Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je kind helpen aan woning hoe en wel of niet, ervaringen / ideeën?

 
Profiel   

Weet niet waar het thuishoort maar heb behoefte erover te kletsen met anderen dan familie / vrienden dus vandaar maar hier op bokt :+

Zoals iedereen wel weet is de woningmarkt voor iedereen en zeker voor starters / jongeren vrij hopeloos. En ik denk dat er hier wel meer ouders zijn die worstelen met dit of een vergelijkbaar vraagstuk.

Ik wil graag mijn zoon (21) helpen maar hoe?
Zoonlief werkt als assistent bedrijfsleider, 4 dagen per week. Moet nog wel zijn opleiding afronden (tja... zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig, MBO). Dat gaat in de loop van komend studiejaar gebeuren.
1. Zal ik back up zijn voor als hij een hypotheek wil afsluiten?
2. Zal ik garant staan voor huur?
3. Zal ik een appartement(je) kopen en dat aan hem verhuren?
4. Zal ik hem in mijn appartement laten wonen (die te koop staat) en tzt optie 1,2 of 3?
5. Zal ik niets doen (hij woont momenteel in huis van mijn ex, die in het buitenland zit grotendeels, gratis, maar wil daar graag weg, zeker als ex in Nl verblijft)? Ex komt begin volgend jaar terug uit het buitenland.
6. Zal ik hem 1 of 2 vrienden laten verzamelen zodat ze samen van mij kunnen huren?
7. Zal ik dan bij 6. zelf iets voor ze kopen, mijn appartement gewoon aanhouden en niet verkopen of ze iets laten huren?
8. Moet hij het allemaal zelf maar uitzoeken want hij is 21 dus ik ben er niet meer verantwoordelijk voor en daar worden ze groot en sterk van?
9. ....????

Ik word zo heen en weer geslingerd tussen van alles en nog wat.

Voor jongens / mannen is het nog lastiger dan voor meiden, die worden veel eerder in een huis gevraagd is onze ervaring. Jongens / mannnen staan wat slechter bekend ... }> :+ qua huishouding etc....

Duszzz ik ben benieuwd hoe jullie hierin staan. Ook ervaringen van mensen die door hun ouders zijn gesteund, of juist niet, hoor ik graag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:33 



 
Profiel   

Hier geen ouder maar dochter. 35 en nog thuiswonend. In je eentje is het gewoon kansloos. Vraag me af
Of het de eerst komende 10 jaar gaat veranderen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:35 



 
Profiel   

Wat zou hij zelf willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:37 



 
Profiel   

Jeetje je hebt dus blijkbaar zelf mogelijkheden om hem te helpen. Dat is al een goed uitgangspunt.
Dan is het echt aan jou wat je wil en kan. Dan zou je hem in je appartement kunnen laten wonen tegen een bepaalde huur als hij eenmaal een baan heeft.

Ik heb die luxe niet en mijn dochter moet zich met 18 gewoon inschrijven bij de woningbouw en wachten tot er een huisje vrijkomt, heel simpel. En na de studie hard gaan sparen met hopelijk een goede baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:38 



 
Profiel   

Vraag aan je zoon wat hij zou willen.
Samen wonen met vrienden op 21 jarige leeftijd is heel erg leuk en best aan te raden.
Sowieso: als jij hem op een dergelijke manier kunt helpen, zeker doen!
Het is je kind en de woningmarkt wordt nog niet snel beter. Als wij zoiets straks zouden kunnen, dan doen wij het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:39 



 
Profiel   

Als je je kind kan helpen en hij is zelf gewoon lekker actief zoals jouw zoon (werk en school serieus nemen etc) waarom zou je hem dan niet helpen? Het is een ander verhaal als hij verder zelf totaal geen moeite doet.

Het lijkt me sowieso raadzaam om eens met een financieel expert om de tafel te gaan en de verschillende opties door te rekenen. Dan kunnen jouw zoon en jij samen bekijken wat de beste oplossing is voor jullie samen. En verder de dingen goed op papier zetten zodat de afspraken duidelijk zijn en daar later geen gezeik over komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:39 



 
Profiel   

Zou sowieso niet garant staan. Als ze niet betalen of op het verkeerde pad terecht komen, ben jij de sjaak.

Zou hij de huur kunnen en willen opbrengen van de hypotheek van je appartement?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:40 



 
Profiel   

Wat wil hij zelf inderdaad? Wil hij in de regio blijven? Heeft hij een relatie of is hij alleenstaand? Heeft hij reisplannen? Wat is het perspectief met z'n opleiding/toekomstige baan?
Dat zijn allemaal zaken die meespelen als je het mij vraagt.

Wat fijn dat jij de mogelijkheid hebt om hem eventueel te helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:41 



 
Profiel   

Wat veel mensen niet weten is dat er ook een starterslening bestaat. Niet elke gemeente heeft het, maar als de gemeente waar je een huis koopt het wel heeft, dan kan je nog tot 30.000 euro extra lenen bovenop een hypotheek. De eerste 3 jaar betaal je geen rente voor de startersleningen zodat je eerst alles op de rit kan krijgen. Mijn moeder heeft daarbij nog een schenking gedaan, de max is daarvan wel veranderd, en een stukje geleend aan mij. Door dat alles te combineren heb ik wel alleen een huis kunnen kopen. Kan aflossen en sparen per maand, dat was voor mij het probleem niet. Wel een goed betaalde baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:41 



 
Profiel   

Ik zou optie 3 doen. Maar dan zoeken naar een inkleding waarbij (een deel van) het geld dat hij aan huur betaalt, in de hypotheek van het appartement gestopt wordt zodat hij ook wat vermogen opbouwt en evetueel over een tiental jaren op eigen kracht een huis kan kopen.

Als dat mogelijk is uiteraard, want ik heb geen idee :+.

Wat je ook kiest, ik zou zeker wel helpen als je de mogelijkheid hebt!


WannabeAnky schreef
Wat veel mensen niet weten is dat er ook een starterslening bestaat. Niet elke gemeente heeft het, maar als de gemeente waar je een huis koopt het wel heeft, dan kan je nog tot 30.000 euro extra lenen bovenop een hypotheek. De eerste 3 jaar betaal je geen rente voor de startersleningen zodat je eerst alles op de rit kan krijgen. Mijn moeder heeft daarbij nog een schenking gedaan, de max is daarvan wel veranderd, en een stukje geleend aan mij. Door dat alles te combineren heb ik wel alleen een huis kunnen kopen. Kan aflossen en sparen per maand, dat was voor mij het probleem niet. Wel een goed betaalde baan.

De afbetaling van de starterslening in zijn volledigheid (lening + rente) begint in onze gemeente na 3 jaar.

Wel de moeite waard om je erin te verdiepen, idd.


Laatst bijgewerkt door _San87_ op 06-08-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:49 



 
Profiel   

Ik ben mijn ouders wel heel erg dankbaar dat ze destijds voor mij garant stonden.

Wij hebben destijds gebruik gemaakt van de generatie hypotheek van de rabobank.
Ik verdiende in mijn uppie te weinig, een huis alleen kopen was toen (2005) ook al moeilijk.


Ik weet niet of er nog zulk soort constructies zijn.
Als ouders het financieel kunnen en er is vertrouwen, dan zou ik zeggen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:51 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik zou optie 3 doen. Maar dan zoeken naar een inkleding waarbij (een deel van) het geld dat hij aan huur betaalt, in de hypotheek van het appartement gestopt wordt zodat hij ook wat vermogen opbouwt en evetueel over een tiental jaren op eigen kracht een huis kan kopen.

Als dat mogelijk is uiteraard, want ik heb geen idee :+.


WannabeAnky schreef
Wat veel mensen niet weten is dat er ook een starterslening bestaat. Niet elke gemeente heeft het, maar als de gemeente waar je een huis koopt het wel heeft, dan kan je nog tot 30.000 euro extra lenen bovenop een hypotheek. De eerste 3 jaar betaal je geen rente voor de startersleningen zodat je eerst alles op de rit kan krijgen. Mijn moeder heeft daarbij nog een schenking gedaan, de max is daarvan wel veranderd, en een stukje geleend aan mij. Door dat alles te combineren heb ik wel alleen een huis kunnen kopen. Kan aflossen en sparen per maand, dat was voor mij het probleem niet. Wel een goed betaalde baan.

De afbetaling van de starterslening in zijn volledigheid (lening + rente) begint in onze gemeente na 3 jaar.

Wel de moeite waard om je erin te verdiepen, idd.


Dat bedoelde ik inderdaad, maar verkeerd opgeschreven :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:51 



 
Profiel   

Inderdaad, wat wil hij zelf? Vind hij jouw appartement fijn?

Denk dat jouw appartement aanhouden en hem de max. huur die je kunt vragen voor huurtoeslag (als hij daar recht op heeft) laten betalen, het voordeligst is voor je. Dat scheelt je in ieder geval kosten koper. Op dit moment betalen beleggers 8 of zelfs 10% overdrachtsbelasting bij het kopen van een huis. Naast nog de kosten voor notaris, bank etc etc. bij optie 3.

Check wel even bij de bank hoe het zit met verhuren aan je zoon. Mogelijk dat je moet oversluiten naar een verhuurdershypotheek. Je woning gaat dan sowieso naar box 3. Je hebt dan geen hypotheekrente aftrek meer maar de huurinkomsten zijn onbelast. Je zult wel vermogensbelasting gaan betalen.

Uiteraard met een huurcontract.

Je kunt, als je dat wil, hem altijd nog een deel van de huur als schenking terug geven. Daar zijn maximale bedragen voor bij de belastingdienst.

Vrienden kunnen dan eventueel een kamer huren, mits ze goed opgevoed zijn :P Kijk wel even naar de kamerverhuur optie. Er is in sommige gemeentes een maximum aan volwassenen dat zich ergens in mag schrijven volgens mij. Moet je even uitzoeken.

Je zou als deal kunnen sluiten dat er 1x per week een schoonmaker komt ofzo en dat zij die moeten betalen (incl je zoon). Dan weet je in ieder geval dat je appartement schoongehouden wordt. Naast dat hij/zij uiteraard gewoon de servicekosten, energiekosten en internetkosten betalen voor het appartement. Dat is voor mij ook een stukje zelfstandig worden, leren omgaan met geld.

Ik denk in ieder geval dat hij in zijn handjes mag knijpen met jou.

Dit zo even uit mijn hoofd en lekker ongestructureerd :P Een gesprek met een financieel adviseur kan nooit kwaad, liefst samen met hem om hem alvast in de wereld van financiën te introduceren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:56 



 
Profiel   

WannabeAnky schreef
Wat veel mensen niet weten is dat er ook een starterslening bestaat. Niet elke gemeente heeft het, maar als de gemeente waar je een huis koopt het wel heeft, dan kan je nog tot 30.000 euro extra lenen bovenop een hypotheek. De eerste 3 jaar betaal je geen rente voor de startersleningen zodat je eerst alles op de rit kan krijgen. Mijn moeder heeft daarbij nog een schenking gedaan, de max is daarvan wel veranderd, en een stukje geleend aan mij. Door dat alles te combineren heb ik wel alleen een huis kunnen kopen. Kan aflossen en sparen per maand, dat was voor mij het probleem niet. Wel een goed betaalde baan.


In sommige gemeenten moet je dan het huis wat je gekocht hebt voor dezelfde verkoopprijs aan de gemeente terugverkopen als je eruit gaat. Dat zou ik dus nooit doen :=

In jouw geval klinkt het inderdaad goed.

Ik zou in geval van TS vragen wat zoon zelf in gedachten had en evt deze opties voorleggen.
Fijn dat je hem kan helpen en je een appartement hebt. Van daaruit zou hij verder kunnen zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 13:59 



 
Profiel   

Ik heb het altijd zelf uit moeten zoeken op de particuliere woningmarkt. Daar is meer dan genoeg te vinden mits je niet al te veel eisen stelt mbt de staat van de woning en/of de kuren van je huisbaas.

Volgend jaar kom ik eindelijk in de aanmerking voor een woning van de woningbouw (maar wel 150+ km weg van waar ik nu woon) en grijp dat ook met beide handen aan omdat dit gewoon beter gereguleerd en goedkoper is.

Geen sluitend antwoord maar wel een beetje context.

Eerlijk gezegd zou ik een beetje oppassen met hem faciliteren, deels omdat hij zelf ook de verantwoordelijkheid moet pakken en deels omdat een aantal van de constructies (zoals zelf verkopen en verhuren, of je eigen huis aanbieden) vaak een hoop stress en irritatie naar elkaar kunnen opleveren. Er gaat dan ook een stukje financiele privacy verloren.

Als het mijn zoon zou zijn dan zou ik garant staan voor de huur of een hypotheek (al weet ik van dat laatste het fijne niet) dan ondersteun je hem maar faciliteer je hem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:02 



 
Profiel   

Vroeger was het ook al een drama voor starters, je kwam in de mindere buurten uit bij huur. Ik ging als 22 jarige geloof ik op mijzelf, begon in sociale huur en de buurt was ruk. Maar ik woon dan ook in de randstad. Inmiddels 33 bijna 34 en heb een koopwoning in mijn eentje kunnen kopen door geluk, 4 jaar geleden. Toen was het ook al chaos in de woningmarkt, maar deze woning heb ik via via gevonden en is nooit op de markt verschenen, anders had ik ook deze niet kunnen kopen.

Jij hebt de “luxe” dat je een appartement hebt nog, ik zou dan toch kijken of je hem samen met wat vrienden de woning kan laten huren, of dit ook mogelijk is met de hypotheek verstrekker (mocht het nog niet afbetaald zijn) en hem zo op die manier helpen. Dit zou het beste zijn voor jullie allemaal. Dan kan hij zijn inschrijfjaren ook blijven opbouwen. Verder wel heel goede afspraken maken over hoe en wat. En zorg ervoor dat alle lasten gedekt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:06 



 

Mijn persoonlijke mening nu (ik heb jonge kinderen en ik weet niet hoe ik er later tegenover sta) is dat ik later àlles zal doen om ze zoveel mogelijk te helpen met wonen / financiën.

Ik zie daar geen schande in. De woonmarkt is ontzettend moeilijk. Ik heb ze op de wereld gezet, en wil ze dus ook zoveel mogelijk ondersteunen in alles. Ook nà hun 21ste verjaardag.

Dus ik zou doen wat je kan, en waar jij je goed bij voelt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:11 



 
Profiel   

Ik zou in gesprek gaan met zoon over hoe hij de toekomst ziet. En of hij wel een vaste woning al wil.

Zo ja, de keuze voor huur of koop maken. Zoals ik het lees wil je aan hem verhuren. Maar je kunt ook garant staan voor hypotheek. Dan zou hij kunnen kopen. Ik weet zijn inkomen niet. Maar dit is misschien ook een mogelijkheid. Hij zou dan mogelijk ook jou appartement kunnen kopen als hij dat zou willen :j

En anders is huur ook een optie. Als je dat zonder de vrienden kunt doen dat zou ik die vrienden van hem om samen mee te huren wel lekker achterwegen laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:26 



 
Profiel   

Iedereen super bedankt voor de stroom aan reacties _/-\o_ :*

Hij / wij hebben daarbij behoorlijk veel meegemaakt de afgelopen jaren en ik zie hem erg graag in een stabiele veilige omgeving. Wat eventueel zou kunnen, qua huur is in een aantal andere wijken maar daar zie je je kind echt niet graag en ik ben echt geen scheitert en zeker wel wat gewend. Maar ik weet precies hoe de stad in elkaar zit... en bepaalde wijken gaat hij simpelweg niet in al helemaal niet met meerdere jongeren / mannen in een huis ~~}>
Er zijn ook wel wijken waar het niet geweldig is, maar wel veilig. Dat staat voor mij bovenaan.
En dat weet hij ook wel.

Wat hij het liefste heeft is met aantal jongeren (2 vrienden of zoiets) in een huis. Of mijn huidige appartement dat is weet ik eerlijk gezegd nog niet 100% zeker, maar dat zou kunnen. Staat in prima wijk (geen top wijk, maar wel veilig) en met twee of drie kunnen ze de kosten goed delen. Hij is niet van het verhuizen / reizen etc. Wat hij eigenlijk wil is huisje boompje beestje en gezelligheid.

Hij komt wel in aanmerking voor huursubsidie maar maar heel weinig. En omdat mijn woning bij een andere huurder best veel huur zou moeten opbrengen, moet ik hem dat ook wel vragen, anders kom ik in de problemen met de belastingdienst / gemeente etc. Dus de subsidiekraan gaat bij ons waarschijnlijk niet open. Als 21 jarige krijg je max iets van 200 subsidie bij een huur van max 450 inclusief servicekosten. De service kosten zijn alleen al 180 Euro per maand... dus dat wordt hem niet.
Huren in de particuliere sector gaat echt niet. De huren beginnen bij 1000 Euro en ze vragen vaak wel 3, 4x de huur aan maandinkomen. Nou hij verdient leuk maar zoveel .... ook zijn vrienden niet, en dan nog willen ze liever stelletjes en geen troep jongeren... Maar ook al zou hij het hebben, voor elke huurwoning staan er zo 30, 40 in de rij minimaal... ze hebben het voor het uizoeken. Er wordt zelfs overboden op huur woningen, meer nog dan nu op koopwoningen.

Super tips over die starterslening +:)+ dat heb ik nog niet uitgezocht.
Dat van hypotheek - huur - terug naar zoon zodat hij zelf kan kopen op termijn, zo'n constructie zou ik graag willen, maar weet niet of dat kan. Ga ik informeren.

Als ik mijn appartement aanhoud heb ik wel bepaalde kosten, zoals energie (!), maar ook VVE, bepaalde gemeentelijke belastingen en die moeten wel betaald worden, plus dat als ik er officieel niet meer woon het in box3 komt van de belasting dat is ook best prijzig :\ maar wel overheen te komen, daarom die constructie met een paar jongens.

Ik vind het erg fijn om hem wel te helpen omdat ik zelf die hulp nooit heb gehad en ik vind dat we / hij genoeg narigheid heeft gehad afgelopen jaren. Ik gun hem een goede (her)start.

Hij werkt graag, goede perspectieven, weliswaar MBO niveau, maar als MBO'er kun je prima verdienen sterker nog ik denk zelfs beter dan bij veel HBO studies dus ik zie dat wel voor me.

Garant staan vind ik lastig, in combinatie met die vriendenclub :+ dus dat weet ik nog niet...

Mijn appartement kopen dat gaat niet (is te duur voor een starter, vraagprijs is 450.000, dat gaat niet) maar een ander appartement / huisje voor zeg 150.000 - 200.000 zou met hulp volgens mij wel kunnen. En dan heb je niet veel m2 en een kluswoning maar dan heb je wel iets voor jezelf. Maar of hij dát nu al zou willen... maar ook dat ga ik dan uitzoeken met een financieel adviseur (en uiteraard zoonlief erbij)

Maar blijf vooral reageren want dit helpt me wel (en wellicht anderen...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:32 



 
Profiel   

Maar je kunt garant staan voor hem. Die vrienden staan daar los van.

Als hij met vrienden samen iets wil huren moet dat wel lukken. Maar alleen wordt dat lastig.

Ik mis het e.a denk ik.

Waarom niet gewoon garant staan voor je zoon? Wil hij wel op zichzelf?
Wat hebben die vrienden daar verder mee te maken? Of zijn zijn inkomsten eigenlijk heel laag? Dan is het misschien beter om nog even te wachten als je hem niets kunt schenken bijv want ook dat is een optie.


Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-08-23 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:39 



 
Profiel   

Fijn topic! Mijn zoon is 16 en ik ben ook al aan het nadenken hoe hij de beste kansen op de woningmarkt krijgt over een jaar of 9/10. Sowieso heeft hij vanaf zijn 15e een bijbaan (inmiddels twee bijbanen) en legt hij vanaf zijn eerste salarisuitbetaling 50% van zijn inkomsten apart om te sparen voor een huis. Ook extra geld voor zijn diploma of verjaardag of extraatjes van opa’s en oma’s gaan naar de rekening voor zijn huis. Hij heeft op dit moment al 14k gespaard. Afgelopen jaar was niet representatief voor komende jaren, maar het is een mooi startkapitaal. Maar ja, ik verwacht dat hij op zijn 25e zo’n 40k heeft gespaard en dan? Het is enorm veel geld en knap als hem dit echt lukt, maar op deze huizenmarkt stelt het niet zo veel voor.
Sowieso willen we hem graag ondersteunen door zijn studie, boeken, kleding etc te betalen. Daarnaast hebben we de mogelijkheid om binnen ons huis een zelfstandige woonruimte voor hem te creëren, maar ik zie hem natuurlijk het liefste gewoon zelf de woningmarkt op gaan. Het zal bij ons erg afhankelijk zijn van de erfenissen die wij de komende jaren zullen gaan ontvangen. Als wij de komende jaren vaker gebruik maken van de mogelijkheid om belasting vrij te schenken kunnen we hem nog meer helpen.

Als ik jou was zou ik dus vooral focussen op de vormen van ondersteuning die maken dat hij zelf vermogen opbouwt en een huis op zijn eigen naam kan krijgen. Op die manier is het dak boven zijn hoofd het meest veiliggesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:39 



 
Profiel   

Citaat
Maar je kunt garant staan voor hem. Die vrienden staan daar los van.

Dat klopt, daar heb je gelijk in.
Maar ik krijg het zelf trouwens ook niet voor elkaar hoor, een inkomen van 4000 als ik een huurwoning zou moeten huren. Dus ik kan ook niet garant staan voor een huurwoning met die huur :o
Ik werk ook nog als ZZP'er dus dan doen ze helemaal lastig.
Dus dat is denk ik wat je mist in het verhaal :)

Helaas zijn de startersleningen al uitverkocht :+ bij de gemeente die het betreft. Blijkbaar hebben ze een maximum per jaar.

Citaat
Als ik jou was zou ik dus vooral focussen op de vormen van ondersteuning die maken dat hij zelf vermogen opbouwt en een huis op zijn eigen naam kan krijgen. Op die manier is het dak boven zijn hoofd het meest veiliggesteld.


Zoiets ja...
Wij verwachten ook nog wel iets van erfenis komende jaren maar ik hoop dat van wie wij zullen erven nog jaren blijven leven... maar dat zit er op termijn wel aan te komen (geruststellende gedacht voor mezelf als ik gedeelte van mij aan hem schenk / ter beschikking stel oid).

Zo dat is al echt veel gespaard... ik ben al blij dat hij geen studiefinanciering heeft die afbetaald moet worden :j hij heeft ook wel een spaarrekening hoor, maar daar staat denk ik iets van 5000 op. Moet hij vooral zo houden :j en is al mooi als dat af en toe wordt aangevuld, hij zorgt al ruim 2 jaar vrijwel geheel voor zichzelf. Omdat hij dat doet (voor zichzelf zorgen) en dat lukt, durf ik het ook wel aan hem te ondersteunen op een of andere manier. Alleen hoe...


Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-08-23 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:48 



 
Profiel   

Jouw appartement verhuren aan hem en een of twee vrienden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:51 



 
Profiel   

Mijn zwager heeft 3 maanden geleden zijn huis verkocht en een flat gekocht voor zijn zoon.
Die kan daar wonen met zijn vriendinnetje en mijn zwager heeft dan zijn eigen kamer en postadres.
Hij heeft nu voor zichzelf een vakantiehuisje gekocht waar hij de meeste tijd van het jaar zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:52 



 
Profiel   

Destijds heb ik een aanvullende hypotheek verstrekt.
Als ik nu zou doen en kijk naar TS. 1. Baan naar 5 dagen. 2. Studie avond. 3. Sparen per maand 1500 x 12 globaal 20.000 per jaar. Dus als jongeman 30 jaar is heeft ie al 180.000 op de bank. Zie geen probleem voor kopen woning met een hypotheek erbij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-23 14:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen