Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:56

FatCat schreef:
Hhaha ok niet genoeg info gegeven.

De plaats heb ik. Totale ruimte beschikbaar voor bed + nachtkastjes is 247cm

Bed is Ikea Malm van 180 zonder lades - zwart bruin
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 443_S4.JPG

Ik wil ze matchen met dit nachtkastje welke je hebt in zowel 40cm als 60cm
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 936_S4.JPG
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/20388972


180+60+60 = 300cm
180+40+40 = 260cm

Beide gaat dus niet passen als je aan beide kanten een nachtkaste wil....
Even teruggelezen, ik begrijp dat je slechts 1 nachtkastje wil?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:58

klopt. Het is een log geheel. Helaas heb ik het bed en matras nog van vroeger (gekocht met ex) en dat geraak je niet zomaar kwijt.

Paralian - had je vriend de Malm of VIKHAMMER kastjes? Aangezien VIKHAMMER al deels open is hoopte ik op een lichter geheel.

Nu was ik een heel ander antwoord aan het typen, en krijg ik het idee om zelf een extra breed hoofdeinde te maken met zwervende nachtkastjes en integreerde led verlichting ...oh jee, niet nog iets om aan het lijstje toe te voegen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:59

karin1985 schreef:
FatCat schreef:
Hhaha ok niet genoeg info gegeven.

De plaats heb ik. Totale ruimte beschikbaar voor bed + nachtkastjes is 247cm

Bed is Ikea Malm van 180 zonder lades - zwart bruin
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 443_S4.JPG

Ik wil ze matchen met dit nachtkastje welke je hebt in zowel 40cm als 60cm
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 936_S4.JPG
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/20388972


180+60+60 = 300cm
180+40+40 = 260cm

Beide gaat dus niet passen als je aan beide kanten een nachtkaste wil....
Even teruggelezen, ik begrijp dat je slechts 1 nachtkastje wil?


Sorry - het is 347cm!

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:59

Dat scheelt nogal :+ :Y)

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:00

Zwevend is altijd beter imo, ook met schoonmaken ^^

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:02

karin1985 schreef:
Zwevend is altijd beter imo, ook met schoonmaken ^^


Amen sister. Alles wat ik zweevend kan installeren wordt meedogenloos verankerd in de muur.

MarjanB

Berichten: 16586
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:02

Wij hebben ook de malm en vind t ook lastig om er wat bij te zoeken. Onze muur is 4.40 en ik denk dat we wat van hout gaan doen. Ons bed is wit

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:09

Ik meld me ook in dit topic! Kijk al een tijdje stiekem mee maar zolang je zelf nog niets te decoreren hebt is het soms een beetje jaloersmakend :') Maarrr daar komt een einde aan want als alles goed verloopt heb ik samen met mijn vriend een huis in december! Super excited, ons eerste huis en het is al instap klaar, dus we kunnen het gelijk al inrichten.

De vloer is lichtgrijs laminaat en de meeste muren wit met een aantal grijze muren. Voor de bank in de woonkamer hebben we al een op het oog
Afbeelding

En dan willen we een van de muren in de woonkamer een soortgelijke kleur verven. Ik hoop over een tijdje ook leuke interieurafbeeldingen te delen :D

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:11

FatCat schreef:
Hhaha ok niet genoeg info gegeven.

De plaats heb ik. Totale ruimte beschikbaar voor bed + nachtkastjes is 247cm

Bed is Ikea Malm van 180 zonder lades - zwart bruin
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 443_S4.JPG

Ik wil ze matchen met dit nachtkastje welke je hebt in zowel 40cm als 60cm
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 936_S4.JPG
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/20388972


Wij hebben deze combi met de witte kastjes van 40cm. Kan straks wel even n foto maken? Wij hebben n smallere kamer dus de bredere pasten sowieso niet. Vind het zelf nu niet massaal ogen.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:54

FatCat schreef:
klopt. Het is een log geheel. Helaas heb ik het bed en matras nog van vroeger (gekocht met ex) en dat geraak je niet zomaar kwijt.

Paralian - had je vriend de Malm of VIKHAMMER kastjes? Aangezien VIKHAMMER al deels open is hoopte ik op een lichter geheel.

Nu was ik een heel ander antwoord aan het typen, en krijg ik het idee om zelf een extra breed hoofdeinde te maken met zwervende nachtkastjes en integreerde led verlichting ...oh jee, niet nog iets om aan het lijstje toe te voegen.


Dan zou ik voor een nieuw hoofdeind gaan en hier een plank op maken. Niet zo zeer een kastje, daar wordt het mogelijk alsnog log van.

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:10


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:12

Ik vind dat een bed log en zwaar mag ogen, en donker. Da's dan zo'n huis van een bed om je in te ploffen. Jep, dat mag vind ik :+. Zelf heb ik het zwart Ikea Hemnes bed met fijner model Hemnes nachtkastjes ernaast (maar denk dat ze die niet meer hebben). Kwam ook best zwaar over in onze kleine slaapkamer in ons vorige woning, maar vond ik niet storend. (hekjes eraan waren vr de honden :Y) )

Afbeelding

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:27

O ik typte net dat wij deze combi hebben, hetzelfde bed dus maar lichtere kleur.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:32

Ik moet ook even op nachtkastjes jacht. Net gehoord dat we dit weekend over kunnen naar het nieuwe huis want de slaapkamer en badkamer zijn af! *\%/* Uiteraard maak ik foto's.

Wij hebben een lichtgrijze boxspring. De muren worden een soort lichtblauw/lichtgrijs achtige kleur. Zal later even opzoeken hoe de kleur heet, want die hebben we een tijdje geleden al gekocht, dus weet het niet meer precies :+
Nachtkastjes worden denk ik wit..

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:42

Esirene, wauw wat een heerlijke plofbank <3

Dit is mijn slaapkamer momenteel.
Secretair gaat weg, dus mocht iemand interesse hebben.
De afstand tussen de zwarte kast en de muur is 195 cm. Zou leuk zijn als daar een bed tussen past, maar er zit een stopcontact bij mijn hoofdeinde, dus bed een kwartslag zou handiger zijn wat dat betreft. Verder komt er een dik wit kleed te liggen die nu ergens nutteloos ligt te wezen. En deze stoel in de petrol kleur met de stof van de gele stoel die nu ook maar random in mijn kamer staat.
https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... -turquoise
Dit is wat ik in gedachten heb. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Bed moet ik nog aanschaffen. Liefst eentje met lades.


Afbeelding


Dit is een plattegrond van mijn kamer.

Afbeelding

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:52

Gaat er nog wel iets gebeuren met die muren? Zag pas ook al de foto van je bank, zo kan je toch niet gezellig wonen? Of is het voor tijdelijk?

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:59

Esirene schreef:
Ik meld me ook in dit topic! Kijk al een tijdje stiekem mee maar zolang je zelf nog niets te decoreren hebt is het soms een beetje jaloersmakend :') Maarrr daar komt een einde aan want als alles goed verloopt heb ik samen met mijn vriend een huis in december! Super excited, ons eerste huis en het is al instap klaar, dus we kunnen het gelijk al inrichten.

De vloer is lichtgrijs laminaat en de meeste muren wit met een aantal grijze muren. Voor de bank in de woonkamer hebben we al een op het oog
[ Afbeelding ]

En dan willen we een van de muren in de woonkamer een soortgelijke kleur verven. Ik hoop over een tijdje ook leuke interieurafbeeldingen te delen :D


Ik wil je even waarschuwen. Ik heb zelf ooit in mijn eerste huis een rode bank gekocht en ik heb daar later enorm spijt van gehad. Rood is een hele heftige kleur en de bank vervang je niet zomaar even. Waar je een muur wel zomaar weer kan verven en aankleding relatief makkelijk te vervangen is. Deze bank is ook nog eens behoorlijk massief. Als je er helemaal van overtuigd bent moet je je uiteraard niet door mij laten tegen houden :+ !!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:07

Ianthe schreef:
Gaat er nog wel iets gebeuren met die muren? Zag pas ook al de foto van je bank, zo kan je toch niet gezellig wonen? Of is het voor tijdelijk?


Nope helaas.. :n 't is een huurhuis. De eigenaren vinden dit mooi en willen het graag zo houden.
Over niet VT wonen huizen gesproken..

Het is heel moeilijk om het toch leuk aan te kleden. Wil nog plankjes aan de muur maken of meer kleden op de grond leggen om het toch een wat warmere uitstraling te geven.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:26

Kun je niet een gordijn aan de muur bevestigen, Beetje romeins achtig. Om het spaanplaat te breken?

DubbelFun

Berichten: 88863
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:34

Ik zou ook een lichtgekleurd gordijn over een roede/staaldraad hangen, dat gaat de boel zoveel gezelliger en lichter maken.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:39

karin1985 schreef:
Esirene schreef:
Ik meld me ook in dit topic! Kijk al een tijdje stiekem mee maar zolang je zelf nog niets te decoreren hebt is het soms een beetje jaloersmakend :') Maarrr daar komt een einde aan want als alles goed verloopt heb ik samen met mijn vriend een huis in december! Super excited, ons eerste huis en het is al instap klaar, dus we kunnen het gelijk al inrichten.

De vloer is lichtgrijs laminaat en de meeste muren wit met een aantal grijze muren. Voor de bank in de woonkamer hebben we al een op het oog
[ Afbeelding ]

En dan willen we een van de muren in de woonkamer een soortgelijke kleur verven. Ik hoop over een tijdje ook leuke interieurafbeeldingen te delen :D


Ik wil je even waarschuwen. Ik heb zelf ooit in mijn eerste huis een rode bank gekocht en ik heb daar later enorm spijt van gehad. Rood is een hele heftige kleur en de bank vervang je niet zomaar even. Waar je een muur wel zomaar weer kan verven en aankleding relatief makkelijk te vervangen is. Deze bank is ook nog eens behoorlijk massief. Als je er helemaal van overtuigd bent moet je je uiteraard niet door mij laten tegen houden :+ !!


Helemaal met je eens. Ik zat te twijfelen over een gekleurde bank, maar dan zit je er toch aan vast voor langere tijd. Bank is vaak toch een aardige investering, vooral zo´n grote, dus dan wissel je niet even snel af. Beter neutrale kleur nemen en dan kleur in de accesoires.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:41

amber15 schreef:
Ianthe schreef:
Gaat er nog wel iets gebeuren met die muren? Zag pas ook al de foto van je bank, zo kan je toch niet gezellig wonen? Of is het voor tijdelijk?


Nope helaas.. :n 't is een huurhuis. De eigenaren vinden dit mooi en willen het graag zo houden.
Over niet VT wonen huizen gesproken..

Het is heel moeilijk om het toch leuk aan te kleden. Wil nog plankjes aan de muur maken of meer kleden op de grond leggen om het toch een wat warmere uitstraling te geven.


Jeetje wat belachelijk, ziet er uit alsof het nog niet af is. Ik heb zelf een prachtig schrootjesplafond :+ in mijn huurhuis,maar ja daar valt nog mee te leven.

Je hebt trouwens wel van dat zelfklevend fotobehang, misschien is dat wat? Makkelijk te verwijderen. En je kan het ook best goedkoop vinden hoor, ook in neutrale kleuren.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:47

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:50

Gordijn heb ik ook al aan gedacht. Maar alles heeft schuine wanden.

Afbeelding

Wat bedoelen jullie precies, Karin en Dubbeldun?

Lanthe, dat zou nog een idee zijn. Kan het echt niet veroorloven dat er verfresten achterblijven, dus dat moet wel mogelijk zijn. Ik ga er eens naar kijken!

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:07

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt