Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:22

tanec_meisje schreef:
Hier het (bijna) eindresultaat van onze Ikea keuken:

[ [url=m/6YYZR0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hfL9r5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1iKTTD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woensdag komen ze de muren spuiten, dan kunnen we de lampjes ophangen en is het zo goed als klaar *\o/*


Erg mooi! Wat voor planken heb je aan de muur? Zijn de ook van IKEA?

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:39

Hier stond de keuken eigenlijk ook op 2 dagen in elkaar. Wel wat uitdagingen ivm raar huis maar dat is nu voor de volgende :evaw:

Op zich niks mis maar hier en daar creatief omgesprongen met de decoupeerzaag.

Nu beginnen aan de vloer in de woonkamer en keuken!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:50

Wij net rondje Ikea gedaan omdat ik het materiaal even wilde zien.

In plaats van Lerhyttan wat ik eerst wilde hebben we nu gekeken naar Tingsryd deurtjes met kallrör grepen en walnoot blad.

Afbeelding

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:43

Daenerys schreef:
tanec_meisje schreef:
Hier het (bijna) eindresultaat van onze Ikea keuken:

[ [url=m/6YYZR0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hfL9r5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1iKTTD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woensdag komen ze de muren spuiten, dan kunnen we de lampjes ophangen en is het zo goed als klaar *\o/*


Erg mooi! Wat voor planken heb je aan de muur? Zijn de ook van IKEA?


Nee de fronten en de plank zijn door een timmerman gemaakt. We wilden graag echt massief eiken, helaas ging hem dan bij Ikea niet worden. Maar het binnenwerk is wel allemaal Ikea en daar ben ik ook echt heel blij mee!

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:34

BiBiQ schreef:
Wij net rondje Ikea gedaan omdat ik het materiaal even wilde zien.

In plaats van Lerhyttan wat ik eerst wilde hebben we nu gekeken naar Tingsryd deurtjes met kallrör grepen en walnoot blad.

[ [url=m/gL2N6C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel mooi! Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat we dat vorig jaar gezien hebben bij Ikea. Is dat frontje/handgreep nieuw?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:00

Frontje niet zo ver ik zie. Greep inderdaad wel :j

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:18

Ik had vandaag een gesprek bij de Ikea, maar het ontwerpen is een probleem, omdat de keuken een hoek heeft die niet 90 graden is. En daar is de Ikea niet op ingesteld. Ik kan sowieso niet mijn werkblad daar bestellen, want ze verkopen alleen rechte werkbladen. Ik kan wel een ontwerp bij een andere keukenzaak laten maken en dan bij de Ikea kijken of ze het na kunnen maken zeiden ze :+ Of mijn keuken ergens anders bestellen maar dat is duurder ben ik bang. Het werkblad moet ik sowieso ergens anders vandaan halen en dat is ook onhandig met de kookplaat en spoelbak erin laten monteren.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:58

Wij hebben een keuken van 4 meter lang en hebben gewoon 1 heel lang recht aanrechtblad gekocht. Hier hebben we zelf de wasbak en fornuis uit gezaagd. Anders kwamen we ook in maatwerk terecht en hadden we geen zin in qua kosten. Met een goede decoupeerzaag en een handig vader of vriend lukt dit prima!

Dus hou je niet vast aan het idee dat je wasbak of fornuis niet gemonteerd kan worden :)

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:04

@Eilish: en hoeveel komt de keuken uit de hoek te staan als je hem wél haaks houdt??
Je zou de opening dan kunnen afdichten met een (opstaande) plank en er een leuke feature van maken of -als je een houten blad hebt- er een hoekstuk in zetten.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:22

Bedankt Romeo2007

Dubbeldun, dank je, ik denk dat de hoek 120 graden is, hoeveel die dan uit de hoek komt met 90 graden, moet ik nakijken.

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:39

Ja onze keuken is besteld :D 27 augustus gaan ze m plaatsen, zelf zijn we niet zo handig dus vandaar dat we het maar via Ikea laten monteren

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:05

Gaaf, hoe gaat ie uiteindelijk worden?

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:23

Wij hebben ook een Ikea keuken! Niet zelf uitgezocht en geplaatst, maar prima ding :).
Kregen toen we dit huis kregen een nieuwe keuken, aangezien de oude niks meer waard was.


Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:40

Iemand ervaring met het push systeem voor de keukenkastjes? En kan deze samen met het systeem wat de keukenkastjes zachter dicht laat gaan?

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:09

Ik heb die push dingen. Als je er op drukt komt er een stokje naar buiten zodat het kastdeurthe niet hard dicht valt. Voor het te sluiten moet je nog eens drukken.

Om een soft close met push te combineren is wat dubbelop denk ik

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:16

Schuur dank je! Beide zal dan inderdaad dubbelop worden ja.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:52

Als ik mijn deurtje dichtgooi blijft die zo staan. Om het te sluiten moet ik drukken.

Op de lades zit wel soft close. Ik ben niet zo zacht in het dagelijkse omgaan dus heb zoiets wel nodig

Niene87

Berichten: 3404
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:56

Wie heeft er een onder hoekkast in de keuken en hoe zat het met dat passtuk? Moest toch x aantal cm tussen zitten? Ivm andere deurtjes/lades

Wij zijn die papieren kwijt die we bij de afspraak gekregen hadden en daar stond geloof ik een en ander ib

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:02

Niene87 schreef:
Wie heeft er een onder hoekkast in de keuken en hoe zat het met dat passtuk? Moest toch x aantal cm tussen zitten? Ivm andere deurtjes/lades

Wij zijn die papieren kwijt die we bij de afspraak gekregen hadden en daar stond geloof ik een en ander ib


Ik heb een hoekkast onder. De kastjes sluiten gewoon op elkaar aan. Deurtje past prima zowel richting de lade aan de ene kant als richting de deur van de vriezer aan de andere kant. Hoe het met eventuele passtukken zit, weet ik niet meer - iets met 'het is een paar jaar geleden en er is nog meer verbouwd, dus wat details zijn vaag' ;)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:25

Hier zit er naast de hoek kastjes zo'n afwerkplaat van de keuken (zelfde als de deurtjes) dat sluit gewoon op elkaar aan.
Ook als je er een ander kastje naast hebt kan t gewoon.

Niene87

Berichten: 3404
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:33

Super thnx voor jullie antwoorden :) we wisten niet meer helemaal hoe het nou zat. Nu kunnen we verder jippie!!!

Niene87

Berichten: 3404
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:24

het schiet mooi op hier *\o/*

We zijn in nu tot hier
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:49

Ik ging vandaag naar keukenkampioen om eens te kijken. Kreeg een hartaanval van die prijzen zeg. Minimaal €8.000.

Dat voor een keuken waarvan ik dan nog de helft niet goed heb, als in standaard donkere frontjes en greepjes, geen idee welke soort apparatuur en overal deurtjes ipv lades. Om over de ladeverlichting en installatie a €1500 het nog maar niet te hebben. Doen we dus maar even niet :')

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:16

Dat is toch een zaak a la Mandemakers? (of misschien zelfs onderdeel ervan?) Die staan bekend om de hoge startprijs en dan opeens hebben ze allerlei acties met hoge kortingen blah blah. Dan wel direct ff tekenen he

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:06

Ja, die zijn inderdaad onderdeel van De Mandemakers Groep.
DMG bezit de winkelformules Mandemakers, Brugman, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Keukenloods, Wooning, Nieuwenhuis, Morres Wonen, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx

Hij kon er niks vanaf doen en aanbiedingen kon niet, blabla.
Prima, dikke doei :wave: