Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:49

Ik ben de laatste weken nogal los gegaan met boodschappen en wil nu in het nieuwe jaar weer wat meer opletten. Scoupy er maar weer bij gepakt en eind van de week adh van de bonus een lijstje maken om te eten. Wil onder de €60,- blijven het liefst (voor 2 personen).

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:45

Banyu schreef:
Vandaag eventjes ingeslagen op de wasverzachter aanbieding, 1+3. Normaliter haal ik ze bij action, maar dit geval was Robijntje goedkoper hierin! :+


Waar was dit?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:20

Dat is een ruige aanbieding.

Wat zijn de dagen rondom de sint/kerst/oud op nieuw duur! Dan komen de jaarafrekeningen van verschillende daar ook nog bij. Gelukkig hebben we een 13e maand, dat scheelt een hoop maar blijft toch altijd zuur geld haha.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:42

Ik probeer echt op de aanbiedingen te letten ,maar ik heb toch vaak weken dat ik koop waar ik zin in heb...hoe gaan jullie hiermee om ?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:49

Ik zag al dat die bij de Albert heijn was, alleen vandaag geldig. Gelukkig zat mijn geur er niet bij :+ anders had ik hem misgelopen..

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 03:07

cobiie schreef:
Qua wasverzachter ben ik nu azijn gaan gebruiken, veel goedkoper, beter voor het milieu. Had niet verwacht dat ik de wasverzachter niet zou gaan missen.


Azijn? Dan blijf je toch die geur houden?

Dirk, kwam ik net ook achter inderdaad. Maar dan wasmiddel, dat heb ik nog genoeg haha :x. Had die toen ingeslagen met de €2,50 actie bij AH.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 03:29

Nee, de geur vervliegt :j

Ik gebruik hem ook als crèmespoeling.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:22

De geur van azijn blijft er idd niet inzitten.

Hiervoor gebruikte ik azijn al om nieuwe kleurrijke kleding in te weken zodat er minder risico is op uitlopen/vaal worden van de kleuren. Daarmee wist ik al dat de geur geen probleem is.

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:43

Vandaag is de actie bij de AH van 1+2 gratis van dove op bepaalde producten. Even samen met m’n vader vanochtend 2 AH locaties afgegaan en toch dik €140,- korting gekregen :).

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:48

shilady schreef:
Ik probeer echt op de aanbiedingen te letten ,maar ik heb toch vaak weken dat ik koop waar ik zin in heb...hoe gaan jullie hiermee om ?

Een weekmenu maken en daar niet vanaf wijken.

Ik zelf doe niet via internet bestellen, maar dat zou je ook kunnen doen zodat je in de winkel niet extra in de verleiding komt om toch wat anders te kopen dan je van plan was.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:30

Boodschappen doen dmv der folders.

Ik heb nu Vink. Heel handig!!!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:04

Hoe is iedereen december door gekomen?

Jammer dat Scoupy echt aan het doodbloeden is

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:17


Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:42

joyce_eddy schreef:
Hoe is iedereen december door gekomen?

Jammer dat Scoupy echt aan het doodbloeden is

December was weer erg duur. Maar nu een beetje compensatie doordat veel afgeprijsd is, dus lekker goedkoop.
En nu het boodschappenpakket van de Plus kunnen halen, scheelt ook weer. :)

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:44

Tis ook niet erg als een maand wat duurder is. Daar ben ik het hele jaar op voorbereid.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:45

Vanmiddag nog een 0.0 biertje gehaald die stond ineens nieuw in de app. van Scoupy Kunnen we hier niets mee maar geef hem wel weer weg aan mijn vader of zwager.

Had nog mazzel bij de Jumbo met gratis koffie. En Aspergetips voor 50 cent per potje. Altijd handig op voorraad voor dat geld.

Over december wil ik vooral niet meer nadenken, man geld verdampt dan gewoon waar je bijstaat :=

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:58

cobiie schreef:
Ik kwam deze cashback nog tegen:

https://www.tasteandenjoy.nl/


Ik kom op een lege site uit?

Die scoupys van nu waar ik interesse in heb zijn niet te koop bij de supermarkt bij mij in de buurt

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:39

Weten jullie of ze bij de Aldi quinoa hebben? Bij de Lidl niet gevonden gisteren. En ik vrees dat de AH en buurtsuper erg duur zijn.. :P

Hebben jullie een vaste winkel trouwens? Ik lees hier mee en dan lijkt het wel eens alsof je echt per product en per aanbieding ergens anders koopt?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:45

ze zouden het wel moeten hebben
merk nature's gift , witte en gemengde
maar durf eigenlijk niet te zeggen of het standaard of tijdelijk terugkerend assortiment is

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:49

Als het goed is heeft Aldi quinoa in het assortiment. Ik haalde dat hier tenminste wel bij de Aldi, de laatste keren.

Nee, hier halen we alles bij verschillende winkels. Maar ik weet ook heel goed dat het hier gewoon luxe is met 3 grote supermarkten (AH, Aldi en Jumbo) naast elkaar, de Plus op route vanaf stal/universiteit en alleen de Lidl een paar straten van de andere 3 af.
Als ik voor iedere supermarkt naar een ander dorp zou moeten weet ik nog niet of we zo makkelijk nog overal zouden gaan kijken :=

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:52

Ik ga ook naar verschillende winkels. Lidl, Jumbo en AH zitten op een lijntje van 500 meter.
Kijk wat de aanbiedingen zijn en aan de hand daarvan maak ik ook mijn weekmenu.

We gaan nu weer de kasten leegeten en aan de hand daarvan wat boodschappen doen. Na een tijdje heb je toch weer van alles verzameld.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:57

En dan dus elke week met de folders een plan maken?

Ik heb een supermarkt in het dorp die vrij duur is maar wel op loopafstand, en dan Aldi een dorp verderop en Lidl het 2e dorp verder. Wel op de route naar mijn ouders :)

Probeer nu dagelijks te koken, waar ik eerder veel kant en klaar haalde. Ben dus aan het bekijken hoe ik dat plan mét bezuinigen op m'n boodschappen :j
En lastig beslissen wanneer een aanbieding zo voordelig is dat ik voorraad zal inslaan!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:17

Hier alleen een buurtsuper in het dorp (ook al 3 km verderop) die niet alles heeft en duur is. Moet dus altijd naar andere plaatsen, en daarom eigenlijk ook altijd naar een vaste winkel (Jumbo). Ik doe 1 keer per week boodschappen, dus niet altijd aanbiedingen maar kijk ook wat lang genoeg goed blijft (groentes).

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:39

Sonja_vR schreef:
ze zouden het wel moeten hebben
merk nature's gift , witte en gemengde
maar durf eigenlijk niet te zeggen of het standaard of tijdelijk terugkerend assortiment is

Volgens mij een vast artikel.
Zou dan bij de conserven (potten&blikken) moeten liggen, daar staan oa ook de walnoten enzo. :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:40

op weg naar stal en terug kom ik de aldi, lidl, jumbo, ah, coop, plus en spar tegen
met een kleine detour nog de sahan ... dus kan eigenlijk alle kanten op, maar ik ga niet alles af, ik kies gewoon 1 of twee winkels op basis van welke het meest in de aanbieding heeft wat ik nodig heb