Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:39

noviceh schreef:
Fijn Monique! Jullie er van af en een ander is er blij mee. Ik zou overigens dezelfde keuze hebben gemaakt, marktplaats is ook niet alles.

Vanillia, ik vind de kleur zo te bruin waardoor ik m wat vind misstaan bij de vloer. Zou eerder de donkere tint uit de vloer eruit pikken en die kleur op de muur smeren. Ik denk juist omdat de ‘oude’ kleur een meer grijze tint was, vind ik die wel mooier in het geheel passen.

Supermooie tegelstrips Cen en leuk om als eyecatcher te gebruiken in het toilet. Maar hoe hou je dat goed schoon?!

Ons tv meubel (let niet op de weegschaal die eronder staat...):

[ [url=m/QI7YaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel tof echt mijn smaak ook, zeker dat hoekje van je stoel. De kleur is ook mooi, welke is dat?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:40

Ik vind de kleur van de wand ook erg mooi! :j is dat een bruin/beige tint of meer richting grijs?
(jammer dat je op foto's nooit helemaal de kleur kunt zien )

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:55

Oh jeetje, wat een complimenten! :oo Bedankt! Het tv meubel is acacia hout, maar helaas niet massief. Komt uit de serie Belfort, daar hebben we ook salontafel en eettafel van. De kleur op de muur is kiezelgroen van Flexa.

Dat klinkt perfect Cer! Ik ga de tegelstrips zeker onthouden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:56

Kimmie schreef:
DubbelDun schreef:
Zo zie je maar :)

Ik weet nog goed dat ik eens aan het verbouwen was en een container voor de deur had staan. Dan kon het 2 kanten op gaan; óf wat je er overdag in gooide was er 's ochtends weer uit... óf iemand anders had hem 's nachts vol gegooid :D


Haha heb je dat wel eens gehad ja dat iemand jouw container had benut?! Hilarisch, haha vind ik wel humor

Enig idee hoeveel geld je moet neertellen voor container. Vind het niet grappig, maar paasei a-sociaal!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:19

Ja Ik weet hoeveel dat kost. Hier in mijn ouderlijk huis hebben we laatst de badkamer verbouwd. Er stond een kleine container op de oprit. Er kan in principe iedereen bij. Maar geen mensen gezien die spullen hebben gedropt of eruit hebben staan halen. Vandaar mijn verbazing.

Zeker asociaal maar niet geweten dat mensen dit ook echt deden..

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:50

Ik zou echt niet weten wat een container tegenwoordig kost (rond de 300 euro zie ik via google), maar wij waren er al voor gewaarschuwd dat het kon gebeuren en zijn er toen eens op gaan letten (ik woonde toen in een buurt waar erg veel huizen verkocht/verbouwd werden) en het gebeurde niet alleen bij ons.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:54

Jeetje wat asociaal, en jullie maar betalen :=

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:58

Huftergedrag :=

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:09

Ik krijg levenslang staffelkorting van de containerverhuurder, dat zegt wel iets over de hoeveelheid containers die ik af heb moeten nemen tijdens onze verbouwing %)
De prijs van een container hangt af van 1, de grootte en 2. De inhoud. Restafval is het allerduurste, puin of alleen hout is goedkoper.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:24

Ik vond de containerhuur van grondafvoer al zó duur! Ook leuk trouwens, om zo’n container in een nieuwbouwwijk te zetten :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:31

Toen ons vorige huis werd opgeleverd stonden er containers in de wijk van de gemeente. Dat was heel fijn.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:53

Dat is wel zo handig en scheelt een hoop irritatie.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:36

Wij hadden 2016 het grootste formaat container(geregeld door de verkoper van dit huis ivm zijn zooi die hier nog stond) dat heeft hem 1400 euro gekost om die te laten legen.
Daarna nog een 6 kuubs laten komen en die heeft 700 euro gekost. Maar ik zit in DL dus weet niet of daar veel verschil in zit met NL

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:09

Wij hebben een container gehuurd ook en die is tijdens de verbouwing maar liefst 4x geleegd.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:10

Cer schreef:
Mooi meubel.. mooie warme kleur hout :j Ik hou daar wel van :)

Nou, dat is t mooie van die strips, die zijn mat maar wel glad afgewerkt *\o/* Niet dat poreuze spul wat je wel eens ziet, met al die gaatjes erin.. Als je eroverheen wrijft is het een heel klein beetje gebobbeld, maar geen groefjes of dingen. Een gewone 'gladde' tegellaag waar je gewoon met een spons overheen kan.

(wel geinig als je in zo'n tegelzaak op een pallet moet klimmen en dan een beetje over die tegels staat te aaien... ziet er vast heel bijzonder uit "ja ik zoek vast contact om te kijken of we bij elkaar passen :') )


Steenknuffelen heet dat... :D

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:15

Mijn paardentrailer doet ook heel goed dienst als afvalcontainer. Momenteel zitten er vijf big bags met bladeren in. Even een middagje bladeren rapen op de hockeyclub.
Mijn garage staat ook weer vol met afval. Dus als de trailer leeg is, kan die weer gevuld worden.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:49

karijn schreef:
Mijn paardentrailer doet ook heel goed dienst als afvalcontainer. Momenteel zitten er vijf big bags met bladeren in. Even een middagje bladeren rapen op de hockeyclub.
Mijn garage staat ook weer vol met afval. Dus als de trailer leeg is, kan die weer gevuld worden.


Zo gaat dat hier altijd :')

Momenteel een kamperfoelie naast de garage, een bult stenen op de oude fundering van mijn nu nog maar halve schuurtje :') Ohja nog wat oude matten achter huis :+
En als paps weer wat heeft voor het stort, komt hij dat hier weghalen.
Groenafval breng je hier gratis weg... Puin kan bij m'n vader op zijn werk terecht en overige kost 15 euro per aanhanger geloof ik.

Maar belachelijk asociaal hoe dergelijke containers worden volgegooid... :n

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:20

ClaudiaHS schreef:
Wij hadden 2016 het grootste formaat container(geregeld door de verkoper van dit huis ivm zijn zooi die hier nog stond) dat heeft hem 1400 euro gekost om die te laten legen.
Daarna nog een 6 kuubs laten komen en die heeft 700 euro gekost. Maar ik zit in DL dus weet niet of daar veel verschil in zit met NL

WoW, dan durf ik nooit meer te zeggen dat containers hier duur zijn. Ik kwam een rekening tegen van 10kuub gemengd afval van €310 dat is relatief goedkoop vergeleken met Duitsland. 6 kuub was €210
novice: de grondcontainers waren ook erg duur 12,5 kuub voor meer dan €400

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:54

Wo cer die tegeltjes. Nooit geweten dat die bestonden. Maar gaaf!

Wij hebben straks eigen composthoop in de tuin. Echt zo fijn. Gaat veel groene containerafval schelen.

Zo'n trailer zou bij ons echt zo vol staan met zooi. Ik begrijp echt niet hoe maar of een of andere manier stroomt ons houthok daar continue mee vol. >;)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:59

Ja de prijzen wisselen enorm. Hier kennen ze een pasjessysteem. Ieder huis krijgt 4 punten (= 4 m3) per jaar gratis en voor de rest betaal je per m3 15 euro.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:01

Ik overweeg om mijn slaapkamer en de kattenkamer om te ruilen.
Ben weinig in de slaapkamer en kan door daar de kattenkamer van te maken die kamer meer bij de woonkamer betrekken.
Eerdaags de kleine kamer maar even opmeten of mijn bed er gaan passen qua lengte en zo ja op papier zetten hoe ik de inrichting voor me zie.
En evt verfkleur uitzoeken voor de kleine kamer.
Enige nadeel is dat ik de kledingkast niet uit de grote slaapkamer krijg dus die zal daar blijven staan dan, mss wel een kwartslag gedraaid.
Maar zolang mijn bed en evt tafel en bureaustoel in de kleine kamer passen ben ik al blij.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:06

@lor: dan heb je straks een inloopkast annex kattenkamer :)

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:58

Klopt. :D
En voor de katten een mooie uitgang naar buiten zonder dat het daar inregent (balkon van mijn bovenburen hangt in mijn tuin zegmaar).

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:43

lor1_1984 schreef:
Ik overweeg om mijn slaapkamer en de kattenkamer om te ruilen.
Ben weinig in de slaapkamer en kan door daar de kattenkamer van te maken die kamer meer bij de woonkamer betrekken.
Eerdaags de kleine kamer maar even opmeten of mijn bed er gaan passen qua lengte en zo ja op papier zetten hoe ik de inrichting voor me zie.
En evt verfkleur uitzoeken voor de kleine kamer.
Enige nadeel is dat ik de kledingkast niet uit de grote slaapkamer krijg dus die zal daar blijven staan dan, mss wel een kwartslag gedraaid.
Maar zolang mijn bed en evt tafel en bureaustoel in de kleine kamer passen ben ik al blij.


Ik heb mijn kledingkast ook niet in de slaapkamer, vind het heerlijk! Dus daar moet je het niet om laten...

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:44

Niet heel erg interieur...; zijn hier mensen die de kozijnen buitenom antraciet hebben?
En zo ja, is dit naar tevredenheid?