Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:40

nee, komt niet tegen een muur , beetje lastig uitleggen maar staat aan het eind van het keukenblok en daar naast begint de eetkeuken, waar de eettafel staat

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:48

Dus het is het eind van het keukenblok in een open ruimte. Ben je niet bang dat iemand dan tegen een steel/handvat aan loopt ??
Meestal wordt het kookgedeelte in die hoek geplaatst waar het minst gelopen wordt.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:01

De keukens van IKEA kan ik zelfs in elkaar zetten... :D Bij vrienden gedaan, laatjes, vaatwasser, oven: rustig aan, waterpas erbij, kind kan de was doen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 21:50

Gezien de apparatuur tm 4 december met 15% korting is, vandaag dat alvast wezen kopen!
Nu zag ik dat het vanaf 9 januari plundra is, ik wil eigenlijk 2 januari de keuken gaan bestellen, maar is het de moeite om een weekje te wachten of zullen ze de keukens niet in de aanbieding gooien? Bedoel, ik ga liever niet tijdens plundra :')

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 21:51

Ben trouwens natuurlijk weer met allerlei spullen thuis gekomen die ik niet perse nodig had :')

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:13

Prrr kom jij helpen ? :P

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:14

DD nee, niet echt bang voor, we zijn nog maar met zijn tweeen en het fornuis staat niet in de loop.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:17

Waar heb je al je kinderen gelaten?? Of ben ik al zo oud ondertussen dat die allang het huis uit zijn ??

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:20

Was-in-het-weekend-kinderen :D Ik kom wel helpen hoor :j

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:16

Picasso schreef:
Wij hebben enkele maanden terug ons huis gekocht en daar zat/zit een Ikea-keuken in. Nu kwamen we van een vrij dure en degelijke materialen-keuken in deze en ik moet eerlijk zeggen: de overgang is groot: het verschil in kwaliteit is zo duidelijk merkbaar: slapper (minder stevig), minder diep, vaatwasser lawaaiig en ietwat gammel met uittrekken van de 'lades', deurtjes minder stevig...etc etc. Hij ziet er verder heel netjes uit en er is ook niks stuk, maar het is mijn soort keuken niet. Deze zit hier nu trouwens 3 jaar in, is door de vorige bewoners geplaatst. We gaan aankomend jaar een nieuwe keuken plaatsen op een andere plek in het huis; we hebben een aangebouwde serre waar ik een grote leefkeuken van wil maken, maar ik kies niet voor Ikea. Bij mij komt er weer 'gewoon' een degelijke keuken in van sterke en robuuste materialen.


Daar ben ik wel verbaasd over. Wij hebben andere keukens gehad, maar ik merk geen verschil. Mijn moeder heeft een dure keuken uit een luxe keukenzaak, maar mijn Ikea kastjes zijn veel dieper. Haar inbouwkoelkast is bijv ook erg ondiep. Maar wij hebben een amerikaanse vrij staan.
Deurtjes sluiten netjes, lades gaan netjes en hebben allemaal zo een slowsysteem.

Die van ons zit er bijna 5 jaar in nu.

Familie heeft een dure keuken met houten deurtjes en dat vind ik zelf wel mooier, maar zo in gebruik en op het oog in de verte, zijn het geen grote verschillen.

Toen wij dit hij kochten met achterstallig onderhoud, waren we ook verbaasd hoe keukens eruit kunnen gaan zien. Hij was dan wel van 1984, maar wat was het toegetakeld zeg. Hoe krijgen mensen het voor elkaar. Ik snap ook werkelijk niet dat deurtjes zo te lijden hebben van af en toe open en dicht doen. Het blad gebruik je het zwaarst. Wij hebben dan hout en echt wel gebruikerssporen, maar daar wordt hij wel mooier van. En af en toe een laagje olie doet wonderen.

Het is ook persoonsafhankelijk. Ik kwam bij mensen die hun keuken al 24jr hebben en die is als nieuw. Hartstikke netjes. Zijn 3 kids groot geworden etc.

Wij kijken naar oude boerderijtjes. Vaak hele oude eiken keukens, maar nog best netjes voor de leeftijd.

Wij hebben zelf gemeten. Extra stopcontacten aangelegd, gasleiding verplaats etc. De keuken opgehaald, in elkaar gezet etc. Is echt prima te doen als je iets handig bent.

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:26

Wij hebben op de zaak 9 keukenblokken van de Ikea laten installeren, zo'n 9 jaar geleden. Ze varieren in lengte van 1.20 tot 4 meter. In de meest gebruikte ruimte gaan bepaalde lades naar schatting 50-100 keer per dag open.
In die 9 jaar geen centje pijn. Alles nog in prima staat en goed sluitend. Ik heb dat wel anders gezien bij dure merkkeukens.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 02:27

Letizia schreef:
Gezien de apparatuur tm 4 december met 15% korting is, vandaag dat alvast wezen kopen!
Nu zag ik dat het vanaf 9 januari plundra is, ik wil eigenlijk 2 januari de keuken gaan bestellen, maar is het de moeite om een weekje te wachten of zullen ze de keukens niet in de aanbieding gooien? Bedoel, ik ga liever niet tijdens plundra :')

Volgens mij gaan de keukens vaak rond februari in de aanbieding. Misschien tijdens de Plundra een bepaald frontje :)

Edit: In Barendrecht zijn de keukens nu ook 10% korting.. Weet niet of meer filialen dat hebben.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:58

Barendrecht heeft vaak andere aanbiedingen (meer?) dan andere filialen. Wij hadden de keuken ook met 10% korting.

Anoniem

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:04

Het is toch echt zo superpony: onze huidige Ikea-keuken (3 jaar geleden geplaatst door de vorige bewoners) ziet er echt heel netjes uit en er is niks stuk hoor, maar de materialen zijn veel minder robuust en stevig dan die van onze vorige keuken; een keuken die we bij de locale keukenboer in het vorige dorp hadden gekocht en laten plaatsen (beetje het Mandemakers-idee). We hadden en hebben trouwens ook van die deursluit-vertraging-dingen :+ erop zitten. De huidige vaatwasser is ook echt lawaaiig en dat was onze vorige niet. Kortom: er is niet echt iets mis mee, maar ik merk het verschil in kwaliteit wel erg goed. Overigens weet ik niet wat de vorige bewoners betaald hebben voor deze keuken, maar onze vorige (vergelijkbaar qua grootte) keuken hadden we laten plaatsen voor rond de 15.000,- euro. Zoals gezegd vind ik het ook geen ramp omdat we de keuken nog gaan verplaatsen naar een ander gedeelte van het huis en deze prima functioneert, maar ik zoek zelf geen Ikea keuken uit als we de nieuwe gaan plaatsen.

Mlies
Berichten: 14151
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:09

Morgen wordt mijn Ikea keuken geplaatst, dus ik ben benieuwd! Hij hoeft zich ook geen 20 jaar te houden, zolang was ik niet van plan er te blijven wonen. :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 10:18

Mintgroen schreef:
Edit: In Barendrecht zijn de keukens nu ook 10% korting.. Weet niet of meer filialen dat hebben.

Ik zie het ja! Alleen is dat dus een aanbieding incl apparatuur en laat ik die nu net gisteren besteld hebben... -O-

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:09

Mlies schreef:
Morgen wordt mijn Ikea keuken geplaatst, dus ik ben benieuwd! Hij hoeft zich ook geen 20 jaar te houden, zolang was ik niet van plan er te blijven wonen. :D

En dan kan je m zelfs verkopen met nog 5 jaar garantie :D

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:13

Piasso, wij hebben die ervaring niet. We hebben verschillende keukens gehad, maar merk weinig verschil in kwaliteit. Kastjes, deurtjes en lades voelen stevig. Mijn moeders huidige keuken van 3x zoveel vind ik eerder slchter en komt bij een dure zaak vandaan.
Onze vaatwasser is inbouw met frontje van de keuken. Ikea merk. We horen hem nooit. Met gevolg dat hij weleens tijdens het programma wordt open getrokken. Alles staat bijna 5jr hier.
Enige wat ik minder vind zijn de knoppen van het 90cm vrijstaande fornuis en bijpassende afzuigkap.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:13

DD :D allemaal studenten op kamers dus zoals Prrr al zegt, alleen in het weekend thuis.
Al studeert mijn oudste op het moment in Finland en gaat hij in het voorjaar op stage in Ierland.
Eenmaal geslaagd verwacht ik die ook niet meer thuis wonend.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:58

Zijn er hier misschien mensen die de Hallviken spoelbak hebben?
Afbeelding

Ik ben er echt helemaal gek van, zeker in combinatie met de witte inductieplaat. Iemand ervaring hoe de spoelbak zich houdt na gebruik? Ik ben bang dat het zwakker materiaal is waardoor je er op een gegeven moment alles op ziet. Maar het kan gewoon best wel goed zijn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:50

Ik denk/vrees dat deze bak, net als wastafels, lelijk worden in vrij korte tijd. Stukjes eraf, beetje krakjes in het glazuur. Maar uiteraard weet ik het niet zeker. Ik heb die heel grote rvs bak van Ikea met een los inzetbakje. Ideaal als ik de pannendragers een sopje wil geven, past gewoon.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:00

Steenmeel en kunsthars hebben lang niet die uitstraling en sterkte als het echte kwartscomposiet.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:05


Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:05

Natuurlijk zal het zo sterk niet zijn, maar daar is het budget dan ook niet naar. Overigens zijn we echt geen keukenprinsesjes dus zou ik het stom vinden om veel geld uit te geven aan echte natuursteen oid. terwijl we dan bijvoorbeeld op de badkamer gaan moeten besparen.

Thanks DubbelDun, ik heb je link even opgeslagen :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:14

Wij hebben de dubbele wasbak en natuurlijk is ook bepalend hoe je ermee overweg gaat. Na een jaar of 4 zag je op sommige plekken (vooral rondom het afvoerputje) dat de glazuurlaag dun begon te worden. En hij mist nog geen hoekjes oid. Maar ja, de enige andere optie voor ons was eentje van 3x deze prijs... Dan koop ik wel 3 van deze :Y)

Maar goed, we "gooien" er ook geen pannen oid in.