Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:34

Ik koop altijd brood bij de AH. En als ik er dan toch ben kijk ik altijd even bij het vlees. Dat is het voordeel van in een gehucht wonen, dan zijn er vaker/meer kortingsstickers op de producten geplakt. Ook bij de koeken, en groente inderdaad.

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:27

Mag ik vragen waar deze enquêtes ongeveer over gaan, waar voor soort vragen je dan kan verwachten?

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:50

De enquetes gaan over allerlei dingen. Soms over goede doelen, soms over eten en drinken, soms over verzekeringen enz enz. Allemaal bedrijven die onderzoek willen doen naar hun doelgroep.

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:58

Ok, Dank je 8nnemiek

JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:04

Donderdag weer even naar mijn vaste Turkse slager geweest en heerlijk vlees ingeslagen voor een mooie prijs!
- 450 gram lamsgehakt
- 900 gram lamsbiefstuk (van de bout zonder been, á 11 euro per kg, v/d lende is ietsjes duurder als ze die op voorraad hebben)
- 220 gram (2 stuks) lamskoteletten.
<3

Totaal € 15,20 :list:

Echt altijd super vlees, goede prijzen en topservice daar.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:41

Ik houd niet van lam, daarnaast ben ik tegen ritueel slachten dus valt voor mij snel af bij de Turkse/Marrokaanse slager. Ik haal er wel graag mijn fruit;
750 gr wilde perzikken
300 gr gewone perzikken
bos groene asperges
3 bakken olijven (pittig, gevuld met kaas en zwart/groen mix, 400gr+- stuk)
2 bakken aarbeien
1 bak gesneden fruit met mango, ananas en meloensoorten
Voor nog geen 17 euro <3

JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:27

Persoonlijk vind ik halal/ritueel/onverdoofd slachten zelf ook niet echt een prettig idee nee, maar ook lamsvlees uit de supermarkt is vaak halal...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:52

Deze week bij AH alle Glorix 5 voor 5 euro. Dit geldt ook voor de toiletblokken DUOverpakkingen die normaal per stuk 5 euro zijn. Ik koop normaal goedkopere, maar met deze actie heb je dus 5 duoverpakkingen voor 5 euro en daar kan geen goedkoper merk tegenop!

Afbeelding

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:18

Wow dat is echt goedkoop!

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:21

Dat is bijna stelen :oo

F_inley

Berichten: 6406
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:33

Zodan ga van de week even naar de ah

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:36

Straks even langs de appie dus! Dankjewel voor de tip!

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:40

Dankje voor de tip :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:56

Hou er rekening mee dat niet alle AH's ze standaard in het assortiment hebben maar ze kunnen ze als het goed is wel bestellen!

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:29

Ow interessant ga van de week ook even kijken!

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:56

Ben wezen kijken bij mijn AH, maar er stonden geen bordjes voor de glorix producten en er waren ook geen duoverpakkingen

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:58

Goede tip ga even kijken van de week.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:23

Pieneappel schreef:
Ben wezen kijken bij mijn AH, maar er stonden geen bordjes voor de glorix producten en er waren ook geen duoverpakkingen


Dit is gewoon een folderaanbieding dus bordjes of niet maakt niet uit. Kan inderdaad dat ze geen duoverpakkingen hebben, die kunnen ze eventueel wel bestellen. Je kan online ook zien welke winkel deze verpakking (is maar 1 soort volgens mij) in het assortiment heeft door hem op je lijstje te zetten en je winkel te kiezen en te zeggen sorteren op looproute. Als een winkel het niet heeft (in het assortiment, voorrraad kan je niet zien) dan krijg je dat daar te zien.

MyWishMax

Berichten: 25377
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:26

Ik was wat aan het zoeken naar bankrekeningen en kwam hier in het topic ervaringen met moneyou tegen. Is het nu echt wat? Ik wil eigenlijk huidige betaalrekening houden voor vaste lasten en boodschappenbudget op andere rekening. Nu haal ik elke keer contant geld, maar dat is ingewikkeld. Alleen een geldautomaat in de plaatselijke supermarkt. Het is ook niet de supermarkt waar ik het liefst boodschappen doe en ik vind dat contant geld eigenlijk maar irritant haha. Maar een extra rekening openen bij huidige bank is ongeveer 4 euro per maand.

Qua budget gaat het hier niet zo goed, ik kom er niet goed in.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:24

MyWishMax schreef:
Ik was wat aan het zoeken naar bankrekeningen en kwam hier in het topic ervaringen met moneyou tegen. Is het nu echt wat? Ik wil eigenlijk huidige betaalrekening houden voor vaste lasten en boodschappenbudget op andere rekening. Nu haal ik elke keer contant geld, maar dat is ingewikkeld. Alleen een geldautomaat in de plaatselijke supermarkt. Het is ook niet de supermarkt waar ik het liefst boodschappen doe en ik vind dat contant geld eigenlijk maar irritant haha. Maar een extra rekening openen bij huidige bank is ongeveer 4 euro per maand.

Qua budget gaat het hier niet zo goed, ik kom er niet goed in.


Moneyou gebruiker meldt zich. Juist voor wat jij wil is Moneyou Go geweldig. Ik probeerde eerst bijna alles ermee te doen maar werd dan gek van het op de app (die nog wel eens hapert) wisselen van het potje waar je pasje aan gekoppeld is. Maar juist als 1 extra rekening die je regelmatig gebruikt is het super. Eén nadeel waar je rekening mee moet houden, Moneyou zit niet bij de banken die afspraken hebben waardoor geld meteen op je rekening staat. In het weekeind kun je dus geen geld van daar naar je andere bank krijgen of andersom en doordeweeks kost het minimaal een paar uur tot een dag voor je overboeking gedaan is.
Je kan wel onbeperkt potjes aanmaken, ik heb dus wel een aantal potjes staan voor dingen die ik niet heel regelmatig nodig heb maar wel fijn vind om apart te kunnen houden, heel overzichtelijk. Wil/moet ik het toch gebruiken boek ik het over of koppel met de app het pasje even aan dat potje :)

Als je nog specifieke vragen hebt laat maar weten!

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:43

Ik heb ook moneyou naast mijn Rabo.
Het werkt fijn en eenvoudig.

MyWishMax

Berichten: 25377
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:49

Het zou enkel voor boodschappen zijn, dus 1 keer per maand overmaken. Dat is dan niet zo erg qua wachten, denk ik. Ik zit bij de ABN en daar heb ik ook gewoon een pas van, dus in geval van nood kan ik die gebruiken. Ik gebruik daar ook bijna alleen maar de app van, dus dat er geen internet bankieren bij zit vind ik geen probleem haha.
Ik zou dus bij wijze van spreken 2 potjes hebben maar, 1 voor boodschappen en 1 voor extra's. Dat is dus maar af en toe wisselen, hoewel ik niet eens 2 potjes ervoor hoef te maken.

Maar is het nu echt gratis? Ik vind dat bijzonder :')

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:31

Er zit wel internetbankieren bij en het kost inderdaad niks.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:54

Helaas die dubbele glorix toch niet in de supermarkt. Heb wel de snack a jacks gekocht.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:13

MyWishMax schreef:
Het zou enkel voor boodschappen zijn, dus 1 keer per maand overmaken. Dat is dan niet zo erg qua wachten, denk ik. Ik zit bij de ABN en daar heb ik ook gewoon een pas van, dus in geval van nood kan ik die gebruiken. Ik gebruik daar ook bijna alleen maar de app van, dus dat er geen internet bankieren bij zit vind ik geen probleem haha.
Ik zou dus bij wijze van spreken 2 potjes hebben maar, 1 voor boodschappen en 1 voor extra's. Dat is dus maar af en toe wisselen, hoewel ik niet eens 2 potjes ervoor hoef te maken.

Maar is het nu echt gratis? Ik vind dat bijzonder :')


Ja, er was een jaar geleden ofzo wel sprake van dat het betaald zou worden maar ze hebben zich toen bedacht en besloten het toch gratis te houden :D

Ik gebruik hem nu vooral voor kleding (apart potje) en voor het vakantiegeld, dat leggen we samen in en als er dan wat betaald moet worden doe ik dat uit dat potje met de pinpas, reuze handig. Vroeger deden we dat allemaal contant maar dit is veel handiger en als het moet kan ik alsnog contanten opnemen!