Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:47

MyWishMax schreef:
Wat een mooi idee Alwiene, die kerstpaketten!

Hier helaas nog steeds niet goed qua bezuinigen. Of bezuinigen gaat wel, maar aan het budget houden lukt niet. := Wat wel moet, want budget is ook wel meteen hetgeen wat ik kán uitgeven.


Vertel wat 'lukt niet' want in principe kan je natuurlijk gewoon niet meer uitgeven dan je (ervoor) hebt :D

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:03

Ja wel hoor, dan heb je een stuk maand over en word je creatief in ergens anders eten/vriezer bekijken/spaargeld pakken. Of je koopt een maand alleen eten en geen schoonmaakmiddelen/persoonlijke verzorging/huidverzorging enzovoorts.

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:35

Alwiene: Vies hé, die salades van Optimel. Wij hebben ze hier alle3 inmiddels gehad en er is geen lol aan.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:31

@mywishmax, oke spaargeld pakken is idd een manier. Maar heb je ook enig idee waarom het niet lukt? Is je budget te krap, je wensen te groot, word je wellicht pas creatief als het eind van je geld in zicht is en zou het kunnen helpen vanaf het begin van je geld te doen alsof en zo low budget mogelijk te eten?

@Sting, echt jakkes, ik bewonder je moed dat je tot 3 gekomen bent. Wij hadden (want 2 accounts) de eerste keer dat ze gratis waren er 2 meegenomen. Beide zijn na 1 hap in de kliko beland. Ik zag laatst op ik geloof Pepper ook dat niemand ze meer wil die salades. Ik bedoel serieus, als mensen je product zelfs gratis niet willen hebben dan wordt het toch tijd om er eens diep overna te gaan denken of niet dan? :') :=

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:54

Nu vraag ik me af wat er dan zo vies is aan die salades? Ik wilde de sellerie appel proberen, klinkt wel lekker?

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:55

Alleen de lays niet kunnen vinden bij mijn plus van de week eens bij de ah kijken

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:07

fohadie schreef:
Nu vraag ik me af wat er dan zo vies is aan die salades? Ik wilde de sellerie appel proberen, klinkt wel lekker?


Ik heb laatst een gekocht en vond het wel lekker. :j

Mn scoupy is afgekeurd, zoals verwacht. Jammer maar kan keer gebeuren dat je verkeerd product koopt.
Rest wel goedgekeurd. :)

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:19

Mandyy schreef:
fohadie schreef:
Nu vraag ik me af wat er dan zo vies is aan die salades? Ik wilde de sellerie appel proberen, klinkt wel lekker?


Ik heb laatst een gekocht en vond het wel lekker. :j

Mn scoupy is afgekeurd, zoals verwacht. Jammer maar kan keer gebeuren dat je verkeerd product koopt.
Rest wel goedgekeurd. :)

Ik had ook de liter gehaald, helaas daarna pas hier gelezen. Jammer genoeg zijn ze ook niet lekker vind ik

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:22

Oh dat is extra jammer. Ik heb het nog niet geprobeerd.

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:23

Alwiene schreef:
@Sting, echt jakkes, ik bewonder je moed dat je tot 3 gekomen bent. Wij hadden (want 2 accounts) de eerste keer dat ze gratis waren er 2 meegenomen. Beide zijn na 1 hap in de kliko beland. Ik zag laatst op ik geloof Pepper ook dat niemand ze meer wil die salades. Ik bedoel serieus, als mensen je product zelfs gratis niet willen hebben dan wordt het toch tijd om er eens diep overna te gaan denken of niet dan? :') :=

Tja, er was nog een smaak over en wie weet was die wel heerlijk! :') Niet dus _O-

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:51

fohadie schreef:
Nu vraag ik me af wat er dan zo vies is aan die salades? Ik wilde de sellerie appel proberen, klinkt wel lekker?


Ze zijn enorm waterig en hebben een smerige kunstmatige zoetstoffensmaak. Iets heel chemisch ofzo. Geen idee, ik vond het ook lekker klinken, helaas bleef het bij lekker klinken. Brrr.


Sting schreef:
Alwiene schreef:
@Sting, echt jakkes, ik bewonder je moed dat je tot 3 gekomen bent. Wij hadden (want 2 accounts) de eerste keer dat ze gratis waren er 2 meegenomen. Beide zijn na 1 hap in de kliko beland. Ik zag laatst op ik geloof Pepper ook dat niemand ze meer wil die salades. Ik bedoel serieus, als mensen je product zelfs gratis niet willen hebben dan wordt het toch tijd om er eens diep overna te gaan denken of niet dan? :') :=

Tja, er was nog een smaak over en wie weet was die wel heerlijk! :') Niet dus _O-


Zo, je kan niet zeggen dat je geen optimische volhouder bent. Ik had het mooi wel bekeken na die 2, moet zeggen ik ben sowieso geen Optimel fan vanwege de zoetstoffen, maar dit lijkt wel een gevalletje schoenmaker houd je bij je leest :=

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:18

Idd mooi gebaar die kerstpakketten Alwiene! Sowieso wat je doet voor mensen die het minder hebben, echt toppie.

Qua datumartikelen; hier bij de Aldi in het dorp zijn ze vrij makkelijk daarmee; ook kant en klaar maaltijden of vlees/vis etc. wat dan nog 3 dagen goed is 35% of zelfs 40/45% afgeprijsd.

Bij de Plus hier echter is het vaak pas echt afgeprijsd als het op dezelfde dag verloopt. En laatst waren de hartige taarten in de aanbieding. De paar bovenste waren tot op die dag, maar hadden geen sticker. Dus ik gevraagd; "nee mevrouw, het is al in de aanbieding, dan gaan we niet afprijzen vanwege houdbaarheidsdatum".

Nou prima, dan gooi het lekker maar weg >;) :roll:
Heb gewoon verder in het schap gegraven en er 1 meegenomen die nog 2 weken goed was. :wave:

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:03

Aldi hier is ook zo soepel, vorige week (of de week ervoor) op maandag nog een pak vlees meegenomen met 30% terwijl die nog t/m zaterdag goed was.
Ik haal nu best vaak vlees daar, verpak het per portie en gooi het in de vriezer. :)

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:51

Allemaal scoupy bij de ah gescoord. Vergeet ik door gesprek met mijn vriend de bon bij dr kassa haha.
Chips was wel lekker en Campina drink ook. Taco kruiden had ik sowieso nodig en het kleine flesje chaufontaine was een beetje zonde haha. Van de week nog maar even meenemen als ik in de buurt ben.
Wel de bon van de andrelon foam van de kruidvat gescoord. Dus die ga ik nog even indienen.

Verder hier zwanger en vanaf volgend jaar zal ik iets minder gaan verdienen maar ook hele andere uitgaven. Duurdere auto maar ook per maand voor de baby meer onkosten ook aan opvang luiers etc. Aan de andere kant wel een rustiger sociaal leven verwacht ik. Echt geen flauw idee hoe allew eruit gaat zien. Binnenkort even zitten ervoor. Gelukkig lage lasten verder maar wil wel sparen voor een huis over enkele jaren dus wil wel echt bewust met geld om blijven gaan.

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:57

ChantalSmook schreef:
Allemaal scoupy bij de ah gescoord. Vergeet ik door gesprek met mijn vriend de bon bij dr kassa haha.
Chips was wel lekker en Campina drink ook. Taco kruiden had ik sowieso nodig en het kleine flesje chaufontaine was een beetje zonde haha. Van de week nog maar even meenemen als ik in de buurt ben.
Wel de bon van de andrelon foam van de kruidvat gescoord. Dus die ga ik nog even indienen.

Verder hier zwanger en vanaf volgend jaar zal ik iets minder gaan verdienen maar ook hele andere uitgaven. Duurdere auto maar ook per maand voor de baby meer onkosten ook aan opvang luiers etc. Aan de andere kant wel een rustiger sociaal leven verwacht ik. Echt geen flauw idee hoe allew eruit gaat zien. Binnenkort even zitten ervoor. Gelukkig lage lasten verder maar wil wel sparen voor een huis over enkele jaren dus wil wel echt bewust met geld om blijven gaan.



De bon vergeten is inderdaad wel balen.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:10

ChantalSmook schreef:
Allemaal scoupy bij de ah gescoord. Vergeet ik door gesprek met mijn vriend de bon bij dr kassa haha.
Chips was wel lekker en Campina drink ook. Taco kruiden had ik sowieso nodig en het kleine flesje chaufontaine was een beetje zonde haha. Van de week nog maar even meenemen als ik in de buurt ben.
Wel de bon van de andrelon foam van de kruidvat gescoord. Dus die ga ik nog even indienen.

Verder hier zwanger en vanaf volgend jaar zal ik iets minder gaan verdienen maar ook hele andere uitgaven. Duurdere auto maar ook per maand voor de baby meer onkosten ook aan opvang luiers etc. Aan de andere kant wel een rustiger sociaal leven verwacht ik. Echt geen flauw idee hoe allew eruit gaat zien. Binnenkort even zitten ervoor. Gelukkig lage lasten verder maar wil wel sparen voor een huis over enkele jaren dus wil wel echt bewust met geld om blijven gaan.


Heb je gepind? Of weet je het tijdstip nog? Bij de AH konden we de bon achteraf nog uit het systeem halen dmv kassanummer en tijdstip. Misschien nog de moeite waard om te vragen ;)

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:27

Hm en krijg bij de andrelon douche foam ook een melding via de link dat het niet beschikbaar is. Kruidvat maar een berichtje gestuurd. Geldig ot 15 september namelijk. Ik doe ook eens mee. :')

Ga niet terug voor die paar euro bij de ah. Producten bevallen wel en haal ze maar opnieuw om in te dienen.

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:53

Ook de Lidl gaat gebruik maken (eerst een proef) van flinke kortingen op producten die op/tegen de datum aan lopen... Alleen dan nog verder en anders dan andere supermarkten; slechts € 0,25 betaal je dan voor zo'n product, ook al is het vlees/vis of iets duurs.

Zie:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-do ... a422c0383/

Interessant. Benieuwd naar de uitkomsten van de proef.

Enige wat toch een beetje dubbel gevoel geeft, is dat de voedselbanken de producten dus niet meer krijgen (ook al hebben ze in het verleden al zoveel gedoneerd).
Aan de andere kant; mensen die naar voedselbank gaan kunnen hier natuurlijk ook gewoon gebruik van maken....

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:39

Heb net nog bij de lidl filet American gekocht met 30% korting.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:44

JoyCiej007 schreef:
Ook de Lidl gaat gebruik maken (eerst een proef) van flinke kortingen op producten die op/tegen de datum aan lopen... Alleen dan nog verder en anders dan andere supermarkten; slechts € 0,25 betaal je dan voor zo'n product, ook al is het vlees/vis of iets duurs.

Zie:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-do ... a422c0383/

Interessant. Benieuwd naar de uitkomsten van de proef.

Enige wat toch een beetje dubbel gevoel geeft, is dat de voedselbanken de producten dus niet meer krijgen (ook al hebben ze in het verleden al zoveel gedoneerd).
Aan de andere kant; mensen die naar voedselbank gaan kunnen hier natuurlijk ook gewoon gebruik van maken....


Verse producten aan het randje van houdbaarheid gaan sowieso niet naar de voedselbank. Ook al staat er in het artikel wat anders.

Een netje met een rotte sinaasappel willen ze daar ook niet.

Ik hoop inderdaad dat minder bedeelden de 25cent boxen kunnen aanschaffen.

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:41

Tof initiatief. Je ziet ook wat je koopt. Ik denk dat deze boxen er snel doorheen vliegen. Ik hoop ook dat mensen dan alle producten gebruiken en niet alles als nog weg gegooid gaat worden bij mensen thuis omdat bv een hele box met 1 product wt ze nodig hebben omdat dat ivh goedkoper is dan 1 product daarvan voor de volle pond te kopen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70620
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:51

PSvanLot schreef:
Verse producten aan het randje van houdbaarheid gaan sowieso niet naar de voedselbank. Ook al staat er in het artikel wat anders.

Een netje met een rotte sinaasappel willen ze daar ook niet.

Ik hoop inderdaad dat minder bedeelden de 25cent boxen kunnen aanschaffen.

Dat verschilt denk ik dan per voedselbank, ik ben meerdere keren met iemand naar de voedselbank gegaan om haar te helpen. Ze heeft vaak producten met afprijsstickers gekregen van verschillende supermarkten, o.a van de Lidl.

Ik ben wel benieuwd hoe de proef gaat verlopen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:30

ChantalSmook schreef:
Tof initiatief. Je ziet ook wat je koopt. Ik denk dat deze boxen er snel doorheen vliegen. Ik hoop ook dat mensen dan alle producten gebruiken en niet alles als nog weg gegooid gaat worden bij mensen thuis omdat bv een hele box met 1 product wt ze nodig hebben omdat dat ivh goedkoper is dan 1 product daarvan voor de volle pond te kopen.


Gaat normaal niet altijd om boxen hoor, dit stond vast leuk voor de promo, maar heb al iemand gezien die had pakjes zalmplakken en filet americain en een half brood allemaal voor 25 cent per stuk.

@Marcella, het is dan ook een pilot die nu nog maar bij een aantal filialen gedaan wordt. Op basis van de uitslag gaan ze het wel of niet overal doen :) Ik hoop dat het overal komt, het is hier ook nog niet en zou wel heel fijn zijn!

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 23:20

Lidl hier doet het al een hele tijd met 30% stickers.

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:49

Ik dacht ik neem de lays chips nogmaals mee. Is de datum verlopen haha := Gaat lekker zo.

En oh dus per product geprijst. Het ligt dus in een box en daar kun je eht dan uit halen. Nog steeds zeker de moeite :j