[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:41

Heel Schattig huisje! Wil je er veel aan doen?

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:43

Hoe bedoel je dat?

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:23

Het huis is helaas verkocht aan iemand anders, heel ver boven de vraagprijs! Lijkt wel de randstad terwijl we daar toch echt 150 km vanaf zitten. Gelukkig wel voor een bedrag dat wij nooit op hadden kunnen hoesten. We hoeven dus niet achteraf te denken hadden we maar een paar duizend meer geboden.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:06

Balen zeg!! T is echt bizar, die prijzen he?

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:34

Jammer MM!Hadden jullie nou nog 1 huis op het oog of was dat iemand anders?

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:07

Wij hebben inderdaad nog een huis bekeken, vanavond als de kleine in bed ligt nog eens goed met elkaar bespreken of we daar een bod op uit willen brengen.
De prijzen zijn echt even niet meer leuk in het gebied waar we eerst gekeken hebben.
Nu overwegen we toch om een stuk meer naar het noorden te verhuizen omdat je daar zoveel meer huis en grond krijgt voor je geld. We hebben bij het huis en de locatie van het tweede object echt een goed gevoel, maar we vinden toch een stap om zo'n eind uit de richting te verhuizen. Het is wel een huis wat ons enorm aanspreekt, helemaal af en dichter bij onze ouders, maar het is ook een enorme duik in het diepe. Gevoel zegt ja, verstand twijfelt nog...

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:22

Lekker een nachtje over slapen en misschien nog een keer gaan kijken (ook in de buurt, supermarkt, etc?)

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:29

Mizzmontana herkenbaar. Hier hadden we eerder ook een huis op het oog dat echt uit de richting lag. Helaas kreeg onze koper geen hypotheek vanwege een torenhoge BKR registratie dus ging het hele feest niet door. Ik snap je twijfel wel heel goed

Hier een hoop gedoe over de datum. Kopers willen er eigenlijk uiterlijk eind februari in maar onze verkopers richten meer op april. Ik vind april ook echt heel erg ver weg nog dus zie dat zelf ook niet zitten en met 3 jonge kinderen onder de 5 wil ik ook niet tijdelijk gaan huren.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:32

Oeh nee dat lijkt me ook niet fijn met kleine kids in korte tijd twee keer verhuizen. Kun je ze alletwee nog een beetje in beweging krijgen? De ene anderhalve maand naar voren en de ander anderhalve maand naar achteren?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:36

Naar achteren is lastig omdat hij in het onderwijs zit en ze dus aan de schoolvakanties vasthouden. Naar voren zijn we hard aan het proberen maar communicatie verkoopt stroef. Vanmorgen nieuw bod gedaan en nog geen feedback

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:28

In welke regio zoek jij MizzMontana?

Ik ben de hoop een beetje aan het verliezen.. We hadden 4 geschikte huizen gezien: huis 1 was prima, maar zagen we ons gewoon niet wonen. De straat voelde niet goed. Huis 2 een te groot klus project. Huis 3 was perfect, maar helaas al binnen 3 dagen voor onze neus verkocht. Onze hoop gevestigd op huis 4 en een bod gedaan. Deze was geaccepteerd, maar helaas is het huis niet door de bouwkundige keuring gekomen :( :(. De fundering is slecht en de constructie moet flink verbeterd voor je er in kan... Nu zijn we helaas weer terug bij af.

Ook priizengekte hier en er komt gewoon niets te koop wat binnen onze zoekrange valt.

Nouja, morgen weer een nieuwe dag zullen we maar zeggen

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 05:18

Je moet echt geduld hebben in deze markt... je droomhuis komt er wel :)

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:34

Daar hou ik me dan ook maar aan vast Djuulsie! Ons droomhuis komt er wel. Al vraag ik me soms af of we wat minder wensen voor ons budget moeten hebben, aan de andere kant, we wonen prima en hebben geen haast.

Bonna jammer dat het huis niet door de keuring kwam, maar blijven kijken en dan komt er ook voor jullie iets voorbij!
Wij zoeken in de regio Salland/Twente en een klein stukje Achterhoek en zijn nu aan het beraden of we ook meer naar het noorden willen, Drents-Friesewold/Dwingelderveld.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:44

Balen MizzMontana! Vanwaar de twijfel om verder weg te gaan?
Wij hebben iets totaal uit de richting gekocht, super klein dorp en ik heb geen idee wat voor winkels er zijn :+

Jammer Bonna. Nu is het een grote teleurstelling maar later zul je er blij mee zijn. Niks zo vreselijk als een bodemloze put kopen.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:52

Hoe bevalt dat jullie Selka? Of moet je nog verhuizen? (Is vast al voorbij gekomen maar ik onthoud het niet van iedereen :o )

De twijfels bij dit huis: klein dorp (600) inwoners, de voorzieningen zijn allemaal wat verder weg, winkels een dorp verderop, middelbare school straks voor de kids op ruim 10 km. Dus vooral de afstand tot de voorzieningen en toch het onbekende. Hier is de buurt weet ik welke dorpen mij wel of niet aanspreken, in Drenthe is het een wilde gok.

Maar de pluspunten: wat een huis, rust en ruimte krijg je daar! Voor de paarden voldoet het aan alles, de kinderen kunnen lekker buitenaf opgroeien. En tja, als je dan eens in China of Amerika bent geweest dan is in Nederland eigenlijk alles dichtbij :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:30

UK zou ook gewoon eens echt het dorp en de omgeving bekijken als im jullie was. Een beetje sfeer proeven :)

Ik ben ook heel blij dat we het niet gekocht hebben hoor. We zitten echt niet op die ellende te wachten. Het is alleen zo frustrerend dat we weer terug bij af zijn en er verder niets te koop staat. Geduld is niet mijn sterkste punt en met dit koop proces loop ik aardig tegen mijzelf aan :p

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:51

Moeten nog gaan verhuizen maar ik ben een -hutje op de hei- type dus ik word gek in de Vinex wijk waar ik nu woon. Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik niet eens een fiets heb dus rijden naar winkels is geen probleem. Daarnaast bestel ik zo goed als alles online. Wij hebben en willen geen kinderen dus hoe dat uitpakt in jouw geval weet ik niet. "Ons" dorp heeft 2000 inwoners maar dat vind ik al piepklein :=

Bonna, ja dat snap ik! Wij hebben uiteindelijk huis nr 15 gekocht. En iets wat wij eigenlijk niet wilden maar wat wij wel zochten was er gewoon niet. Hopelijk komt er snel iets op je pad!

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 08:05

Als ik geen kinderen had dan wist ik het wel, meteen spullen inpakken en die kant op. Mijn man en ik roepen al tijden: hadden we maar een hutje op de hei! Dus misschien is de grootste twijfel wel: hoe zal het voor de kinderen zijn?

mirim

Berichten: 4422
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:14

MizzMontana schreef:
Als ik geen kinderen had dan wist ik het wel, meteen spullen inpakken en die kant op. Mijn man en ik roepen al tijden: hadden we maar een hutje op de hei! Dus misschien is de grootste twijfel wel: hoe zal het voor de kinderen zijn?

Misschien dat een ervaring je helpt?
Onze kinderen zijn beiden in een dorp opgegroeid. Buitenaf, omdat we ook de paarden aan huis hebben.
Er waren altijd vriendjes te spelen. Ze wilden graag bij ons vanwege de rust en de mogelijkheden om heerlijk te kunnen ravotten zonder op auto’s te moeten letten en zonder dat er moeders bij moesten zijn omdat alleeen buiten spelen niet altijd veilig is.
Onze oudste kleindochter is ook op onze boerderij opgegroeid en ook daar gold hetzelfde voor als voor onze kinderen.
Bij ons vandaan is het ook ruim 10kilometer fietsen naar het middelbaar onderwijs.
Geen enkel probleem. Ze fietsen meestal met een groepje anderen die onderweg aanhaken. Onze zoon vond het fietsen heerlijk. Even lekker je hoofd leeg na een dag school en je energie kwijt na een dag zitten in de schoolbanken.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:39

Ik kom hier even inbreken, moet even mijn verhaal kwijt en hoop wat ervaringen van jullie te horen. Wij waren eigenlijk niet op zoek naar iets nieuws, maar hebben nu een perceel gevonden waar we mogelijkheden in zien.

Er zitten heel wat haken en ogen aan (5000 m saneren o.a.), maar goed, de prijs is daar redelijk naar en ik zou denken ook onderhandelbaar. Huisje wat erop staat is onbewoonbaar.

Dus, wij informatie opgevraagd bij de verkopend makelaar. Ook best wel wat gekregen, brochure, link naar ruimtelijkeplannen.nl, en bodem- en asbestonderzoeken met offertes, en nog e.e.a. uitgezocht m.b.t. bestemmingsplan etc. Daar hadden we nog wat vragen over, waren al wezen kijken, maar soms is het best fijn om nog even met de makelaar te gaan kijken zodat je nog wat kunt vragen. Op kantoor zou ook kunnen eventueel.

Dus wat dingen op de mail gezet over bouwvlak, hoe soepel de gemeente is enzo, dingen waarvan je denkt dat de makelaar allicht iets meer informatie heeft, ter voorbereiding op een afspraak.

Krijg ik een mail terug, alles staat in de mail, wellicht heeft u eroverheen gelezen, wel kreeg ik de gevraagde eigendomsakte (waarschijnlijk betreft het een erfenis). Dus ik wilde al terug mailen. Nu werk ik zelf bij een makelaar en ben daar ook voor in opleiding, dus heb nog wel iets achter de hand. Dus zegt mijn collega, bel hem nou even ipv mailen.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb nog nooit zo'n vreemd gesprek gevoerd! Dat alles maar op de mail moest, aan vragen die ik had, krijg ik een discussie dat ik geen vragen in de mail gezet had (ja dus echt wel), of ik dacht dat hij achterlijk was (eh? nee, hoe kom je daar nou bij?) en dat alles maar duidelijk moest zijn.

Ik was/ben echt helemaal van het padje. Wat een vijandigheid aan de telefoon! En dat voor een verkopend makelaar. Zó raar! En dan staat op hun site dat ze o.a. een klantgerichte, jonge, dynamische en creatieve makelaar zijn.

Hebben jullie ook wel eens zo'n ervaring gehad? En wat heb je ermee gedaan?

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:05

Mirim, dank voor het delen van je ervaring, daar heb ik zeker iets aan!

Prairy zoiets heb ik nooit meegemaakt maar ik zou meteen afhaken.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:06

Net contact met de gemeente gehad en de plannen die ik heb voor een bedrijfje bij de nieuwe woning mogen volgens het bestemmingsplan! :)
Verkoopmakelaar dacht namelijk van niet. Weer een pluspunt er bij!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:57

Hier helaas wel een negatieve ervaring met een makelaar. Afspraken niet nakomen etc. We zijn vrij snel afgehaakt, als je je als makelaar al niet aan afspraken kan houden, laat dan maar zitten!

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:16

Ik heb het ook eerder meegemaakt met een verkopende makelaar bij een bezichtiging. Huis is het ook niet geworden. Wat een vreselijke man en slechte makelaar. Huizen staan daar voor hoge prijzen en lang te koop.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:21

Och ik heb 5 terugbelverzoeken bij de secretaresse achtergelaten en meermaals opnieuw zelf gebeld naar een makelaar. Het huis heb ik nooit gezien en het staat nog steeds te koop, alweer ruim 3 jaar.. Als verkoper zou mijn bloed gaan koken bij zo'n man.

Ik zeg lekker laten gaan Prairy, als je nu al zo onfatsoenlijk te woord wordt gestaan hoe dan verder als je de onderhandelingen gaat voeren.