[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:18

Nou... ik kom dan uiteindelijk ook maar eens onder de meeleessteen vandaag...
Hallo :wave:
Ik ben Lizzy, woon (nu nog) in midden Limburg met mijn twee honden, maar ben opzoek naar woonruimte ergens tussen Roermond en Heesch.

Breed zoekgebied, helaas lastige situatie.
Ik lig in scheiding/ben net gescheiden en moet nu dus op zeer korte termijn woonruimte zien te vinden voor mij en mijn twee honden, dus een (ieniemienie tuintje is een pre!!)

Ik heb geen groot inkomen (dierenartsassistente met een parttime contract en geen mogelijkheid tot meer uren) maar ben op alle mogelijke manieren opzoek naar meer inkomen.
Ik heb inmiddels dus ook een nul-uren contract op een kantoor waar ik nu de administratie verzorg, maar dit is geen vast/regelmatig inkomen.

Ik heb al vele wegen bewandeld... Sta uiteraard al vanaf moment dat we de scheiding in gang hebben gezet ingeschreven bij zowel de limburgse als ook de brabantse woningcorporaties...
Helaas is dit natuurlijk nog lang niet lang genoeg om hiermee vooruit te komen...

Particulier huren? graag!! maar valt vaak buiten de toeslag en dan kan ik nauwelijks huur betalen...
Idem zo op de vakantieparken, plus het fijt dat recreatie-wonen lang niet meer overal gedoogd wordt.

Gemeentes aangeschreven heb ik ook al, maar helaas ben ik weer zo'n mens wat tussen wal en schip valt... inkomen is te hoog voor bijstand (enerzijds natuurlijk gelukkig! anderzijds lastig, want tja.. sorry mevr. maar afdeling participatie kan voor u niks betekenen.. u verdient te veel)
En bij de verhuurders (of het nou om particulier of makelaars e.d. gaat) krijg ik te horen dat mijn inkomen te laag is en dat ik niet voldoe aan de inkomenseis... (sorry mevrouw, maar met uw inkomen kunt u echt niks huren hoor)
Klopt... maar als ik aangeef dat er ouders zijn die evt garant willen en kunnen staan luistert ook niemand meer... -O-

Dus dan maar een oproep op de social media! :)*
Leuk geprobeerd... bericht heeft al veel mensen bereikt, maar helaas komt iedereen alleen maar met tips naar paden die ik al bewandeld heb en die totaal niks hebben opgeleverd... maar natuurlijk heel lief dat de mensen mee denken!!

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en heb het idee dat ik bijna door mijn speelkaarten heen ben...
Hier iemand die misschien tips heeft?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:28

opties die je vast al hebt geprobeerd, maar eventueel antikraak?
Of onder de leegstandswet met de afspraak met de eigenaar dat je bepaald onderhoud oid doet in ruil voor lagere huur?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:16

Wat gaaf kohtje!!! Veel succes en klusplezier!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:22

Heel gaaf kothje! Hopelijk ben je hier wel op je plek.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:40

Gaaf Kohtje!!!

Heftig Tinkergirl. Heb geen verdere tips voor je.

Wij hebben zojuist het koopcontract ontvangen. Even doornemen en hopelijk einde van de week tekenen. Had gehoopt dat het allemaal wat sneller zou gaan. Maar goed, overdracht is 11 dec, we gaan laatste weekend november verhuizen naar ons huurhuisje. En daarna eindelijk opzoek naar ons paleisje <3

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:40

Wauw kohtje! Mooi hoor!

Nou, ik had vandaag bezichtiging. En ook al een bod. 1500 onder de vraagprijs, zonder voorbehoud (financiering uit eigen geld). Maar wel binnen 3 maanden oplevering.

Oh man. Die had ik niet zien aankomen :=
Makelaar ook niet :=

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:54

Woow :wow: Dat is snel! En nu snel zoeken naar een nieuw plekje?

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:55

Nou verkopen lijkt me toch?
Eerste koper is vaak de beste koper :)

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:04

Ja ik ga geen nee zeggen. Maar pfoe :+
Die had ik niet aan zien komen zeg.
Morgen gelukkig zelf 4 bezichtigingen op de Veluwe gepland. Maar daar ga ik nu wel met een ander gevoel heen.

Het is wel snel. Dat is rond 1 januari opleveren. Spannend hoor.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:06

Jee Amanda wat gaaf (kan me de schrik trouwens wel indenken :p )
Maar dat geeft je idd wel een hoop te doen de komende tijd :D

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:12

Wauw Amanda dat is een mooi bod, wat snel ineens!! Dit maakt het kijken voor jou wel leuker lijkt me.

Kohtje wat heerlijk je eigen paradijsje, geniet er van.

Wij hebben nu twee keer een huis in het noorden bekeken en een bod gedaan. Maar er werd ons door de verkopend makelaar gemeld dat deze mensen niet willen zakken in prijs, want er is in de buurt een huis voor net zo veel geld verkocht.
Ja... een huis met ultra moderne keuken, 2 badkamers, 5 slaapkamers en een zwembad :Y) niet te vergelijken dus.
Maar hier gaan we dus niet uit komen, het staat al even te koop en die regio gaat niet zo hard. Uiteindelijk gaat het meeste aardig wat onder de vraagprijs weg.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:15

Wauw Amanda dat gaat snel zo!

MizzMontana het huis wat wij nu kopen wilden ze ook niet veel zakken. Want ze hadden meerdere taxaties laten doen en het was hoger getaxeerd geweest. Ja dan had je het hoger in de verkoop moeten zetten :+ sommige mensen redeneren nogal raar

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:19

Idd, de logica.... het beste antwoord was misschien geweest dat er in de buurt ook een huis voor de helft van het geld was verkocht :+
Hebben jullie er uiteindelijk nog geld af kunnen krijgen Maartje of hielden ze voert bij stuk?

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:21

We hebben er nog meer af gekregen dan ik had verwacht. Het huis is het ook zeker waard dus dat scheelt wel

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:24

Dat hadden wij ook bij 1 huis. Zat een verschil in van ruim 15.000. 'Maar huizen in de buurt worden ook voor dit bedrag verkocht'. Ja, maar daar hoeft geen nieuwe keuken en badkamer in. Uiteindelijk een eindbod gedaan en toen kwam dat argument nogmaals. Prima, dan niet. En dat terwijl het huis al meer dan een jaar te koop staat, dat ze dan op den duur niet bedenken dat het misschien te duur te koop staat..
Waar in het Noorden kijken jullie?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:26

Dat is niet zo slim inderdaad. Hoe realistisch bekijk je je eigen huis dan? Ik had liever ook hoger gezeten. Maar ja, is dat het waard? En had ik dan zo snel een bod gehad als nu? :D
Geen idee.

Pfoe. 3 maanden oplevertijd is echt wel heel snel. Heb ik dan al wat anders? Of toch een half jaar gaan huren (=duur)?
Ik moet even alles op een rijtje gaan zetten :D
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 17-10-17 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:30

Er word nog best vaak door een nogal roze bril gekeken

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:36

Carolien we kijken niet specifiek op één plaats, als er maar goede uitrijmogelijkheden zijn en genoeg grond bij zit. (Havelterberg, dwingelderveld, Drents-friesewold)

Amanda huren kost misschien even iets meer geld maar je hebt dan wel meer tijd om te kijken naar jouw ideale huis. Als je snel iets tegen komt om te kopen zou super mooi zijn, maar het moet geen overhaaste beslissing worden omdat je niet wilt huren.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:41

Jeeeee Amanda!!! Wat goed! Zeker snel opleveren idd. Wie weet vind jij je droomhuisje ook snel! Ik ga duimen in elk geval

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:46

Wat een mooi huis Kohtje! En wat snel Amanda, ik kan mij voorstellen dat het ene beetje dubbel moet voelen. Super dat je het zo makkelijk kwijt kan, maar ook wel stress om juist die snelheid.

Wij gaan donderdag bij 2 huizen kijken. Ik moet mijzelf alleen nog wel weer enthousiast maken.. Al best wat pech gehad, dus hoewel de huizen mij heel erg aanspreken blijf ik het gevoel houden dat er vast wel weer iets mis mee gaat zijn.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:54

Succes in ieder geval! Duimen dat dit wel leuke huizen zijn die goed in elkaar zitten.

Ik heb vanochtend 2 bezichtigingen gedaan. Plan was 4, maar dat liep even anders. 1 was al verkocht en 1 zit nu een huurder in, die niet akkoord ging met vandaag bezichtigen.
Maar wel 2 andere woningen gezien.

1 maisonette in Dieren. Prima gelegen in een rustige woonwijk. Woning is helemaal af en ook nog eens helemaal mijn smaak. Goed gesprek met de makelaar gehad, ik ben erg enthousiast. Bijkomend voordeel: ik kan er snel in. Nu wel heel handig :+
Nadeel: ze hadden voor mij nog een bezichtiger en die gaat waarschijnlijk vandaag een bod doen. Ik heb met de makelaar afgesproken dat ik morgenmiddag nog een keer kom kijken, met mijn vader. En dan een bod uitbreng. Aan de verkoper dan wat hij ermee doet. Net de financieel adviseur gebeld en ik weet wat mijn ruimte is en wat een goed bod zou zijn (de vraagprijs :+ ). Dus ja, dat ga ik dan maar doen morgen, tenzij mijn vader er anders over denkt en dingen ziet die ik niet heb gezien.

Oh ja en dan hadden we woning 2. Daar had ik geen gevoel bij. Stond niet op een fijne plek en woning zelf sprak me totaal niet aan.

Het is wel een rare week hoor. Ik heb van de zomer besloten om vanuit de Randstad (Hoeksche Waard) naar de Veluwe te verhuizen met het idee: op zijn vroegst pas zomer 2018, zeg 1 augustus. Toen ik eenmaal contact had met de makelaar heb ik dat zelf al wel naar voren getrokken tot de meivakantie (oplevering rond 1 mei). Ik werk in het onderwijs, dus denk van vakantie naar vakantie zeg maar. Wel handig ivm verhuizing enzo.

Maar nu gaat het zo in een stroomversnelling dat het dus van de zomervakantie via de meivakantie nu de kerstvakantie lijkt te worden :=
Raar idee hoor. Maar toch voelt het nog steeds enorm goed. :j

Zo snel kan het dus gewoon gaan _O-

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:22

Oh wat spannend! Ben benieuwd wat je vader er morgen van zegt.

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:25

Succes met de huizenjacht !
Je bent er als verkoper lekker mee als de huurder geen bezichtiging wil op een tijd dat er een eventuele koper zou willen kijken!

Hier zit ik precies in de fase dat je denkt : en wat nu? Inpakken is nog te vroeg, het huis gezellig maken voor 'de winter ' slaat ook nergens op.
Wel zijn we al bezig om boxen voor de paarden te regelen. Dat is wel weer leuk !

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:29

Volgens mij kan je als koper ook niet zomaar van een huurder af, dus beter dat het zo loopt.

Fijn dat je bij dat eerste huis een goed gevoel had. Hopelijk je vader morgen ook! Ik ga duimen voor je :o

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:30

Ja, dat dacht ik dus ook Mirim. Lekker dan :=
Nu willen ze ergens volgende week een bezichtiging. Ja, dan ben ik niet vrij en moet ik weer van alles regelen. Eerst morgen maar afwachten.
Huurder zit er overigens tot 1 april in.

Mijn moeder gaat ook mee heeft ze net bedacht. Dus die heeft vrij geregeld op haar werk _O-
Nieuwsgierig aagje :D

Wanneer ga je verhuizen mirim?