Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:29

MarjanB schreef:
@ prima donna en mamamiesje stoelen zijn van zuiver, omg heten ze :)

Prima-donna ik ga de kleur van jou onthouden voor in de slaapkamer :D


Haha ook al zo'n mooi prijsje.. ik kijk rustig verder :)

Kleur is echt gaaf! Ik zou er alleen wel 1 wand mee doen. Is al erg donker.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:33

PrimaDonna_ schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik vind haken aan een deur al vrij snel rommelig ogen, maar ligt er natuurlijk ook aan wat je er allemaal aan ophangt.

Zelf ga ik voor zo'n meubel die je ophangt en waar je nog bakken bovenop kunt zetten, bijv van IKEA.
Paar losse haken erbij voor de hondenriemen (evt achter de jassen) en ik gok dat mijn gang er dan weer wat rustiger/netter gaat uitzien.
Ivm de verwarming aan de muur is met een kastje oid eronder wat lastiger.


Ik wil ook geen haken aan de deur. Vind ik pers ook rommelig. Ik ga dan gewoon voor iets aan de muur.

Ik heb ze nu wel, maar dat is omdat ik een klein budget heb en gewoon moet sparen voor dit soort dingen.
Maar erger me geregeld aan dat rommelige in mijn gang.
Morgen maar even kijken wat er van die haken af kan, denk dat er dan al meer rust komt voor het oog. :)

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:34

Bij mijn muur heb ik een hele gave foto gevonden van een pauw.
https://www.juniqe.nl/peacock-and-proud ... 26088.html

Ik wil kijken of ik die kan bestellen en dan op mijn witte wand met nog kleinere lijsten erom.
Vind de kleur zo mooi van de pauw en past goed bij de groen/blauwe muur <3

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:05

@primadonna, ja denk 1 muur achter het bed :) denk dat dat wel heel mooi staat.

Stoelen zijn idd prijzig, hadden beiden flink gespaard en een hele nieuwe inrichting uitgezocht. Soms denk ik we zijn gek geweest, maar zijn er beiden wel enorm blij mee.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:14

PrimaDonna_ schreef:
BeFunny schreef:
Prima Donna heel leuk fris geworden zo. Veel plezier in je eerste huisje. Ik weer nog dat ik ging verhuizen op mijn 19e van ouderlijk huis naar een huurhuisje vond dat spannend toen.

Dankje! :)
Ik heb 3 jaar ingeschreven gestaan hier bij de woningbouw. Was er echt helemaal klaar mee, 26 jaar en dan nog thuis wonen.. en dan eindelijk een huisje op mijn pas gekomen. Mijn woonplaats en dan ook een fijne wijk, het had zo moeten zijn! :D

Gefeliciteerd! Echt knap dat je in dat dorp met maar 3 jaar inschrijftijd een woning hebt! Toen het nog geen Woonnet Rijnmond was, was mijn 4 jaar inschrijftijd al tekort en nu is de wachttijd zeker 10 jaar, dus ik verbaas me hierover. Wel heel fijn voor jou! *\o/*
Wel grappig, vroeger was het best een suf dorp en nu is het helemaal hip-and-happening voor mensen die 'landelijk' in de Randstad willen wonen. Het is ook niet meer te betalen helaas.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:57

Ceetje_bokt schreef:
Wij hebben onze keuken verkocht, maar ook alleen omdat we een enorme schuur hebben waar die tijdelijk in kon. Anders had ik m gewoon in de container gedonderd. Overigens weet ik nu hoe duur een container huren is, dus had ik m net goed zo gratis kunnen weggeven :o ik snap de keuze heel goed. Mijn ervaring met dingen weggeven via een fb pagina is dat het ook vaak een hoop gedoe oplevert.


Precies dat gedoe, daar heb ik gewoon geen zin in. Dat er iemand de keuken komt demonteren en halen en dan alsnog niet komt opdagen. Zit je daar .... Op dit moment zijn ze aan het demonteren en het gaat er keurig netjes aan toe. Ik ben er blij mee!

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:13

Phylos schreef:
[ [url=m/mUhbVm.png]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand van jullie welke kastserie dit is? Ik vermoed van Ikea maar ik zoek me rot en kan het niet vinden. Ik wil ook zoiets creëeren in mijn huis


was hier nog antwoord op gekomen? Ik ben ook wel benieuwd :j

Ik heb van t weekend eíndelijk (na 1,5 jaar :o ) tegels gevonden voor de achterwand van de toilet. Sinds de laatste lekkage is er een nieuwe hangend closet ingegaan maar nog niet afgewerkt omdat ik het niet kon verzinnen... En ik doe dan liever niks, dan iets waar ik spijt van krijg..
maar bij een grote tegelhandel had ik zo keuze uit 3 van wat ik mooi vond! Nu nog weer even de aannemer aan de gang krijgen (die heeft ondertussen ook zoiets van 'ja het zal wel' :') )

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:19


Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:22

neeee 1,5 jaar denk :')

nee hoor, het was niks bijzonders, ik kon het alleen niet vinden :D
Maar omdat het ook weer een lekkage betrof, was de moed me ook in de schoenen gezonken en was ik ook niet heel gemotiveerd .. (alles gaat toch weer stuk, wat zou ik moeilijk doen)..
En met verf ofzo ben ik wat makkelijker dan met tegels die je niet iedere 3 jaar gaat wisselen, dus ik doe dat dan HEEEEEL lang overdenken :') (en ik kan geen beslissingen nemen, dat helpt ook niet :') )

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:30

Ik zie het, de 3 was van de keuze... nog geen koffie op 8-)

Ik ben sowieso niet van de tegels al heb ik al diverse dingen betegeld zoals keukens, douche, wc en schouw. Ik heb ook liever iets wat wat makkelijker aanpasbaar is als mijn kleur/smaak weer eens veranderen :D
Gelukkig zijn er zat materialen die minstens zo mooi zijn :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:38

Afbeelding
ja precies :j dus nu zijn pas de wanden gestript van tegels, die worden alleen opgestuukt en dan geverfd. En dan wordt alleen de achterwand (dus dat stukje waar t reservoir achter zit) betegeld. En ik wilde een beetje gemailleerde neutrale kleuren zodat je nog eens iets anders kan, maar dan wel de tegels kan laten zitten.. zoiets.. dus ja.. dat duurde ff :')
maar het wordt nu een mengeling tussen grijs en bruin en een beetje tinten daartussen..
Eerst leek dit me vre-se-lijk druk, maar het is maar een klein stukje en de rest wordt helemaal effen, dus volgens mij kan het wel.
En het moet maar, anders weet ik het nog niet -O- :')

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:44

Die tegels zijn zeker wel leuk, maar idd voor een klein stukje :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:47

ja en ik kan op pinterest of internet geen voorbeeld vinden waarbij alleen de reservoirbak betegeld is met dit soort tegels.. wel met andere drukke patronen, dus ik denk dat het wel kan, en de kleuren zijn in het echt wel heel mooi. Soms moet je wat proberen :D

Edit: ohjawel, zoiets ongeveer... maar dan zonder de tegels tegels tegen de zijwand. Die voegnaden op de zijmuren vind ik dan storend

Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:53

Wat gaan jullie hard!

@Rebecca; ik heb een TV meubel van 1.90m en aan 1 kant een grote groene plant in staan en aan de andere kant een vrij grote kandelaar. Ik ben niet zo van de kleine accessoires (moet je ook allemaal oppakken met poetsen, onhandig :P)

Afbeelding
Niet de meest duidelijke foto, maar geeft een idee.

@Primadonna; wow dat is flink opgeknapt! Gave kleur dat blauwgroen, denk dat dat heel gaaf wordt met de pauw die je liet zien!

@Mamamiesje; creatieve oplossing zo! Mijn kat vreet ook alles wat groen is, dus dit is nog wel het overwegen waard. Ik koop nu gewoon 1x in de zoveel tijd een nieuwe plant :+

@Cer; zolang je van de rest geen kermis maakt denk ik juist dat die tegels een heel leuk accent zijn :j


Ik ben gisteren bezig geweest met het schilderen van de gang boven en beneden. Wat een rotwerk met die sierlijst op het midden van de muur, het is dat het echt nodig was, het wit was echt geen gezicht meer. Had die sierlijst er liever af gehaald, alleen de gang boven en beneden opnieuw stuccen staat niet echt hoog op mn bucketlist haha.

Afbeelding
Links nieuw (Heartwood van Flexa) en rechts wat er al op zat. Zal als ik een keer met daglicht thuis ben een nieuwe foto maken, hier was het nog nat. Ik ben nog niet echt overtuigd van de nieuwe kleur geloof ik.. Hij lijkt zo op de foto wel een stuk donkerder dan in het echt, maar hij valt toch wat donkerder uit dan ik had gehoopt -O-

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:55

@vanilla: ik vind hem ook erg donker, de andere kant vind ik mooier.
@cer: wat denk je van die lelijke naad links aan de voorkant ...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:57

ja die zag ik ook :j ik ga er wel vanuit dat de tegelzetter dat een beetje normaal kan tegelen..

@vanilla: ik vond de combi met die twee kleuren wel mooi, maar ik begrijp dat de rechterkleur vervangen wordt?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:04

Yes de andere kant is inmiddels ook Heartwood. Ik ga vandaag in ieder geval nog even de 2e laag doen en met mijn vader foto's en de kapstok enzo ophangen. Als het dan over een paar weken nog niet naar m'n zin is schilder ik het nog wel een keer over in een andere kleur :P

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:20

@Dubbeldun: ha, de aanhanger van de sloper staat hier en je hebt wel gelijk: ze halen de onderdelen er gewoon uit. En de oud-ijzerboer heeft ook al aangebeld en is weg met de oven, de vaatwasser, koelkast en wat metalen laden.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:23

Zo zie je maar :)

Ik weet nog goed dat ik eens aan het verbouwen was en een container voor de deur had staan. Dan kon het 2 kanten op gaan; óf wat je er overdag in gooide was er 's ochtends weer uit... óf iemand anders had hem 's nachts vol gegooid :D

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:33

DubbelDun schreef:
Zo zie je maar :)

Ik weet nog goed dat ik eens aan het verbouwen was en een container voor de deur had staan. Dan kon het 2 kanten op gaan; óf wat je er overdag in gooide was er 's ochtends weer uit... óf iemand anders had hem 's nachts vol gegooid :D


Haha heb je dat wel eens gehad ja dat iemand jouw container had benut?! Hilarisch, haha vind ik wel humor

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:37

Dat doen ze sowieso standaard als mensen een container voor de deur hebben staan, dat is goedkoop afval kwijt raken!

Wij hebben wel een keer de container vol gehad, op ons eigen terrein, toen de buurman langskwam en bijna de helft er weer afhaalde. Die kon alles gebruiken :-) Zijn bus vol (die hij ook al van ons gekocht had) en wij weer een halflege container, konden we weer verder. Dat was voor onze emigratie, genoeg te ruimen destijds!

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:24

@kimmie: als je zelf een hoop sloopafval kwijt moet en hij zit vol is dat niet zo leuk. Te meer daar je niet alles in een container mag gooien; je hebt ze voor hout, steen, ijzer en 'vanalles'. Als er dus gemixt vuil in je steencontainer lag/ligt kun je die niet meer inleveren tegen het goedkopere 'steen'-bedrag, maar betaal je het volle pond voor huisvuil.
Je moest dus alles eerst slopen, bewaren in de tuin of huis en dan alles in 1x in de container en dezelfde dag laten ophalen.
Wat dat betreft is het handiger als je een eigen (afsluitbaar) terrein hebt ipv de openbare stoeprand :D

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:12

Fijn Monique! Jullie er van af en een ander is er blij mee. Ik zou overigens dezelfde keuze hebben gemaakt, marktplaats is ook niet alles.

Vanillia, ik vind de kleur zo te bruin waardoor ik m wat vind misstaan bij de vloer. Zou eerder de donkere tint uit de vloer eruit pikken en die kleur op de muur smeren. Ik denk juist omdat de ‘oude’ kleur een meer grijze tint was, vind ik die wel mooier in het geheel passen.

Supermooie tegelstrips Cen en leuk om als eyecatcher te gebruiken in het toilet. Maar hoe hou je dat goed schoon?!

Ons tv meubel (let niet op de weegschaal die eronder staat...):

Afbeelding

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:16

Mooi meubel.. mooie warme kleur hout :j Ik hou daar wel van :)

Nou, dat is t mooie van die strips, die zijn mat maar wel glad afgewerkt *\o/* Niet dat poreuze spul wat je wel eens ziet, met al die gaatjes erin.. Als je eroverheen wrijft is het een heel klein beetje gebobbeld, maar geen groefjes of dingen. Een gewone 'gladde' tegellaag waar je gewoon met een spons overheen kan.

(wel geinig als je in zo'n tegelzaak op een pallet moet klimmen en dan een beetje over die tegels staat te aaien... ziet er vast heel bijzonder uit "ja ik zoek vast contact om te kijken of we bij elkaar passen :') )

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:28

@noviceh: stoer meubel... is het massief hout (welke houtsoort? )