[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:10

Heel erg beroerd vind ik de foto's ook niet (en Sammie volgens mij ook niet?) maar het had wel voordeliger gekund en die kleine dingetjes kunnen het verschil maken. Op andere foto's zie ik dat de trailer wel weg is gehaald, dus dan vind ik het vreemd dat deze foto's zijn gemaakt.

Ik zag laatst foto's waarbij de makelaar 3 close-ups van een bloemetje op tafel had gemaakt. Waarom in vredesnaam... :')

mirim

Berichten: 4415
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:14

Gebruikte zakdoeken op de bank , een plant in de wc-pot... Ik heb al zoveel dingen voorbij zie komen, waardoor ik toch een bepaald idee krijg van hoe het opgeleverd zal gaan worden. :\

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:16

Beroerd niet, maar er is imo wel ruimte voor verbetering :D Zeker omdat huis op mij overkan komen als een ideaal stekje voor een gezin met paarden aan huis.

Die close-upfoto's zijn helemaal in tegenwoordig :') Heb ook al deurkrukken, lopende kranen en huisnummers gezien :')

En teveel foto's is ook een overkill :=

Wacht ik kwam deze foto tegen tijdens mijn speurtocht naar huizen van 1 miljoen :')

http://www.funda.nl/koop/sommelsdijk/hu ... geweg-153/
De fotograaf begon met goede moed, wat close-ups erbij, poging tot sfeer, maar ik geloof dat hij/zij het op een gegeven moment zelf ook niet meer zag zitten, want zelfs de kat wordt opeens meegefotografeerd _O-

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:52

Op foto 7 (vanaf de bank gezien) is ook nog een been/knie te zien. Niet erg florissante foto's, wel een leuk huis anneve!

Help Sammie, ik kan de kat niet vinden? :')

BloemBloem, ik hoop dat er snel zekerheid komt voor je! :(:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:02

Oh dat is pas ergens bij foto 80 of verder ofzo?? :') Anders download je even de brochure. Staan ze allemaal op een rijtje. Hij ligt op een rode bank ergens op de verdieping :D

Over knie gesproken, bij onze buren krijg je een vinger cadeau op de foto van de tuin :D

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:19

Iemand verstand als de datum van de bankgarantie gewijzigd moet worden :?
Waarborgsom kan contant betaald worden overigens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:20

Ik ben de kat ook niet tegen gekomen :P
De foto van die lopende kraan :')
En het zijn wel mensen die overal de benaming graag bij vermelden :P
Die keuken met flink schuine wand lijkt me ook niet heel handig :=
Verder best een leuk huis :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:02

Hier geen gedoe gehad qua hypotheek,bankgaranties en wijzigingen,
Maar er is vast wel iemand die het wel weet vermoed ik

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:09

De kat ligt op foto 52 en 53.
Mooi huis, jammer van die nodeloze detailfoto's.
Zou die bril plus krant, alle bloemstukken en de tekstbordjes bij de koop inbegrepen zijn?
:D

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:18

BloemBloem wij hebben vrijdag het voorlopig koopcontract gekregen. In het weekend doorgelezen en 2 dingen aangepast. Vanmorgen antwoord terug van de makelaar en woensdagochtend wordt er getekend. Gaat gelukkig vrij snel allemaal bij ons.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:22

Ik bedenk me opeens dat sij idd ook 1 ding hebben aangepast.
Was ook een datum , ik denk van wanneer de ontbindende voorwaarden afliepen(financiering)
hebben we zelf gewoon gewijzigd en aangegeven en dat was akkoord.
Die hadden ze namelijk op 4 weken staan.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:24

Hoe lang heb je ongeveer nodig om de financiering rond te krijgen? Zes weken toch?

Je kan dat soort dingen dus gewoon aangeven dat je iets wil veranderen. Gaan de meeste verkopers daar gewoon mee akkoord (bijvoorbeeld die termijn verlengen) of doen sommige daar ook nog wel eens moeilijk over?
En ik snap natuurlijk dat het helemaal afhankelijk is van de situatie en de persoon waar je mee te maken hebt maar even in het algemeen zeg maar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:26

Als je geen gekke dingen vraagt is het meestal geen probleem volgens mij.

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:30

Nou jullie gaan het niet geloven, maar het contract is vanavond door ons getekend.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:31

Zo dan dus :)
Werden er opeens mensen wakker ?

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:35

Sonja_vR schreef:
Zo dan dus :)
Werden er opeens mensen wakker ?


Ja mijn man :+
Heb het aan hem uitbesteed kon en kan er niet meer tegen....

Ze gaat dd 19 mei contant de waarbogsom bij de notaris aftikken, dus we gaan er stiekem vanuit dat alles nu goed gaat komen.

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:36

Even een vraagje voor een vriendin van me:

Ze is 18 en verwacht eind oktober een kindje (hier hoeft geen verder commentaar op te komen.) en zoekende naar een woning omgeving Den Bosch. Waar zou zij het beste kunnen kijken?
Ongeveer rond de €650 per maand en als het mogelijk is 2 aparte slaapkamers of 1 grote slaapkamer (en woonkamer etc)

Zou iemand een tipje kunnen geven? Ze weet zelf echt niet waar ze moet zoeken.. (Ze woont nu nog in zuid holland)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:36

Fijn, eindelijk schot in de zaak BB.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:37

Fijn Bloem! :D

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:57

Fee_ schreef:
Hoe lang heb je ongeveer nodig om de financiering rond te krijgen? Zes weken toch?

Je kan dat soort dingen dus gewoon aangeven dat je iets wil veranderen. Gaan de meeste verkopers daar gewoon mee akkoord (bijvoorbeeld die termijn verlengen) of doen sommige daar ook nog wel eens moeilijk over?
En ik snap natuurlijk dat het helemaal afhankelijk is van de situatie en de persoon waar je mee te maken hebt maar even in het algemeen zeg maar.


Ik zou zes-acht weken aanhouden. Hoewel, momenteel zijn alle banken over op MCD. Dat houdt in dat de offerte die je krijgt niet meer onder voorbehoud van alles is, maar een definitief aanbod. Het houdt óók in dat je als adviseur pas een offerte krijgt als het volledige pakket aan informatie akkoord is (muv taxatie en overlijdensrisicoverzekeringen). Denk aan gegevens omtrent inkomen, koopcontract, legitimatie etc. De aanvraag wordt dus vooraf beoordeeld, in plaats van zoals het voorheen gebeurde (achteraf).

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:35

Dus als ik het goed begrijp: als de adviseur de offerte binnen heeft, kan je er eigenlijk vanuit gaan dat de fincanciering in orde komt?

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:20

Klopt :j Wel is het dus zaak om nu al te zorgen voor de juiste zaken. Een recente werkgeversverklaring (altijd nodig, ook bij een vast contract), geldige legitimatiebewijzen (geen rijbewijs), recente loonstrook.

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:06

_love12_ schreef:
Even een vraagje voor een vriendin van me:

Ze is 18 en verwacht eind oktober een kindje (hier hoeft geen verder commentaar op te komen.) en zoekende naar een woning omgeving Den Bosch. Waar zou zij het beste kunnen kijken?
Ongeveer rond de €650 per maand en als het mogelijk is 2 aparte slaapkamers of 1 grote slaapkamer (en woonkamer etc)

Zou iemand een tipje kunnen geven? Ze weet zelf echt niet waar ze moet zoeken.. (Ze woont nu nog in zuid holland)


Is ze al ingeschreven voor een huurwoning? Dat lijkt me de eerste stap, denk dat particuliet huren te duur wordt en kopen gaat het voor dat geld ook niet worden denk ik

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:09

Berdien schreef:
Klopt :j Wel is het dus zaak om nu al te zorgen voor de juiste zaken. Een recente werkgeversverklaring (altijd nodig, ook bij een vast contract), geldige legitimatiebewijzen (geen rijbewijs), recente loonstrook.


Wij hebben vorige week toegezegd gekregen bij ons vaste contactpersoon bij de bank, dat als we een bod accepteren, wij de financiën in 3 weken rond kunnen krijgen. Ik neem aan, dat wij dit ook kunnen dit ook kunnen gebruiken in de onderhandeling.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:14

Ja dat kan een pluspunt zijn :j Voor mensen die snel van hun huis afwillen :D