Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 04:45

C_arola schreef:
De wasmiddel of de wasverzachter? De laatste kun je op meerdere plekken vaak goedkoop vinden.



Ah check! Ik dacht inderdaad dat de aanbieding van de kruidvat wasverzachter was :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:16

Begrijp ik qua prijs, die lag bij de aanbieding ontzettend laag voor een A-merk wasmiddel :j

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:45

Ok, klein beetje off topic en niet echt bezuinigen:
Pas geleden kon je als je er 4pack Coca Cola kocht bij de Aldi een van de 150 Weber bbq's winnen.
Toch maar gekocht, al vind ik ze eigenlijk te duur. Met de gedachte heel misschien win ik wel.
Vandaag een mailtje gehad dat ik er één heb gewonnen.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 00:45

FrNo schreef:
Ok, klein beetje off topic en niet echt bezuinigen:
Pas geleden kon je als je er 4pack Coca Cola kocht bij de Aldi een van de 150 Weber bbq's winnen.
Toch maar gekocht, al vind ik ze eigenlijk te duur. Met de gedachte heel misschien win ik wel.
Vandaag een mailtje gehad dat ik er één heb gewonnen.



Gefeliciteerd! Dat is altijd leuk.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:28

Dank je.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:08

Leuk hoor FrNo

Ik zit qua budget echt met de handen in het haar. Ik krijg het gewoon niet meer goedkoop voor elkaar. Ik woon nu samen dus dat verandert de samenstelling wel. Vooral vlees of vleesvervangers zijn een grote hap uit het budget. Iemand tips?

Ik had wel geluk met het kattenvoer, precies die ik gebruik van 5 naar 1.50 via scoupy

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:19

Geen/minder vlees(vervangers) gebruiken :D
Ik koop mijn vleesvervangers alleen in de aanbieding, minimaal 1+1 gratis. Ik geef nooit meer dan 1,50 uit aan een bakje.
Maar ik vervang vlees meestal door (gemarineerde) paddestoelen, of bonen, of een eitje of kaassouffle.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:46

8nnemiek schreef:
Geen/minder vlees(vervangers) gebruiken :D
Ik koop mijn vleesvervangers alleen in de aanbieding, minimaal 1+1 gratis. Ik geef nooit meer dan 1,50 uit aan een bakje.
Maar ik vervang vlees meestal door (gemarineerde) paddestoelen, of bonen, of een eitje of kaassouffle.


Paddestoelen lusten we niet, bonen niet zo'n grote fan, ei lust mijn vriend niet. Doe zelf wel vaak ei erbij maar heb vaak geen zin in heel veel moeite Savonds na werk. Wat voor kaassoufle? Gewoon uit de frituur?

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:58

plantje01 schreef:
8nnemiek schreef:
Geen/minder vlees(vervangers) gebruiken :D
Ik koop mijn vleesvervangers alleen in de aanbieding, minimaal 1+1 gratis. Ik geef nooit meer dan 1,50 uit aan een bakje.
Maar ik vervang vlees meestal door (gemarineerde) paddestoelen, of bonen, of een eitje of kaassouffle.


Paddestoelen lusten we niet, bonen niet zo'n grote fan, ei lust mijn vriend niet. Doe zelf wel vaak ei erbij maar heb vaak geen zin in heel veel moeite Savonds na werk. Wat voor kaassoufle? Gewoon uit de frituur?


Kaassoufle kun je evt ook in de koekenpan bakken

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:30

Kunnen inderdaad gewoon in de pan. Halverwege even keren, en zodra ze dik beginnen te worden zijn ze goed.
Ik kocht meestal gewoon de goedkoopste van de AH; 6 voor een euro. En ze zijn vooral erg lekker bij aardappelgerechten.

Gehakt kun je vaak vervangen door linzen. Gewoon uit een potje. Die hebben niet zo'n sterke bonensmaak, en geven een lekkere structuur aan bv macaronisaus en lasagnesaus. Een euro voor 400 gram, bij de AH :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:00

FrNo schreef:
Ok, klein beetje off topic en niet echt bezuinigen:
Pas geleden kon je als je er 4pack Coca Cola kocht bij de Aldi een van de 150 Weber bbq's winnen.
Toch maar gekocht, al vind ik ze eigenlijk te duur. Met de gedachte heel misschien win ik wel.
Vandaag een mailtje gehad dat ik er één heb gewonnen.

Gefeliciteerd!

Minder vlees kan inderdaad veel schelen, ik weet niet hoe jullie het budget verdelen maar misschien kun je daar ook naar kijken.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:58

Bedankt voor de tips! Vind het vooral lastig omdat je samen een nieuw eetpatroon moet ontwikkelen. Veel dingen die hij lekker vind zijn duurder. Toch probeer ik zoveel mogelijk voor te schotelen :))

Die kaassoufle en linzen zijn echt goede tips!

Hij betaald wel mee met de boodsxhappen maar ik reken het altijd af en dan is het toch schrikken (hij geeft het aan mij begin vd maand)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:57

Weet iemand trouwens of vleeswaren goed zijn in te vriezen? En dingen als grillworst? Of zijn er producten waar de kwaliteit dan van achteruit gaat?

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:11

Prima invriesbaar :j
Doe het zelf ook, als ik met een aanbieding heb ingeslagen of als vleeswaren te lang in de koelkast dreigen te liggen. Dan vries ik het spul in en hoef ik het zeker weten niet weg te gooien.

Zelf vries ik van rosbief tot filet americain en paté in alle varianten in. Grillworst koop ik zelf nooit, maar ik neem aan dat dat net zo goed kan. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet zou kunnen.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:08

plantje01 schreef:
Leuk hoor FrNo

Ik zit qua budget echt met de handen in het haar. Ik krijg het gewoon niet meer goedkoop voor elkaar. Ik woon nu samen dus dat verandert de samenstelling wel. Vooral vlees of vleesvervangers zijn een grote hap uit het budget. Iemand tips?

Ik had wel geluk met het kattenvoer, precies die ik gebruik van 5 naar 1.50 via scoupy


Verdiep je anders eens in het zelf maken van vervangers. Met tofu, bonen en tarwegluten kun je mooie vervangers maken (seitan bvb.,) Het kost wel even tijd, maar je kunt grote hoeveelheden in een keer maken.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:28

Siamsmeesje schreef:
Prima invriesbaar :j
Doe het zelf ook, als ik met een aanbieding heb ingeslagen of als vleeswaren te lang in de koelkast dreigen te liggen. Dan vries ik het spul in en hoef ik het zeker weten niet weg te gooien.

Zelf vries ik van rosbief tot filet americain en paté in alle varianten in. Grillworst koop ik zelf nooit, maar ik neem aan dat dat net zo goed kan. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet zou kunnen.


Dank je!
Hoe doe je dat dan met paté, die is ontdooit toch nooit snel genoeg op? Hier althans niet..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:20

Voorsnijden in handzame porties
Dan kun je er stukjes uithalen naar behoefte

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:53

JudithO schreef:
Dank je!
Hoe doe je dat dan met paté, die is ontdooit toch nooit snel genoeg op? Hier althans niet..

Paté haal ik al in plakken in de winkel, en hier gaat dat vlot op :j
Zelfs potten met paté of terrine krijgen hier geen kans om te bederven :)
Wel alles na ontdooien natuurlijk bewaren in de speciale vleeszone van de koelkast.

En anders wat Sonja ook al zegt, vooraf in porties versnijden. Dat doe ik dan weer met andere dingen als dat zo uitkomt.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:10

Zo makkelijk kan het zijn, haha.
Dank jullie wel!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:56

FrNo schreef:
Ok, klein beetje off topic en niet echt bezuinigen:
Pas geleden kon je als je er 4pack Coca Cola kocht bij de Aldi een van de 150 Weber bbq's winnen.
Toch maar gekocht, al vind ik ze eigenlijk te duur. Met de gedachte heel misschien win ik wel.
Vandaag een mailtje gehad dat ik er één heb gewonnen.


Wat leuk, daar had je dus een goed voorgevoel over! :D Gefeliciteerd!

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:24

Dank je,

Dat was inderdaad een goed voorgevoel.

Jij ook gefeliciteerd met je verjaardag!

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:23

Ik ga dit topic ook even volgen :)

Ik ben voor het wassen fan van deze pods:
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... elcapsules

makkelijk in gebruik en de was ruikt heerlijk. Maar nu zijn deze niet echt goedkoop, hebben jullie nog aanraders of hebben ze de pods bv bij de action?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:34

Ik gebruik zelf geen pods, vind ze vaak duur idd en volgens mij verbruik ik zo meer wasmiddel /verzachter dan wanneer ik dat zelf doseer.
Bij kruidvat krijg je ze wel eens gratis bij aankoop van bepaalde actieproducten.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:57

Tip: bij die grenze hebben ze Becel boter (2X 500 gram voor €1. Houdbaar tot half september maarja, beetje gezin is het toch zo op?! Ik heb in ieder geval mee genomen

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:03

Damelza schreef:
Ik ga dit topic ook even volgen :)

Ik ben voor het wassen fan van deze pods:
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... elcapsules

makkelijk in gebruik en de was ruikt heerlijk. Maar nu zijn deze niet echt goedkoop, hebben jullie nog aanraders of hebben ze de pods bv bij de action?


Kruidvat heeft regelmatig aanbiedingen met pods. Ik vind die van Lenor super lekker ruiken.

4 doosjes voor €10,- is dan prima.