Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 11:23

Gisteren woning bezichtigd en besloten dat dat ons een fijne woning lijkt (huurwoning). Heeft veel voordelen ten opzichte van deze woning, hier is in centrum zonder speeltuin in de buurt, veel geluidsoverlast en enkel glas en wind waait door woning heen.

Woning waar we heen gaan is woning in rustig dorp in doodlopende straat met twee speeltuinen in de buurt en dus weer een tuin wat we hier niet hebben. Dus echt zin om te verhuizen. Hoeft weinig aan te gebeuren, twee slaapkamers schilderen en badkamer. Een slaapkamer andere vloer erin. Krijgen 6 februari de sleutel en gaan 11 februari overhuizen.

Nu dus voorbereiden, spullen in pakken, papieren inleveren dat we woning nemen. Adressen wijzigen, internetabonnement regelen dat dat zo snel mogelijk op juiste plek aangesloten wordt. Dus genoeg te doen maar wel wat leuks om naar uit te kijken.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:43

Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd *\o/*

Ook ik ga binnenkort verhuizen, omdat de relatie met mijn vriend helaas beëindigd is.
Het wordt van een 1 gezinswoning met 4 slaapkamers en gigantische tuin, naar een flatje met 2 slaapkamers en balkon.

Uiteraard zie ik er tegenop wegens de omstandigheden, maar aan de andere kant heb ik er heel veel zin in om alles lekker te gaan inrichting naar mijn smaak. :j

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 11:59

Dat vond ik inderdaad ook voordeel toen ik bij me ex weg ging, dat ik het naar me eigen smaak kan maken, helaas door nood in niet fijne woning terecht gekomen die erg duur was. Betaal straks 160 minder per maand aan huur

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:01

Ik moet 28 februari mij huis uit. 3 maand later kan ik de pas nieuwe woning in. Dus eigenlijk 2 verhuizingen in het verschiet

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:01

Waar ga je in tussentijd heen dan?

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:08

Vakantiepark in de buurt. Spullen in de opslag. Niet ideaal maar het is niet anders

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:11

Hier nog iemand *\o/*
Ik ga van een jongeren woning met 1 slaapkamer naar een eengezinswoning met 4 slaapkamers en daarbij ook meteen samen wonen met mijn lieve vriend!! *\o/*

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:13

Hoe bereiden jullie het zo veel mogelijk voor, ik krijg dus over twee weken sleutel en ben vast aan het inpakken wat we niet meer nodig hebben, vervoer geregeld. Extra handjes hulp aan het regelen en wil zorgen dat meubels zo veel mogelijk al uit elkaar zijn voor de verhuisdag dat het enkel inladen is.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:17

Ik ben nu kamer voor kamer aan het leeghalen. Dozen komen beneden te staan zodat ik de dag zelf niet continue de trap af moet. Te vermoeiden op zon dag.
Verder regel ik met post nl dat alles doorgestuurd wordt naar een ander adres. Dan worden automatisch al veel adressen gewijzigd bij instellingen. Contracten ga ik een dezer dagen mee aan de gang om op te zeggen.

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:23

SandravdB schreef:
Hoe bereiden jullie het zo veel mogelijk voor, ik krijg dus over twee weken sleutel en ben vast aan het inpakken wat we niet meer nodig hebben, vervoer geregeld. Extra handjes hulp aan het regelen en wil zorgen dat meubels zo veel mogelijk al uit elkaar zijn voor de verhuisdag dat het enkel inladen is.

Dit word mijn 11e ( 8)7 ) keer verhuizen in 6 jaar.

Ik doe het telkens al volgt:

Ik begin een week van te voren met inpakken van mn kleding en laat voor die ene week kleding liggen.

Keuken spulen pak ik ook allemaal in behalve 1 aardappel pan, 1 groentepan, 1 vleespan, 2 vorken, 2 messen, 2 borden en 1 (soep)bakje

Boodschappen haal ik dan per dag zodat ik niet teveel meer in de koelkast/vriezer heb liggen (drinken haal ik wel gewoon genoeg)

En verder pak ik de spullen die ik echt niet meer nodig heb in ten haal alle kasten/tafels uit elkaar die uit elkaar kunnen.

Ook label ik der spullen hoe ze in de verhuiswagen moeten komen, wat als laatste nodig Is in het nieuwe huis als eerste erin.

Ik maak ook alvast een tas met schoonmaak spuen klaar en maar eerst alles schoon voordat er spullen in huis komen.

Mocht je dieren hebben, ik haal altijd als eerste mn slaapkamer leeg en sluit de dieren daar eerst op zodat ze niet ontsnappen en haal ze als laatste op als alles in het nieuwe huis op zn plek staat.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:29

Ik moet kat als eerste verhuizen, die verblijft hier illegaal omdat het onze oude kat was en bang was dat vrouw zich zou bedenken dat we haar terug mochten. Mag hier geen huisdieren eigenlijk.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:31

Mijn kat verhuist zodra wij er gaan slapen. We hebben gelukkig veel tussendeuren en het is een binnenkat van 18 die 23 uur per etmaal in z'n mandje op de verwarming ligt te pitten, dus ik hoop dat het goed komt.

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:31

SandravdB schreef:
Ik moet kat als eerste verhuizen, die verblijft hier illegaal omdat het onze oude kat was en bang was dat vrouw zich zou bedenken dat we haar terug mochten. Mag hier geen huisdieren eigenlijk.

Dan zal ik haar (klinkt heel vreemd) in de bak kamer op sluiten, dat is meestal de ruimte waar je tijdens het verhuizen het minste komt, en om alsnog ontsnapping te voorkomen even een papiertjes op de deur plakken met pas op kat!! :o

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 16:18

ze kan deuren openen, dus loopt gewoon overal rond nu maar ze is meteen op haar gemak dat scheelt, net of ze niet elf maanden van ons weg geweest is

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:24

Wij moeten ook verhuizen wegens gezinsuitbreiding.. maar met een beetje geluk hebben wij onze koopwoning in februari!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:04

Wij gaan ook verhuizen! Aankomende woensdag de sleutel en vanaf dan wordt het verhuizen. Zaterdag hopen we er te slapen.

Wij hebben de afgelopen weken steeds meer in dozen gezet en eigenlijk is nu bijna elke kast uit elkaar gehaald. We hebben de kleine slaapkamer zo goed als leeg, zodat daar straks de katten in kunnen wanneer we beginnen met de dozen verhuizen. Eigenlijk hoop ik vanaf woensdag elke keer als ik naar het nieuwe huis ga, de auto vol te laden met dozen. Donderdagavond komen er mensen helpen met verhuizen en dan hoop ik al het kleine spul weg te hebben.
Wanneer we het grote spul op zaterdag gaan verhuizen, doen we eerst de katten in het nieuwe huis. Wij zetten ze in een zolderkamer, omdat we hopen dat de kans daar het kleinste is dat iemand de deur per ongeluk open trekt. We hebben dan hopelijk al het kleine spul al in het nieuwe huis en dan hoeven alleen de bank en koelkast en dat soort dingen nog.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 16:59

Ik heb vandaag vloer gekocht, nu enkel nog muurverf voor mijn slaapkamer maar ben er nog niet uit welke kleur ik wil en moet nog voor twee ramen gordijnen halen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 11:37

Begonnen met weer leefruimte te maken en wat te poetsten, dat is geluk. Nu bezig kledingkasten uit elkaar te halen, best irritant werk.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:40

Ik ben net verhuisd! Woonde met vriend in huurhuis maar sinds 10 januari heb ik mijn eigen koopwoning (zijn uit elkaar).
Het is inderdaad veel regelen! Ook allemaal kleine dingen en ik helemaal met de hypotheek etc.
Bij mij was alles zo ontzettend netjes dat ik de dag na de sleuteloverdracht er al in woonde :+ :Y)

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:43

Sincere schreef:
Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd *\o/*

Ook ik ga binnenkort verhuizen, omdat de relatie met mijn vriend helaas beëindigd is.
Het wordt van een 1 gezinswoning met 4 slaapkamers en gigantische tuin, naar een flatje met 2 slaapkamers en balkon.

Uiteraard zie ik er tegenop wegens de omstandigheden, maar aan de andere kant heb ik er heel veel zin in om alles lekker te gaan inrichting naar mijn smaak. :j

Ik ken het ;) Sinds oktober is het uit. Nieuw huis met veel slaapkamers (wel dure huur) en nu een ouder gerenoveerd hoekhuisje met 1 slaapkamer, wel mooie tuin en een heerlijk plekje.. Dus ja het is anders maar ik ben alleen (met mijn honden), heb ruimte zat en het is nu inderdaad zoals ik wil en mijn eigen keuzes maken, dus dat is wel heerlijk! :)

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 15:46

DanielleB schreef:
Ik ben net verhuisd! Woonde met vriend in huurhuis maar sinds 10 januari heb ik mijn eigen koopwoning (zijn uit elkaar).
Het is inderdaad veel regelen! Ook allemaal kleine dingen en ik helemaal met de hypotheek etc.
Bij mij was alles zo ontzettend netjes dat ik de dag na de sleuteloverdracht er al in woonde :+ :Y)


Bij mij is ook redelijk netjes maar toch dingen die ik nog eigen wil maken door te schilderen, voor zover ik nu kan overzien ben ik al heel eind klaar voor verhuizing. Kasten die al uit elkaar kunnen zijn uit elkaar, dozen die ingepakt kunnen staan zijn ingepakt. Deel gaatjes in muur al dicht. Adreswijzigingen bijna klaar. Dus eigenlijk al een heel eind.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:40

Wij zijn ook al een heel eind. Alle kasten zijn uit elkaar, alles is ingepakt, adreswijzigingen doorgevoerd en verhuizers geregeld. Morgen krijgen we de sleutel.

Afbeelding

Wij gaan nog wel het een en ander in het nieuwe huis doen, maar we gaan wel al bijna meteen over. Morgen verhuizen de eerste dozen daarheen en zaterdagavond slapen we daar voor het eerst. Ik verwacht dat de woonkamer dan nog niet klaar is, maar dat wordt dan maar een beetje behelpen voor een tijdje.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:05

Jij hebt teminste allemaal zelfde maat dozen ongeveer, hier staat nu over al iets, maar goed paar weken afzien en leuk vooruitzicht is ook wat waard.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:18

Wij zijn aan het wachten op finaal akkoord voor onze woning.. Het moet voor 31 januari rond zijn, anders vallen we niet meer binnen de regeling van 2016 en moet alles opnieuw. Heel spannend nu dus.

Maar áls alles doorgaat verhuizen we van een appartement naar een hoekwoning met een ruime tuin op het oosten *\o/* en schitterend veel licht. Ik durf er alleen nog niet in te geloven of al dingen voor te bereiden.. Zometeen is het allemaal voor niets :=

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:24

Bij mij was de hypotheek binnen een week rond