Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 70  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een IKEA keuken?

 
Profiel   

Blue_flower schreef
pmarena schreef
Ja dat dacht ik al, ik heb gekozen voor in de ene kast onder de kookplaat 2 lage binnenlades in de grote bovenste lade. En in de andere kast dan een halfhoge binnenlade. Daar komt dan ook een bestekbak in en daar kan het hoge spul dan in zoals de stamppot stamper enzo :j


Heb je veel klein bestek dat je 2 lades kan vullen of zijn het smalle?


Er komen 2 kastjes van 60 cm breed onder de kookplaat :)

Ik wil dan in het linkerkastje bovenin een lage binnenlade met het meest gebruikte bestek en aardappelschilmesjes enzo. In het rechterkastje dan de te hoge dingen. En in het linkerkastje de 2e lage binnenlade, dat zien we nog wel of we die gaan gebruiken voor allerlei rare ijslepeltjes en andere keuken-prullaria of voor kruidenpotjes :)

Op dit moment hebben we in de keuken onder de kookplaat 1 besteklade van 80 cm breed.
En dan naast de koelkast nog een kastje met besteklade van 60 cm breed. Dus dat komt wel vol schat ik zo in :o

In een aantal andere lades wil ik ook gewoon binnenlades met bestekbakken, ideaal om allerlei rarigheid in te sorteren, lekker opgeruimd alles zijn eigen vakje :+:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:23 



 
Profiel   

Hoe blijven die messen zo keurig liggen?

Ik had een bestekbak en dan alles per soort bij elkaar, maar niet op een rijtje. Dat bleef niet liggen.

Daaronder de opschep dingen en spatels, maar die lagen los, omdat ze nooit passen in de vakken of 1 vak vol is en een onhandig vakje lees bleef.

En daaronder een rommel la. En daaronder een la met folie en dingen.

Dat was dus een lade blokje van de Ikea naast het fornuis.

Voor borden en pannen lijkt het me nog niet zo handig, maar misschien ga ik nog om.

Je hebt ook van die uittrek kasten met rekjes. Die zie ik wel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:35 



 
Profiel   

Ja zo'n uittrekkast wilde ik ook wel graag in 1 van de hoge kasten, maar bij de ikea hebben ze die alleen als onderkast....dat is wel jammer.

Precies die spatels en soeplepels en al die rotzooi die op en in elkaar in dat grote bestekvak terechtkomt, die ga ik als het goed is veel beter in gescheiden bestekbakvakjes neer kunnen leggen in de nieuwe keuken. Lijkt me heerlijk +:)+ Zo'n opgeruimd laatje open trekken waarbij je alles goed ziet liggen en niet de hele kluwen er uit hoeft te halen om dat ene kleine gardertje te kunnen vinden weet je wel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 15:39 



 
Profiel   

Ik heb de borden en de pannen in brede lades: ik vind het ideaal omdat het veel makkelijker pakken van spullen is en je de gehele ruimte kan gebruiken. Dus niet meer dingen achterin waar je niet bij kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 16:58 



 
Profiel   

Oh de borden vind ik nog wel fijn in de bovenkastjes, omdat die toch een heel plankje qua diepte in beslag nemen. Dan is het nog wel overzichtelijk :)

Maar die dingetjes die je achter elkaar neerzet daar word ik echt niet goed van....vind je ineens een potje of dingetje uit 2013 ofzo :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 17:05 



 
Profiel   

Mijn lades met de bamboe verdeelbakken zijn zo:
Die hele volle la was altijd een rommel la. Nu met de bakken erin helpt het echt dat het, ondanks dat het vol is, wel geordend blijft.

Onder het gasfornuis:
[ img ]
Hier onder zit de la met snoep en daaronder een la voor apparaten zoals blender en tosti apparaat.

Bestek, "rommel" en voorraad:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb ze nu echt niet opgeruimd voor de foto. Ze zijn door de vakken altijd gewoon netjes ofzo. Ontzettend fijn gezien dat voorheen echt niet zo was.

En kastjes met servies en glaswerk:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 17:07 



 
Profiel   

Oh wauw wat zij jullie lades netjes ;)
Dat red ik hier niet.
.[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 17:17 



 
Profiel   

Wow, jij hebt zelfs van verdeeldingen in je lades. Mooi hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 17:19 



 
Profiel   

BiBiQ schreef
Mijn lades met de bamboe verdeelbakken zijn zo:
Die hele volle la was altijd een rommel la. Nu met de bakken erin helpt het echt dat het, ondanks dat het vol is, wel geordend blijft.

Onder het gasfornuis:
[ [url=m/PIQgn0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier onder zit de la met snoep en daaronder een la voor apparaten zoals blender en tosti apparaat.

Bestek, "rommel" en voorraad:
[ [url=m/PRikjt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j0J8IZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iOpIMu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JjEz5f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze nu echt niet opgeruimd voor de foto. Ze zijn door de vakken altijd gewoon netjes ofzo. Ontzettend fijn gezien dat voorheen echt niet zo was.

En kastjes met servies en glaswerk:
[ [url=m/1FsN55.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/einvI3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel netjes hoor.

Maar toch; als je nu boodschappen hebt gedaan en dingen passen er net niet in of nog bij?

Ik heb overigens op het aanrecht een kruiden molen en vind het ook wel gezellig/leuk om dingen op het aanrecht te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 17:23 



 
Profiel   

@bibiq: ik weet niet of je kinderen hebt, maar Paracetamol en Sinaspril in een keukenla ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 19:39 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@bibiq: ik weet niet of je kinderen hebt, maar Paracetamol en Sinaspril in een keukenla ???


M'n ene dochter is 8,5 jaar en de ander 2,5 maand. De oudste weet prima dat ze er vanaf moet blijven en krijgt ook eigenlijk nooit pillen.

Ik heb ook lades onder de wasbak met schoonmaakmiddelen. Tegen de tijd dat de jongste kan kruipen e.d. komen er slotjes op de lades.

Superpony, met boodschappen vul ik dus aan wat er op is. Heb eigenlijk nooit het probleem dat het niet past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 20:02 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ervaring met de Ikea knoxhult keukenkastjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 20:33 



 
Profiel   

Hier nu anderhalf jaar een massief houten keukenblad van Ikea en nog steeds erg blij mee, ik heb hem behandeld met blanke matte lak.
Ook een zwarte wasbak en ook daar erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 20:22 



 
Profiel   

Jes schreef
Hier nu anderhalf jaar een massief houten keukenblad van Ikea en nog steeds erg blij mee, ik heb hem behandeld met blanke matte lak.
Ook een zwarte wasbak en ook daar erg blij mee.


Wij hadden die ook, maar online kan ik hem dus niet meer vinden helaas. Jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 00:36 



 
Profiel   

superpony schreef
Jes schreef
Hier nu anderhalf jaar een massief houten keukenblad van Ikea en nog steeds erg blij mee, ik heb hem behandeld met blanke matte lak.
Ook een zwarte wasbak en ook daar erg blij mee.


Wij hadden die ook, maar online kan ik hem dus niet meer vinden helaas. Jammer.


Ik heb even gekeken, maar hier dus ook niet meer :oo
En de vervanger kun je natuurlijk nooit zomaar korter zagen!
Hier zijn de hoeken geen 90° dus steen gaat niet, ik wilde juist weer hout omdat de timmerman dat heel goed naadloos op kon vullen.......
Tweede teleurstelling bij Ikea (eerste is het Algot systeem wat ze eruit gegooid hebben, heb daar nog wat van liggen en moest wachten tot twee ruimtes af waren om daadwerkelijk bij te bestellen en toen was het er dus niet meer. Een waarschuwing op de site zou wel fijn zijn.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 22:22 



 
Profiel   

@jes: kijk eens op Marktplaats of de Duitse Ebay. Daar wordt ook een hoop spul van Ikea (ook wat al uit de handel is) aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:13 



 
Profiel   

Dat is ook waar ik van baal bij de Ikea. Je moet alles in elkaar zetten, maar het is heel moeilijk om aan losse onderdelen te komen achteraf.

Wij hebben bijv een hoekbank in donkerbruin. Toen waren er meer kleuren (3jr terug ) Nu is het beperkter........
Ik wil 2 nieuwe binnen kussens, maar is een gedoe.

Je kan beter bij keuken kastjes gelijk een set extra scharnieren en geleiders kopen voor als........ooit.........

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 13:36 



 
Profiel   

Zeg....qua vaatwassers en afzuigkappen van Ikea, hoe bevallen deze bij mensen?

De tijd komt nu toch dichterbij dat we de keuken gaan bestellen...echt balen dat er dit jaar geen keuken-aanbieding is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 14:15 



 
Profiel   

Afzuigkap bevalt hier prima qua functie ondanks vreemd aangesloten te zijn (geplaatst door vorige bewoners)
Vaatwasser op zich ook, hoewel het helaas wel de meest betaalbare variant is , dat houd ik dus ook in ogenschouw
Zelf zou ik sowieso niet!! De goedkoopste opties kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 14:24 



 
Profiel   

Ik heb nu bijna 4 jaar een vaatwasser van Ikea en ben er prima tevreden over :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 15:08 



 
Profiel   

Bij apparatuur vind ik de werking, het verbruik en zeker ook het geluid belangrijk.
Daar zou ik me eerst eens in gaan verdiepen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 15:57 



 
Profiel   

pmarena schreef
Zeg....qua vaatwassers en afzuigkappen van Ikea, hoe bevallen deze bij mensen?

De tijd komt nu toch dichterbij dat we de keuken gaan bestellen...echt balen dat er dit jaar geen keuken-aanbieding is....


9 jaar geleden hadden we van hun een 90cm fornuis en afzuigkap. Die zijn er niet meer. Maar was op kleur en afmetingen uitgekozen.
Knoppen waren echt goedkoopt en niet fijn. Afsuigkap, was pisbakken staal, zoals mijn man dat noemt. Ik zou er nu wel weer 2 durven kopen, maar in de Ikea even goed de knoppen testen en als ze niet naar kleur en maat iets hebben, elders kijken.

Vaatwasser van toen weet ik niet van welk merk het echt was, maar de grote variant toen. Was een redelijk fijne vaatwasser en deed het nog prima na 8jr. Ik zette alleen eerst het deurtje open aan het einde en daar wild ehet deurtje gaan barsten, dus nooit meer gedaan.

Nu de duurste van rond de 700 genomen. Die is origineel van Bosch. De variant eronder heeft wel een timer en springt open aan het einde. Dat wilde ik niet en deze blijft dicht en zou nadrogen. We hebben een lampje op de vloer, zonder tijd.
Ik ben er niet 100% tevreden over, maar straks in de nieuwe keuken, wil mijn man nog even de aansluitingen bekijken.
Hij is wel heel stil, heeft veel keuze programma's etc. We hebben nu een besteklade en dat went wel aardig snel. Neemt ook geen ruimte weg van lade eronder.

De verkoopster hielp toen andere mensen en zei dat meeste van Whirlpool is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 12:06 



 
Profiel   

Ja ik let sowieso op het aantal dB want wil zo stil mogelijke apparatuur. Bij CoolBlue geven ze ook aan of een vaatwasser in een Ikea keuken past, dat is wel handig. Enige dat wij nodig hebben is een nieuwe vaatwasser eigenlijk :)

De oude afzuigkap kunnen we prima overhangen, zolang die het doet kunnen we die blijven gebruiken.
Maar stel nou dat er toch een hele fijne 80 cm brede is dan is het nog het overwegen waard om die meteen te kopen, met een kastje er omheen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:28 



 
Profiel   

Hoe vinden jullie de ikea vaatwasser? Ik vind hem vrij klein (we zijn met zijn vieren) en de glazen in de bovenste la vallen altijd om. Zooo irritant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 15:56 



 
Profiel   

Hebben ze er maar 1 dan

In die we nu in de keuken hebben valt er wel eens wat om en hij is niet groot
Maar in Ons oude huis hadden we ene grotere van bosch oid
Daar viel ook wel eens wat om (vooral glaswerk bovenin idd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 16:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 70  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen