Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 475 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

superpony schreef
Blijkbaar weten ze het nog niet of zijn ze druk.

gewoon rekening mee houden. Verhuizen kost altijd meer geld dan je wilt. En als ze sturen dat je het niet kan overnemen, moet je het toch kopen. Dus zou het gewoon achter de hand houden.

Gezien ik heel krap in het budget zit is het wel iets wat belangrijk is om te weten. Wil het liefst alles nieuw kopen maar als ze niks achter laten kan dit wss niet en zal ik wat tweedehands moeten aanschaffen en dan moet je ook weer vervoer regelen :+ maar kunnen zij bijvoorbeeld de datum van overdracht zomaar verschuiven of niet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 12:46 



 
Profiel   

Staat de datum van overdracht in het getekend voorlopig koopcontract?
Ik denk dat ze het dan niet zonder jouw medewerking kunnen verschuiven.

Bij mij is de datum achteraf veranderd ivm lengte rentevoorstel van de bank (en boete te betalen om die langer vast te houden). Dat hebben we in overleg gedaan en beide partijen waren akkoord.

Verder kan de radiostilte best betekenen dat ze wat dingetjes nog niet zeker weten en er pas op terug komen als ze dat wel doen. Je kunt er over een paar dagen eventueel een berichtje achteraan doen in de trend "is mijn vorige bericht ontvangen?".

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:15 



 
Profiel   

Dat scheelt weer, dat zij het niet zomaar kunnen aanpassen. Hoop natuurlijk dat ze gewoon een mooi huisje hebben gevonden maar zowel voor mij en vooral voor mijn huurbaas kwam later veel beter uit. Heb het met wikken en wegen alsnog kunnen aanpassen naar hun uiterste datum en zou mij wel bedonderd voelen als er opeens om uitstel gevraagd gaat worden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 15:57 



 
Profiel   

Tja, sorry, maar dat hoort bij verhuizen....Als kopers iets willen overnemen of wat dan ook, kunnen we daarover praten, maar verder zal het mij een zorg zijn. Ze kopen ons huis en verder dan de officiele dingen ga ik me niet verdiepen in hun situaties en budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:28 



 
Profiel   

superpony schreef
Tja, sorry, maar dat hoort bij verhuizen....Als kopers iets willen overnemen of wat dan ook, kunnen we daarover praten, maar verder zal het mij een zorg zijn. Ze kopen ons huis en verder dan de officiele dingen ga ik me niet verdiepen in hun situaties en budget.

Dit zijn dingen die al besproken waren voor we het koopcontract tekende ;) dus is niet iets wat opeens ter sprake kwam. Het is geen verplichting dat zij dingen achterlaten maar hier moet wel over gecommuniceerd worden zodat ik hier ook gewoon rekening mee kan houden. Ik weet dat de vrouw het fornuis, bank en kledingkast maar al te graag achter wou laten, maar jah, zij is natuurlijk niet de enige die daar over gaat := dus vandaar ook dat ik graag duidelijkheid wil over wat er achterblijft en wat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:52 



 
Profiel   

lifaya schreef
superpony schreef
Tja, sorry, maar dat hoort bij verhuizen....Als kopers iets willen overnemen of wat dan ook, kunnen we daarover praten, maar verder zal het mij een zorg zijn. Ze kopen ons huis en verder dan de officiele dingen ga ik me niet verdiepen in hun situaties en budget.

Dit zijn dingen die al besproken waren voor we het koopcontract tekende ;) dus is niet iets wat opeens ter sprake kwam. Het is geen verplichting dat zij dingen achterlaten maar hier moet wel over gecommuniceerd worden zodat ik hier ook gewoon rekening mee kan houden. Ik weet dat de vrouw het fornuis, bank en kledingkast maar al te graag achter wou laten, maar jah, zij is natuurlijk niet de enige die daar over gaat := dus vandaar ook dat ik graag duidelijkheid wil over wat er achterblijft en wat niet.

Had dat niet al duidelijk moeten zijn toen je het voorlopig koopcontract tekende? Daar hoort zo'n lijst bij te zitten waar dat op staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:53 



 
Profiel   

De dingen die ze 100% zeker achter lieten hebben we inderdaad in het koopcontract opgenomen :j zoals de meubels voor het balkon en de gordijnen die er nu hangen en magnetron. Dat staat er allemaal netjes in. Maar de rest moesten ze nog kijken wat hun nieuwe woning te bieden heeft en wat ze uiteindelijk zelf toch nieuw willen kopen en wat niet. De vrouw wou het liefste bijna alles achterlaten op hun bedden, tv en tv meubel enzo na dan xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:56 



 

Hey dit topic zocht ik :D Vorige week een andere woning gekocht en sinds dit weekend staat mijn eigen huis op Funda. Vandaag al 2 bezichtigingen en ze heeft er nog 2 in de mail die nog ingepland moeten worden.

Leuk om hier mee te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 11:09 



 
Profiel   

Vandaag zijn de foto's gemaakt. Kwamen al meteen mensen vragen of we gingen verkopen :)

Hopelijk is het op tijd verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 12:01 



 
Profiel   

Ik heb mn huis verkocht zonder makelaar. Wat moet ik niet over het hoofd zien? De overdracht doen we pas in februari of maart. Het is een vrij nieuw appartement met zeer gezonde vve, dus bouwkundig/qua onderhoud niet ingewikkeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 19:23 



 
Profiel   

Ik mag mij vandaag ook officieel afmelden, overdracht vandaag gehad en ben al begonnen met dozen verplaatsen xD morgen ook beginnen met verven wss en dan volgend weekend helemaal over :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 23:27 



 
Profiel   

Swah schreef
Ik heb mn huis verkocht zonder makelaar. Wat moet ik niet over het hoofd zien? De overdracht doen we pas in februari of maart. Het is een vrij nieuw appartement met zeer gezonde vve, dus bouwkundig/qua onderhoud niet ingewikkeld.

Hier kun je een gratis model koopcontract voor een appartement vinden:
https://www.eigenhuis.nl/huis-verkopen/ ... erdracht#/
Als je meer vragen hebt, zou ik lid worden van Vereniging Eigen Huis. Sowieso een aanrader, ik heb er al een paar keer profijt van gehad. Maar misschien ben je al lid :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:03 



 
Profiel   

Thanks! Ben idd lid, helemaal niet aan gedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:28 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? :o
Gisteren een mooi gesprek gehad met de hypotheker en ga vanaf nu 'rustig' aan opzoek naar de 1e koopwoning *\o/* . Al vraag ik me af hoe rustig dat gaat zijn, want de huizen gaan hier in de regio als warme broodjes over de toonbank :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:41 



 
Profiel   

Ha leuk topic, ga eens lezen!

Zelf een leuk appartement gezien, vrijdag bezichtigen.. Echter, na wat opzoekwerk bij het kadaster zie ik dat de vraagprijs bijna €120.000 hoger is dan aankoopprijs huidige eigenaar in 2016. Laat wel weer zien hoe oververhit de woningmarkt is.. misschien toch maar wachten tot de volgende recessie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:25 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Ha leuk topic, ga eens lezen!

Zelf een leuk appartement gezien, vrijdag bezichtigen.. Echter, na wat opzoekwerk bij het kadaster zie ik dat de vraagprijs bijna €120.000 hoger is dan aankoopprijs huidige eigenaar in 2016. Laat wel weer zien hoe oververhit de woningmarkt is.. misschien toch maar wachten tot de volgende recessie..


Ja? Maar die prijs heb jij nu niks mee te maken feitelijk. Ons huis is nu als duurste ooit in deze straat verkocht. 2jr terug vonden ze een ander huis voor 10.000 minder nog allemaal te duur hier en die is ook veel lager weg gegaan.
En ja, wij hebben tijdens de crisis gekocht en maken veel winst.

Maar daar tegenover stond onze rente wel bijna 3x hoger dan we nu krijgen voor nieuwe huis.

Je kijkt naar wat je kan kopen en wat je per maand kwijt wil zijn. Het zal vast weer wat inzakken ooit, maar zover als het tijdens de crisis was, kan het denk ik nooit meer worden. Wel kan de rente weer stijgen. Dan zakken de huizen een klein beetje en stijgt de rente vast harder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 23:18 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Ha leuk topic, ga eens lezen!

Zelf een leuk appartement gezien, vrijdag bezichtigen.. Echter, na wat opzoekwerk bij het kadaster zie ik dat de vraagprijs bijna €120.000 hoger is dan aankoopprijs huidige eigenaar in 2016. Laat wel weer zien hoe oververhit de woningmarkt is.. misschien toch maar wachten tot de volgende recessie..


Is dat de verkoopprijs destijds of de inschrijving van de hypotheek? Want die kan flink hoger zijn dan de hypotheek zelf. En misschien is er wel flink aan verbouwd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:35 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
MacavityL schreef
Ha leuk topic, ga eens lezen!

Zelf een leuk appartement gezien, vrijdag bezichtigen.. Echter, na wat opzoekwerk bij het kadaster zie ik dat de vraagprijs bijna €120.000 hoger is dan aankoopprijs huidige eigenaar in 2016. Laat wel weer zien hoe oververhit de woningmarkt is.. misschien toch maar wachten tot de volgende recessie..


Is dat de verkoopprijs destijds of de inschrijving van de hypotheek? Want die kan flink hoger zijn dan de hypotheek zelf. En misschien is er wel flink aan verbouwd?


Dat weet ik niet zeker, er staat alleen "koopsom" bij, verder is het een appartement in een comlex uit 2013, dus naast eventueel een nieuwe keuken en/of badkamer is er niet veel verbouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:44 



 

Maar wat doe het ertoe wat een huidige eigenaar ervoor betaald heeft? Het gaat toch om de huidige markt en waarde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:47 



 
Profiel   

Als je het kadastrale uittreksel opvraagt van het object, krijg je inderdaad de koopsom. Als je wil weten wat de hypotheek is, krijg je inderdaad de inschrijving te zien (dus niet hoeveel de hypotheek daadwerkelijk was/is, maar tot hoeveel ze kunnen lenen voordat je weer naar de notaris moet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:56 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Maar wat doe het ertoe wat een huidige eigenaar ervoor betaald heeft? Het gaat toch om de huidige markt en waarde?

Klopt, maar hoop een inschatting te kunnen maken van huidige markt en waarde op basis van informatie uit het verleden (en van andere woningen in de flat, maar beperkte informatie). Waarbij ik mij afvraag hoe sterk de woningmarkt is aangetrokken; is 180% prijsstijging (voor < 3ton) in drie jaar 'normaal'? Dat kan, maar weet ik te weinig vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 13:56 



 
Profiel   

Als het pand eerst via een executieveiling verkocht is, zou dat kunnen. De prijzen 3 jaar geleden waren wel een stuk minder.

En als zij flink (en netjes) verbouwd hebben, dan is het pand ook meer waard, zeker als er bijv een zolder met dakkapel bij de woonruimte getrokken is en een uitbouw gezet is.

En in Amsterdam is de markt gewoon krankjorem, niks anders van te maken :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 14:14 



 

Voor alle aanstaande verhuizers heb ik echt de tip. Action heeft handrollers met krimpfolie, ideaal om alles stevig en beschermend in de pakken. Zo heb ik al een doos met fotolijsten aan elkaar gefolied :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 18:49 



 
Profiel   

Stille meelezer meld zich met een vraag.

Heeft er iemand ervaring met verkoop of aankoop op inschrijving? Op welke bedrag onder of boven de vraagprijs kwam je hier uiteindelijk mee uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:39 



 
Profiel   

Wij moesten voor een bepaalde datum en tijd een bod doen. Naast het bod zijn de ontbindende voorwaarden belangrijk.
Wij hebben boven de vrpr geboden, omdat het met ons budget ruim kon.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 475 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen