Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:15

Hallo allemaal, ik woon sinds een januari samen met mijn vriend. Iedere week kom ik tot de conclusie dat ik vind dat ik teveel geld uit geef aan boodschappen. Ik doe een keer per week boodschappen op zaterdag maar ik kom met ons tweeën en onze 2 cavia's op ruim €70 per week en ik vind dat best veel. Ik wil terug naar €50 - €55 euro per week. De cavia's krijgen iedere dag verse groente en vaak restjes van onze groente (bijvoorbeeld stam van de broccoli/hart van de witlof ect..) nu wil ik eens gaan kijken of 2 x in de week mij gaat helpen minder uit te geven. Ik maak iedere week een avond eet lijst en een boodschappen lijst. Toch gooi ik er te vaak dingen in die onnodig zijn. Nu wil ik volgende week proberen om 2 x in de week te gaan ipv 1 x. Ik heb het idee dat ik dan beter weet hoeveel ik van iets nodig heb. Ipv op de gok 2 bloemkolen mee te nemen ipv 1 :+ hebben jullie nog geld bespaar tips? :$

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:30

Voor 2 personen is 70 euro per week niet heel veel hoor. Je kan nog bezuinigingen, maar als het niet perse nodig is doe je het al erg netjes. Dat wilde ik gewoon even zeggen :)

Ik ga meestal ook 2x per week ivm verse groenten / betere verdeling.

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:47

Een lijstje meenemen en echt niet meer pakken dan er op staat.

De cavia's wat terug doen in vers groenvoer zal zeker ook schelen. De konijnen krijgen hier wat over is van ons en ik haal 1 groente extra. Beetje wat op dat moment het goedkoopste is. Het maakt hen niet uit.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:15

PSvanLot schreef:
Een lijstje meenemen en echt niet meer pakken dan er op staat.

De cavia's wat terug doen in vers groenvoer zal zeker ook schelen. De konijnen krijgen hier wat over is van ons en ik haal 1 groente extra. Beetje wat op dat moment het goedkoopste is. Het maakt hen niet uit.

Konijnen en cavia’s is echt anders om te houden. Cavia’s hebben dat vele groenvoer nodig om gezond te blijven. Ze dienen ook extra vitamine C te krijgen etc... Wat dat betreft zijn konijnen net wat makkelijker.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:19

Yenni, heb je geen Lidl in de buurt waar je een Too good to go pakket kan halen af en toe? Dat scheelt al veel als je veel groente en fruit nodig hebt.

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:20

Ja de lidl hebben we. Wat is good to go?

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:12


8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:18

Yenni schreef:
Ja de lidl hebben we. Wat is good to go?

Too good to go is een app waarmee je eten dat normaal wordt weggegooid kan redden voor een derde van de verkoopprijs. Er zijn heel veel winkels die eraan mee doen, en Lidl maakt pakketten met alleen verse groente en fruit. Voor 2,99 krijg je dan een verrassingspakket met producten die normaal zo’n 10 euro kosten.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:52

Maar let op ik heb bij een winkel weleens gehad dat ik eten had gekregen ter waarde van wat ik ook voor het pakket betaalde en soms (niet bij lidl) krijg je ook dingen die je normaal nooit zou kopen /eten wat handig kan zijn maar ik lust bijvoorbeeld geen taart of gebak en toen kreeg ik dat bij de bakker waar ik had gehoopt op brood. Dan vind ik het toch zonde van het geld. Ik was dus wel een paar keer teleurgesteld :o

Ik haal soms een pakket bij de bakker voor 5 euro, maar dan heb ik ook wel brood voor 2 weken, dan is het wel gunstig.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:09

Tegenwoordig kun je ook speciaal kiezen voor een broodpakket in de app bij sommige bakkers.

Net als een groente pakket bij een supermarkt

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:49

Doen alle Lidl's mee aan Too Good To Go? Want dan wordt het weer interessant om de app te installeren, hier zijn het voornamelijk de winkels aan de andere kant van de grens die meedoen, en die hebben vaak niet wat ik zoek (inderdaad, pakketten met een bekende inhoud).

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:00

Dat kun je zien als je de app installeert. Je kunt dan je woonplaats selecteren en zien wie er mee doen.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:06

Volgens mij doen alle Lidl winkels mee inderdaad :j

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:18

De lidl winkel hier om de hoek staat wel als actief in de app, maar ik heb nog nooit iets aangeboden of uitverkocht gezien. Er staat altijd dat er geen aanbod is. Dat is dus ook nog een optie.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 07:33

Bij de lidl hier ook niet

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:17

Dat is jammer zeg! Luie manager ofzo :))
Hier in de buurt zijn er meerdere en altijd binnen een paar minuten uitverkocht.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:38

PSvanLot schreef:
Dat kun je zien als je de app installeert. Je kunt dan je woonplaats selecteren en zien wie er mee doen.

Dat weet ik, anders had ik toch niet kunnen weten dat de winkels aan de andere kant van de grens wel meedoen ;)

8nnemiek schreef:
Volgens mij doen alle Lidl winkels mee inderdaad :j

Dan ga ik hem weer installeren, eens kijken of ze hier wel genoeg actief zijn :D
Ik kijk altijd wel met een zekere regelmaat, maar soms hebben ze alleen iets interessants in Antwerpen of Sint-Niklaas... Dat is dus niet echt zinvol voor me, en de bakker pal over de grens heeft meestal veel gebak in de aanbieding. Leuk, maar als diabeet heb ik er niet veel aan :')

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:57

Ik ga woensdag beginnen met bezuinigen. Hello fresh is stopgezet. Ik moet nog bedenken welk bedrag ik wekelijks ga pinnen.
Tgtg mag wel online van mij. Ik haal 1/2 x per week een doos. Deel voor de konijnen en deel voor ons. 1x per 2 weken doe ik een broodbox. Ik zat zelf te denken aan €60 per week. Dierenvoeding en luiers reken ik dan niet mee. 1 volwassene met peuter

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:22

caro29 schreef:
Ik ga woensdag beginnen met bezuinigen. Hello fresh is stopgezet. Ik moet nog bedenken welk bedrag ik wekelijks ga pinnen.
Tgtg mag wel online van mij. Ik haal 1/2 x per week een doos. Deel voor de konijnen en deel voor ons. 1x per 2 weken doe ik een broodbox. Ik zat zelf te denken aan €60 per week. Dierenvoeding en luiers reken ik dan niet mee. 1 volwassene met peuter


Mocht je toch zin krijgen in Hello Fresh is dat met 50 of een enkele keer zelfs 60% korting ook nog wel te doen :D

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:50

Alwiene schreef:
caro29 schreef:
Ik ga woensdag beginnen met bezuinigen. Hello fresh is stopgezet. Ik moet nog bedenken welk bedrag ik wekelijks ga pinnen.
Tgtg mag wel online van mij. Ik haal 1/2 x per week een doos. Deel voor de konijnen en deel voor ons. 1x per 2 weken doe ik een broodbox. Ik zat zelf te denken aan €60 per week. Dierenvoeding en luiers reken ik dan niet mee. 1 volwassene met peuter


Mocht je toch zin krijgen in Hello Fresh is dat met 50 of een enkele keer zelfs 60% korting ook nog wel te doen :D


Klopt. Ik heb abonnement stopgezet en krijg vanzelf weer korting van hun. Ik heb de bon van ing punten ook gebruikt. Dat kon helaas maar 1x

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:19

Op Pepper geen kortingscodes die je nog niet gebruikt hebt dan? Ik vis ze tot nu toe nog daar vandaan, want heb het liefst 50% (of meer) maar neem eerder maandelijks dan wekelijks een box dus dat gaat ook niet zo hard.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:45

Hebben jullie dit wel eens gezien??

Je kunt je bestellen via big bazaar en dan vis whis
Maar ik heb zelf geen ervaring

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:57

Ik heb die boxen op Facebook voorbij zien komen. Een aantal mensen waren er erg blij mee.
Ik heb geen wish, geen idee hoe het werkt dus.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:41

Voor maart 238 euro aan boodschappen gedaan voor 2 personen. We hebben veel voorraad als iets in de reclame is wat we gebruiken, sla ik in. Vind 238 euro wel netjes :o

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:42

We konden ook 301 euro terug krijgen van Vattenfall. Termijn bedrag staat nu op 78 euro ipv 88. Al hebben wij wel zonnepanelen