[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9192
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:44

Cayenne schreef:
Ik zou het al doen voor de foto's op Funda gaan.
Ik denk echt dat het je kijkers kan kosten namelijk. Zelf zou het voor mij ook serieus minpunt zijn en een reden om niet te gaan bezichtigen.


En check even hoe Google Streetview eruit ziet, dat is ook een van de dingen die ik vaak bekijk. Niet dat je daar veel aan kunt veranderen, maar dan heb je dat alvast ingecalculeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:29

De stank van de hondenpoep alleen is al genoeg reden om iets niet te kopen. Zo vaak als dat dat wel niet bij de rijdende rechter voorbij komt..! Fikse burenruzies over vieze tuinen en stankoverlast van de buren..

Nou moet ik zeggen dat onze tuin ook niet pico bello in orde is, maar dat is door de onkruid, geen rommel en stront! :Y)

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:53

Hier weer een update, is al weer eventjes geleden. Bij ons is zo goed als alles rond. Groen licht gekregen van de bank. Offerte is Binnen en alles is opgestuurd naar de notaris. Dus we kunnen aftellen naar 26 maart. We hebben er allemaal, ik mijn man en de Kids ontzettend veel zin in ons nieuwe huisje. Gelukkig hoeven we niet veel te doen dan alleen te verven. Dus hopen in een weekje over te zijn. Dit moet ook wel gezien we 1 april uit deze woning moeten zijn. Voor de mensen die benieuwd zijn naar het huis wat we gekocht hebben via pb zal ik je de link van funda sturen.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:23

Een week is niet lang! :oo
1 april is met pasen he, wanneer is de sleuteloverdracht dan?

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:43

26 maart is de sleuteloverdracht. 1 april is inderdaad met Pasen maar de volgende bewoner komt er 1 april ook weer in. Het is een bedrijfswoning waar we nu in wonen.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:02

Als je alleen hoeft te verven (en schoonmaken :P ) zal dat vast wel lukken!
Wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel en gaan de zondag over. Enige wat wij doen, naast schoonmaken, is in 1 slaapkamer plafond en deur verven en 1 slaapkamer laminaat leggen. Met inpakken ben ik 2 weken terug al begonnen :D We willen nog wel meer verven maar hebben nu toch geen geld :')

Prairy
Berichten: 9192
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:07

Sodeju, ik ben net een taxatierapport aan het maken voor een huisje in Eindhoven. Het huis ernaast, wat ik als referentie heb gebruikt, is € 41.500 boven de vraagprijs verkocht halverwege 2017 :oo

Ik zie ze wel vaker (iets) boven de vraagprijs verkocht worden, maar van dit huis had ik dat toch echt niet verwacht... Vraagprijs was 369.500, is verkocht voor 411.000 :$ :$

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:57

Wij een his wezen kijken en de buren hadden enorme zooi in en om
Het huis. De volgende dag ben ik brutaal geweest en heb ik de andere buren en straat gevraagd hoe het wonen is en ook over de andere buren... bleek dat het hele lieve mensen zijn maar alles zelf doen en daardoor steeds beetje bij beetje doen.. uiteindelijk toch huis gekocht en geen spijt van gehad.. buren hebben nu alles netjes en het zijn inderdaad super lieve en leuke mensen.

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:53

Zoals het nu staat gaan wij morgen ook een huisje bekijken. Het blijkt niet als monumentaal te boek te staan, maar als karakteristiek. Dus best veel mogelijkheden! Al had monumentaal weer als grote voordeel dat je overal zo ongeveer subsidie op kunt krijgen.. :+ het word verkocht per inschrijving, hebben jullie misschien nog tips wat daarbij gunstig voor ons kan zijn qua voorwaarden?

Prairy
Berichten: 9192
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:02

Zo min mogelijk eisen (uiteraard wel financiering), en zoveel mogelijk qua flexibiliteit in bijvoorbeeld opleverdatum en evt overnemen roerende zaken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:21

Halleluja, we hebben een datum! *\o/* Onze notaris belde net dat de notaris van de verkoopster vandaag liet weten dat de datum om alles te finaliseren 6 april zou zijn. Lijkt er dus op dat mijn ietwat boze mail van gisteren naar de verkoopster over het feit dat we al 3 maanden wachten en nu onderhand wel duidelijkheid willen geholpen heeft :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:01

joyce_eddy schreef:
Wij een his wezen kijken en de buren hadden enorme zooi in en om
Het huis. De volgende dag ben ik brutaal geweest en heb ik de andere buren en straat gevraagd hoe het wonen is en ook over de andere buren... bleek dat het hele lieve mensen zijn maar alles zelf doen en daardoor steeds beetje bij beetje doen.. uiteindelijk toch huis gekocht en geen spijt van gehad.. buren hebben nu alles netjes en het zijn inderdaad super lieve en leuke mensen.


Dan heb je wel heel veel geluk gehad!
Bij ons hadden de buren ook honden en in de zomer was de stank van onopgeruimde hondenpoep niet te harden :r
En de vliegen die er op af komen! Het was prachtig weer, maar ik kon gewoon niet buiten zitten in die walm. Plus dat de vliegen gewoon binnen in huis zaten. (Om het over ander ongedierte nog maar niet te hebben).
Uiteindelijk hadden ze ook een kat die al even kwijt was. Nadat het verschrikkelijk begon te stinken en de vliegen nog erger aanwezig waren bleek de kat achter hun tuinhuisje te liggen, volledig vergaan uiteraard :r
Het huis van hun achterburen was wel een koophuis en het staat inmiddels al ruim 3 jaar te koop. Die raken het echt niet aan de straatstenen kwijt. Jammer want het huis is erg leuk. In de winter is de overlast stukken minder, maar in het voorjaar en de zomer echt vreselijk.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:00

Ik had eerst ook enorme twijfels maar doordat meerdere buren aangaven dat er absoluut geen overlast was hebben we toch voor her huis gekozen.

Booooo
Berichten: 6532
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:24

Ohhh gadverdamme.. Snap sowieso mensen niet die hun hond in de tuin laten schijten.

Wij hebben zaterdag 1 bezichtiging en misschien zelfs 2..

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:27

Spannend boooo
En inderdaad je hebt er van die viespeuken bij.. bah! Ga lekker lopen met je hond als je dat niet wilt moet je er geen kopen

Prairy
Berichten: 9192
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:30

Als wij het huis waar we vrijdag gaan kijken, kunnen kopen, zullen de toekomstige honden ook in de tuin hun ding doen. Verschil is wel dat die tuin ruim 2ha is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:31

Succes bij de bezichtiging vandaag maessie!
En prairy morgen, je klinkt in elk geval al hoopvol!
En booooo natuurlijk ook zaterdag!

Nog 2 weken tot overdracht, en nog weet ik niks van het dak... daar maar weer achteraan bellen zo.. -O-

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78604
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:38

Hmm, hier doet de hond ook in de tuin plassen en poepen. :+ Is een bewuste keuze, zodat we haar inderdaad niet meer uit hoeven te laten. Wij wonen aan een drukke weg, wel in 30 km zone maar iedereen rijdt er mimimaal 60 (en mijn collega's komen er ook door en rijden vaak 80), geen trottoir en in de winter ook geen fatsoenlijke berm om in te lopen. Als we ochtenddienst hebben laten we haar uit voor het werk en lopen we daar wel (05:30) en na het werk gaan we met de auto naar het bos. Bij avonddienst gaan we voor het werk naar de bossen.
Als man en ik samen dienst hebben dan komt de buurvrouw even langs om de hond even te laten plassen en poepen, in de tuin dus. Die heeft ook geen tijd om ermee te gaan lopen, en bovendien is Kiko ook geen fijne hond om mee aan de riem te lopen, ze trekt enorm (beetje ras eigenschap), ook na 1,5 jaar cursus. Buurvrouw heeft al een slechte rug, en we zijn allang blij dat ze de hond eruit wil laten.
Nu hebben wij wel een tuin van 750 m2, iets groter dus als een doorsnee woonwijk-tuin. Achter ons perceel de ene helft 20 meter gemeentegrond, en daarachter een tuin. Andere helft is gewoon 100 meter gemeentegrond. De hond poept doorgaans langs het hek op het stuk van 100 meter gemeentegrond erachter, niemand heeft er last van. Naast ons wel een tuin, maar dat is een heel groot perceel met heel veel bos, mensen komen nog niet in de buurt van de erfgrens. Niemand die er dus last van heeft.

Booooo
Berichten: 6532
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:17

Met een grote tuin vind ik het inderdaad een ander verhaal. Maar niet als je in een woonwijk woont, in een standaard gemeente tuin. Maar sowieso lijkt het me wel lekker fris dat je het op ruimt ook als je een grote tuin hebt :+

Shanna: Pfff gaat ook lekker. Dak is toch wel een groot dingetje..


Hier gaan we zaterdag kijken
https://www.funda.nl/koop/rijen/huis-40 ... straat-16/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:22

Bijna net zo'n groot project aks ons nieuwe huis! Valt wel wat moois van te maken!

Net de makelaar gebeld, de dakdekker is dus nog niet bezig geweest vanwege het weer. Het is nat op het dak, en het vriest, waardoor de kiezellaag die er op ligt vastgevroren zit :Y)
Maar de makelaar garandeerde mij dat het dak in orde komt, en als het nodig is vervangen wordt. Krijg ik ook nog zwart op wit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:32

Maar Neon, ik ga er vanuit dat je het ook regelmatig opruimt? En zeker in de zomer wanneer de zon er lekker op staat :P Onze hond doet het nooit in de tuin. Blijkbaar ziet ze dat ook als gedeelte van het huis :+

Lekker Shanna! Kan me voorstellen dat het je stress geeft. Zwart op wit is dan wel fijn! Maar toch zou ik er voorzichtig mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:34

Ja het zorgt ook vertraging voor de kamer die nat is, zolang dat nat is kunnen we daar niks met de 2 muren en plafond doen die nat zijn.. -O-

Booooo
Berichten: 6532
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:48

Ja ik hoop dat het vooral cosmetisch is :+ We willen sowieso een open keuken ervan maken als dat geen draagmuur is.

Cayenne: Onze hond doet ook niks in de tuin. Heel soms als hij 's nachts piept weet ik gewoon dat hij echt diarree heeft anders doet tie dat niet. Maar zelfs dan als ik hem in de tuin laat wilt tie allemaal naar binnen en naar de voordeur naar buiten, resultaat dus dat ik 's nachts over straat loop met hem :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:50

Booooo schreef:
Ja ik hoop dat het vooral cosmetisch is :+ We willen sowieso een open keuken ervan maken als dat geen draagmuur is.

Cayenne: Onze hond doet ook niks in de tuin. Heel soms als hij 's nachts piept weet ik gewoon dat hij echt diarree heeft anders doet tie dat niet. Maar zelfs dan als ik hem in de tuin laat wilt tie allemaal naar binnen en naar de voordeur naar buiten, resultaat dus dat ik 's nachts over straat loop met hem :')


Ik ook, soms in een mooie roze pyamabroek, maar daar heb ik dan maling aan hoor :')

Prairy
Berichten: 9192
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:59

Booooo schreef:
Met een grote tuin vind ik het inderdaad een ander verhaal. Maar niet als je in een woonwijk woont, in een standaard gemeente tuin. Maar sowieso lijkt het me wel lekker fris dat je het op ruimt ook als je een grote tuin hebt :+

Shanna: Pfff gaat ook lekker. Dak is toch wel een groot dingetje..


Hier gaan we zaterdag kijken
https://www.funda.nl/koop/rijen/huis-40 ... straat-16/


Kijk, daar worden we enthousiast van *\o/*

Alles is er al uit getrokken, nu nog plafonds eraf en spul van de muren, alles strak stuccen, badkamer naar kleine slaapkamer verplaatsen en grote slaapkamer splitsen, keuken openen en tuin mooi aanleggen *\o/* En verkopen met winst op den duur :j