Ramen lappen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Ramen lappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 06:59

HG spul voor ramenwassen...zweer er bij is helemaal niet duur , superzuinige en als je het met warm water gebruikt kan je hetzelfde aten opdrogen. Sterker nog het droogt zelfs heel snel op

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ramen lappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:11

Opnieuw de bestrating aanleggen dat de tegels recht liggen?
Anders op een bewolkte dag insoppen en naspoelen met regenwater, en dan echt spoelen, en dan gewoon op laten drogen. Alleen met 6 meter hoog zal dat spoelen ook lastig worden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ramen lappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:37

net wat ik in de buurt heb afwasiddel , blue wonder of spirits. Spons, trekker en droge handdoek en ik veeg de trekker af na elke haal

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:18

verootjoo schreef:
Nielojram schreef:

Toch nog steeds gefascineerd door die doeken.. Maar welke moet je dan hebben?
https://www.simpelschoon.com/JEMAKO-RAAMDOEKEN


Gewoon een raamset.
Met die wat meer pluizige doek moet je de ramen nat afnemen. En met die wafelachtige doek drogen.


Dit dus, ik heb 2 wafeldoeken (ooit in de actie 1 extra gekocht) en gebruik een microvezeldoek van de action voor het afnemen van het raam.

Klein drupje Bluewonder in het water (hoort niet maar ik vind dat fijn) en zo doe ik alle ramen.

Voor ramen waar ik niet bij kan heb ik mijn vent, die doet boven, met een ladder. Daar kan ik met ladder ook niet bij, maar hij net wel.

Dus TS je vent inschakelen (als je die hebt natuurlijk), die hebben vaak wat meer reikwijdte en kracht.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:59

Neonlight schreef:
Opnieuw de bestrating aanleggen dat de tegels recht liggen?
Anders op een bewolkte dag insoppen en naspoelen met regenwater, en dan echt spoelen, en dan gewoon op laten drogen. Alleen met 6 meter hoog zal dat spoelen ook lastig worden.


Uiteindelijk komt er een ander terras. Maar daar heb ik nu niks aan.
Maar dat moet opgehoogd en recht worden. Vriend wil een terras met kunststof (lijkt op hout. Platen maken en de vlonder die we hebben wat nu nog van oud hout is ook vervangen en dat dan in elkaar laten overlopen)

Uiteindelijk komt het dan goed.
Maar ik erger me nu haha.het is trouwens geen 6 meter hoor. Ja boven is het nog hoger maar daar kan ik van binnenuit bij dus heb echt enkel een probleem met die pui omdat de bestrating echt niet lekker ligt.

Een ladder kan er niet staan helaas (Het is daar momenteel gewoon gevaarlijk voor)

Ik kan het insoppen en na spuiten maar daar houd het bij op. Mijn vriend kan het ook niet streeploos droog krijgen sterker nog hij zou het insoppen en na spuiten met de tuinslang en dan zijn volgens hem de ramen schoon.

Ik ben trouwens niet TS ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 18-06-21 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:04

8nnemiek schreef:
Water met een druppel afwasmiddel en een scheutje spiritus. Door de spiritus verdampen de laatste vegen heel snel en krijg je geen strepen. Trekker en droge doek erbij, en na elke veeg even de trekker drogen. Dat werkt bij mij het beste.


Wauw, ik zie gewoon bijna een prof voor me als ik dit zo lees :))

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ramen lappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:23

ik heb de Jemako doeken gekocht, had ik jaren eerder moeten doen, geweldige dingen!
Eindelijk mijn binnendeuren streeploos en mijn ramen!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Ramen lappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:27

HG voor ramen wassen. Kost bijna niets, paar druppels op een emmer en helemaal streeploos.
Heb gister weer eens de proef op de som genomen.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Ramen lappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:01

Heet water, druppel dreft en met de kärcher droog trekken. :j

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:57

Ik heb mijn pui gelapt met een ladder die dus recht omhoog staat. Eerst de tuinslang. Vriend bovenste deel laten drogen want ik durf op een ladder niet zo hoog. Hoogtevrees helaas. Maar hij was streeploos schoon. Dus zo gaan we het vaker doen haha.
.ik gebruik amonia trouwens. Voor buiten echt het fijnst.