Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:04

Gefeliciteerd iedereen !!!
Hier nog 16 nachtjes slapen *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:14

Oh mensen ;( Wat een gezeik ineens.

Ik huur nu bij een studentenwoningcorporatie. Toen ik destijds mijn contract tekende werd ik hoofdhuurder, de huur werd van mijn rekening afgeschreven en mijn huisgenoot maakte het naar mij over. Nu was er precies in de tijd dat zij wegging en er iemand anders in kwam een verandering van de regeling bezig. Ik vond het maar raar, maar vroeg of het mogelijk was om het min of meer hetzelfde te houden als dat ik gewend was, dat was voor iedereen eigenlijk handiger. Uiteindelijk tekende ik een contract en vroeg ik nog na of ik gewoon het hoofdhuurderschap aan mijn huisgenoot kon overdragen wanneer ik eruit ging. Het antwoord daarop was ja.
Nu wil ik dit effectief doen omdat ik er dus uit ga, krijg ik ineens te horen dat dat niet mag. Volgens mij had ik nota bene dezelfde persoon aan de lijn als die mij heeft geholpen, en die loopt gewoon glashard te beweren dat ze dat nóóóóit zouden zeggen :(
Dus nu mag ik nog even gaan knokken om te zorgen dat mijn huisgenoot niet weg hoeft. Wat een vertoning dit zeg, mijn hemel.

Oja, leuk detail: persoon aan de telefoon meldde nog even terloops dat het contract dat zij in hun systeem hebben (van mij dus) niet rechtsgeldig is want er staat geen handtekening van hen op -O- Leuk dit.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:39

Ik mag me hier ook melden *\o/*
Vorige week heb ik mijn huis verkocht en een ander huis gekocht. Ik ga van Randstad naar de Veluwe. Wat eerder en sneller dan gepland, maar dat moet zo zijn denk ik dan maar. Dus ik ga er vol voor!
Plan was namelijk verhuizen in de zomervakantie 2018. Op zijn vroegst. Dat wordt nu aankomende kerstvakantie :+

Dit wordt mijn nieuwe huisje. Het is al helemaal af, helemaal mijn smaak, ik voel me er enorm goed bij. :+:
Een mooie maisonette, met grote woonkamer en 2 slaapkamers.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:32

Magrathea schreef:
Oh mensen ;( Wat een gezeik ineens.

Ik huur nu bij een studentenwoningcorporatie. Toen ik destijds mijn contract tekende werd ik hoofdhuurder, de huur werd van mijn rekening afgeschreven en mijn huisgenoot maakte het naar mij over. Nu was er precies in de tijd dat zij wegging en er iemand anders in kwam een verandering van de regeling bezig. Ik vond het maar raar, maar vroeg of het mogelijk was om het min of meer hetzelfde te houden als dat ik gewend was, dat was voor iedereen eigenlijk handiger. Uiteindelijk tekende ik een contract en vroeg ik nog na of ik gewoon het hoofdhuurderschap aan mijn huisgenoot kon overdragen wanneer ik eruit ging. Het antwoord daarop was ja.
Nu wil ik dit effectief doen omdat ik er dus uit ga, krijg ik ineens te horen dat dat niet mag. Volgens mij had ik nota bene dezelfde persoon aan de lijn als die mij heeft geholpen, en die loopt gewoon glashard te beweren dat ze dat nóóóóit zouden zeggen :(
Dus nu mag ik nog even gaan knokken om te zorgen dat mijn huisgenoot niet weg hoeft. Wat een vertoning dit zeg, mijn hemel.

Oja, leuk detail: persoon aan de telefoon meldde nog even terloops dat het contract dat zij in hun systeem hebben (van mij dus) niet rechtsgeldig is want er staat geen handtekening van hen op -O- Leuk dit.


Oh sh*t :( hoe gaat het nu?

@Amanda, wat tof zeg!! Ziet er erg mooi uit :) lekker licht!! Hou ik altijd wel van *D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:33

Ja ik ook :j
Dat voelde ook meteen goed :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:59

Wat een gaaf plekje Aman!

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:44

Nog 4 nachtjes slapen :D

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:43

3 november de sleutel gekregen, 4 nov al mijn spullen verhuisd ( wat een .....werk) had gelukkig goeie hulp :D
Heb het een heel eind op orde, alleen boven nog het een en ander opruimen

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:31

Wij zijn sinds gisteren ook bezig! *\o/*
Vandaag had ik wel nog mijn laatste tentamen dus daarna écht van start gegaan. Heeeel veel laminaat gelegd vandaag en mijn handen doen nu zeer |( En morgen nog eenzelfde hoeveelheid... Pfoe! Mijn hobby zal het nooit worden denk ik :=

Als alles voorspoedig verloopt kunnen we er zondag in :D

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:30

Ik blij! Een bokt topic over verhuizen!

Wij gaan vanuit een jongerenwoning op de derde etage naar een kleine eengezinswoning. Twee kleine slaapkamers. Maar veel dichterbij mijn vriend zijn werk en ik ben vooral blij met de (tevens kleine) tuin en het groen rondom het huis. Gaat om een huurhuis dat in een nieuwbouwwijk gebouwd wordt.

Het duurt nog 2 tot 5 maanden voordat ze opgeleverd worden. Helaas weten we maximaal vier weken van te voren wanneer ze definitief worden opgeleverd. -O- Vind dat best lastig met voorbereidingen treffen. We willen graag zo goedkoop mogelijk verhuizen, gezien we van plan zijn om binnen 3 tot 4 jaar te verhuizen naar een koophuis. Er hoeft dus geen mega kwaliteit in. Dus mochten jullie nog tips hebben voor betaalbaar behang, vloeren en ondervloeren... :o
Het viel me trouwens wel op dat er behoorlijk wat verschil zit in ondervloeren. Een rol ondervloer (tot 10 db) voor €0,60 per m/2 en die groene platen (tot 7 db) voor €4 m/2. Waarom zou ik dan voor de duurdere variant gaan, als die minder geluidsdemping heeft?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:41

Demping heeft ook te maken met demping in de ruimte zelf, daar kan nog verschil in zitten. Daarnaast kan het ook zijn dat de duurdere ondervloer ook warmte-isolatie biedt, wat je dan weer terugziet in je gasrekening :)

Wij hebben dit weekend het hele huis geschilderd (3 kamers, de gang doen we later) overal laminaat gelegd (totaal zo'n 55 m2) en de grote meubels verplaatst. Man man wat een gedoe en het is ook nog lang niet klaar :oo Maar goed nu zijn we wel over en de poezen ook.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:18

Daarmee bedoel je de demping die de ondergrond/wanden geven? Het zijn geïsoleerde vloeren en wanden, maar enkel kaal beton. Lastig om in te schatten op basis van wat er nu staat ;)

Betreft warmte zou ik denken dat het niet heel erg zou moeten uitmaken. Of wel? Het huis wordt op alle mogelijke manieren geïsoleerd en energiezuinig gemaakt (incl zonnepanelen). En het betreft dus de begane grond en een verdieping.

Jeetje, jullie hebben aardig doorgewerkt dan! In een weekend?! Hoeveel tijd hadden jullie om over te gaan dan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:53

Nee wat ik bedoel is dat de vloer invloed heeft op de akoestiek van je kamer zegmaar. Dat het minder galmt dus, wel zo prettig.

Hij heeft tot 22 november, ik tot 29. Maar we zaten een beetje met de katten, ik wilde ze niet bij mij in de rotzooi laten zitten, daarnaast was dit hét weekend dat we veel tijd hadden allebei dus daarin de bulk van het werk gepropt. Ik heb ook hard gewerkt om zo veel mogelijk vrienden en kennissen op te trommelen, vooral vrijdag was het druk :D Dat heeft zeker geholpen. Verder hadden we oa een decoupeerzaag geleend van onze studentenvereniging die ze zondag weer nodig hadden, dat zette er ook wel wat druk achter om bijv het laminaat snel af te hebben.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:23

Ach zo!

En hebben jullie zolang vrij genomen ja? Groot huis zeker? Of moest er veel gebeuren? Ik hoop stiekem om binnen een week over te kunnen. Ik wil zorgen dat alles ingepakt is, het huidige appartement zo goed als klaar voor de volgende bewoner.

Dan binnen één week de woonkamer en slaapkamer behangen & de laminaatvloeren leggen (vrijdag de sleutel van het nieuwe huis). In totaal ongeveer 45 m2 laminaat leggen. En dan op de vrijdag erna de spullen verhuizen. Mocht het lukken om de hal en de trap te behangen in die tijd, mooi meegenomen en anders komt dat later. Ook met onze huisdieren dat fijner denk ik.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:26

Nee joh, wij studeren allebei dus vandaag begint het gewone werk weer. Het plan is om elke dag even "iets" te doen, met de focus op oude huizen leeghalen en daarna hier inrichten. (Al is het inrichten natuurlijk al wel bezig :D maar nu we over zijn is het makkelijk om af en toe even iets doen, kast inruimen ofzo) (en het scheelt ook dat wij allebei al in deze flat wonen, je loopt dus zo heen en weer :D )

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:43

Jullie zijn lekker bezig geweest Magrathea! Hoe is het eigenlijk met je huisgenoot afgelopen? Kan die nu in de oude flat blijven?

4 weken moet toch genoeg zijn om te verhuizen Miramii? Of zitten jullie met opzegtermijn van het oude huis?
Wij zijn in een weekend verhuisd; op donderdag hebben mijn lieve collegaatjes alles vanuit de opslag bij ons thuis afgeleverd (lees: midden in de woonkamer geparkeerd) en op zaterdag hebben we het bed in elkaar gezet en sliepen we er.
Nou hoefden wij niet te klussen oid, dat mag hier ab-so-luut niet dus dat scheelde enorm.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:23

Lekker bezig!

Ik verhuis in een dag, maar wel met een verhuisbedrijf. Ik krijg 28 december de sleutel en 3 januari verhuizen. Er hoeft niets meer aan te gebeuren, zelfs niet verven. Vandaar dat de tijd zo kort is.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:59

Nee, wij willen in maximaal 1 week verhuizen. Vooral zo snel mogelijk, om kosten te besparen (dubbele huur ed). Dus bijvoorbeeld vrijdag de sleutel van het nieuwe huis, de vrijdag erop de sleutel van het oude huis inleveren (of maandag tot maandag oid). Maar we gaan naar een nieuwbouw huis(je), dus alle muren en vloeren moeten gedaan worden (circa 45 m2 vloer leggen en 25 rollen behang plakken). In die week hoop ik met beiden klaar te kunnen zijn, zodat we vrijdag (of maandag) over kunnen.

Wij gaan zonder verhuisbedrijf verhuizen, enkel een verhuislift voor 1 uur om enkele meubels uit het oude huis te halen (3 hoog). Mijn vriend kan een (kleine) vrachtwagen lenen en haalt als het goed is deze maand zijn BE, dus dan kan hij ook gewoon met kar rijden. Als ik er zo over nadenk, denk ik dat maandag tot maandag handiger is. Dan kunnen we maandag tot en met vrijdag behangen en vloeren leggen (ondertussen al het een en ander verhuizen). Zaterdag de grote verhuizing, zondag de laatste hand leggen aan het oude appartement en maandag de sleutel inleveren.

Overigens heb ik gister het een en ander uitgezocht. Hier de uitdaging aangenomen om zo goedkoop mogelijk te verhuizen. We wonen er waarschijnlijk niet heel lang, dus vind het zonde om duur spul te kopen. Heb zelf nog kleurbehang liggen voor 1 wand, dus verder alleen wit. En (witte) verf hebben mijn ouders nog over, voor zover we dat nodig zullen hebben.

Tot nu toe gevonden:
- Behang Wit (overschilderbaar) voor 7€ de rol bij Karwei
- Laminaat Karwei met 30% korting voor 4,15€ per m2
- Ondervloer kwantum 2x: Rol (16db) voor 0,60€ per m2 of groene platen (7 db) voor 3€ per m2

De ondervloeren ben ik nog steeds niet over uit. Ik snap het kwaliteitsverschil gewoon echt niet, in verhouding tot de prijs.
En verder.. tips hoor ik heel graag!

@Margherata jullie verhuizen in hetzelfde gebouw? Dat is inderdaad mooi makkelijk! Maar dan hebben jullie wel aardige kostenpost aan huren? Als je nu 2x aparte huur + het nieuwe appartement huur gedurende een maand overlap? Of begrijp ik je verkeerd?

@Amanda dat klinkt ideaal! Dan hoef je alleen te zorgen dat alles ingepakt is.

@Barramudi mocht jij helemaal niets aan het huis doen? Ook geen muurtje verven oid?
Laatst bijgewerkt door miramii op 14-11-17 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:07

Ik had geen zin in gedoe :D
Vandaar de verhuizers. Ik moest zelf nog 2 mensen regelen, maar dat is gelukt. Dus nu alles binnen 1 dag over. Inderdaad ook met lift, want in het complex zit geen lift. Toch wel fijn hoor, het is toch 130km verderop en dan is het fijn om de rust te hebben omdat ik het uit handen geef.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:33

miramii schreef:
@Barramudi mocht jij helemaal niets aan het huis doen? Ook geen muurtje verven oid?

Nee. Ze zijn hier (in Australië) super streng met huurhuizen. Wij mogen nog geen fotolijstje aan de muur hangen.

Geef je groot gelijk hoor Amanda! Wij gingen over een afstand van 1000 km verhuizen en ik was blij dat mijn collega's de bulk bij ons ophaalden en het aan het andere eind weer afleverden. Ik vond het alleen wel spannend om het uit handen te geven. Maar dat kwam ook door het 2x overladen en dat het een maand in de opslag stond terwijl wij een huis zochten.
Alleen klein en breekbaar/kostbaar spul hebben we zelf gedaan (was nog twee auto's vol).

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:34

1000km :oo
Dan is 130km peanuts :D
Breekbaar spul ga ik inderdaad zelf wel meenemen. Maar voor de rest is het wel heel fijn dat het gedaan wordt. Geeft zoveel rust!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:39

En das hier een kippe-eindje :')
Maar wij zijn wel in fases gegaan hoor. In Sydney opgezegd en ingepakt, overgereden naar Brisbane en alles in een opslag (lees: bij mijn werk) geknikkerd. Toen op zoek naar een huis terwijl wij in een caravan verbleven en pas een maand later gingen we ons nieuwe huis in.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:52

@Amanda ja snap ik helemaal! Met die afstand zou ik dat ook doen! Lijkt mij sowieso wel fijner hoor, niet afhankelijk zijn van de goodwill en mogelijkheden van vrienden/familie.
Wij verhuizen zo’n 20 kilometer, dus prima te doen om een aantal keer op en neer te rijden. Daarnaast wonen wij nu klein, dus ook weinig spul.

@Barramudi ach zo! Ja dan heb je het inderdaad over een heel ander verhaal. Zorgt de verhuurder daar dan voor een leefbaar huis? Lijkt me bijvoorbeeld echt vervelend als je als niet-roker in een huis komt waarin gerookt is o.i.d.?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:11

miramii, Ikea slaetten is 3,99 de m2 :) Wel echt vervelend om te leggen, de randjes zijn nogal scherp dus ik zou handschoenen dragen tijdens het leggen.

Verkijk je trouwens niet op de prijzen per m2: als je (zoals wij) nét iets meer nodig hebt dan dat er in een pak ondervloer zit bijv, moet je een extra pak ondervloer kopen waardoor je 30 euro kwijt bent voor 2 m2 := Reken dat dus goed uit.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een betere ondervloer in de gang en dunnere ondervloer in de kamers, aangezien er op de gang veel gelopen wordt. Dat kwam qua prijs mooi uit.

Ik heb inderdaad veel overlap qua huur, maar dat was omdat ik zo lang mogelijk wilde wachten met huur opzeggen zodat mijn huisgenoot eventueel langer de tijd had om een andere kamer te vinden. Echter heeft zij nu toevallig een aanbod gekregen van een vriend om bij hem in huis te komen wonen (ook in dezelfde flat := ) en zijn huisgenoot is al 2 weken weg dus dat komt helemaal goed uit.
Het is qua dubbele huur wel vervelend, maar ik hoop dat er snel een nieuwe huurder is en dan kan er eventueel onderling afgesproken worden dat hij 1 week huur naar mij overmaakt en dat ie er dan een week eerder in kan. Maar goed voorlopig staat m'n kamer überhaupt nog niet online _-:( dus dat gaat nog minstens een week duren voor ik daar iets van hoor

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:14

Das ideaal Miramii, van klein naar wat groter. Altijd een stuk makkelijker dan andersom!
Je vroeg in je vorige post nog om tips; wat ons heel erg geholpen heeft is precies opschrijven wat in welke doos / tas ging. Dat ML vervolgens schoenen in de doos gelabeld 'kitchen' had gestopt, vergeten we maar even :+
En mocht je meubels uit elkaar halen voor transport, maak een centraal punt/doos waar je alle schroefjes in stopt. :)* Wij hebben een dag gezocht naar het zakje met de schroefjes van het bed (ze zaten in de doos met drank onder het mom van; die gaat niet op de vrachtwagen en kan dus niet kwijt raken _O- )

miramii schreef:
@Barramudi ach zo! Ja dan heb je het inderdaad over een heel ander verhaal. Zorgt de verhuurder daar dan voor een leefbaar huis? Lijkt me bijvoorbeeld echt vervelend als je als niet-roker in een huis komt waarin gerookt is o.i.d.?

Mja, daar ben je zelf bij. Als buitenlander komen wij hier sowieso niet in aanmerking voor sociale huur, alleen private sector. Dan ga je huizen bezichtigen en als het je wat lijkt, schrijf je je in en hoop je dat je het krijgt. Qua roken mag dat in 9 van de 10 huizen sowieso alleen buiten, maar anders merk je dat vlug genoeg als je het bekijkt. Persoonlijk bezichtigen is meestal een eis van de verhuurder maar wij wilden dat zelf ook. Vandaar een maandje in een caravan tussendoor.

Edit: Jeetje Magrathea! Wat een gedoe zeg! Wel fijn voor je huisgenoot dat er een oplossing is, maar toch. Dubbele huur zit je niet op te wachten.
Laatst bijgewerkt door Barramundi op 14-11-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt