Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 434 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Ik heb een open huis bezocht waar het ook met bieden ging, dat huis vond ik gelukkig niks, maar dat principe stond me ook erg tegen.
Ik heb gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar en was daar erg blij mee. Zeker bij bieden zou ik niet zonder kunnen, maar ik heb geen idee of een aankoopmakelaar dan überhaupt een optie is. Bij mij ging hij mee de tweede bezichtiging namelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 20:46 



 
Profiel   

We krijgen over twee uurtjes de sleutel *\o/* *\o/* *\o/* :=
(Stuiterstuiter)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 09:59 



 
Profiel   

Leuk Anna, gefeliciteerd :D

Ik krijg hem over 1,5 week, voelt soms nog wat onwerkelijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 10:08 



 
Profiel   

Leuk Liezsje!
Hier ook hoor, hopelijk gaat dat over als we straks aan het klussen zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 10:14 



 
Profiel   

Succes en veel plezier aan iedereen die binnenkort de sleutel krijgt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 10:16 



 
Profiel   

Spannend Anna!
Wij hebben ook maar 1 keer bezichtigd en toen een bod uitgebracht. Geen aankoopmakelaar gehad. En de huizenmarkt was nog niet overspannen in 2013. Pas na aankoop begon de huizenmarkt aan te trekken, wat wel een geluk was want wij moesten nog een huis verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 10:43 



 
Profiel   

Wij hebben twee keer bezichtigd, daarna een bouwtechnische keuring laten doen en toen dat goed bleek zijn we gaan bieden. Dit duurde alles bij elkaar 2 weken geloof ik.
Dit was trouwens in 2016.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 10:45 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een tijd getwijfeld maar ik ga denk ik geen bod uitbrengen. De bezichtiging was in het donker en ik kan niet zo goed kiezen in 3 dagen.

Anna spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 10:49 



 
Profiel   

Bij twijfel nooit doen inderdaad.

Bij ons huis lag er al een recente bouwtechnische keuring, we wisten precies wat er nog aan kleine puntjes afgewerkt moest worden. Makelaar was daar heel eerlijk en duidelijk in.
Hadden dit huis ook al een tijdje in het vizier, zijn al in de buurt gaan wandelen met de honden e.d.

Het huis was van een stel wat er net een jaar in gewoond had, voor 90 procent het huis gerenoveerd had, toen ruzie kreeg en uit elkaar is gegaan. Hun pech...voor ons geluk.
Ze zaten er mee in de maag, het water stond ze tot aan de lippen, huis moest echt weg uiteindelijk.

Vergelijkbare huizen zijn ook hier in de regio een stuk duurder.
Dus toen de prijs nog een keer zakte hebben we er niet lang over hoeven nadenken.
Bezichtiging wel overdag gedaan, dat scheelt wellicht.

Een collega zei laatst, goh vrienden van ons wilden het ook kopen, maar het was opeens zo snel weg...dus ja, als we hier nog drie dagen geaarzeld zouden hebben dan waren we vast te laat geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 11:41 



 
Profiel   

Het is geen kleine uitgave en het heeft best veel impact de inderdaad niks overhaast doen. Erg jammer dat de markt zo is. Eerst rustig met de hond lopen en een keuring laten doen is er niet bij, hier iig niet.

Wij hebben net een offerte aangevraagd met de hypotheekadviseur, bij NIBC. Meer mensen die hier een hypotheek hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 21:12 



 
Profiel   

Wij hebben het huis ook gekocht na de eerste bezichtiging. Maar dat was meer omdat dit voor ons budget echt een buitenkans was. We hebben nu een half vrijstaande woning met een mega tuin en anders zouden we met ons budget een hoek of tussen woning kunnen kopen. Het is eigenlijk best belachelijk want voor een aantal jaren geleden had je met ons budget hoe dan ook een half vrijstaande woning gehad. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 23:50 



 
Profiel   

Floko schreef
Wij hebben net een offerte aangevraagd met de hypotheekadviseur, bij NIBC. Meer mensen die hier een hypotheek hebben?

Mijn ouders hebben hun hypotheek bij NIBC als ik het goed heb.

@Petrichor: wat is een half vrijstaand huis? Een 2 onder 1 kap woning? Ik ken die term helemaal niet.

Hier ook na de eerste bezichtiging geboden omdat er nog veel anderen geïnteresseerd waren en het voor mijn budget een buitenkans was. Er stond al wel een 2e bezichtiging gepland en die hebben we ook door laten gaan.
Weet wel dat je zelfs na het tekenen van het koopcontract nog 3 dagen hebt om er zomaar onderuit te kunnen en je kan een voorwaarde in het koopcontract opnemen over bijv. de uitkomst van een bouwtechnisch rapport. Dat bij X de koop alsnog niet doorgaat. Net als dat je altijd een bod doet onder voorbehoud van financiering, zodat je niet de boete moet betalen als je de financiering niet rond krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 09:34 



 
Profiel   

11AFotograaf schreef
Floko schreef
Wij hebben net een offerte aangevraagd met de hypotheekadviseur, bij NIBC. Meer mensen die hier een hypotheek hebben?

Mijn ouders hebben hun hypotheek bij NIBC als ik het goed heb.

@Petrichor: wat is een half vrijstaand huis? Een 2 onder 1 kap woning? Ik ken die term helemaal niet.

Hier ook na de eerste bezichtiging geboden omdat er nog veel anderen geïnteresseerd waren en het voor mijn budget een buitenkans was. Er stond al wel een 2e bezichtiging gepland en die hebben we ook door laten gaan.
Weet wel dat je zelfs na het tekenen van het koopcontract nog 3 dagen hebt om er zomaar onderuit te kunnen en je kan een voorwaarde in het koopcontract opnemen over bijv. de uitkomst van een bouwtechnisch rapport. Dat bij X de koop alsnog niet doorgaat. Net als dat je altijd een bod doet onder voorbehoud van financiering, zodat je niet de boete moet betalen als je de financiering niet rond krijgt.



Als ik het goed heb begrepen zijn er bij een 2-onder-1 kap twee (vrijwel identieke) woningen onder 1 kap (dak) gebouwd.

Bij een half vrijstaand huis heb je twee op zichzelf staande huizen, die tegen elkaar aan 'geplakt' zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 09:39 



 
Profiel   

Wat Roxanne zegt klopt inderdaad en volgens mij had het ook iets te maken met een vrije tuin. Wij hebben 0.0% inkijk in onze tuin van achter. Hooguit kan de buurman vanuit zijn slaapkamer kijken maar verder niemand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 10:06 



 
Profiel   

Okey, nu snap ik. Ik kende het verschil helemaal niet. Sowieso is geen inkijk wel heel erg fijn! Dat heb ik gelukkig ook behoorlijk weinig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 10:14 



 
Profiel   

Floko, wij ook via NIBC.
Op zich tevreden van, goeie rente en condities.
Vriendelijke helpdesk.

Maar een tip die ik je kan geven, blijf er zelf kort opzitten, die hebben behoorlijke achterstanden en daarmee duurt een aanvraag daar langer als normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 10:17 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook aan! Wij zijn nu bezig met een nieuwbouwhuis en gaan volgende week tekenen bij de notaris.

Alleen kregen wij een afrekening van de notaris waarop een bedrag stond die wij zelf moeten betalen. Vinden we gek want dat was niet met de hypotheekadviseur afgesproken. Wij snappen er zelf niks van en het is geen klein bedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 12:00 



 
Profiel   

Dat is toch logisch?! Je hebt je kosten koper natuurlijk die kan je niet lenen hoor... Je overdracht belasting , hypotheek advies kosten notaris kosten. Dat was bij ons wel €10.000 en ja dat moet je zelf betalen.

Edit zie dat het om nieuwbouw gaat dan heb je de belasting niet maar wel kosten van hypotheekadvies etc dat moet je gewoon betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 12:09 



 
Profiel   

Welke kosten staan er op de afrekening DonDon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 12:49 



 
Profiel   

Hypotheekadvies, NHG-provisie, hypotheekakte is zo al een paar duizend euro.

Waarom bel of mail je je hypotheekadviseur niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 13:11 



 
Profiel   

11AFotograaf schreef
Okey, nu snap ik. Ik kende het verschil helemaal niet. Sowieso is geen inkijk wel heel erg fijn! Dat heb ik gelukkig ook behoorlijk weinig!

Ja dat is heel erg fijn, bij ons zit er een stuk bos achter de tuin dus wij zien alleen maar hoge bomen.

Voor ons dus de redenen om na de eerste bezichtiging direct over te gaan op bieden. Het was dit of in de bouw, echt een buitenkans dus.

Maar in andere gevallen zou ik eigenlijk wel heel graag een 2e bezichtiging willen je ziet een 2e keer gewoon veel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 14:36 



 
Profiel   

DonDon schreef
Ik meld me hier ook aan! Wij zijn nu bezig met een nieuwbouwhuis en gaan volgende week tekenen bij de notaris.

Alleen kregen wij een afrekening van de notaris waarop een bedrag stond die wij zelf moeten betalen. Vinden we gek want dat was niet met de hypotheekadviseur afgesproken. Wij snappen er zelf niks van en het is geen klein bedrag.

Dat is dan waarschijnlijk je kosten koper, maar wel erg vreemd dat je daar niets van af wist.

Bij ons werd namelijk gevraagd of we eigen geld hadden en hoeveel, toen werd er uitgelegd hoeveel kosten koper bedraagt bij een huis van ons budget en dat we dat dus zelf moesten betalen.

Voor niks komt de zon niet op helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 14:40 



 
Profiel   

DonDon schreef
Ik meld me hier ook aan! Wij zijn nu bezig met een nieuwbouwhuis en gaan volgende week tekenen bij de notaris.

Alleen kregen wij een afrekening van de notaris waarop een bedrag stond die wij zelf moeten betalen. Vinden we gek want dat was niet met de hypotheekadviseur afgesproken. Wij snappen er zelf niks van en het is geen klein bedrag.


Even ervanuit gaande dat je een hypotheek op marktwaarde krijgt, dan is je getaxeerde marktwaarde lager dan de hypotheek die je neemt. Dat was wel handig geweest als de adviseur je had verteld dat je rekening moest houden met een zelf in te leggen bedrag, maar je had natuurlijk ook zelf even kunnen vragen hoe de hypotheek opgebouwd was en of je nog ergens rekening mee moest houden.

Wat ook kan is dat je een overwaarde had op je oude huis die je moet meenemen in je nieuwe huis waardoor je minder hypotheek krijgt.

Maar het makkelijkste is natuurlijk even contact opnemen met je adviseur, ipv gismogelijkheden hier op bokt krijgen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 00:44 



 
Profiel   

Sassy schreef
Floko, wij ook via NIBC.
Op zich tevreden van, goeie rente en condities.
Vriendelijke helpdesk.

Maar een tip die ik je kan geven, blijf er zelf kort opzitten, die hebben behoorlijke achterstanden en daarmee duurt een aanvraag daar langer als normaal.

Dat is goed om even rekening mee te houden idd, wij willen zsm alles rond hebben. Bedankt!

Dondon, vervelend dat er nog kosten bij kwamen en dit niet duidelijk was van tevoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 09:58 



 
Profiel   

Zo, weer even bezig geweest in ons nieuwe stulpje. Ben er zooo blij mee! Ik vond dat eerst best spannend omdat we het al na één bezichtiging gekocht hebben maar het voelt helemaal goed, word er steeds blijer mee <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 17:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 434 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen