Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 358 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

We hebben hen net laten weten dat we op 6 april alles leeg willen hebben, dus voila :) Ze hebben nog 2 maanden om erop te anticiperen, dus lijkt me meer dan voldoende.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:17 



 
Profiel   

Groot gelijk Yasmine. Tijd zat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:23 



 

Gefeliciteerd prairy!! Ook nog flink gezakt van prijs, dat is nog snel gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:58 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :D

Het is inderdaad voor de verandering heerlijk snel gegaan *\o/* Het is niet een mysteryhuis geworden, wel een met een mooi verhaal :+ De eigenaren hebben het jaren verhuurd aan verschillende mensen, maar zeer waarschijnlijk zijn ze door (een vriend van) de laatste huurder gegijzeld geweest, en daarna wilden ze niet meer verhuren en hebben ze het te koop gezet.

Het is een lelijke, geschakelde bungalow geworden in *knip* (echt waar, de allerlaatste plaats waar ik had willen wonen door verleden), maar wel 1 met *knip* land :j

Met een beetje mazzel (als de makelaar meewerkt) kunnen we a.s. woensdag de taxatie en bouwkundige keuring laten uitvoeren. Hypotheekadviseur heb ik ook al gesproken dus die weet er ook van. Krijg ik morgen een lijstje van met dingen die we moeten aanleveren. Daar hadden we gelukkig al op geanticipeerd, de jaarcijfers van mijn man zijn bijvoorbeeld al klaar.

16 maart gaan we op vakantie, dan wil ik eigenlijk alles klaar hebben O:) Beetje gas erop ~~}> Gelukkig komt de hypotheekadviseur oorspronkelijk uit Amsterdam, dus die moet wat beter om kunnen gaan met mijn NH directheid dan de mensen uit Brabant (mijn ervaring is dat die dat meestal niet zo goed kunnen handelen, en als ik iets in mijn kop heb, dat snel moet gebeuren, dan moet dat ook snel gebeuren :)) )


Yasmine, goed gedaan!



Laatst bijgewerkt door Nadia op 22-02-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek informatie verwijderd


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 21:04 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Prairy!

Edit: meteen even gekeken, mooi huis, ideaal met convectorputten en leuk die kachel in de hoek, en mooi perceel met bos en wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 23:12 



 

Leuk huis! Doet me een beetje aan Center Parcs denken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 00:26 



 
Profiel   

Jans schreef
Leuk huis! Doet me een beetje aan Center Parcs denken :))


Ja, die ouwe meuk huisjes hahaha. We gaan het iets opknappen, 2 muren weghalen en een stuk van het plafond in de woonkamer, badkamer leeg slopen en vernieuwen, nieuwe vloeren, de keuken die erin zit slopen en onze huidige keuken erin plaatsen. Convectorputten vind ik niet geweldig, maar de verwarming werkt goed.

Het idee is om over een paar jaar aan de andere kant van het perceel een nieuw huis te bouwen, en te kijken of we deze af kunnen splitsen en verkopen. Maar eerst overeenkomst tekenen en hypotheek en naar de notaris ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 00:36 



 
Profiel   

Als de taxateur komt voor het taxatierapport, moet je dan ook offertes aantonen voor het gene wat je wilt gaan verbouwen? Of komt dat op pure schattingen op aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:07 



 
Profiel   

Wij zien nooit offertes als we een taxatie uitvoeren, krijgen alleen de verbouwingsspecificatie.
Ik vul die van ons nieuwe huis ook in op schatting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:19 



 

Wij moesten ook een schatting aanleveren. Ik moet nog wel even vragen hoe het zit met vooruitbetaling van het bouwdepot, zoals de keuken is zo’n bedrag dat kunnen wij niet voorschieten. Dat is wel lastig van ons bouwdepot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:38 



 
Profiel   

Oke goed om te weten.

Shanna: Volgens mij las ik laatst in dit topic dat bijv. een keuken zit op de factuur 14 dagen betalingstermijn (bijv.). De factuur stuur je dan naar de bank, en dan maken die het over, of jij zelf van bouwdepot naar je eigen rekening en dan door naar de keukenboer.
Als ik het goed heb begrepen tenminste :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:41 



 

Wij nemen een ikea-keuken met online merk-apperatuur en zelfgemaakt maatwerkblad. Bij ikea krijg je geen factuur, en dus ook geen betaaltermijn :Y)
En bij veel online figuren moet je ook vooraf betalen, na betaling wordt het opgestuurd.. en we hebben maar maximaal 4 weken om te verbouwen en verhuizen, dus ik knijp hem wel wat dat betreft :=
Denk dat ik ga kijken of ik offertes kan overleggen voor het bouwdepot, maar dat kan pas vanaf moment van overdracht, dus zet wel druk op de ketel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:46 



 
Profiel   

Ik kreeg bij Ikea gewoon een bon hoor. En volgens mij konden wij hem toen ook later ophalen dan we hem gekocht hadden, zou je even kunnen overleggen. Wellicht dat ze ook uitgestelde betaling doen.

Of als je een credit card hebt, zou je ook daarmee kunnen betalen. Als je (bij de rabo iig) na de 20e iets koopt, wordt het pas eind van de maand erna van je rekening gehaald. Dan heb je ruim een maand om de bon in te dienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd prairy!

Goed gedaan Yasmine: het een risico dat ik idd ook niet zou nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:37 



 
Profiel   

Yasmine schreef
We hebben hen net laten weten dat we op 6 april alles leeg willen hebben, dus voila :) Ze hebben nog 2 maanden om erop te anticiperen, dus lijkt me meer dan voldoende.

Heel verstandig.Door duidelijk te zijn voorkom je problemen.En er zijn toch gewoon regels voor dit soort dingen.Bij de overdracht krijgen zij het geld en jullie het huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:06 



 
Profiel   

Er zijn genoeg redenen te bedenken om van de regels af te wijken indien nodig of gewenst
Maar dan moet de rest van de situatie zich ook Lenen voor wat flexibiliteit
Bij een voorgeshiedenis van uitstellen en wat minder optimale communicatie zou ik idd Liever de standaard volgen

(Het Voorstel van de notaris is helemaal niet heel vreemd/apart of raar
Maar juist zinvol(dat als je flexibel wil zijn je dit wel dicht zou moeten timmeren qua risico’s )
Maar ik zou in dit geval ook voor de “better safe than sorry “ tactiek gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:36 



 
Profiel   

Keuken vooruit betalen? Bijzonder. Mandemakers vraagt dat niet. Aanbetalen snap ik maar geheel betalen echt niet. Straks is het niet goed en heb je alles al betaald.

Offertes gaat bij ons bouwdepot niet. Moeten echt facturen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:08 



 
Profiel   

AAAAAAA *\o/*

Makelaar belde net.. Ze vonden 185 nog te weinig, ze willen het verschil wel delen dus we zijn op 187 uitgekomen :D
Het is dus rond! Voorlopige koopovereenkomst wordt opgemaakt, ik durf alleen nog niet te hard te juichen. Het hangt echt van het taxatierapport af hoeveel we aan verbouwing mee kunnen financieren anders gaat het straks alsnog niet door (ja dit hebben we als ontbindende voorwaarde mee genomen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:16 



 
Profiel   

Jeej Boooo!!!

Hopelijk komt dat allemaal goed dan, moet vast lukken toch? Goed dat je dat als ontbindende voorwaarde opneemt.

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:18 



 

Gefeliciteer Booooo!! Gaat fijn hier met de geslaagde zoekacties! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:18 



 
Profiel   

Goed nieuws Boooo! Duimen voor de keuring! Weet je al wanneer die is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:19 



 
Profiel   

Dank je wel :D

Nee ik moet eerst een taxateur gaan zoeken, die een beetje mee wilt werken :')

Ik ben de afgelopen tijd met 2 adviseurs in gesprek geweest:
- Rabobank
- Onafhankelijke adviseur

Mijn voorkeur gaat uit naar de onafhankelijke, denk dat we daar meer voor elkaar krijgen maar die is natuurlijk wel duurder kwa advieskosten. Die heb ik net al gebeld, maar krijg ik niet te pakken.
Zouden jullie nu al kiezen waar je mee verder wilt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:37 



 
Profiel   

Hoelang duurt het bij jullie ongeveer tot de sleuteloverdracht? De makelaar zei we zetten het voor voorlopig even op 01-05-2018 dan weten we zeker dat we dat halen ivm de financiering rond krijgen. Voor ons is het niet erg want dan kunnen we nog een paar maanden door sparen :+ Maar het wordt wel eerder toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:40 



 
Profiel   

Ja want je zult nu een gratis intake hebben gehad maar je zal straks moeten gaan betalen ervoor ook. Even voor de beeldvorming 29 januari is ons bod geaccepteerd. 5 februari hadden we afspraak met onze hypotheekadviseur. 8 februari voorlopig koopcontract getekend, 9 feb is het huis gekeurd. Gisteren weer afspraak met onze hypotheek adviseur en ze verwachten dat begin volgende week onze hypotheek al defenitief rond is. Het kan dus heel snel gaan!

Onze sleuteloverdracht is 01-06-2018

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:45 



 
Profiel   

Ik was ook in gesprek met de Rabobank, maar die is dusdanig duurder qua rente voor ons dat die bij voorbaat al afgevallen is.

Als je hem niet te pakken krijgt, is dat wel irritant ja. Wij hebben ook nog een onafhankelijke (toevallig via internet gewoon iets aangevraagd en toen met hem een afspraak gehad) op bezoek gehad en daar klikte het goed mee. Qua kosten komt hij overeen met de Rabo dus dat maakt voor ons niet zoveel uit, hij gaat toch al genoeg werk aan ons hebben. Via mijn werk had ik ook grote keus maar hier klikte het goed mee, dus waarom niet.

Ik wil alles z.s.m. af hebben dus vind het fijn als mensen goed bereikbaar zijn, liefst via email omdat ik niet zo'n beller ben. Dat is voor mij dus wel belangrijk.


Wij hebben morgen de bouwkundige keuring, taxatie kon helaas niet ook gelijk morgen, daar baal ik wel een beetje van. Hoop dat de baas het een beetje snel voor me regelt want had het eigenlijk deze week allemaal in willen leveren :') Echt zo irritant dat we net 3km te ver zitten anders had ik het gewoon zelf kunnen doen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 358 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen