Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:34

Haha ja oké, dan blijf je inderdaad lekker zitten :))

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:00

Hen hebben het niet slim aangepakt.
Ik heb nooit een aangetekende brief met de opzegging gehad of hoeven tekenen.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 01:03

Das inderdaad niet handig van ze. Dan kun jij altijd claimen 'mij is nooit iets medegedeeld'
Al lijkt het mij best spannend dat ze dreigen met ontruiming. Kom je dalijk thuis, huis leeg (of loopt het zon vaart niet)?

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:37

Zit vol met spanning en stress, is niet leuk zo.
Als ze bij mij binnenkomen, is het huisvredebreuk.
Moet niet gebeuren om mijn spullen op straat te zetten!!!
Dan wordt ik echt woest -:(-
De buurt houd ook wel een oogje in het zeil :P

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:14

Ohh ik vind het echt zo'n nare situatie voor je Sabine, wat een stress zeg!

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:12

Zal een gat in de lucht springen als het allemaal achter de rug is,
en ik lekker in mijn nieuwe huisje zit

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:28

Donderdag 17 uur moet ik eruit zijn.
Gister bod gehad van verhuurders.
Geaccepteerd.
Gelijk begonnen met inpakken.
Opslagruimte en vrij van het werk geregeld,
morgen beginnen met leeghalen |o

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:58

Succes met inpakken! Dat wordt even aanpoten!!

Wij hebben inmiddels een huis gevonden, 20 sept krijgen we de sleutel!! *\o/*
Even foto spam:
De voorkant met oprit & carport
Afbeelding

Woonkamer / keuken:
Afbeelding

Veranda, hier kom je de trap op en loop je zo het woongedeelte in
Afbeelding

De tuin, met lekker veel bush.
Afbeelding

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:18

Wordt inderdaad aanpoten ;(

Wauwwwwww super mooi :D

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:02

sabine1979 schreef:
Donderdag 17 uur moet ik eruit zijn.
Gister bod gehad van verhuurders.
Geaccepteerd.
Gelijk begonnen met inpakken.
Opslagruimte en vrij van het werk geregeld,
morgen beginnen met leeghalen |o

Wat fijn dat je er dan eindelijk van af bent! Succes even!!

@Barramundi: Oh gaaf een echte Queenslander! Mooi lekkere tuin ook!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:39

Succes Sabine! Je zal wel blij zijn als het straks allemaal achter de rug is, zeker?

Super Barra *\o/* maar dat ik het super vind wist je natuurlijk al :D

Wij hebben bevestiging gekregen van zowel de Guardia Civil in Cádiz als in Lleida dat we daar kunnen overnachten tijdens onze reis. Ook heeft de sergeant van onze nieuwe locatie nogmaals gebeld om ons precies hetzelfde te vertellen als de vorige keer :') We krijgen dus nog steeds het appartement op de derde verdieping (dus BG - 1 - 2- 3, volgens mij heet dat in NL de vierde verdieping of ben ik nou in de war?). Het is volledig nieuw, nadat de appartementen zijn opgeknapt heeft er nog niemand in gewoond. We hebben al een keuken en een badkamer, maar daar is alles mee gezegd. Dit wisten we natuurlijk wel allemaal al.

Mijn vriend heeft vandaag zijn laatste werkdag. Ik werk volgende week nog en de week erna nog twee dagen als het goed is.

Ik ben er nu wel aan toe om te gaan hoor. Het wachten komt me de strot uit :D en ik ben zo benieuwd naar mijn nieuwe woonplaats, de omgeving, de skigebieden, de pensionstal voor mijn paard en mijn sollicitatiegesprek die alvast op de planning staat!!

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:40

Moet nog 7 weken bij pap en mam huizen :P
Hopelijk zijn die ook snel om.
Vrachtwagentje voor morgen is ook regeld :D
De verhuurders mogen van mij naar de kl.te lopen _-:(

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 03:26

knabbelgirl schreef:
@Barramundi: Oh gaaf een echte Queenslander! Mooi lekkere tuin ook!

Hey, een kenner :D
Idd een echte Queenslander maar gelukkig niet eentje van 100 jaar oud. Hadden we ook bezichtigd, maar dat was allemaal wel heel euhh... vintage :')

Lekker aftellen Linda! Die laatste paar weken zijn dan echt zo.. meh.. je weet dat je weggaat dus gaat niks meer 'beginnen' en je zit zo af te wachten. Nog ff doorbijten.
En ik vind het zo stoer dat je al een sollicitatie op de planning hebt staan!

Haha, dat kan ik me voorstellen Sabine! Laat ze lekker de vliegende vinken-piep krijgen.

Wij hebben zojuist een wasmachine uitgezocht. Hebben hem even on hold gezet maar denk wel dat het hem wordt. Nu op weg om een firepit te halen; over 3 weken gaan we naar een festival in Victoria en daar kan het savonds nogal frisjes zijn (heeft niks met de verhuizing te maken, maar toch :+ )

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:22

Ik heb een zwak voor die huizen hihi, als ik niet slecht ter been was zou ik er een willen :')

Fijn dat alles nu duidelijk is (voor hoever dat lukt) Nissima! Wel heel fijn dat alles net verbouwd is!

Succes vandaag Sabine!

Ik ben overigens inmiddels in mei al verhuisd :') maar hoop dat het niet erg is dat ik mee blijf kletsen, samen uit samen thuis ofzo hihi

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:54

Haha gezellig blijven hangen toch, knabbelgirl!

Top dat jullie een wasmachine hebben, Barra. En die firepit kan je vast nog gebruiken in de tuin :)) geen idee wat ik me er bij voor moet stellen overigens. Bij het woord fire pit zie ik eerst een kuil in de grond voor me, waarin je vuur kan maken :)) en anders een vuurton of iets dergelijks?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:08

Haha, ja dat kan ik me voorstellen nu ik het teruglees. Had misschien fire drum moeten schrijven, maar iedereen noemt die dingen hier fire pit. Tis idd meer een vuurton, die ook gebruikt kan worden als grill of om je campoven / dutch oven (gietijzeren pan) in of op te zetten. Zal zo even een fotootje toevoegen.

Edit, de fire pit/drum:
Afbeelding

Gezellig mee blijven kletsen hoor Knabbel. Misschien kun je ons wel tips geven, als ervaringsdeskundige.

Zaterdagmiddag waren we nog even langs het huis gereden (we wisten niet meer of er nou een gasaansluiting zat) en toen liepen we onze aanstaande buren tegen het lijf. Praatje gemaakt, blijkt dat zij terug naar Western Australia gaan verhuizen en dus heel veel weg doen. Nu zijn we dus ook een paar barkrukken, een schommelbank voor in de tuin en een grasmaaier rijker.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:11

ik meld me hier ook even, mijn man en ik hebben een nieuw huis gekocht en ons appartement verkocht.

nu zitten we even met een klein probleempje... het appartement moet opgeleverd worden zoals het eruit zag bij bezichtiging.
nu hebben we twee katten, die tijdens onze vakantie een stukje van het behang van de muur af hebben gehaald.
Natuurlijk zouden we dit kunnen, en eigenlijk ook moeten fixen.
Maar nu heeft onze koper aangegeven alle behang van de muur af te willen gaan halen en schilderen.

mijn man zegt: opnieuw behangen.
terwijl ik zo iets heb: voorleggen aan koper... misschien vindt hij het wel helemaal geen probleem, aangezien hij het er toch af wil halen.

maarja, is ook lastig om zo'n koper op te bellen van uhmm, de katten, behang etc....

zou hij het dan niet raar vinden dat we hem zouden bellen met dit probleempje?

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:47

Leuk ding Barra! Fijn ook dat jullie het e.a. hebben kunnen overnemen van de buren!

@Silvericathy: Voorleggen aan de koper, zonder enige twijfel! En als je je opgelaten voelt, lekker de makelaar laten doen :) Ik zou het als koper juist op prijs stellen! Je weet niet of iemand direct alle ruimtes wil aanpakken of in fases, dus zou altijd overleggen.

Enige tip die ik echt heb op verhuisgebied is hou een logboek en plattegrond van je dozen bij!
Ik had iedere doos een code gegeven, bijv w2 voor de 2e doos van de woonkamer, s1 voor de 1e in de slaapkamer, en op een papier de belangrijkste dingen geschreven die daar inzaten. Bij het opstapelen een soort plattegrondje gemaakt welke doos waar stond zodat je ze zo kon pakken. Heeft me heel wat keren zomaar dozen open trekken gescheeld! En ook het uitpakken ging een stuk vlotter omdat alles al per kamer zat en ik wist waar de belangrijke dingen waren, of de spullen waar ik op dat moment mee bezig was. Is even wat werk maar ik zou het niet meer anders doen, de spullen die ik kwijt was zaten dan ook allemaal in de 3 dozen die mijn moeder vol had gekwakt :P

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:13

Het leeghalen hadden we met 6 uurtjes klaar.
Dat viel niet tegen.

1 van de 4 vogels heeft erge stress gehad.
Met kooi en al de bus in, bij mijn ouders er weer uit.
Zat die vogel op de grond van de kooi, vleugels gespreid, duidelijk niet goed.
Hij bleef zo zitten, heb hem maar in de reiskoffer van de konijnen op mijn kamer gezet.
S 'avonds ging het ietsje beter.
S 'nachts 4 uur wakker, kijken hoe het mijn gevleugelde vriendje ging.
Ietsjepietsje beter, maar weer slapen.
S 'morgens zat hij op het randje van het bakje water, nou mooi, trosgierst erbij gelegd, hij begon te eten :D
Nog een paar uurtjes laten zitten, en weer bij zijn vriendje gezet, hij was nog heel rustig.
Ondertussen heeft hij weer leven zat *\o/* *\o/* *\o/*
De konijnen waren ook gestrestst, gelukkig weer redelijk snel bij :D

Nu de oplevering -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
Gister, donderdag.
Man man man, ik ben nog nooit zo boos en over de rooie gegaan.
Mam stond ervan te kijken.
Nu moeten we nog de woonkamer, slaapkamer en halletje schilderen.
Er zaten wat vlekken op. Uhhh is meestal als het bewoond is geweest.
Ze hebben echt lopen zoeken.
De makelaar vond het er netjes uitzien.
De verhuurder ging dus in discussie, dat wij op iedere korrel zou legden,
en het onderste uit de kan wilden halen.
Toen knoepte er iets bij mij -:(-
Felle discussie, ik over de rooie, mam bleef gelukkig rustig +:)+
Wij hadden de advocaat ingeschakeld, ja en waarom?
Jullie stuurden als eerst een brief van de jurist, dus logisch he |o
Tot hij met een wijzende vinger op mij af kwam lopen -:(- -:(-
Toen werd ik echt link, heb hem gezegd: 'door jullie slimme actie, moet ik appelflap de hut uit"!
Ohhh wat ben ik klaar met hun, woest ben ik op ze!!!!!!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:41

Jeetje Sabine!! Kan me voorstellen dat je hem wel zijn nek wilde omdraaien! Gelukkig bleef je moeder rustig, maar wat een eikel zeg!
(Kun je niet stiekum een stukje vis in de gordijnen naaien ofzo }> Er is een filmpje ergens van een meisje die dat doet nadat ze haar vriend betrapt heeft op vreemdgaan)
Gelukkig is je gevleugelde vriendje er weer bovenop gekomen!

Haha Knabbel! Ik heb idd ook alle dozen genummerd en een lijst gemaakt met wat in welke doos zit. Ik kan dus ook zo hier de opslag inlopen (spullen staan op mijn werk in de loods) en iets uit een doos pakken. Manlief daarentegen heeft de keuken ingepakt en dat heeft geresulteerd in 3 dozen waarop staat 'Kitchen'. Maar daar zitten ook nog wat spullen in die op het laatst nog in huis lagen. Zo was ik laatst op zoek naar een scherp mes en toen kwam ik een paar schoenen tegen :') Nog een paar dagen, dan kunnen we uitpakken!! Ben het leven uit dozen en tassen alweer zat eigenlijk.

Ik zou ook zeker met de koper overleggen voor je gaat behangen silvericathy. Hij kan hooguit zeggen dat hij het er niet mee eens is en dan doe je het alsnog.

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 01:06

Barramundi schreef:
Jeetje Sabine!! Kan me voorstellen dat je hem wel zijn nek wilde omdraaien! Gelukkig bleef je moeder rustig, maar wat een eikel zeg!
(Kun je niet stiekum een stukje vis in de gordijnen naaien ofzo }> Er is een filmpje ergens van een meisje die dat doet nadat ze haar vriend betrapt heeft op vreemdgaan)
Gelukkig is je gevleugelde vriendje er weer bovenop gekomen!


Er hangt niks meer in de hut, dan ook helemaal niks meer.
Maar weet er wel een leuk plekje voor }:) }:)
Je brengt me wel op ideeen :D

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 01:18

Mijn naam is haas, ik weet van niks hoor O:)

sabine1979

Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 01:31

O:) O:) O:) O:) O:)

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:58

Die heeft lef zeg Sabine! Logisch dat je zo kwaad was!

Hahaha Barra en ik maar denken dat ik de enige gek was :') Ook fijn een paar van die dozen dan lol. Kan me voorstellen dat je blij bent weer alles uit te kunnen pakken. Is wel lang genoeg geweest he!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 00:38

Wij hebben afgelopen woensdag de sleutel gekregen en gisteren hebben mijn lieve collega's onze meubels en dozen afgeleverd. Alles staat nu in een grote berg midden in de woonkamer, alleen de koelkast staat op zijn plek.
Vanmiddag wordt de stroom aangesloten door het energiebedrijf. Helaas betekent dat wel dat er tussen 13.00-18.00 steeds iemand aanwezig moet zijn, dus we gaan maar in shifts het huis 'bewaken'. Ik ga er rond 12.30 heen en dan komt ML mij rond een uur of 15.00 aflossen. Heb gisteravond nog vlug even een boek gekocht om te lezen, geen idee wat ik anders moet doen.
Zonder stroom is er ook geen warm water, dus schoonmaken wordt wat lastig en het huis is een nogal stoffig omdat het twee maanden leeggestaan heeft. Wil dus eigenlijk niet uitpakken voor ik de kasten etc gepoetst heb of het bed inelkaar zetten voor we de slaapkamer gestofzuigd hebben, dat soort dingen. Zelfs de WC doorspoelen moet met een emmer omdat de pomp van de regenwater tank het niet doet :=
En dan denk ik dat ons weekend aardig ingevuld is, haha! Hopelijk kunnen we uiterlijk zondag avond daar slapen (en dan moet ik maandag 3x zover reizen naar mijn werk).