen de status helemaal niet aan en laten zelfs bezichtigingen doorgaan tot de ontbindende voorwaarden zijn verlopen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:36 



 
Profiel   

Bij mijn huis heeft het te koop-bord nog wekenlang zonder verkocht-bordje in de tuin gestaan nadat de verkoop al rond was.Maar nog geen overdracht geweest. Ik woonde toen nog in het huis en om de haverklap belden er mensen aan die informatie wilden of het zelfs wilden bezichtigen. Ik zei dan altijd dat het in principe verkocht was en dat ze de makelaar maar moesten bellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 276 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen