Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 70  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een IKEA keuken?

 
Profiel   

DubbelDun schreef
JLLN_ schreef
Heeft er iemand enig idee van wat de levertijd van de keukens bij Ikea ongeveer zijn?

Bij de diverse vestigingen kun je zien wat de voorraad is.


Dan moet je wel heel exact weten wat je nodig hebt en voor keukens gaat dat niet helemaal op.
Als de keuken geleverd wordt komen de artikelen niet uit de opslag van de winkel waar je besteld hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:44 



 
Profiel   

De laatste keer dat wij bij Ikea waren zij de medewerker dat de meeste keukens binnen een week geleverd kunnen worden, terzij er iets niet op voorraad is.

Stenen werkbladen worden ingemeten en nageleverd, je krijgt dan in de tussentijd een tijdelijk blad

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:00 



 

PSvanLot schreef
DubbelDun schreef
Bij de diverse vestigingen kun je zien wat de voorraad is.


Dan moet je wel heel exact weten wat je nodig hebt en voor keukens gaat dat niet helemaal op.
Als de keuken geleverd wordt komen de artikelen niet uit de opslag van de winkel waar je besteld hebt.


Jawel hoor, vanuit de keukenplanner komt er een kant en klare lijst met wat je nodig hebt. Als je niet kiest voor bezorgen ga je zelf met die lijst de winkel in. Ook vanuit huis krijg je die lijst, kun je van alles nakijken of er genoeg is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:15 



 
Profiel   

keukens zijn volgens mij indien op voorraad op te halen bij het externe afhaal magazijn
althans, hier in Breda wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:46 



 
Profiel   

Ik heb al tig keukenkasten en andere onderdelen zo uit het magazijn mee kunnen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:51 



 

Volgens mij moest mijn zusje de keuken zelf pakken, iig de kasten, planken ed. Apparatuur krijg je later bij het afhaalloket.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:52 



 
Profiel   

Makkelijkste optie vonden wij bestellen via de site, via een pickup point alles laten leveren in de buurt, ze zetten alles klaar en je hoeft het alleen maar in te laden, geen gezoek meer in Ikea zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 14:00 



 

Bij mij hebben ze het tot in de woonkamer bezorgd.. :+ Voor 39 euro ga ik niet zelf zoeken en slepen :')

Heb gisteren een PAX kledingkast gekocht, die wordt bezorgd tot in de kamer waar ie moet komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 14:04 



 
Profiel   

Relaxed schreef
PSvanLot schreef

Dan moet je wel heel exact weten wat je nodig hebt en voor keukens gaat dat niet helemaal op.
Als de keuken geleverd wordt komen de artikelen niet uit de opslag van de winkel waar je besteld hebt.


Jawel hoor, vanuit de keukenplanner komt er een kant en klare lijst met wat je nodig hebt. Als je niet kiest voor bezorgen ga je zelf met die lijst de winkel in. Ook vanuit huis krijg je die lijst, kun je van alles nakijken of er genoeg is :j


Dat was hier niet het geval. Wij werden geholpen bij het ontwerpen en de spullen waren nog niet bijna voorradig. Maar het ligt misschien aan de grote van je keuken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:40 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Bij mij hebben ze het tot in de woonkamer bezorgd.. :+ Voor 39 euro ga ik niet zelf zoeken en slepen :')

Heb gisteren een PAX kledingkast gekocht, die wordt bezorgd tot in de kamer waar ie moet komen :D



Zo hebben wij het ook gedaan. Die mannen waren echt niet blij met zo'n grote keuken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:41 



 
Profiel   

Onze keuken kan na 3 weken geleverd worden, inclusief maatwerk! Vriend gaat hem zelf in elkaar zetten, dus ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:11 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Fijn als de levertijd inderdaad maar zo kort is. Daar had ik geen idee van, zeker omdat je bij een keukenboer meestal echt moet rekenen op een maand of 4.

Is het zelf plaatsen goed te doen zonder dat alles schots en scheef komt te staan? Of is dit alleen aan te raden voor echt handige handjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 06:57 



 
Profiel   

Het is goed te doen maar je moet wel handig zijn.

Als je weinig ervaring hebt is een hulpje wel handig. Wij durfde het niet aan, het is toch wat anders dan even een kastje weg zetten.

We hebben alle kastjes zelf in elkaar gezet maar voor het instaleren van de keuken heb ik via werkspot een man ingehuurd. Die kwam voor €300 euro heel de dag. Een schijntje tegenover de kosten van Ikea zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:14 



 
Profiel   

Wij hebben het destijds ook zelf gedaan, nu is vriend superhandig en ben ik ook niet onhandig.
Wij hebben het wel thuis laten bezorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 08:36 



 

Mijn vader heeft het gedaan, ik heb zelf de kasten in elkaar gezet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 08:45 



 
Profiel   

Of je zelf een keuken kunt installeren is afhankelijk van hoe het beginstadium is. Als het alleen kastjes plaatsen is, dan moet dat wel lukken, maar moeten er ook leidingen aan- of omgelegd worden dan wordt het al een ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:01 



 

Inderdaad, ik heb de elektricien erbij gehad om extra stopcontacten en een aparte groep voor de oven aan te leggen. Water en afvoeren verleggen heeft mijn vader wel zelf gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:19 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Of je zelf een keuken kunt installeren is afhankelijk van hoe het beginstadium is. Als het alleen kastjes plaatsen is, dan moet dat wel lukken, maar moeten er ook leidingen aan- of omgelegd worden dan wordt het al een ander verhaal.

Gelukkig kan vriend dat ook, we hebben de keuken van achter naar voor gebracht. :D

Ik kan dat absoluut niet, ik ben voor het in elkaar zetten van de kastjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:32 



 
Profiel   

Wij laten hem installeren door ikea, maar wij hebben dan ook enorm veel dingen die veranderd moeten worden. Eigenlijk de hele ruimte moet opnieuw gedaan worden, leidingen, verwarmingen verplaatsen en vervangen, stucen, muur opbouwen, isoleren. Echt alles moet. Ellende dus. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:33 



 
Profiel   

Hier gaan we het samen met mijn vader doen, in een hele nieuwe aanbouw dus echt "from scratch".
Ik ga de boel wel laten bezorgen hoor. Denk als het kan alleen niet alles tegelijk. De kastjes en lades / deuren zijn aparte artikelen toch?
Dan laat ik die liever later bezorgen zodat dat niet allemaal in de weg staat en we eerst de kastjes zelf in elkaar en op hun plek kunnen zetten :)

Als dat dan staat vind ik het vroeg genoeg om de deurtjes, lades enz. te laten komen voor de afwerking. Dan blijft het wat overzichtelijker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:37 



 
Profiel   

Denk dat je dan twee aparte orders ervan moet maken. Anders krijg je alles in één keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:39 



 
Profiel   

Ja uiteraard :j

Voorlopig is het nog niet zover, de aanbouw heeft nog véél werk voordat die zo ver is dat er een keuken in kan... Ben wel benieuwd of er nog een keer een kortingsactie komt?

Ik zat te kijken online en kwam wel iets tegen over korting op keukens rond april/mei ofzo?
En korting op keukenapparatuur rond november. Iemand enig idee of dat een jaarlijks terugkerend iets is? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:40 



 
Profiel   

Ze hebben best regelmatig kortingsacties en inderdaad jaarlijks terugkerend.

Heeft hier iemand een Quooker in de ikea keuken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:50 



 
Profiel   

Ik heb de kraan door de loodgieter aan laten sluiten, maar hier ook enorm veel werk in huis dus leidingen laten leggen nadat ik de keuken had ontworpen en de loodgieter liep nog in huis rond voor andere dingen.
Het houten blad heb ik door de timmerman laten zagen (maar die liep hier ook al rond :') ) en gelukkig maar want een hoek was niet helemaal recht dus daar moest hij een stukje blad achter plakken.
De kastjes en lades ed zijn heel makkelijk zelf te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 11:23 



 
Profiel   

Maar onderdelen zoals lades Nemen in de verpakking niet heel veel ruimte in beslag
Zolang je ze Maar niet in elkaar zet :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 70 [ 1735 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 70  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen