[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:02

Cayenne: Ik in mijn tijgertjes print pyjama :')

Prairy: Held :D Ik wou de badkamer ook al uitbreiden, dacht een stukje van de grote kamer mee pakken maar jouw idee is veel beter :D

Denk je niet dat de grote slaapkamer te klein is om in 2e op te splitsen?

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:06

Als je het stukje wat nu badkamer is mee pakt zal dat wel mee vallen denk ik. Of je doet het in de grote slaapkamer, scheelt waarschijnlijk leidingen omleggen omdat je meer boven de keuken zit (bedenk ik nu, dat is ook logischer). Check ook even hoe hoog de zolder is, bij dit soort huizen kun je vaak makkelijk een trap naar boven maken en dan voeg je echt (veel) waarde toe aan het huis, zeker als je er ook een dakkapel op zet. Check even bij huizen in de buurt die hetzelfde zijn of/hoe zij dat gedaan hebben.

Edit: Zoek nummer 14 even op google (of funda, staat bij Verkocht), die is net verkocht, bieden vanaf prijs van 250.000! Dan zie je wat je moet doen om die prijs te halen. En daar staat ook dat ik gelijk heb met de 2e verdieping (I love it when I'm right :+ ), en als je 5000 uitgeeft aan een (goed geisoleerde) dakkapel verhoog je de waarde ook nog veel meer.

Ik vind wel dat ze de trap een beetje vreemd gemaakt hebben, dat moet denk ik ook anders kunnen, maar dat zou je even aan een goede aannemer moeten vragen.

En ok, zij zijn wel een beetje overdreven te werk gegaan met de hoeveelheid aanbouwen :+

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:24

Ohhh ik ga even kijken :D

Er blijkt een bouwkundig rapport te zijn, die kreeg ik net gemaild helaas weer wel een grote tegenvaller -O-


Afbeelding

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:27

Die hebben inderdaad fanatiek uitgebouwd _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:29

Valt mee toch, dat is geen mega grote aanpak. Kwestie van oude platen eref en andere erop eventuele met isolatie ertussen.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:34

Dan zou ik helemaal die trap naar boven maken. Alles eraf, isolatie aanbrengen, dakkapel erop, netjes afwerken en je hebt een pracht van een zolderkamertje. Check wel even of het tussen de vloer en de nokbalk 2m hoog is, anders mag het niet als woonoppervlak meegenomen worden in een taxatie ook al heb je er een prachtige zolderkamer van gemaakt. Dan zou je bijvoorbeeld de nok moeten verhogen, dan kan het wel (zie ik heel vaak bij dit soort huisjes).

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:36

Nou € 3.000,- is voor ons aardig veel als je ziet wat er ook voor de rest in het huis moet gebeuren := Nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuwe vloer etc.

Die bouwkundige rapporten schrikken mij altijd zo af :') Klinkt zo ernstig.. Maar zoals jij het zegt oude platen eraf, isolatie en nieuwe erop klinkt het weer helemaal niet als zo'n groot karwei. Hoeft dan toch ook geen € 3.000 te kosten lijkt me?


Prairy: Wij hebben nu geen geld om zo'n grote verbouwing meteen te doen. Alles mee financieren gaat niet lukken :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:47

edit ok bokt van de leg reactie was zoek nu is ie er weer :P
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-02-18 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:50

Hangt van wat er boven zit, het dakoppervlak, of je het laat doen of zelf ook. Maar op zich geen drama werkje maar wel een tijdrovend iets. Badkamer is niet fraai maar functioneel. Keuken is wel nodig ja. Verder basis en volledig leeg. Kwestie van vloer erin schilderen of behangen. En heel,rustig aan alles een voor een aanpakken, dakplaten is niet mooi maar geen functioneel probleem tenzij er schimmels aanwezig zijn.

Edit nou ja eerst staat bericht er niet nu wel. Bokt is in de war :')

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:53

Je kunt het ook in stappen doen, en dingen die later kunnen, later doen, zoals de zolder afwerken. Wel zou ik kijken of je, als je wel een zolderkamer wil maken, wel al de trap kunt plaatsen. Als je dat sowieso niet van plan bent, dan spaanplaat eraf, isolatie erop en osb platen of underlaymentplaten ertegen. Die zijn niet al te duur en kun je later ook nog wel redelijk netjes afwerken.

Structurele dingen, die echt nodig zijn, zoals de keuken, zou je nu kunnen doen. Als je nog even kunt leven met de badkamer, zou je in de voorste slaapkamers wel al kunnen opknappen zodat die klaar zijn en dan in de achterste, grote slaapkamer nog even niets doen als je daar de badkamer wil maken. Dan kun je die doen als je weer iets gespaard hebt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:55

Mijn ouders hebben dat bij hun huis(ook jaren 50 tweekapper) zelf gedaan(lees:mijn vader)
Was idd kwestie van platen er af, isolatie er tegenaan en nieuwe platen er tegen aan

De prijzen die in die rapporten staan zijn ook gewoon standaard aannemers prijzen
Die sturen twee mannen (uurloon) en voeren de zou af , dan materiaalkosten + marge etc
Dan tikt het aan

Zelf doen is platen er af halen, Rommel afvoeren naar de gemeentewerf of container huren
Goed bekijken wat je wil(puur isoleren en afwerken en later ooit eens een dakkapel dan zou ik op de locatie van de dakkapel folie isolatie doen en niet te gek qua platen en de rest gewoon vlaswol oid en plaatmateriaal.
Of in 1 ruk door
Vaste trap, dakkapel en afwerken)

Ons huis (ook jaren 50 tweekapper)
Was Kwa dan al door de verkopende Partij gerenoveerd, net als voegwerk en dubbel glas )

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:58

De keuken moet inderdaad nu, de badkamer het liefst ook :+

Platen eraf halen, isoleren en nieuwe platen erop klinkt inderdaad niet ingewikkeld dus dat zouden we dan zelf wel kunnen doen.

Dakkapel, zolder uitbreiden etc. is dan inderdaad een latere 'zorg'.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:00

Badkamer is een luxe cosmetisch iets, moet niet wil wel. Als beschikbaar geld een probleem is gewoon even leven met deze, ik doe al ruim 10 jaar met een dergelijke badkamer. Alles werkt zo n beetje niet fraai had graag anders gehad maar ja als het geld er nog even voor ontbreekt dan is het niet anders, het is of een betaalbaar huis met oudere elementen of een duurder en alles is strak en nieuw

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:20

Dat klopt inderdaad..

We hebben que budget nog wel wat over om mee te financieren, als dat tenminste mogelijk is. Ik weet dat je verbouwing niet 100% gefinancierd krijgt, maar een groot gedeelte hebben we zeg maar wel ruimte voor met het verschil van de vraagprijs en wat we kunnen lenen.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:25

Je kan maar 100% van de woningwaarde meer lenen. Verbouwingen alleen als het echt flink waardevermeerderend is. Voor ons huis konden we keuken en wc beneden etc niet mee financieren meer. Ondanks dat wij ook ruim onder de maximale hypotheek zitten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:32

Ligt helemaal aan hetgeen je doet
Vaste trap Kregen wij ruim gefinancierd
Een nieuwe keuken idd niet zo maar

Btw Booo
Mocht je voor een huis gaan waar zoals bij deze het dak geisoleerd moet worden
Zoek uit of je subsidie kunt krijgen voor dat soort dingen

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:51

Sonja_vR schreef:
Ligt helemaal aan hetgeen je doet
Vaste trap Kregen wij ruim gefinancierd
Een nieuwe keuken idd niet zo maar

Btw Booo
Mocht je voor een huis gaan waar zoals bij deze het dak geisoleerd moet worden
Zoek uit of je subsidie kunt krijgen voor dat soort dingen


Dank je voor de tip! Waar zou je moeten checken of je subsidie kunt krijgen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:53


Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:19

Ohhh dank je! Die sturen mij door naar de website van RVO.

https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen ... eigen-huis

Eigenaar-bewoners
Eigenaar-bewoners kunnen geen subsidieaanvraag meer indienen. Tot 26 april 2017 zijn er voldoende aanvragen ontvangen om het beschikbare budget uit te geven.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:51

Nog een vraagje aangezien ik er zoveel verstand van heb _O-

Die platen verwijderen, isolatie materiaal plaatsen, en nieuwe platen moet toch vanaf de binnenkant gedaan worden?

Waarom staat er dan pannen/vorsten en panlatten afnemen? Pannen zitten aan de buitenkant :+

Of ben ik weer zo lomp aan het denken, en moet dit vanaf het dak gebeuren? :=

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:13

Bij ons gebeurt het inderdaad van binnen uit. Gaat voor het isoleren geen pan van het dak af :)

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:27

Kan het niet zijn dat je dakbeschot vernieuwd moet worden? Dat bestaat uit panlatten, regels en platen.

Phylos

Berichten: 5674
Geregistreerd: 29-10-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:56

Oef bouwtechnische dingen heb ik geen verstand van..

Het lijkt erop dat ik een huis heb gekocht uiteraard onder voorbehoud van financiering en keuring... mega spannend en ik heb geen fijne dagen gehad door de stress twijfel etc, maar toch door gezet en strak onderhandeld (denk ik). Gelukkig heb ik nog even de tijd om aan het idee te wennen en alles te regelen (en door te sparen voor inboedel en keuken). Eerste eigen huis en op mezelf (wel op kamers gewoond 3 jaar terug)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:08

Oeh, spannend Phylos! Hoe is je gevoel over het huis en de omgeving?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:09

Vraagje: Voor de mensen die al gekocht hebben of juist verkopen: hoe ver zijn jullie qua prijs uiteindelijk van de vraagprijs af gebleven?