Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 464 van de 501 [ 12509 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

 
Profiel   

Lastig schoonmaken omdat het een ruwe tegel is?
Is het natuursteen?
Wij twijfelen nog heel erg over tegels in de woonkamer, maar we hebben geen vloerverwarming.
We gaan eens bekijken hoe het van het bevalt ij de eetkamer met de tegels qua kou aan de voeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-18 23:12 



 
Profiel   

Het is niet ruw hoor, zijn gladde tegels maar meer door de oneffenheden erin, met een gewone dweil kom je niet heel ver, maar zo met de stoomreiniger ben ik zó klaar :j

Bij ons ligt er gelukkig wel vloerverwarming onder ja! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-18 23:22 



 
Profiel   

Wij hebben geen kruipruimte en van dat harde beton onder de vloeren.
Daar kunnen ze dus niet in frezen.
Woonkamer heeft een laag plafond en we kunnen hem ook bijna niks verhogen.
Vloerverwarming op het beton met van die matten kan maar dan moeten dus ook alle deuren aangepast worden omdat de vloer dan omhoog komt.
Twijfels twijfels...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-18 23:26 



 
Profiel   

Ik zou nooit voor plavuizen kiezen zonder vloerverwarming. Zó koud! Tenzij je graag altijd met pantoffels aan loopt, maar dan nog. Brrr.....!!!

Toffe tafel Murthul! Vind m heel goed in het interieur passen!

Mooi geworden Claudia! Leuk ook dat jullie de vloer behouden hebben.

Wij -mijn man- zijn druk bezig met de zolder. Was helemaal kaal, inmiddels vliering erin, slaapkamer helemaal afgetimmerd en kan ik binnenkort beginnen met schilderen. Eindelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 02:42 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Ik had op een of andere manier het topic ontstipt :D
Onze eetkamer is op wat kleine dingetjes na eindelijk klaar.

Van dit:
[ [url=m/DbjosR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit:
[ [url=m/EOgJUh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ESi37F.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de pelletkachel is ook volledig geïnstalleerd *\o/*
[ [url=m/s60SLa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn man is inmiddels begonnen aan de grootste ruimte:
De woonkamer slopen :oo .
Wat een zooi kwam daar uit de isolaten en 2 onder elkaar getimmerde plafonds:
[ [url=m/jXzQOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind jouw vloer heel erg mooi Murthul <3


Zo, wat ontzettend mooi geworden zeg! Die vloer is ook echt een juweeltje <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 06:39 



 
Profiel   

Erg mooi, zowel de tafel als je vloer Murthul. Ik herken het schoonmaken wel. Heb hier in Nederland een leistenen vloer, schitterend nog steeds, maar met de dweil mis ik volgens mij de helft. Ik gebruik ook de stoomreiniger en dat gaat super.

In Spanje heb ik wel gladde tegelvloeren, zonder vloerverwarming. Mán, dat is een partij koud aan je voeten, zou ik nooit meer doen, maar ze bouwen daar zelden anders. Dweilen gaat wel super, dat is een makkie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 09:38 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
karijn schreef
Liever een rotonde dan stoplichten die een eigen leven leiden.
Maar mocht je keer zin hebben in een bakkie...


Ja, die stoplichten was ook niks, maar de herrie, daar waren we hier niet op bedacht.

Koffie? Leuk! Van de winter een keer, ok? Nu zitten de laatste dagen weer bomvol.


Helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 10:18 



 
Profiel   

Noviceh, de vloer ligt er nog omdat we nog niet weten wat we in de woonkamer willen.
Mijn man wil het liefst alles in 1 keer doortrekken qua vloer.
Dus eetkamer, woonkamer en hal.
Hij vind de tegelvloer die nu in de eetkamer ligt nog steeds afschuwelijk _O-
Helaas is hij in de minderheid want iedereen die hier komt zegt dat de vloer er zo mooi bij past haha.
Enig nadeel is dat ik bij de glazen pui en de klapdeuren een strook beton heb en die tegeltjes nergens meer te koop zijn.
Zal even een foto maken. Als iemand daar nog een mooie oplossing voor weet.
Dit hebben we zo gedaan omdat hier de muren zijn weggebroken.

Edit: bij de pui:
[ img ]

Bij de klapdeuren van de keuken:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 11:16 



 
Profiel   

Kun je daar niet voor het iets van een dorpel maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 11:24 



 
Profiel   

Ja maar in welke kleur dan?
En de strook beton bij de pui is wel 45cm breed en 2.20m lang.
Die bij de keuken is smaller maar ook zo lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 11:31 



 
Profiel   

Beton kun je ook verven. Je kunt het dan de kleur maken die je hebben wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 11:43 



 
Profiel   

Denk dat ik ook partij voor je man kies ClaudiaHS :P
Vindt het wel een heel drukke vloer. Maar als je hem laat liggen zou ik er ook een dorpel inleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 12:53 



 
Profiel   

Ik ben mijn man aan het voorbereiden op het idee dat de hele benedenverdieping een nieuwe vloer moet :=
En dan inderdaad overal hetzelfde, badkamer wordt later pas gedaan dus daar wat extra voor kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 13:34 



 
Profiel   

Kaaaren schreef
Denk dat ik ook partij voor je man kies ClaudiaHS :P
Vindt het wel een heel drukke vloer. Maar als je hem laat liggen zou ik er ook een dorpel inleggen.


>;) dan zijn jullie alsnog ver ver in de minderheid _O-
Ach we zien tzt wel wat we er mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 13:39 



 
Profiel   

Donker verven dan? Die tegeltjes passen wel bij je huis. Ik snap wel dat ze er nog liggen. Ik snap je man ook wel dat één geheel mooier is. Lastig hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-18 15:58 



 
Profiel   

Graag hoor ik jullie mening. Binnenkort kunnen we gaan beginnen met het schilderen van onze slaapkamer op zolder. Kwa kleuren kom ik er maar niet uit wat wijsheid is. De ruimte is ongeveer 300x400 meter, met aan 1 muur een schuine wand met dakraam. Ons bed is acacia hout, zo ook de bijpassende nachtkastjes en de vloer heeft nagenoeg dezelfde houtkleur (laminaat). Het plafond wordt sowieso wit (RAL9010). Aanvankelijk wilde ik alle muren schilderen met flexa kiezelgroen. Maar wordt dat niet te donker? Er zitten 2 deuren in de kamer die beiden wit zijn (RAL9010). Ook wil ik dan graag een wit dekbedovertrek. Een eventuele andere optie zou zijn de kleur flexa mosgroen, maar deze lijkt mij te licht voor de hele slaapkamer. Eventueel kunnen de 2 flexa kleuren ook gecombineerd worden (hebben we op de begane grond ook), maar wordt dat mooi? En welke muren moeten welke kleuren? Eventueel dacht ik eraan een lambrisering te schilderen met kiezelgroen, ter hoogte van het schuine gedeelte. Maar hier twijfel ik heel erg over. Wat is jullie mening?

Even kijken of een plattegrond lukt, bruin is ons bed met de nachtkastjes. Lichtgrijs onderbroken lijn is de schuine wand met dakraam. Donkergrijs zijn de deuren, waarbij de deur naar de inloopkast (linksboven) een schuifdeur is. Tegenover het bed komt een televisie te hangen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 04:18 



 
Profiel   

Alle muren wordt misschien wel donker idd noviceh. Maar alles wit is misschien weer saai. Ik snap je dilemma.
Aan de andere kant, je gaat er slapen dus beetje kleur dat maakt het misschien wel gezelliger.

Heeft je bed een hoofdbord of is het gewoon laag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 09:58 



 
Profiel   

Gooi ik er ook even een slaapkamerkleurvraag in :D. Ik wil een koof maken op de wanden waar nu de tv hangt en alle deuren in zitten, om zo de verwarmingsbuizen weg te werken. Dan kunnen boven de inbouwkasten ook spotjes worden gemonteerd, dat is nu een vrij donker hoekje, zeker in de winter. De wand waar de tv hangt, maak ik weer wit omdat het anders niet mooi wordt met de witte koof. Ik plaats daarvan wil ik de wand achter het bed wel weer een kleur geven en dan een stuk donkerder. Railings 31 van Farrow&Ball vind ik heel mooi, dat neigt bijna naar het zwarte. Maar als jullie nog suggesties hebben dan zijn die zeker welkom :D.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 10:27 



 
Profiel   

Ik vind voor slaapkamers juist heel warm en donker wel mooi <3 Je komt er toch alleen om te slapen, dus ik zou lekker alle muren verven. Vind kiezelgroen van flexa ook niet echt een donkere kleur noviceh, denk dat het heel mooi wordt :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 11:41 



 
Profiel   

Ik denk als je voor donker gaat je het ook goed moet doorvoeren. De post hierboven zijn daar mooie voorbeelden van. Ik vind het prachtig maar neig voor mezelf naar wit en heel licht. Echter het mooie van verf is dat het ook zo weer een andere kleur heeft. Net als behang. Dat is tegenwoordig zo eraf en erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 12:20 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk heel depri worden van een donkere slaapkamer. Heb ik
in hotels al last van. Ik hou van ruimte en licht. Eén wandje vind ik genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 12:46 



 
Profiel   

Zéker in een kamer met een schuine wand zou ik geen donkere kleuren willen. Dat maakt toch al extra klein voor het gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 12:57 



 
Profiel   

Oh ik vind donkere slaapkamers echt heerlijk! <3 Lekker knus en warm.
Alles wit vind ik echt heel onprettig. Zou daar niet graag in slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 15:53 



 
Profiel   

Wit is ook niet mijn ding... op het plafond na :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 17:22 



 
Profiel   

Ik heb alles wit in de slaapkamer. :')
Maar das ook omdat die netjes was toen ik erin kwam en het opknappen daarom op de langere baan geschoven is.
Hopelijk in 2019 een tweepersoonsbed en de muren verven, dan ook wat plankjes en decoratie ophangen en dan is het gelijk sfeervoller. :)

Vandaag bij de kringloop geweest voor een nieuw bankstel, kwam thuis met een schemerlamp, een vaas (voor seizoensdecoratie etc) en een bevestiging dat morgen mijn bank, fauteuil, salontafel en grote schemerlamp bezorgd worden.
straks de hoekbank demonteren (gaat naar het grofvuil) en de huidige salontafel in de hoek zetten zodat die morgen tussen de bank en fauteuil komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-18 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 464 van de 501 [ 12509 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen