[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:25

Wij zijn vanmiddag bij een huis wezen kijken. Moet ook flink wat aan gebeuren, maar echt een droomplekje.. Er waren alleen al wel een 30-40 kijkers in de tijd dat wij er waren..  Dus ben bang dat we maar niet teveel hoop moeten hebben. De vanaf inschrijfprijs is al aardig hoog, dus zou te gek gaan om daar flink overheen te bieden. Komen nog flink kosten bij natuurlijk.

http://www.funda.nl/40449957

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:52

karuna schreef:
maessie schreef:
Poeh komen echt een paar huizen voorbij die ze eerst beter plat kunnen gooien, en dan als bouwgrond verkopen oid. :j

Wij zijn vanmiddag bij het huis wezen kijken. Moet ook flink wat aan gebeuren, maar echt een droomplekje.. Er waren alleen al wel een 30-40 kijkers in de tijd dat wij er waren.. -O- Dus ben bang dat we maar niet teveel hoop moeten hebben. De vanaf inschrijfprijs is al aardig hoog, dus zou te gek gaan om daar flink overheen te bieden.

http://www.funda.nl/40449957

Oef heb je de hele bepaling gelezen? Er zit een trafo ergens naast je huis dat is nog wel te doen. Maar de oplevering met boete clausule. Daar zou ik op afknappen. Je moet dus je financiering echt rond hebben voor die tijd anders gaat het stevig wat geld kosten. Duur trouwens ook voor de regio

Ben even lui even geknipt en geplakt van ander topic. Ga daar je commentaar even lezen en hier neerzetten.

Zo gelezen. Wat betreft de trafo zou even luisteren hoe erg je dat kreng hoort. Sommigen willen nog wel eens een erg irritante bromtoon geven continue door. _-:( %) -:(- -O-

En kan best dat veel mensen die boete clausule niet eens hebben gelezen. Heb dingen wel gehoord van makelaars dat echt klushuizen met dat gemeld en fotos niet eens gelezen wordt. Dan aankomen en meteen na binne komst weer omdraaien want niet luxe en nieuw, vandaag dus weer gehad,

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:58

Gefeliciteerd, Phylos! Dat is best snel gegaan, toch?

Net even gebeld met de verkoopster, het ziet ernaar uit dat 6 april het huis dus echt van ons wordt. Heel bizar gevoel dat het na 3,5 maanden afwachten en niet weten hoe of wat het dan toch eindelijk in orde gaat komen.

Heb vanmiddag ook een enorme opruimwoede gehad en heel mijn kleerkast uitgeruimd. Nu staan er 6 vuilzakken oude kleren klaar om weggegooid te worden. Hoe meer ik nu weggooi, hoe minder ik moet verhuizen :+ En geeft wel een lekker gevoel om met niet te veel onnodige zooi naar het nieuwe huis te moeten gaan.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:47

Gekocht medio 2013 vraagprijs 23700, voor 212500.
Verkocht juli 2017 vraagprijs 239000 voor 242500.
Gekocht oktober 2017 vraagprijs 197500 voor 182500. Gezien de enorme verbouwing hopen we het voor rond de 215000 te gaan verkopen (afhankelijk van markt en hoe perfect we het op tijd afgewerkt krijgen: hele huis compleet vernieuwd en geïsoleerd)

Ons nieuwbouwhuis waar we over een half jaar in gaan wonen had een vaste prijs.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:12

Wat betreft bankgarantie, hadden wij ook niet. Maar bedrag moest er toch echt pas met overdracht opstaan bij notaris :j hebben het 3 dagen voor overdracht overgemaakt.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:25

Hier zei de notaris ook dat ze op de ochtend van tekenen nakijken of ze ons geld hebben ontvangen.
Maar ze adviseren om het iets eerder over te maken :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:46

Borg moesten wij vooraf stellen. Rest moet er uiterlijk dag van overdracht op staan.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:16

maessie: Word spannend dus.. Irritant als zoveel mensen gedesinteresseerd zijn _O-

Ik heb zo'n vermoeden dat het huis waar wij morgen gaan kijken ook veel mensen trekt. Ben bang dat we niet veel van de prijs gaan afkrijgen, als het zelfs niet voor meer als de vraagprijs wordt verkocht. Tot nu toe nog geen open dag gelukkig.

Yasmine: Fijn dat er nu vaart achter staat :D

Ik heb nog een vraagje.
Stel wij kopen het huis voor € 189.000, k.k. zijn dan iets van € 9.300,-.
Als we dit aan kunnen vullen met bijv. € 20.000 voor de verbouwing, worden de k.k. dan ook hoger? Of gaan die echt alleen over de prijs van het huis excl. de verbouwingskosten.
Een collega van mijn man had het erover om de verbouwing los te financieren, en je er dan geen k.k. voor hoeft te betalen.

Hoe is jullie ervaring met taxateurs? Ik hoor in mijn omgeving dat er genoeg zijn die vragen, wat heb je nodig? En aan de hand daarvan een rapport in elkaar flansen. Dat zou voor ons ook voordelig uitkomen want wij hebben die verbouwingskosten wel echt nodig om mee te financieren :+ Kan je de verbouwing ook niet wat hoger inschatten? En stel je zegt ik ga dit dit dit en dit doen. Je krijgt daar extra hypotheek voor (voor de verbouwing), in hoeverre wordt dat dan gecontroleerd? Niet dat ik de boel wil gaan oplichten, maar ik vraag me gewoon af op welke termijn je dan ook zoiets verbouwd moet hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:25

Termijn is meestal 1 jaar, als je het niet red kan je wel verlenging aanvragen, maar het is niet zo dat je je bouwplannen over 5 jaar kan spreiden. Bij ons werkt het bouwdepot zo dat wij facturen moeten inleveren en dat dan gestort krijgen. Je krijgt dus echt precies gestort van de bank wat de kosten zijn. Of je moet vooraf voorschieten en krijgt het daarna terug van de bank. Bij winkels is het dus het laatste geval, de aannemer heeft dan weer een betalingstermijn dus die factuur sturen we naar de bank voordat we de rekening betalen. Wat je niet gebruikt kan je dus ook niet opnemen. En wij kunnen ook alleen opnemen wat we vooraf hebben aangegeven. Nu wij dus meer kunnen lenen en daarmee ook vloerverwarming willen leggen moeten we de verhoging van het bouwdepot voor de vloerverwarming opnieuw aanvragen, maar dat kan pas na enkele weken/ een tijdje, dus die zullen we wel eerst zelf moeten voorschieten helaas.

Wij hebben nu de rekening van de notaris binnen, maar ik snap hem niet helemaal.. Helaas is de behandelend notaris vrij vandaag, dus wordt ik pas maandag terug gebeld.. -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-18 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:36

Die taxateurs heb je, maar voor een bouwdepot ben ik ze nog niet tegen gekomen. Ze moeten namelijk werken met vaste percentages. Nieuwe keuken is max: ??%, badkamer max: ??% etc.
Bouwdepot bij ons blijft 2 jaar staan maar dat redden wij niet :P Verbouwing hoger inschatten kan maar nogmaals je krijgt maximale percentages en ze controleren wel op redelijkheid. €20.000 voor een nieuwe toiletpot krijg je er niet door ;)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:46

Thanks voor de antwoorden! Wist niet dat er een termijn aan zat.

Wat we per direct willen/moeten doen:
- Vloerverwarming (eventueel)
- Dak spaanplaten verwijderen, dak isoleren, nieuwe platen
- Open keuken maken + nieuwe keuken

En eigenlijk liever ook per direct:
- Badkamer groter maken, of eventueel verplaatsen, gehele nieuwe badkamer
- Wc op de bovenverdieping
Maar dit zal dus waarschijnlijk niet per direct kunnen :+

Maar in ieder geval fijn dat er sowieso een percentage mee gefinancierd kan worden.

Voor energiezuinige investeringen/verbouwingen kun je toch meer hypotheek krijgen? Valt daar dan bijv. vloerverwarming en dak isolatie onder?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:53

Wij hebben uiteindelijk maar 58% bouwdepot gekregen. De rest moeten wij zelf financieren. Erg jammer maar wij hadden geen tijd voor een andere taxatie. Deze taxateur was niet onze vriend.. Bank vond het ook te weinig maar moet hield zich aan het rapport.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:08

Ik heb het volledige bouwdepot gekregen. Was wel volledig verantwoord, alle kamers moesten aangepakt worden.
Ik zit bij de rabo en daar krijg je gewoon een apart bouwdepotrekening. Je kunt zelf her geld naar je eigen rekening overmaken vanaf die rekening. Er wordt niet moeilijk gedaan als iets meer kost dan begroot. En ze vragen steekproefsgewijs de rekeningen op.

Volgens mij heb ik zowieso 2 jaar de tijd.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:13

Bij ons staan alleen de buitenmuren nog :+ Maar helaas een taxateur die niet mee wilde werken.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:25

Oh wat een frustratie!!!

Vandaag gebeld door de verkopend makelaar dat er een grote eikenboom aan de rand van het terrein is gekapt.
De huidige bewoners zijn vorige week verhuisd en zagen het toen ze vandaag bij het huis zijn gaan kijken, ze wonen nu één dorp verderop.
Door het weiland van de buren liep een sleepspoor vanaf de plek van de boom, op zijn minst dubieus >;)
Begint lekker dit...

Zouden de buren even snel die boom hebben gekapt in de week dat er niemand woonde? Eén en één is twee?? Zeg het maar....

Nu twijfelen we dus wat we moeten doen, compensatie vragen aan de verkopers? Laten herplanten?
Verkopers aangifte laten doen? Er is tenslotte geen kapvergunning aangevraagd.
Wat als de gemeente op een dag op de stoep staat en vraagt waar die oude eik is gebleven? Kunnen wij daar dan een boete voor krijgen als we niet aan kunnen tonen dat die boom is weggehaald voordat wij er kwamen?

Heb helemaal geen zin om hier over na te denken. Je hebt tenslotte beter een goede buur dan een verre vriend. Maar als je graag die boom weg wilt, kom het dan gewoon even vragen. Nu begint het al gelijk met een principe kwestie voor mijn gevoel.

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:30

Wat mij betreft is je eerste optie de beste. Het is het probleem van de verkopers, laat het dan ook daar. Sowieso compensatie vragen :j

annepaardoesJarig

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:37

Wat raar zeg!
Maar balen jullie ervan dat de boom weg is?

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:58

We vinden het zeker jammer dat de boom weg is, op zijn minst hadden we zelf het hout willen opstoken :Y) Tegelijkertijd is het ook maar een boom en willen we geen rijdende rechter achtige taferelen met de nieuwe buren.

De verkopers zijn echter woedend en hebben zelf voorgesteld dat zij aangifte doen. Die hebben echt het gevoel dat ze de hielen nog niet gelicht hebben en al meteen bedonderd worden. Maar ja, die hoeven er niet meer naast te wonen ;)

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:32

Stond de boom op 'jullie' grond? Dan zou ik de oude eigenaren zeker hun gang laten gaan, met een beetje pech krijg je ook nog gedoe met de gemeente dat je een boom hebt weggehaald zonder kapvergunning. Zo'n aangifte kan je dan enorm helpen :j

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:49

Ja stond op onze grond.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:29

MizzMontana schreef:
Ja stond op onze grond.

Dan zitten die kappende buren flink fout.Ze hebben niets te zoeken op andermans grond. waarschijnlijk wilden ze die boom al lang weghebben en zagen nu hun kans.Dit moet nog door de verkopende partij opgelost worden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:33

Zo ik had zelf ook allang bij die buren gestaan, maar ik ben niet zo’n goed voorbeeld _O- Hoe durven ze op die grond te komen, en ook nog eens een boom weg te halen!


Wij zijn net terug van de bezichtiging. De keuken kan geen open keuken worden, is een deaagmuur. De zolder is te laag om er met dakkapel een slaapkamer van te maken. Er is geen ruimte om een vaste trap naar zolder te maken, want dan zou een deel van een slaapkamer opgeheven moeten worden.

Voor ons niet de grootste problemen, dus waarschijnlijk gaan wij vandaag nog een bod doen :D
Het is een ex huurhuis, dus ben bang dat er niet veel over de prijs te praatte valt.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:23

Booooo schreef:
Zo ik had zelf ook allang bij die buren gestaan, maar ik ben niet zo’n goed voorbeeld _O- Hoe durven ze op die grond te komen, en ook nog eens een boom weg te halen!


Wij zijn net terug van de bezichtiging. De keuken kan geen open keuken worden, is een deaagmuur. De zolder is te laag om er met dakkapel een slaapkamer van te maken. Er is geen ruimte om een vaste trap naar zolder te maken, want dan zou een deel van een slaapkamer opgeheven moeten worden.

Voor ons niet de grootste problemen, dus waarschijnlijk gaan wij vandaag nog een bod doen :D
Het is een ex huurhuis, dus ben bang dat er niet veel over de prijs te praatte valt.

Met een extra draagbalk kan de keuken wellicht wel open worden? Doen vrienden van mij ook.
Hoeveel slaapkamers heb je op de eerste verdieping?
Ik heb nu ook alleen een vlizozolder (wel stahoogte) maar wel drie nette slaapkamers. Ik ben toch nog alleen dus maar dan genoeg en waarschijnlijk is dit toch het eindstation nog niet.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:28

Ja draagbalk zitten we ook aan te denken, en dan de verwarming verplaatsen en dan zou het wel moeten kunnen.

Wij hebben boven nu 3 slaapkamers maar die willen we ook echt wel houden. De badkamer gaan we groter maken, en pakken daarvoor een gedeelte van de grootste slaapkamer erbij. Dan hebben we nog 3 redelijke slaapkamers.

Voor ons ook geen eindstation maar goed voor zeker de komende 10/15 jaar :D

Er zat geen trap naar de vlizozolder toen de makelaar het luik opendeed, de zolder konden we dus niet bekijken. Echter zit daar wel het ‘grooste’ probleem van de bouwkundige keuring. Wij dachten de platen/isolatie zelf vanaf de zolder te kunnen vervangen, maar dit moet echt vanaf het dak.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:05

Heb net de makelaar gesproken.. De vraagprijs is €189.000, we hebben net een openingsbod gedaan van €179.000,-
Hij gaat dit maandag meteen doorgeven aan de woning corporatie. Maar er staan voor maandag wel bezichtigen geplant, en hij zei dat er veel geintereseerde zijn dus ik heb aangegeven dat we wel echt geïnteresseerd zijn en over de prijs wel uit gaan proberen te komen.

Hij laat me maandag nog wat weten, dus ik ben benieuwd :D