Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 283 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Er zijn 3 foto's van de buitenkant en 3 tekeningen van binnen. Wij wilden eigenlijk helemaal geen funda advertentie. De bedoeling is stille verkoop maar omdat men tegenwoordig zoekopdrachten aanmaakt bij funda en niet meer bij de makelaar kom je volgens de makelaar niet onder funda uit.

Wij willen alleen écht geïnteresseerden binnen hebben. De bedoeling is dat het huis pas volgend jaar april oid wordt overgedragen. Aangezien de huizen bij ons (nieuwbouwwijk) niet aan te slepen zijn durven wij deze tactiek te proberen. Mocht het volgend jaar maart nog niet verkocht zijn dan komen er foto's, een bord etc.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 11:34 



 
Profiel   

Ah duidelijk :) Denk dat de makelaar wel veel vragen gaat krijgen over jullie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 11:37 



 
Profiel   

Wij zijn ook hele rare mensen :P Nee er staat in de omschrijving dat wij een huis hebben gekocht waar de paarden in de achtertuin komen. Makelaar licht telefonisch toe dat die woning nog verbouwd moet worden.

Wij hebben ook aangegeven geen kijkers te willen die voor een snelle oplevering gaan. Wij gaan gewoon niet tussentijds huren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 11:43 



 
Profiel   

Booooo schreef
Selka: Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.. Waarom zonder foto's .. Persoonlijk zou ik nooit een afspraak maken als ik geen foto's zie.



ik heb mijn huis ook gekocht zonder eerst fotos te hebben gezien.
voordeel was wel dat ik blanco naar de bezichtiging ging :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 11:50 



 
Profiel   

Nou... kijk uur morgen is al gepland. 7 stellen die willen komen kijken. Huis staat 3 1/2 uur online :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 12:33 



 
Profiel   

Hahaha, nou, die 18 januari moeten jullie wel halen dan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 12:37 



 
Profiel   

Wow!! Zo zie je maar dat het ook zonder foto’s kan. Fijn dat er gelijk zoveel animo is.

Gefeliciteerd Stephanie

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 12:59 



 
Profiel   

Nu ben ik wel benieuwd naar de foto's die er dan wel bij staan.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 13:07 



 
Profiel   

Wow spannend Selke, jullie buurt is booming Haha :p . Succes morgen!

Bedankt allemaal, hopelijk na een jaar eindelijk een stekje *\o/* . Ben nog wel nerveus voor de financiering. Het zal wel lopen maar toch :+ .
Overigens even een sneak preview. Dit wordt 'm:
[ img ]

Als ik wat meer zekerheid heb post ik nog wel wat meer. Voor nu is het mondelinge toezegging en moet de financiering nog rond :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 21:38 



 
Profiel   

Vorige week een bod gedaan op een heel leuk huis en de hele week gewacht op antwoord van de makelaar.. Zijn we gewoon afgemaild.. Is dit de gebruikelijke procedure?

Stephanie: Wauw wat een mooi huis zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 21:59 



 
Profiel   

Selke spannend hoor zo snel al zoveel mensen, daar moet toch iemand bijzitten.

Stephanie gaaf zeg. Mooi huisje.

Knetterhard geen idee geen ervaring mee maar je hebt in ieder geval bericht gehad.

Iemand vroeg me hoe lang ik al bezig was. Zo ongeveer ruim 2 jaar. Huur of koop en al die tijd is het ja nee ja nee ja nee ja nee ja nee enz. Om gek van te worden omdat ik dus nog steeds niet weet hoe wat en waar enige dat ik nu eindelijk zeker weet is dat ik kan blijven zitten zolang de bank niet moeilijk gaat doen. Dat is alvast wat zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 22:16 



 
Profiel   

Gaaf dat witte huis in welke provincie staat die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 23:45 



 
Profiel   

Knetterhard, in wat voor markt zitten jullie, en hoe lang stond het al op de markt?

Ik vermoed dat er een andere partij was met een beter bod en/of betere voorwaarden waarbij ze dan even wilden wachten hoe ver ze daarmee kwamen.

Of het netjes is om het zo te doen, is een andere vraag ;)

Stephanie, wat een leuk huis!! Hopelijk gaat alles gesmeerd :)


Wij hebben, na nog wat meer onderzoek naar de weg die mogelijk achter het perceel komt te liggen waar wij interesse in hebben, toch besloten een eindbod te doen. Zonder het extra weilandje, want daar hebben we toch niets aan op dit moment, kost alleen maar geld en tijd (wat we de komende jaar/2 jaar toch niet hebben waarschijnlijk haha)

Nu dus weer afwachten. Het eindbod zit precies tussen ons vorige bod en het tegenbod van de verkopers in. Als ze er niet mee akkoord gaan, dan stopt het hier helaas (heb ik er ook expliciet bij vermeld). We zijn onderhand bijna een maand verder, ik vind het wel mooi geweest :P

En als we wel een akkoord krijgen op de prijs, en we tekenen de koopovereenkomst, dan laat ik die mooi gelijk in het kadaster inschrijven :P Gaat me niet gebeuren dat die e.kel van een makelaar nog even snel een ander dealtje sluit en eerder gaat passeren en wij het dus alsnog kwijt zijn. Kost ongeveer 175 euro, maar so be it (dat beschermt je overigens ook tegen faillissement van de verkoper! Dan moet het huis dus alsnog aan jou geleverd worden, ipv dat de curator het aan een andere / betere partij gaat verkopen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 23:51 



 
Profiel   

Bij ons is ook alles rond *\o/* *\o/* 15 december de overdracht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 09:15 



 
Profiel   

Wat fijn dat alles nu redelijk vlot lijkt te lopen bij de meeste mensen!

Ik heb volgende week de overdracht, is het gebruikelijk om als koper iets mee te nemen voor de verkoper? Ik heb geen idee hoe dit werkt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 09:49 



 
Profiel   

@prairy: even nieuwsgierig: welke extra zekerheden biedt inschrijving bij het kadaster boven een gewoon voorlopig koopcontract volgens jou?

Gefeliciteerd met de aankopen hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 09:52 



 
Profiel   

Stephanie: Mooi huis!

knetterhard: Ik had met ons bod 3 dagen de tijd gegeven, en toen zelf contact opgenomen.

Prairy: Voor jou ook nog even spannend dus! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 09:59 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Wat fijn dat alles nu redelijk vlot lijkt te lopen bij de meeste mensen!

Ik heb volgende week de overdracht, is het gebruikelijk om als koper iets mee te nemen voor de verkoper? Ik heb geen idee hoe dit werkt :P


Nee, voor zover ik weet niet :) Ik heb in ieder geval nog nooit iets meegenomen :P

Wendy schreef
@prairy: even nieuwsgierig: welke extra zekerheden biedt inschrijving bij het kadaster boven een gewoon voorlopig koopcontract volgens jou?

Je schrijft de koopovereenkomst in in het kadaster ('voorlopige' heeft er overigens niks mee van doen, tenzij de koper binnen de wettelijke bedenktijd zegt dat hij het huis toch niet wil, of gebruik moet maken van de ontbindende voorwaarden, is er niks voorlopigs aan, zeker niet als verkoper).

1:
Het huis wordt dan 'geblokkeerd', zodat elke notaris tijdens zijn recherche (moet hij doen voor en na de overdracht) kan zien dat het huis al aan iemand beloofd is. Dan mag hij het dus niet passeren. Als je hem niet inschrijft, ziet een andere notaris dus niet dat het huis al beloofd is, en kan de verkoper nog snel aan iemand anders, bij een andere notaris, verkopen, voordat het bij jou zou passeren.

2:
Stel, je koopt een huis en tekent de koopovereenkomst. Je schrijft hem niet in in het kadaster via de notaris.

De verkoper gaat failliet (dat kan zelfs nog op de dag dat de akte passeert), de curator (of de bank) ziet het huis en denkt, ha mooi, die kunnen we snel voor een goede prijs (beter dan die van jou, of sneller) verkopen. Dan heb je geen poot om op te staan, zelfs al heb je die getekende koopovereenkomst. De verkoper is door het faillisement namelijk niet meer bevoegd om te beslissen over het huis.
Heb je de overeenkomst wel ingeschreven, dan staat al vast dat het huis aan jou beloofd is en kan de curator er niet meer aan komen. Dan wordt het huis, ook in geval van faillissement, gewoon aan jou geleverd.

Let wel, dit zijn uitzonderlijke gevallen, 95-98% van de gevallen gaat het volgens mij gewoon goed, maar in mijn geval, waarin ik 0,000% vertrouwen heb in de verkopend makelaar, wil ik die zekerheid hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:03 



 
Profiel   

Prairy schreef
Wendy schreef
@prairy: even nieuwsgierig: welke extra zekerheden biedt inschrijving bij het kadaster boven een gewoon voorlopig koopcontract volgens jou?

1:
Het huis wordt dan 'geblokkeerd', zodat elke notaris tijdens zijn recherche (moet hij doen voor en na de overdracht) kan zien dat het huis al aan iemand beloofd is. Dan mag hij het dus niet passeren. Als je hem niet inschrijft, ziet een andere notaris dus niet dat het huis al beloofd is, en kan de verkoper nog snel aan iemand anders, bij een andere notaris, verkopen, voordat het bij jou zou passeren.

Maar die vlieger gaat dus alleen op als de verkoper een andere partij vindt die eerst een voorlopig koopcontract tekent nadat jullie dat hebben gedaan en kan passeren voordat jullie dat zelf kunnen.
Bovendien is de vraag of met jullie eerdere koopcontract het andere koopcontract niet gewoon nietig wordt verklaard, als de zaak voor de rechter komt.

Jullie koopcontract was dan namelijk gewoon geldig...
Bovendien moeten de mensen dan een makelaar vinden die bereid is om dit te doen (als hij betrapt wordt is hij heel flink de pineut en terecht) en glashard kunnen liegen tegen de notaris.
En ook al lukt hen dat, dan nog heeft de 2e koper geen poot om op te staan, jullie hadden het eerste contract, zijn of haar contract is nietig.
Citaat
2:
Stel, je koopt een huis en tekent de koopovereenkomst. Je schrijft hem niet in in het kadaster via de notaris.

De verkoper gaat failliet (dat kan zelfs nog op de dag dat de akte passeert), de curator (of de bank) ziet het huis en denkt, ha mooi, die kunnen we snel voor een goede prijs (beter dan die van jou, of sneller) verkopen. Dan heb je geen poot om op te staan, zelfs al heb je die getekende koopovereenkomst. De verkoper is door het faillisement namelijk niet meer bevoegd om te beslissen over het huis.
Heb je de overeenkomst wel ingeschreven, dan staat al vast dat het huis aan jou beloofd is en kan de curator er niet meer aan komen. Dan wordt het huis, ook in geval van faillissement, gewoon aan jou geleverd.

Let wel, dit zijn uitzonderlijke gevallen, 95-98% van de gevallen gaat het volgens mij gewoon goed, maar in mijn geval, waarin ik 0,000% vertrouwen heb in de verkopend makelaar, wil ik die zekerheid hebben.

Ook de vraag of dat klopt, de verkoper heeft namelijk beslist over het huis voordat hij of zij failliet ging. En dan geldt de datum van het voorlopig koopcontract, niet de datum dat de akte passeert.
Bovendien gaat een bank of curator dan voor de snelle, makkelijke oplossing die het meeste geld oplevert. De kans is groot dat jullie overeenkomst meer oplevert dan een veiling....

Ik heb zelf in zo'n uitzonderlijke situatie gezeten en flink juridisch advies ingewonnen. Eigenaar moest ook verkopen vanwege faillissement, maar er ging uiteindelijk anderhalf jaar overheen voordat deze kon leveren.
Moraal van het verhaal is dat je met zo'n voorlopig koopcontract een heel stevig wapen in handen hebt (maar dan moet het natuurlijk wel snel getekend worden, dat is wel heel belangrijk).
Natuurlijk zaten wij wel in een andere markt, maar ik denk echt dat inschrijving in het kadaster in 99,9% van de gevallen niet nuttig is. Weggegooid geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:17 



 
Profiel   

Het gaat mij in dit geval niet om een failissement :) Het zijn erfgenamen, het staat al +40 jaar leeg en er zit waarschijnlijk geen hypotheek op.

Ik weet dat de makelaar nog een andere partij had die interesse had mogelijk (niet zozeer alleen info van de makelaar, maar ook van mensen in de buurt), en heb er geen zin in dat die me het huis na overeenkomst nog onder de neus vandaan haalt (ben even het juiste spreekwoord kwijt) :+

Die makelaar is helaas niet aangesloten bij een branchevereniging, want dan had ik hem allang aan de hoogste paal geknoopt (na tekenen overeenkomst dan :P) , ik zie hem echt wel nog even snel verkopen aan een andere partij als dat beter uitkomt. En dat voorkomt die inschrijving dan dus. Ik gooi liever een paar tientjes weg voor mijn gemoedsrust. De akte passeert ook pas in mei (de inschrijving bij het kadaster is overigens maar 6 maanden geldig), dus hij zou nog wel wat extra tijd hebben om nog een andere koper te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:25 



 
Profiel   

@Prairy: kun je iets inschrijven in het kadaster dan voor je het officieel gekocht hebt?Mijn ex-huis bleek bij de verkoop niet ingeschreven te staan op de mijn naam en die van mijn broer en zus,terwijl wij het geerfd hadden van onze moeder. Het stond dus nog op naam van haar al lang overleden man (onze vader).De notaris ging dus onderzoek doen.Gelukkig was dit een simpele situatie,maar ik kan me voorstellen dat je in gecompliceerde gevallen problemen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:29 



 
Profiel   

anjali schreef
@Prairy: kun je iets inschrijven in het kadaster dan voor je het officieel gekocht hebt?Mijn ex-huis bleek bij de verkoop niet ingeschreven te staan op de mijn naam en die van mijn broer en zus,terwijl wij het geerfd hadden van onze moeder. Het stond dus nog op naam van haar al lang overleden man (onze vader).De notaris ging dus onderzoek doen.Gelukkig was dit een simpele situatie,maar ik kan me voorstellen dat je in gecompliceerde gevallen problemen krijgt.


Daar heb je de notaris voor, die moet dat allemaal uitzoeken. Je kunt de koopovereenkomst (door de notaris) laten inschrijven in het kadaster. Hoe het precies zit met erfgenamen en dingen op naam zetten, weet ik niet exact :) Het gebeurt vaak dat dit niet op naam van de erfgenamen gezet wordt hoor, bij een pand wat wij verkocht hebben, was dat niet het geval, en waar ik nu op aan het bieden ben, staat ook nog gewoon op naam van de originele eigenaar (oom van de erfgenamen).


Laatst bijgewerkt door Prairy op 22-11-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:35 



 
Profiel   

Zo dat zijn er al een hoop Selka, ik begrijp helemaal dat je niet alle fotos van binnen op Funda wil is toch een stukje privacy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:45 



 
Profiel   

Prairy schreef
anjali schreef
@Prairy: kun je iets inschrijven in het kadaster dan voor je het officieel gekocht hebt?Mijn ex-huis bleek bij de verkoop niet ingeschreven te staan op de mijn naam en die van mijn broer en zus,terwijl wij het geerfd hadden van onze moeder. Het stond dus nog op naam van haar al lang overleden man (onze vader).De notaris ging dus onderzoek doen.Gelukkig was dit een simpele situatie,maar ik kan me voorstellen dat je in gecompliceerde gevallen problemen krijgt.


Daar heb je de notaris voor, die moet dat allemaal uitzoeken. Je kunt de koopovereenkomst (door de notaris) laten inschrijven in het kadaster. Hoe het precies zit met erfgenamen en dingen op naam zetten, weet ik niet exact :) Het gebeurt vaak dat dit niet op naam van de erfgenamen gezet wordt hoor, bij een pand wat wij verkocht hebben, was dat niet het geval, en waar ik nu op aan het bieden ben, staat ook nog gewoon op naam van de originele eigenaar (oom van de erfgenamen).

En dat is nou precies waar bij ons de crux zat... een van de percelen stond nog op naam van de overleden echtgenoot. Omdat hij failliet was, en niemand wist dat dat perceel nog deels op zijn naam stond, had niemand de erfenis aanvaard. Dat bleek pas toen onze notaris onderzoek ging doen.
Mijn punt is dus dat het juist heel belangrijk is om hier navraag naar te doen. Dat hebben wij dus niet gedaan (we namen aan dat de makelaar dat gechecked had, anders had hij het niet eens in de verkoop mogen nemen) en daarmee hadden wij onszelf een hoop ellende kunnen besparen. Maar aan de andere kant hadden we dit huis dan ook niet gehad, dus ach.
Maar de verkopend makelaar heeft er dus ook een rol in (die ze blijkbaar vaker niet pakken?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 11:42 



 
Profiel   

Dat is inderdaad wel een heel uitzonderlijk geval... Overlijden en failliet is samen bijna een garantie voor slechte verrassingen denk ik.

Maar wel fijn dat jullie het hebben kunnen kopen dan :)

Ik hoop dat dat bij ons wat soepeler verloopt, het is in ieder geval 1 perceel, geen deelpercelen, we wachten nu maar weer af. Zal wel een dag of 3 of langer duren voor we antwoord hebben. Ze / de makelaar zijn niet de snelste. Heb die hele vent trouwens nog nooit gezien, en de ene keer dat ik hem aan de telefoon gehad heb was nu niet bepaald een succes :+ We hebben dus ook helemaal geen aanvullende info kunnen krijgen van hem, alles zelf uit moeten zoeken. Mededelingsplicht verkoper is zeer summier opgepakt zeg maar. Wel weer leerzaam, dat wel :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 11:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 283 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen