Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:11

Ik lees net dat er gezinnen met 4 kinderen het doen met 80 euro per week.
Wij zijn met 2-en meestal 110 euro kwijt en dan heb ik echt geen dingen die we niet nodig hebben en geen duur vlees ofzo.
Hoe kan dit???
Ik koop wel alles bij de supermarkt 1 maal per week. Dus inclusief hondenvoer, shampoo, wasmiddel, deo etc..... Vaak koop ik die als het bonus is 1+1 gratis.
Dus ik doe mijn best, maar zit altijd rond dit bedrag

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:19

Ik stond daar ook iedere keer van te kijken hoe anderen dat doen, en ben dus ook mijn best gaan doen om voordeliger te gaan shoppen. Uit gemak deed ik alle boodschappen in het dorp, maar rijd nu 1 keer in de week naar de stad en ga daar langs een aantal supermarkten. Ik houd de folders goed in de gaten en moet eerlijk zeggen, doordat ik niet meer bij de duurdere supermarkt uit gemak shop, haal ik nu met zijn vieren ongeveer 100 euro per week. Een hele vooruitgang! Met name koop ik vlees uit aanbiedingen, kaas bij de Aldi of Lidl en goedkoper drinken, eigenlijk absurd wat het voor ons scheelt met de supermarkt uit het dorp. Was eerlijk gezegd nooit prijsbewust bezig, maar nu ik oplet, is het verschil tussen de supermarkten soms best groot. Geen idee hoe het in jullie situatie kan Hippotha, ik reken geen hondenvoer mee, halen niet bijzonder veel extra's.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 05-02-20 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:22

Lidl is echt top, en scheelt echt zoveel in vergelijking met de AH.

Bij de AH probeer ik tegenwoordig echt alleen de prijstoppers te halen, dan ben je ook wel goedkoop uit :j sommige 'speciale' producten haal ik daar nog wel

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:24

Hippotha schreef:
Ik lees net dat er gezinnen met 4 kinderen het doen met 80 euro per week.
Wij zijn met 2-en meestal 110 euro kwijt en dan heb ik echt geen dingen die we niet nodig hebben en geen duur vlees ofzo.
Hoe kan dit???
Ik koop wel alles bij de supermarkt 1 maal per week. Dus inclusief hondenvoer, shampoo, wasmiddel, deo etc..... Vaak koop ik die als het bonus is 1+1 gratis.
Dus ik doe mijn best, maar zit altijd rond dit bedrag


Wij zijn met 2 volwassenen me 2 kinderen van 8. Kunnen met 60 euro makkelijk af en dan bezuinig ik niet.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:29

Dat red ik dan echt niet PSvanLot, wordt altijd wel nieuwsgierig wat mensen dan eten, haha. Hoef je niet te verantwoorden hoor, maar hier lukt het niet en we eten geen absurde dingen. We eten wel veel vlees, maar ook vaak iets met gehakt of kipfilet, reken op ongeveer 3 tot 3.50 euro vlees per dag. Maar drinken, brood, etc het telt allemaal wel snel op, 60 euro zouden wij echt niet kunnen halen.

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:35

Mighty Mike, is je eerdere 100€ dan per week?

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:36

Nee, dat is wat ik nu ongeveer per week uit geef. Eerder zaten we nog veel hoger :o

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:57

Check. Je schreef iets erboven per maand, vandaar dat ik even in de war was.

Ik geef meer uit, maar lees hier graag mee voor tips. Soms zit er iets tussen dat ik ook kan toepassen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:59

Per maand zou mooi zijn, haha, maar helaas per week, foutje idd hierboven in mijn post, heb het aangepast.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:24

MightyMike schreef:
Dat red ik dan echt niet PSvanLot, wordt altijd wel nieuwsgierig wat mensen dan eten, haha. Hoef je niet te verantwoorden hoor, maar hier lukt het niet en we eten geen absurde dingen. We eten wel veel vlees, maar ook vaak iets met gehakt of kipfilet, reken op ongeveer 3 tot 3.50 euro vlees per dag. Maar drinken, brood, etc het telt allemaal wel snel op, 60 euro zouden wij echt niet kunnen halen.


O het voelt niet als verantwoorden hoor.

Ik doe echt alleen de boodschappen die nodig zijn. Als er dus een aanbieding is dan sla ik niet extra groot in oid. Ik haal ook eigenlijk nooit dingen die ik normaal niet haal 'omdat ze in de aanbieding zijn'.
Brood hoef ik geen te kopen. Mijn ouders hebben een bakkerij met winkel. Dat scheelt ongeveer 8 euro per week denk ik.

Ons weekmenu ziet er ongeveer zo uit.

Maandag: Soep met brood. Soep van delicatessenzaak. Kost ongeveer 6.5 euro per bak.
Dinsdag: wisselend. Vaak een recept uit boek met vlees/vis
Woensdag: pasta. Met heel veel groente en verse saus van AH. Zonder vlees
Donderdag: aardappelen / vlees/vis/vegavlees / groente
Vrijdag: pannenkoeken/wraps/taco. Eenvoudig
Zaterdag: wisselend
Zondag: frietjes met snack en uitgebreide salade.

Ik heb altijd wat kip van de poelier in de diepvries en haal mijn gehakt en 1x pw vlees bij de keurslager.

Maar ik woon zowat in de kern van het dorp. Op woensdag, donderdag en vrijdag haal ik boodschappen voor die avond. Bij de AH kies ik dan vaak voor aardappelen of groetne die een 35% sticker hebben.

Verder koop ik erg veel verse groente en fruit. Maar ook daar let ik op het seizoen. Aardbeien bijvoorbeeld, die koop ik nu niet.

Ik moet nog eens gaan proberen hoe het werkt met de gekoelde bak bij Jumbo. Daar heb ik tot op heden alleen blauwe bessen mee genomen.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:26

Hoe zit het dan met lunch en ontbijt?

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:43

Hippotha schreef:
Ik lees net dat er gezinnen met 4 kinderen het doen met 80 euro per week.
Wij zijn met 2-en meestal 110 euro kwijt en dan heb ik echt geen dingen die we niet nodig hebben en geen duur vlees ofzo.
Hoe kan dit???
Ik koop wel alles bij de supermarkt 1 maal per week. Dus inclusief hondenvoer, shampoo, wasmiddel, deo etc..... Vaak koop ik die als het bonus is 1+1 gratis.
Dus ik doe mijn best, maar zit altijd rond dit bedrag

Je hebt het over bonus dus denk ik dat je voornamelijk boodschappen doet bij de AH?
Dat is niet de goedkoopste supermarkt over het algemeen.
Je kijkt ook naar de reclame, maar kijk je ook naar basic en huismerk artikelen?
De reclame is dan alsnog lang niet altijd het voordeligst qua prijs of je koopt meer dan eigenlijk je plan was etc...

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:57

Pantykous schreef:
Hoe zit het dan met lunch en ontbijt?


Lunch eten ze brood. Ik meestal salade. Ontbijt crackers/brood kwark met fruit. Ik niets.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:05

En wat voor beleg?

FrNo
Berichten: 3668
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:07

Huismerkartikelen kunnen heel veel schelen.
Zo kost bv een fles cola van Jumbo merk maar ca 1/3 van bv Coca-Cola.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:13

Pantykous schreef:
En wat voor beleg?


Vleeswaren/kaas/zoet. Vleeswaren haal ik bij de keurslager.
Mogen 1x zoet en 1x vleeswaren/kaas.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:14

FrNo schreef:
Huismerkartikelen kunnen heel veel schelen.
Zo kost bv een fles cola van Jumbo merk maar ca 1/3 van bv Coca-Cola.


We drinken sowieso weinig cola etc. Maar als we het in huis hebben wel van A-merken.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:33

Wij kunnen ook goed van 60 leven per week en dan bezuinig ik ook niet. Twee volwassen en een kind
Dieren hebben we niet.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:38

Ik geef ong €35,- à €40,- per week uit aan boodschappen.
Zitten kluifjes, trainingssnoepjes en toiletartikelen &schoonmaakmiddelen etc bij in.
Ik ben alleen met 2 hondjes en een kat. :)

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:48

Ik heb ook een budget van 35 euro per week ( in mijn eentje ) daar houd ik vaak van over wat dan in een potje gaat. Daar koop ik dan bijvb wasmiddel groot van in als dat ergens voordelig is en mijn voorraad op begint te raken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:51

Ik zit rond de 70-80 euro per week met 2 personen. Daar zit geen koffie bij, die sla ik groots in bij de Sligro. Is echt puur eten voor een week, blikje hondenvoer, en zakje nootjes/chips. Frisdrank drinken we niet, thee ook niet, de koffie zit er dus niet bij, en ik denk ongeveer 1 fles Karvan Cevitam in de 2 weken. Ik doe altijd met de zelfscan, als ik de groente/vlees/broodafdeling voorbij ben staat deze meestal al bijna op 60 euro. We eten wel iedere dag vlees, maar er hoeft niet voor 7 dagen vlees gehaald te worden omdat ik ook via koopeenkoe en koopeenhert de diepvries gevuld heb.
Enige waar ik wel duurder in ben is dat ik toch de helft van de groentes gesneden pak, want we zitten vaak redelijk krap in tijd rond etenstijd. Seizoensgroentes, ik doe er aan, maar omdat ik weekboodschappen doe is het ook kijken wat het aanbod is wat ook een week goed blijft. Vaker boodschappen doen is budget-technisch niet rendabel, ik moet er meer dan 15 km voor rijden (totaal, heen en terug), plus de tijd die ik er mee kwijt ben.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:29

Nog tips waar je goedkoop tauge kan halen? Is het op de markt veel voordeliger?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:51

Zelf opkweken? Duurt wel een week maar dan heb je veel voor erg weinig.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:58

C_arola schreef:
Zelf opkweken? Duurt wel een week maar dan heb je veel voor erg weinig.


Huh? Nog nooit van gehoord. Ik ga even googlen *D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:30

Mjetterd schreef:
C_arola schreef:
Zelf opkweken? Duurt wel een week maar dan heb je veel voor erg weinig.


Huh? Nog nooit van gehoord. Ik ga even googlen *D

Zaadjes in een bak met water, deksel erop laten en een week later heb je een bak vol met taugé.