[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:00

Dank je! Achter het Tropenmuseum en bij brouwerij het IJ (de molen, als je daar bekend bent ;) )
Werd telkens extreem overboden bij alle particuliere appartementen, maar nu dus wel raak bij deze ex-sociale huurwoning. Heb er wel wat werk aan, maar heb er enorm zin in!

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:14

Ik haak ook aan:), wij hebben ook een ander huis gekocht, en 1 aug is de passeerdatum.. kan bijna niet meer wachten . Eindelijk een leefkeukrn en ruime tuin.
We hebben 2 weken voor klussen en verhuizen i.v.m overdracht huidige huis dat betekent een drukke vakantie.
Hebben hypotheek 20 jaar vast.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:08

Zo, dat is snel over! Gefeliciteerd.

Aan de mensen die al een huis gekocht hebben, ging je ook nog op verschilllende tijden kijken bij het huis om te zien hoe de woonomstandigheden zijn?
Het lijkt mij bv echt horror als bij het bezichtigen het een heel rustige buurt lijkt en je komt er als je er woont achter dat je vreselijk gillende buurkinderen hebt, die toen niet thuis waren :+

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:14

Het huis wat we nu gekocht hebben staat in een dorp/ buurt wat we wel kennen. Bij huizen waar we niet wisten hoe de buurt was, deed ik wel wat onderzoek, en liep ik voor het bezichtigen een paar keer door de buurt.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:26

Fitzroy schreef:
Zo, dat is snel over! Gefeliciteerd.

Aan de mensen die al een huis gekocht hebben, ging je ook nog op verschilllende tijden kijken bij het huis om te zien hoe de woonomstandigheden zijn?
Het lijkt mij bv echt horror als bij het bezichtigen het een heel rustige buurt lijkt en je komt er als je er woont achter dat je vreselijk gillende buurkinderen hebt, die toen niet thuis waren :+

Ja, dat hebben wij zeker gedaan, we zijn zelfs met de honden door de buurt gaan wandelen om dat te kunnen inschatten. Het is toch geen pakje boter wat je even koopt.
En een rustige woonomgeving was voor ons heel belangrijk, aangezien wij van een boerderij midden in het bos naar een vrijstaand huis in een rustige straat, maar toch terug "een dorp in" gingen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:44

Ik ben er inderdaad in de week tussen bezichtiging en bieding (was een vaste dag voor) elke dag langsgefietst. Heb ook mijn toekomstige bovenbuurman gesproken en dat was ook wel even fijn. Maar goed, garanties heb je helaas nooit..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:52

Gefeliciteerd Batje!

Onze hypotheek staat voor 30 jaar vast ivm lage rente. We kunnen hem meenemen naar een volgend huis of wanneer we dit huis ooit willen verkopen kunnen nieuwe kopers hem overnemen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:03

Is dat nieuw, Cayenne? Dat de nieuwe bewoners een hypotheek over kunnen nemen? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:34

Buitenland? In Nederland gebeurt dat in ieder geval niet.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:29

Hypotheek is per persoon met het pand gekoppeld als onderpand van het krediet.

Wij kunnen de hypotheek ook meenemen naar een andere woning, maar dan gaat het dus om de voorwaarden die gelden bij onze huidige hypotheek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:28

Fitzroy schreef:
Is dat nieuw, Cayenne? Dat de nieuwe bewoners een hypotheek over kunnen nemen? Ik heb daar nog nooit van gehoord.


Weet ik niet? We wonen hier nu 2 jaar.
Ik zal het eens aan manlief vragen. Nu ga ik twijfelen of ik het wel goed begrepen heb :')

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:59

batje schreef:
Dank je! Achter het Tropenmuseum en bij brouwerij het IJ (de molen, als je daar bekend bent ;) )
Werd telkens extreem overboden bij alle particuliere appartementen, maar nu dus wel raak bij deze ex-sociale huurwoning. Heb er wel wat werk aan, maar heb er enorm zin in!


Oh, dat is een leuk stukje Amsterdam. Ik woon zelf in nieuw West, maar vrienden van mij wonen in de Conradstraat wat op loopafstand is van Brouwerij 't IJ

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:01

Oh wat leuk, de Conradstraat is ook een fijne plek. We wonen nu ook in die buurt en ivm de scholen van de kinderen moest ik iets dichtbij vinden. Ben erg blij dat dat gelukt is!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:02

batje schreef:
Oh wat leuk, de Conradstraat is ook een fijne plek. We wonen nu ook in die buurt en ivm de scholen van de kinderen moest ik iets dichtbij vinden. Ben erg blij dat dat gelukt is!


Laat maar weten als je kluskulp wilt hebben. Ik ben, als mijn agenda het toelaat, meestal wel in voor een middagje verven ofzo

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:53

Wat een lief aanbod!! <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 01:01

Fitzroy schreef:
Is dat nieuw, Cayenne? Dat de nieuwe bewoners een hypotheek over kunnen nemen? Ik heb daar nog nooit van gehoord.


Wij zijn 2jaar geleden voor het eerst naar de banken geweest om te kijken wat we kunnen besteden en dat kan al even in Nederland.
Voor ons niet gunstig gezien de rente die al 8jr vast staat en hoger is dan de huidige rente. Maar we mogen de hypotheek meenemen naar het volgende huis.

We gaan toch maar bieden op een huis. Helaas veel animo, dus acht de kans klein dat wij het worden, maar ja.........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 01:25

Spanned superpony! Voldoet het huis aan al jullie eisen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:23

Cayenne schreef:
Spanned superpony! Voldoet het huis aan al jullie eisen?


Nee, dat niet. Maar wel veel naar eigen wens te maken. En de plek is semi gunstig.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:38

Ik heb een hele tijd geleden hier gereageerd dat wij voor een nieuwbouwhuis zijn ingeloot. Wij hebben 1,5 week terug de sleutel gekregen. Wij hebben al geverfd, de vloer ligt er beneden in, boven deels. Nu moeten wij het kleigrond uitgraven en er zand in gooien. Bij de oprit eerst puin en dan ophogen..
Wij hadden hier een flink bedrag voor gereserveerd en blijkt dat wij dit nodig hebben. Ik ben wel geschrokken van de kosten. Hoe hebben jullie dit gedaan? Heeft iemand tips?

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:56

De verkopende partij laat opeens niets meer horen, ik zou een rondje lopen daar om te kijken wat ze achter laten zodat ik weet wat ik moet kopen. Overdracht is 9 augustus. Ik weet niet eens of ze al wel een huis gevonden hebben := stel die hebben ze niet, kunnen zij dan de overdracht uitstellen? Deze datum is door hun gekozen, wat mij betreft mocht het toen later maar nu heb ik alles aangepast aan deze datum dus later kan niet meer... 17 juli is het laatste contact geweest en toen werd gezegd eind van de maand een rondje te doen... had eergisteren dus een bericht gestuurd met wanneer mogelijk is maar niks meer hierop gehoord... hoop dat ze gewoon druk met verhuizing zijn ofzo :=

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:57

Lifaya, rustig blijven. Ik voel me ook niet geroepen om altijd maar direct te moeten reageren op een bericht.
Wat heb je gestuurd een appje of een mailtje?

Het is wel echt iets van deze tijd dat mensen maar denken dat je altijd opneemt of direct reageert. Dat doe ik echt niet. Misschien willen ze gewoon even overleggen eerst? En sturen ze dan later een bericht.

Het is einde maand, maar gister een bericht en vandaag nog niks gehoord moet niet direct een probleem zijn. En zo wel, zal je het ook wel horen?

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:00

Eergisteren had ik dus een bericht gestuurd. De verkopende partij zijn vrienden van vrienden van mij dus niet random. Voorheen verliep het contact altijd wel soepel, miss in de avond reageren ofzo dat is geen probleem, maar we zijn nu bijna 48 uur later en ik moet wel echt weten welke inboedel ik moet kopen := is ook een duur kostenplaatje... ik heb sowieso een bed en een vaatwasser en kledingkast nodig, maar zij zouden kijken of ze met de verhuizing de bank, ijskast, fornuis, kledingkast zouden achter laten. En dat zijn ook geen goedkope dingen dus moet er wel rekening mee kunnen houden....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:06

Blijkbaar weten ze het nog niet of zijn ze druk.

gewoon rekening mee houden. Verhuizen kost altijd meer geld dan je wilt. En als ze sturen dat je het niet kan overnemen, moet je het toch kopen. Dus zou het gewoon achter de hand houden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:23

In plaats van een berichtje sturen even langs gaan of bellen?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:32

Ik ga dit topic ontstippen jongens.. gister de sleuteloverdracht gehad, dus we zijn nu officieel grootgrondbezitter en niet meer op de woningmarkt <3 :D In m'n topic staat een linkje naar mijn volgtopic om te zien hoe we er een paarden paradijsje van gaan maken <3