Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23303
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:08

Wat kost een bedbank? btw, formaat van nieuwe woning gezien en het valt reuze mee :)

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:13

Ook als je geen digitale tv hebt hoeft het punt waar de tv-aansluiting zit geen belemmering te vormen, je zult alleen de kabel moeten vastzetten/wegwerken met bijv een kabelgootje.
Ik heb een kabel van 5 of 10m voor de tv-aansluiting, al een paar verhuizingen geleden gekocht en is tot nu toe altijd makkelijk gebleken, op 1 woning na waar geen tv-aansluiting in zit. :+
Omdat ik nu nog via de woonvorm huur (inc g/w/l en internet) zou ik enkel voor tv een abonnement moeten afsluiten, totaal niet rendabel dus, vandaar dat ik gewoon een kabel heb.
Het enige wat ik weleens mis is investigation discovery, maar daar valt mee te leven. :)

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:17

Jullie zijn weer toppers! Zat er eerst aan te denken om inderdaad een slaapbank te plaatsen en gewoon een 1 persoons bed in de slaapkamer te zetten. Echter is het gedeelte in de slaapkamer onder de deur 140 cm dus daar zou een bed moeten passen. Op de plattegrond staat dat de slaapkamer 220 zou zijn horizontaal op het plaatje zeg maar. Wij hebben echter 200cm gemeten wat betekend dat er een nieuw bed zou moeten komen of eventueel alleen een matras en dat dan op van die stijgerhouten dingen :P.

Over de tv hebben jullie inderdaad gelijk hoor! Wellicht dat ik mijn bank wel rechts doe.

Was gister bij de ikea en toen zag ik toevallig een bar met stoelen dus heb alvast een stoel meegenomen aangezien die in de kortingshoek stond :')
Deze
http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 665_S4.JPG

Dit zou dan dus boven de koelkast kunnen zoals op de plattegrond te zien is of helemaal rechts beetje in de hoek en dan de bank tegen de muur erboven..

Blijft lastig.. :P

karijn

Berichten: 5420
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:24

Heb je een lage koelkast?

BeFunny

Berichten: 10850
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:00

Gister offerte gekregen voor de gordijnen door heel het huis. En moet zeggen ben wel van de prijs geschrokken. Kan komen door mijn hersenschudding maar jeemig wat een bedrag. Duurder dan de badkamer en ook dan de vloer. De

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:56

Nee heb een hoge besteld! Die komt vandaag als het goed is. Mijn moeder heeft ook al last van het lege nest syndroom want die zei inderdaad ook al dat ik beter een lage koelkast kan nemen en daar een gasplaat op kan doen. 'Want als je hier toch bijna iedere dag komt eten heb je dat niet nodig' uhm sorry? :'). Ben best wel kieskeurig en hou er wel van om in de keuken te staan dus een lage koelkast was niet echt een optie :P

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:03

Wij hebben een huis gekocht! Jeej. Maar er moet heel wat aan gebeuren dus het grote uitzoeken kan beginnen :')

De muur bij het aanrecht zit nu zo'n grenen plaat tegenaan, alsof je je laminaat aan de muur hebt :') Dat willen we sowieso weg en dan iets stoers bij die muur. Iets van beton Cire ofzo maar dat is mega duur toch? Het is maar klein. Iemand enig idee wat het ongeveer kost? Of we doen gewoon donkergrijze muurverf ofzo, maar dan is het weer lastiger schoon te maken natuurlijk. En dan bij het gasfornuis een oplossing van een RVS plaat ofzo? Of tegeltjes. Iemand inspiratie/ideeen?

Miesemuisje

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:06

Wij hebben een aluminium plaat als achterwand bij de kookplaat, maar in de kleur van de keuken! Kun je in allerlei kleuren krijgen en is makkelijk schoon te maken. Heb een foto, maar door de kleur valt het nauwelijks op, misschien een idee ter inspiratie :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:49

Limoen schreef:
Wij hebben een huis gekocht! Jeej. Maar er moet heel wat aan gebeuren dus het grote uitzoeken kan beginnen :')

De muur bij het aanrecht zit nu zo'n grenen plaat tegenaan, alsof je je laminaat aan de muur hebt :') Dat willen we sowieso weg en dan iets stoers bij die muur. Iets van beton Cire ofzo maar dat is mega duur toch? Het is maar klein. Iemand enig idee wat het ongeveer kost? Of we doen gewoon donkergrijze muurverf ofzo, maar dan is het weer lastiger schoon te maken natuurlijk. En dan bij het gasfornuis een oplossing van een RVS plaat ofzo? Of tegeltjes. Iemand inspiratie/ideeen?


Je hebt tegenwoordig wel veel keuze, zoals idd een alu plaat. Glas kan ook, evt met eigen foto/print.
Maar je hebt tegenwoordig ook mooie tegels, wit met zwarte voeg bijv.
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:57

Limoen schreef:
Wij hebben een huis gekocht! Jeej. Maar er moet heel wat aan gebeuren dus het grote uitzoeken kan beginnen :')

De muur bij het aanrecht zit nu zo'n grenen plaat tegenaan, alsof je je laminaat aan de muur hebt :') Dat willen we sowieso weg en dan iets stoers bij die muur. Iets van beton Cire ofzo maar dat is mega duur toch? Het is maar klein. Iemand enig idee wat het ongeveer kost? Of we doen gewoon donkergrijze muurverf ofzo, maar dan is het weer lastiger schoon te maken natuurlijk. En dan bij het gasfornuis een oplossing van een RVS plaat ofzo? Of tegeltjes. Iemand inspiratie/ideeen?


Gefeliciteerd!

Kijk eens naar de Bouwbroers op RTL 8, is een Amerikaans programma, maar ze pakken vrijwel altijd de keuken aan. En hoewel ik doorgaans van mening ben dat Amerikanen hopeloos achterlopen qua trends in huis, weten deze jongens echt prachtige keukens op te leven met een breed scala aan achterwanden etc.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:59

Vandaag een gelukje, kan het helaas nog niet tonen want het is alweer donker :')

Mijn jaloezieën zijn gekomen en bevestigd! *\o/*

Ik kan nu dus mooi weer in het donker slapen!


EN mijn kast is totaal onverwacht (verwacht begin februari!) ook al binnengekomen, dus die heb ik snel opgehaald vanochtend. Helaas vanmiddag paardendrukte, dus nog niet in elkaar kunnen zetten...

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:41

Afbeelding
Ik heb mijn keuken even een update gegeven.
Bovenste foto was bij aankoop van het huis.
Ben nu redelijk tevreden, ik vond hem zo kil en steriel.
Maar tips zijn altijd welkom!

karijn

Berichten: 5420
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:49

Leuk gedaan! Ik vind het een mooie keuken en ben verliefd op je fornuis!

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:13

Heel leuk! Ik zou persoonlijk alleen niet iets achter het fornuis willen hebben, omdat het dan zo goor wordt tijdens het koken.

Ik heb net lopen zwoegen op mijn kast... Moest er zo nodig spijkertjes in tikken (stond in de handleiding, ik heb vooral vreemd er naar gekeken, maar wel braaf gedaan), dus ik keurig alles uitgemeten... Heb ik alsnog schade ;(
Durf het beslag er niet meer op te maken, dat moet m'n vader maar doen... Misschien laat ik het ook nog wel zonder...

Zal eerst even wat opruimen, dan maak ik een foto. Misschien hebben jullie tips om het te verbergen...

Vervelend dat het nu in het zicht zit,

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:24

Janine1990 schreef:
Heel leuk! Ik zou persoonlijk alleen niet iets achter het fornuis willen hebben, omdat het dan zo goor wordt tijdens het koken.

Snap wat je bedoeld,het is alleen de rail eigenlijk. Snijplank hangt los en gebruik ik juist tijdens het koken .

Ik baal dus echt van deze keuken/fornuis .. in mijn vorige huis had ik hem zelf uitgezocht (stukken beter als je het mij vraagt)
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:22

Oehh... ik begrijp dat je die graag had meegenomen!!! :oo

Dan valt het mee met koken en spetteren inderdaad :j

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:26

Afbeelding

Mijn nieuwe kast...

Afbeelding

En wat er dus gebeurde met de spijkertjes ;(

Het is de onderste plank in de verlichte kant... Omwisselen lukt helaas niet. Vrees ik... De spijkertjes zijn er niet uit te krijgen ben ik bang. De deur omwisselen gaat helaas ook niet.

Nu moet helaas de bovenste dikke balk ook retour, daar is een hapje uit. Al had ik dat niet zelf gedaan... :+

Verder ben ik er wel erg blij mee hoor! Weet nog niet wat ik met het licht moet (aan of uit). Als iemand tips heeft voor die beschadigde plank, hoor ik het ook graag!

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:47

Dat heb ik ook gehad met mijn zelf in elkaar getimmerde kast, echt balen ja!
Een oplossing heb ik niet, ik zie het zelf niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:57

Vind dat rekje wl mooi :j
Zonde van de kast -O-
Mijn keuken met gedroogde worsten :P

Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:06

spijker kan er echt niet uit? Als dat lukt is t wel weer te plakken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:07

Janine1990 schreef:
[ [url=m/l3T8CT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn nieuwe kast...

[ [url=m/EBWLEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat er dus gebeurde met de spijkertjes ;(

Het is de onderste plank in de verlichte kant... Omwisselen lukt helaas niet. Vrees ik... De spijkertjes zijn er niet uit te krijgen ben ik bang. De deur omwisselen gaat helaas ook niet.

Nu moet helaas de bovenste dikke balk ook retour, daar is een hapje uit. Al had ik dat niet zelf gedaan... :+

Verder ben ik er wel erg blij mee hoor! Weet nog niet wat ik met het licht moet (aan of uit). Als iemand tips heeft voor die beschadigde plank, hoor ik het ook graag!

Oh kak wat zonde ;(.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:25

benangelique schreef:
spijker kan er echt niet uit? Als dat lukt is t wel weer te plakken


Moet ik m'n vader even laten kijken, het is er in ieder geval niet zo eentje als je normaal gesproken gebruikt. De kop is echt helemaal plat, dus ik kan er ook geen ruimte op krijgen om 'm te pakken met een tangetje ofzo.

Maar ben bang dat een hoop geweld de zaken alleen maar erger maken ;(

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:17

Wat zal jij balen Janine! Mooie kast trouwens. Zou inderdaad toch proberen ze er voorzichtig uit te halen en de losse stukjes te plakken. En anders 2 kussentjes op elkaar of een leuk plaid op de onderste plank leggen?

Ik ben niet zo heel weg van de worsten Janine, iets met hygiëne... Die lamp vind ik dan wel weer supertof!

De keuken die je had was inderdaad mooier Kiim, hoewel deze nog redelijk neutraal is. Ik hou niet van zo’n stang met frutsels tegen de muur, maar ik moet zeggen dat de keuken er wel een stuk gezelliger uit ziet! Wel jammer van de magneetjes :x

Van mij mag de kerstboom trouwens wel weer de deur uit, tijd om alles weer om te gooien in huis! Tot grote vreugde van mijn man, die niet tegen verandering kan gnagna.... :')

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:22

Haha die worsten zijn van Joolien hoor, Noviceh!
Vind het niet zo heel onhygienisch, je moet het velletje er eerst toch af halen ;)

En ja, ik baalde verschrikkelijk! Als iemand anders zoiets doet, ben ik de eerste die zegt dat het niet erg is. Maar als ik zoiets zelf doe, kan ik mezelf wel wat aandoen!

Kussentjes zagen we in de winkel geloof ik ook, leek superleuk! Dus dat is zeker een kanshebber! Mijn plaid ligt al in een grote rieten mand.

Ik zal morgenmiddag (als de rug het toelaat na het werk) nog even de oude kast leeghalen en de nieuwe kast inrichten, kijken hoe de ruimte dan wordt... Maar hier staat de kerstboom ook wel een klein beetje in de weg als ik het zo bekijk :') Nogal veel loze ruimte en een hoop wat hutjemutje op elkaar staat.

mirim

Berichten: 4423
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:10

Die worsten zijn leuk !
Ik had ze ook een tijdje boven het aanrecht hangen....totdat de kat ze ontdekte ! Toen hingen er enkel nog maar afgekloven worstjes :D