Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:17

Jeetje wat een ramp :(

Wellicht dat het huis na een half jaar nog te koop staat en ze dan zakken in prijs? Of wil je nu graag verhuizen?

MarjanB

Berichten: 16481
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:20

Klinkt als een huis waar je een bouwkundig rapport bij moet laten maken.. als je handig bent en tegen wat tegenslagen kunt zou ik er dik onder bieden, mits je de middelen hebt.

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:23

Het huis staat te koop sinds begin 2015, wij zochten niet in het dorp maar omdat er niet veel objecten zijn met een loods met deze hoogte zeg maar.
Maar we hebben nog een woonboerderij gezien zijn we nog niet binnen geweest maar de boerderij is best een grote klus voor ons en dat blijft een klus een woonoppervlakte van 320m2 en een vrij drukke weg.
We zijn er wel langs gereden. De boerderij is van 1870 rietgedekt en in betere staat, ook ietsje duurder met als groot nadeel kassen erachter. Maar wel alle mogelijkheden. Er zijn onlangs 2 woningen voor onze neus weg gekaapt, eentje hebben we gewacht tot ze zakte wat gebeurde toen we op vakantie waren en toen daarna waren we te laat. De ander hadden een mondelinge overeenkomst met een ander en hoorden we gister dat die echt verkocht is. We moeten zeker niet meteen nu hoor ;) maar het zou wel fijn zijn als we nou een Keer klaar zijn.

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:26

We hebben de middelen en mijn vriend heeft de kennis.
Maar de waarde komt niet in de buurt bij de vraagprijs, huis is momenteel letterlijk onverkoopbaar eigenlijk. Tenzij je het voor een prikkie kunt kopen natuurlijk. Het is een twee onder een kap, due als het allemaal af is misschien het geld waard is. Maar wel juist met authentieke jaren 30 details maar die zullen Opnieuw erin bewerkt moeten worden.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:32

Heel begrijpelijk. Ik zou zeker als het dus al zo'n tijd te koop staat gewoon eens gek doen en een bod uitbrengen met wat jij het waard vind.
Wellicht gaan ze akkoord.. you never know!
Soms moet je gewoon geluk hebben. Ik duim in ieder geval voor je dat je straks een fijn huis met de goede loods afmeting kan vinden. :)
Ik ben overigens echt funda verslaafd. Ik ken elk huis dat te koop staat hier in de buurt. Toen mijn schoonvader mee reed in de auto toen we naar ons nieuwe huisje gingen kijken riep ik bij elk huis wat te koop stond, de prijs, plus en min punten enzo door .. :')

Stond laatst een hele gave bouwval te koop. Zag daar echt mogelijkheden in. Was nog steeds 275 maar nu is het opgeknapt en staat het voor 2.500,- te huur per maand. Vind ik dan wel leuk om te zien en de stijl is precies zoals ik het ook zou doen. Huis kwam voor ons 2 jaar te vroeg (ik wil eerst afstuderen daarna pas focussen op koop) maar vond het stiekem wel jammer dat het toen verkocht was. Echt een droom huis met rietendak

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:33

Afbeelding
Onze blauw/grjze muur. Hij is inderdaad voornamelijk blauw, maar anders werd het weer zo grauw.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:38

Ik lees normaal alleen mee maar wij hebben na een jaar eindelijk onze keuken af en die wil ik laten zien :D Afbeelding

Rechts nog een apart deel


Afbeelding

En dus geen rvs achterwand achter ons fornuis en rvs afzuigkap.
Mijn moeder doet ook niks anders als poetsen op die wand en kap

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:41

Heel mooi.

MarjanB

Berichten: 16481
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:41

@sting ziet er goed uit!

Mocht dit iemand z'n stijl zijn: gratis op te halen + grote broer (Nijmegen) Bovenste rand is zilverkleurig (witte wat er in zit is piepschuim)

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:52

@ClaudiaHS: jeetje... 12 knoppen op dat fornuis :D

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:00

DubbelDun schreef:
@ClaudiaHS: jeetje... 12 knoppen op dat fornuis :D


:D heb 7 pitten dus de eerste 7 van links zijn voor de gaspitten, de rest is voor de ovens.
Ik was het zo zat dat geklooi op 5 pitten, dat ik een echt groot fornuis wilde.
Ben er ook onwijs blij mee.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:01

Leuk topic! Zie hele gave dingen langs komen!
Toevallig laatst ook eens wat foto's gemaakt van mijn huisje.

Hier enkele foto's van mijn woonkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En alles klaar gemaakt nog voor de feestdagen:

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 07:24

Waxmeltsenzo, ik zou ook een reëel bod uitbrengen met daarbij alle bijkomende kosten. Nooit geschoten, altijd mis. Mochten ze niet akkoord gaan en geen tegenbod willen uitbrengen, dan is het huis niet voor jullie bestemd (maar ik heb makkelijk praten van achter een beeldscherm :D ).

Mooie keuken Claudia! Vind alleen de schouw met spreuk niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Wel supermooie tegeltjes tegen de wand!

Supermooie sfeerfoto van jouw huiskamer Kimmutjuh!

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:30

MarjanB schreef:
Klinkt als een huis waar je een bouwkundig rapport bij moet laten maken.. als je handig bent en tegen wat tegenslagen kunt zou ik er dik onder bieden, mits je de middelen hebt.

Bij een oud huis altijd een bouwkundig rapport laten maken, maar heel veel stelt dat ook niet voor. De bouwkundige onderzoekt alleen op zicht. Ze maken niks open. Bij ons bleken er bv geen latijen boven de kozijnen te zitten en waren de constructie balken heel erg aangetast door houtworm. Ik heb nog gebeld met de Vereniging Eigen huis over 'verborgen gebreken', maar dat is een gedoe. Je moet kunne aantonen dat de vorige eigenaar wist van deze gebreken en dan miet je hem nog 3 (?) maanden de tijd geven om het te herstellen. Tsja...toen ik belde had mijn Bob de Bouwer (mijn broer) het al gefikst. We hebben het laten rusten en alles is gesloopt vanbinnen en opnieuw opgebouwd. Dit huis klinkt als het huis van onze achterburen: staat al sinds 2012 te koop, iets gezakt in prijs, maar het huis is zo slecht dat dat gesloopt moet worden. Dan is de vraagprijs veel en veel te hoog.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:24

Watvoor loods zoeken jullie wexmelt?
Het is niet heel snel, maar over ongeveer 4 jaar hebben wij waarschijnlijk een huis met loods er achter tekoop.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:15

Wij zijn nu al 3 weken druk bezig met klussen in ons huis, en bijna alles is geverft en op nieuw behangt.
Nu zit ik te twijfelen over de woonkamer. We hebben een open keuken, en in de opening van de keuken hebben we boven een stukje soort van lambrisering (?) Die is nu wit, maar ik twijfel of ik het in de zelfde kleur als de muur zal doen..
Afbeelding

xandra88

Berichten: 628
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Leusden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:21

Wat een ontzettend leuk topic. In december hebben wij een nieuw huis gekocht, nu nog druk aan het verbouwen maar kan niet wachten om het in te gaan richten. We wonen, leven en slapen nu beneden, lekker studentekoos :).

Kan hier een hoop leuke ideeën opdoen, maar hopelijk die van mij ook met jullie delen.

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:21

@_classic: Ik zou de lambrisering weghalen en de muur eronder grijs maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:26

Oh, wat een leuk topic! :)


Ons huis in Zweden vanbinnen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Er zijn nog veel meer foto's, maar die kan ik hier natuurlijk niet allemaal neerzetten, haha. Het huis hebben we nu 10 jaar, en het is in 1700 gebouwd. :)

MarjanB

Berichten: 16481
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:30

@Classic ik zou ook de kleur op de muur door laten lopen, of lambrisering verven of weghalen en schilderen.

@resistance , Zweden is gaaf (mn zusje woont er)! Mooi huis ook :)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:44

ClaudiaHS wat een mooie keuken! Ik ben verliefd op jou oven + fornuis :+:

Resistance ook al zo'n mooie keuken!

xandra88

Berichten: 628
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Leusden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:48

Wat een Fantastische keuken ClaudiaHS

@classic persoonlijk vind ik lambrisering niet zo mooi, dus zou ik het weghalen en de muur eronder ook grijs maken.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:05

Resistance, prachtig!!! Wordt de AGA ook veel gebruikt? En zo ja, hoe bevalt dat?
En die 'lijstjes' tegen de want achter de grote tafel, zijn dat oude kozijnen ofzo? Ik vind het geweldig!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:06

Classic, enig idee wat er onder de lambrisering zit?
ik neem aan dat als je het weggehaald de muur eerst weer strak gemaakt moet worden?

Resistance, die Aga <3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:15

Achter de lambrisering zit niks, alleen een dikke stalen steunbalk en enkele latjes waar de lambrisering op vast geschroefd zit..