Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 70  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een IKEA keuken?

 
Profiel   

Niello schreef
We willen ook graag een Ikea (bij)keuken, maar hebben wat leidingen op de muur lopen die niet ingefreesd kunnen worden. Als we de kastjes iets van de muur plaatsen, moet je dan een maatwerk aanrechtblad bij een keukenzaak kopen of hebben bouwmarkten die ook? Hoeveel is dat duurder bij een lengte van 240 cm?


Je zoekt dus een dieper blad?
Andere optie is om stuk uit de kastjes te zagen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 09:49 



 
Profiel   

Niello schreef
We willen ook graag een Ikea (bij)keuken, maar hebben wat leidingen op de muur lopen die niet ingefreesd kunnen worden. Als we de kastjes iets van de muur plaatsen, moet je dan een maatwerk aanrechtblad bij een keukenzaak kopen of hebben bouwmarkten die ook? Hoeveel is dat duurder bij een lengte van 240 cm?



Hoe zitten de leidingen?
Wij hebben dit onder de wasbak zitten, achterkant van het kastje weggelaten en gaat perfect zo.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 14:27 



 
Profiel   

Weet niet of de leidingen precies in een kastje gaan uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 15:13 



 
Profiel   

Dan kun je misschien de breedte van je kastjes zo berekenen dat ze wél net in één kastje uitkomen ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 15:20 



 
Profiel   

Er zit een aansluiting voor een keukenboiler en iets verder een gasleiding. Denk niet dat het lukt, maar zal nog eens kijken. We willen in de bijkeuken 1 recht blok. De ruimte is 240 cm, dus we dachten aan 4 kastjes/lades van 60 cm breed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 08:55 



 
Profiel   

Of 3x80 :) Kan net het verschil maken tussen wel en niet passen :)
Overigens als je kastjes 60 diep zijn en je neemt de laden 50/45 dan heb je meestal wel ruimte genoeg er achter mits je idd de achterwand weg laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 09:03 



 
Profiel   

Thx DF, we gaan is ff aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:38 



 
Profiel   

Bij mij worden de afvoer en de leidingen op 15 boven de vloer en voor de wand afgedopt. Hoe exact moet ik dan het leidingplan aanleveren voor de aanslutingen van vaatwasser en afvoer/spoelbak? Ik bedoel: kan ik met de aansluitingen vanaf dat punt nog wat schuiven naar links of rechts als ik de keuken definitief ga maken (dat duurt nl nog wel een tijdje…).
Heeuuule mooie ikea keuken gezien namelijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:22 



 
Profiel   

Met 15 cm boven de vloer blijf je onder de plint (meestal 20 cm hoog) en met 15 cm uit de wand zit je ín een kastje.
Je kunt dan met een kastje van 60 ong 20 cm naar links of naar rechts en met een kastje van 80 breed heb je 30 cm speelruimte links of rechts (uitgaande van de aansluitingpunten in het midden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:02 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Met 15 cm boven de vloer blijf je onder de plint (meestal 20 cm hoog) en met 15 cm uit de wand zit je ín een kastje.
Je kunt dan met een kastje van 60 ong 20 cm naar links of naar rechts en met een kastje van 80 breed heb je 30 cm speelruimte links of rechts (uitgaande van de aansluitingpunten in het midden).

Als ik het goed begrijp moet ik er dus wel voor zorgen dat ik de waterleidingen/afvoer in die marge zet tussen de wanden van 1 kastje?

Ik zal ze vragen hoe ze het exact bedoelen; 15 cm hoog vanaf de vloer of 15 cm van de wand af (of mss beide).
Op de site van IKEA vind ik net allemaal technische info! https://www.ikea.com/be/nl/files/pdf/04/cd/04cd4066/ikea-spoelbakken-en-vaatwassers-wasmachines__1364490683844.pdf


Laatst bijgewerkt door paars op 12-09-21 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:12 



 
Profiel   

Met 15 cm boven de vloer zou je nog krap met een bocht en pijp ónder een kastje doorkunnen maar dat is niet handig ivm teveel bochten en kans op verstopping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:15 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Met 15 cm boven de vloer zou je nog krap met een bocht en pijp ónder een kastje doorkunnen maar dat is niet handig ivm teveel bochten en kans op verstopping.

Ja dat moeten we niet hebben! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:19 



 
Profiel   

Niello schreef
We willen ook graag een Ikea (bij)keuken, maar hebben wat leidingen op de muur lopen die niet ingefreesd kunnen worden. Als we de kastjes iets van de muur plaatsen, moet je dan een maatwerk aanrechtblad bij een keukenzaak kopen of hebben bouwmarkten die ook? Hoeveel is dat duurder bij een lengte van 240 cm?


Bij Ikea, maar ook sommige bouwmarkten kan je het uitrekenen. Maar er zijn ook speciaalzaken.

Maar je hebt genoeg ruimte om de leidingen achter de kastjes te laten lopen zonder dat ze in gefreesd zijn en je een maatwerk blad moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 11:17 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Met 15 cm boven de vloer blijf je onder de plint (meestal 20 cm hoog) en met 15 cm uit de wand zit je ín een kastje.
Je kunt dan met een kastje van 60 ong 20 cm naar links of naar rechts en met een kastje van 80 breed heb je 30 cm speelruimte links of rechts (uitgaande van de aansluitingpunten in het midden).


De standaard keuken plinten bij Ikea zijn 8 en 11 cm die dus bij de frontjes passen. Pootjes ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 11:20 



 
Profiel   

Ik heb duidelijk een oud model, die staat 18 cm van de vloer af.
De andere keuken heeft zelfs nog hogere plinten omdat daar de werkhoogte wat is 'opgeschroefd'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:33 



 
Profiel   

Zo jeetje, dat is wel een flinke plint dan zeg. Waren die kastjes zelf dan lager of is het een keuken voor lange mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:53 



 
Profiel   

Lange mensen :D
Aan één kant zit ook plintverwarming onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 13:17 



 
Profiel   

Nu vraag ik me af hoe hoog het in onze vorige keukens was. Ik ben toch niet groter geworden :)

We hebben nu 8cm.

Heb keukens geleden wel ander merk gehad en ik vond Ikea wel altijd diepere kasten hebben.

Nu zijn ze iig 80cm hoog en dan heb je de keuze uit poten en je blad. Maar met 15/20cm plint zou ik op een trap moeten staan..............Blad is 3,5cm dik geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:19 



 
Profiel   

superpony schreef
Niello schreef
We willen ook graag een Ikea (bij)keuken, maar hebben wat leidingen op de muur lopen die niet ingefreesd kunnen worden. Als we de kastjes iets van de muur plaatsen, moet je dan een maatwerk aanrechtblad bij een keukenzaak kopen of hebben bouwmarkten die ook? Hoeveel is dat duurder bij een lengte van 240 cm?


Bij Ikea, maar ook sommige bouwmarkten kan je het uitrekenen. Maar er zijn ook speciaalzaken.

Maar je hebt genoeg ruimte om de leidingen achter de kastjes te laten lopen zonder dat ze in gefreesd zijn en je een maatwerk blad moet.


Dat zou fijn zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 00:02 



 
Profiel   

Niello schreef
Dat zou fijn zijn!


Hoeveel ruimte denk je nodig te hebben achterin?

We hebben nu 3 onderkastjes onder het raam met lade's. Kon vd week van bovenaf kijken wat je achter de la nog hebt. Maar dan moet je wel ergens een gat maken.

In een vorige keuken, hadden we een gat door 2 kasten heen om voor nood de vaatwasser aan te sluiten. Zag je verder ook niks van. Maar dat was met deurtjes.

Sommige inbouw kastjes hebben nu een soort halve maan eruit in de bodem. Die van de spoelbak hebben we dan zo over de leidingen heen gezet zeg maar. En die van de vaatwasser ernaast komt daardoor naar boven.

Bij de oven ( aan andere wand ) hebben we een gat uit achterwand gezaagd voor het stopcontact. Kan ook anders, maar vond het wel makkelijk zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 01:02 



 
Profiel   

Blue_flower schreef
opisop_shop schreef
Wij hebben aan één wand twee pilaren van ongeveer 25cm diep. Moeten qua blad ook nog maar even bekijken of we die wand recht gaan maken ( hele keuken wordt vernieuwd dus inclusief de wanden) of dat daar een maatwerkblad omheen komt. Dat is denk ik wel mooier.


25 cm verliezen is best wat. Heb je toevallig een foto? Denk dat je er best wat moois van kan maken.


Het gaat om deze wand. Staat nu vol met gereedschap ivm onze grote verbouwing dus let niet op de rommel :')
Een pilaar is te zien bij de klok.
Het wordt sowieso allemaal nog afgetimmerd. Lastig dat er een raam zit, anders konden we er wat tussen plaatsen. Nu komt de kookplaat daar met uitzicht op de tuin.

[ img ]

En dit is de huidige keukenwand ( deel staat er niet op)
Wel aan vervanging toe zoals je ziet!
Bedoeling is om beide wanden te gebruiken.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:22 



 
Profiel   

Wat voor kookplaat krijg je en wat voor afzuiging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:35 



 
Profiel   

De kookplaat is 80cm (inductie), afzuiging nog geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 06:17 



 
Profiel   

Ik neem aan dat als je je kookplaat precies voor het raam wilt, je een beetje vast zit aan afzuiging naar beneden, het werkblad in? Wij wilden eerst ook daarvoor gaan, maar uiteindelijk vanwege de kosten toch gekozen voor een normale afzuiging, en de dubbel wasbak voor het keukenraam.

Ook met het idee dat je waarschijnlijk meer tijd aan de wasbak, dan aan de kookplaat bezig bent :)
Vaak ben je toch alles aan het schoonmaken en snijden naast de kookplaat, en als het eenmaal in een pan zit ben je ook zelden constant aan het roeren.

En je staat ook bij de wasbak om je handen te wassen, een keer wat af te wassen / om te spoelen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:20 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
De kookplaat is 80cm (inductie), afzuiging nog geen idee


Ik denk dat de afzuiging haast belangrijker is dan nadenken hoe je een blad tussen die pilaren doet. Want je afzuiging moet op een bepaalde hoogte en zal dan voor je raam hangen. Wat uiteraard niet kan ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 70  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen