Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 70  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een IKEA keuken?

 
Profiel   

Ik wil begin volgend jaar een nieuwe keuken en budgettair gezien past een IKEA keuken het beste.
Nu heb ik zo'n online ontwerp gemaakt en geeft het ontwerp aan dat ik te weinig ruimte aan de zijkanten heb, dit moet nl 5cm per zijkant wezen en het zijn er 3.
De afmeting van de keuken is het zelfde als de keuken (ander merk) nu is en dat past gewoon prima. Contact gehad met IKEA en hun zeggen dat die 5cm ruimte echt nodig is om de deuren te laten openen.
Nu heeft de onderkant in mijn ontwerp aan de buitenzijde lades, de bovenkant niet, maar daar is misschien nog wat te smokkelen ivm de afzuigkap die er tussen zit.

Iemand hier ervaring mee?

En ik zit er sterk aan te denken om m'n huidige oven, afzuigkap en gasfornuis te behouden, voor de laatste 2 vast geen probleem, maar iemand ervaring met een andere inbouwoven dan die van IKEA, maar wel in een IKEA keuken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 09:41 



 
Profiel   

eerlijk gezegd zou ik niet voor een ikea keuken gaan. een keuken vervang je niet om de 5 jaar (of de meeste menen toch niet). En dan wil je toch kwalitatief goede producten hebben die jaren meegaan.ik ken enkele mensne met een ikea keuken en binnen de paar jaar al problemen met deurtjes die uitzakken, barsten hier en daar etc....

Ik zou zeggen maar er in 1 keer een grotere (pinlijke) investering van dat ga je je in de toekomst anders beklagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 09:44 



 
Profiel   

Ik heb er een maar ben niet heel,erg tevreden. Deurtjes en aanrecht en zo wel maar blad en ramp scharnieren nee niet blij mee. Zit er nu 8 jaar in maar deels moet eigenlijk al vervangen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 09:45 



 
Profiel   

Wij hebben ook een ikea keuken nu bijna een jaar tot nu toe nog erg tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 09:46 



 
Profiel   

Hmm, jammer om dit te horen :\ (en fijn om te horen sloffie!!)

Ik ga op een ander moment verder zoeken naar ervaringen met IKEA keukens, nu is voor mij de bovenstaande vragen van belang :)

Toch bedankt voor jullie reactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 09:47 



 
Profiel   

Wij hebben een Ikea Keuken (ondertussen al 5 jaar) en kwalitatief echt prima! geen uitzakken deurtjes of barsten o.i.d. Wij zijn er erg tevreden over de keuken (wij hebben een inbouwoven die niet van Ikea is, geplaatst in onze Ikea keuken (ook het fornuis is niet van Ikea) werkt prima! Als je zelf handig bent met in elkaar zetten is de Keuken van Ikea juist ideaal omdat je zelf kunt aanpassen/plannen hoe je het wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 09:47 



 
Profiel   

Wij hebben nu al 8 jaar een ikea keuken (zelf gezet) met ikea apparatuur prima kwaliteit en tevreden. In t begin 1 hoogglansdeurtje boven de afzuigkap gehad wat bobbelde dus nieuw deurtje voor gekregen aangezien er 25 jaar garantie op zit. Apparatuur ook dik tevreden mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:00 



 
Profiel   

Ooh, fijn om te horen zeg!!

Hoe zit het met jullie ruimte aan de zijkant, allemaal braaf minimaal 5cm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:02 



 
Profiel   

Oja de apaaratuur vraag. De kookplaat heeft het hier na 4 jaar al begeven en de afwasmachine gelukkig na waterschade vorig jaar waardoor ik een goed werkende kon aanschaffen. Dus nee die komen hier niet meer in. Maar alles past wel kwa afmeting trouwens,

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:03 



 
Profiel   

Wij hebben nu sinds 2011 een Ikea keuken. Prima keuken, eerst een gasfornuis van bauknecht erin, maar na een hoop problemen en gezeik alsnog een inductieplaat van Ikea gekocht.
1 nadeel is wel, dat Ikea een aantal jaar geleden de fronten heeft veranderd. Het ziet er hetzelfde uit, heeft een ander naampje gekregen, maar de maten kloppen niet meer. Nadat wij een aanbouw aan het huis geplaatst hadden, wilden we de keuken vergroten. Tja, allemaal maatverschillen. Mijn vriend is gelukkig timmerman en door te kiezen voor allemaal ladeblokken hebben we dit, met wat aanpassingen, onzichtbaar op kunnen lossen.
Vraag me dus stiekem wel af, wat we met die 25 jaar garantie kunnen als 1 van onze oudere fronten het begeeft. Zo'n nieuwere past er dan dus niet meer op.
De koelkast en vriezer staan bij ons met de zijkant tegen de muur, en daar zit idd die 5 cm tussen :j
Verder alle apparatuur dus van Ikea erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:12 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een goede, als ik een afspraak maak om m'n ontwerp te laten nazien, zal ik dit vragen!

Iemand ook ervaring met werkblad op maat? De lengte die ik nodig heb, valt buiten de standaard maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:19 



 
Profiel   

In ons vorige huis hadden wij ook een ikea keuken. We hebben er 5 jaar gewoond en in die 5 jaar geen klachten gehad. Vriendlief had wel alles uitgezocht en zo kwam het gasfornuis en de afzuigkap ergens anders vandaan. Dit heeft geen problemen gehad.
Voor onze keuken in ons huidige huis zijn wij ook aan het rondsnuffelen en hebben we ook geïnformeerd bij de ikea. Hun zeiden ons dat het geen probleem was om ander apparatuur dan dat van hun in de kastjes te bouwen (zoals bijvoorbeeld een oven)

Mijn ouders hebben zo'n 10 jaar geleden een keuken gekocht bij een echt goeie keukenboer, en hun hebben meer gezeik gehad met de keuken als wij met de ikea keuken. Hun hadden binnen 2 jaar al 1 kastje kaduuk, en de lades kunnen niet uit zijn frame gehaald worden, zonder dat je de hele kast beschadigd.

Dus ook dure keukens kunnen zo hun mankementen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:27 



 
Profiel   

Letizia schreef
Dat is inderdaad een goede, als ik een afspraak maak om m'n ontwerp te laten nazien, zal ik dit vragen!

Iemand ook ervaring met werkblad op maat? De lengte die ik nodig heb, valt buiten de standaard maten.


Welk materiaal wil je het werkblad hebben?

Hier na 5 jaar ook nog steeds erg tevreden over de keuken. Wel de vereiste maten aangehouden. En ideaal als je zelf handig bent en de keuken plaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:48 



 
Profiel   

wij hebben ook een keuken van de Ikea, tot nu toe heel erg tevreden over. het voordeel is dat het een bouwpaket is dus je zelf heel veel aanpasen en schuiven. aan de ene kant hebben we een paar cm tussen het kastje en de muur, kan prima! het deurtje heeft bijna geen extra ruimte nodig om open te gaan. Wij hebben ook een werkblad op maat, toch wel iets moeten bij zagen maar past perfect. voordeel hiervan is ook dat de uitsparing van de kookplaat er al inzit

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 10:56 



 
Profiel   

Letizia schreef
Ooh, fijn om te horen zeg!!

Hoe zit het met jullie ruimte aan de zijkant, allemaal braaf minimaal 5cm?


Nee wij hebben aan 1 kant ook minder kastje gaat prima open maar houd dan wel rekening met de maat van je handgrepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 13:37 



 
Profiel   

Letizia schreef
Ooh, fijn om te horen zeg!!

Hoe zit het met jullie ruimte aan de zijkant, allemaal braaf minimaal 5cm?


Wij hebben ook een keuken van Ikea en hebben de kasten vrijwel direct tegen muur danwel schoorsteen staan, alleen die tegen de muur zit een cm of 2 tussen omdat de muur niet volledig recht is :+

Dit is trouwens nog wel een oude Faktum keuken, geen idee hoe het met het nieuwe systeem zit, daar hebben we ook een aantal kasten van maar die staan 'los' in de ruimte

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 13:45 



 
Profiel   

Wij zijn super tevreden van onze keuken!
Hij staat hier nu al 3 jaar. Nog niets kapot gegaan of etc.
Bij een vriendin van mij haar ouders staat er al een ikea keuken bijna 10jaar en daar is ook nog niets op aan te merken.
Heb even mijn kasten open gedaan om te kijken hoeveel je nodig zal hebben en volgens mij heb je met 3cm voldoende hoor.
Dit is trouwens mijn keuken :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:02 



 
Profiel   

Ik had al een vermoede dat het best moet kunnen :D

Gave keuken cha_mira!! :j

Ik heb een hele handige pa en m'n broer is timmerman, dus wat dat aangaat komt het helemaal goed! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:13 



 
Profiel   

Ik had er eentje in mijn vorige huis en die was meer dan prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:30 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft al tien jaar een keuken van Ikea en die is nog perfect in orde. Kookplaat, oven en koelkast ook van Ikea en het werkt nog naar behoren. Idem voor mijn nichtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:40 



 
Profiel   

Ik heb nu bijna een jaar en ikeakeuken heb in mijn vorige huizen ook IKEA keukens gehad altijd super tevreden mee geweest. Ik heb een u vormige keuken dus zit niet met muren want waar het bij de muur zou komen staat een losse koelkast.
Maar je kan het ook in laten meten door IKEA zelf dan komen ze langs.

En ik vind ikea goede kwaliteit keuken. Ligt er welaan welke je kiest maar dat heb je overal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:41 



 
Profiel   

Wij hebben nu ruim 4 jaar een Ikea keuken en zijn erg tevreden. Ik heb me ook niet aan hun afmetingen gehouden en alles past en werkt zoals wij dat willen.

Mijn moeder heeft een hele dure keuken en alles laten doen bij een luxe keuken zaak. Zij heeft meer problemen dan wij. Maar bij een luxe zaak betaal je dus voor de luxe showroom, het personeel, het inmeten, ontwerpen, plaatsen etc. Ook als het zgn gratis is!

Bij Ikea betaal je alleen voor het materiaal. Als we het uitrekenen is Ikea helemaal niet veel goedkoper. je moet alleen alles zelf doen of apart betalen voor inmeten, plaatsen etc.

In ons huis zat een Brunyzeel keuken en die was uitgewoond. Het is niet voor te stellen hoe mensen het voor elkaar krijgen, maar zo erg heb ik nog nooit gezien. Paste overigens wel bij de rest van het huis :p

Wij hebben een houten werkblad en stenen, dubbele wasbak. de 90cm oven zou ik niet meer van Ikea zelf nemen, net als de afzuigkap en kranen, dat is echt mindere kwaliteit.
De vaatwasser bevalt prima.
We hebben een Amerikaanse koelkast ergens anders gekocht, dus niet van ikea.

Als je netjes bent met de kastjes kun je ook na xjr de deurtjes alleen vervangen bijv.

Als de deurtjes platter moeten sluiten tegen een muur moet je een beetje op je handvatten letten. Wij hebben best grote.
Wij hebben wel netjes de afdekplanken, dus zitten niet tegen de muur aan, maar wel direct met die planken tegen de kastjes tegen de muur.

Hoek onder kast hebben we een uitschuif plateau en dat is wel makkelijk.

Het valt mij op dat Ikea kastjes wel diep zijn tegenover andere keukens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:53 



 
Profiel   

Heeft er iemand al 's losse kastdeurtjes gekocht bij de IKEA voor op bestaande keukenkastjes (niet van IKEA)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:55 



 
Profiel   

Hier ook thuis en in mijn praktijk een Ikea keuken. Bevalt prima. Bij mij zitten de kastjes er ook strak tussen. Geen probleem mee.

Mijn oven is ook niet van Ikea. Past ook gewoon. Misschien moet je even in de winkel kijken. Dan zie je misschien wat ze met die 5 cm bedoelen. Ik bedenk me overigens wel dat ik het oude type heb dus misschien dat het met het nieuwe keukensysyteem wel belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 14:58 



 
Profiel   

Ik heb net zitten chatten op FB met IKEA en met laden is de 5cm inderdaad niet van belang, goed nieuws dus! :D

@weidebloem, jij vroeg van welk materiaal in het werkblad wil: bij voorkeur hout, dat kwam neer op ruim €500,-, dus ga echt nog even in de winkel kijken hoe de alternatieve er uit zien. Ik baal dat er geen IKEA om de hoek zit, want wil het liefst NU gaan kijken :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 70  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen