Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:06

Wat mij opviel…. Is het ‘brood van gister’ duurder geworden bij de AH? Ik had eerst halfje voor 25 cent en een heel voor 50.
Nu zag ik dat een heel 75 cent kostte?

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:27

Volgens mij is dat alleen voor de duurdere broden die €0,75

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:50


PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:55

JoyCiej007 schreef:
Wel een interessant artikel van de Consumentenbond;

https://www.destentor.nl/home/onderzoek ... ~a97071c4/


Goed kijken en onderzoeken loont inderdaad echt en inslaan bij echt goede aanbiedingen. Laatst was het 'vegavlees' ruig in de aanbieding. Dat haal ik dan meteen 20 pakken, kunnen we weken mee vooruit en dan hoef ik enkel aan te vullen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6667
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:10

ik kom mij hier ook melden als het mag :o
Op vrijdag avond begin ik meestal met krantjes kijken van de week er op wat er in de aanbieding is en of ik het dan beter deze week of volgende week kan kopen.


Bij de plus bijvoorbeeld kun je ook een tegoed bon krijgen als een aanbieding op is. Deze kun je dan tot een maand nadat de actie afgelopen is in leveren zodat het voor de actie prijs krijgt.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:12

Ik heb gisteren nog de sodastream siroop gehaald voor de helft van de prijs. Dat zijn van die dingen waar je geen huismerk-variant van hebt, en dat is dan zo leuk als je op je bon 18 euro korting ziet staan en nog maar 18 euro hoeft af te rekenen :D
En idd laatst nog een stuk of 10 pakjes vivera nep-zalm ingeslagen met 50% korting, en de houdbare Alpro met 50% korting.

Jammer genoeg heb ik niet vaak tijd om 's morgens al naar de AH of Lidl te gaan voor de overblijvers van de dag ervoor, maar ik heb gisteren wel voor het eerst zo'n overblijvers-box via de app van de AH opgehaald. Vijf broden en twee klein bakjes muffins voor 6 euro. Das best netjes.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:24

Ik koop altijd bulk bij goede aanbiedingen. Kortingsbakken haal ik nooit wat uit. Maar doe 1 keer in de week boodschappen, dat bespaart ook veel. En weten waar je goedkoop goede producten kunt krijgen. Kip haal ik bijvoorbeeld op de markt, de poelier daar is de helft goedkoper en beter vlees.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:56

Wat leuk dat het topic weer actief is. Ik heb het grootste deel van het topic doorgelezen omdat ik vanaf december op mezelf ga wonen en dan zijn wat “bezuinigtips” altijd handig. Ik pluis nu alvast de folders uit voor leuke aanbiedingen voor houdbare producten en schoonmaakmiddelen, maar straks zal dat natuurlijk ook voor de “gewone” boodschappen gaan gebeuren. Wij hebben een Plus in het dorp en vlakbij mijn werk zitten de Hoogvliet en Aldi, daar kom ik eigenlijk nooit, maar wellicht hebben zij ook leuke aanbiedingen. De Jumbo en AH zitten voor mij op 10 minuten met de auto, dus dat is voor een grote lijst ook nog prima te doen. Ik zag dat ze bij de AH tegenwoordig overblijvers verkopen. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik ben er een beetje bang voor dat ik dan allerlei producten krijg/koop die ik normaal niet zou nemen. :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:05

De punten van de Jumbo zijn trouwens ook fijn. Haal regelmatig gratis producten met die punten. Zo was laatst pindakaas gratis met punten (gebruik ik altijd voor saté saus te maken) en wasverzachter. Zijn normaal toch duurdere producten.
Uit de bakken haal ik dus niets, zijn of producten die ik niet gebruik of niet lang genoeg houdbaar (weekboodschappen).
Ook een goede besparing is waspoeder gebruiken. Ik gebruik 1 tot 1,5 koffieschepje voor de was, een kwart van wat aanbevolen wordt. Ze bevelen altijd teveel aan, niet goed voor het milieu, niet goed voor de wasmachine, niet goed voor de was en niet goed voor de portemonnee.

Waar ik wel van baal is dat er momenteel geen folderbezorger is voor onze wijk. Krijg sinds eind juli geen folders meer. -O- Moet nu online kijken en dat is niet handig en vergelijkt niet fijn.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:14

Een tip: plak een nee/nee sticker op je brievenbus en abonneer je op folderkiezer.nl of een vergelijkbare bezorger als je graag door folders heen bladert. Dan kun je kiezen van welke winkels je folders wil ontvangen, en worden ze gewoon gratis thuisbezorgd met de normale post. Scheelt een hoop onnodige papierverspilling omdat je de folders die je niet gebruikt gewoon niet binnen krijgt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:50

Nou vrees ik alleen dat met de post de folders weer heel laat komen. Neem aan dat het port betaald post is, en niet postzegel gefrankeerd. Die post komt hier alleen op woensdag en vrijdag, en vaak zie ik het al in de app en komt het pas de volgende bezorgronde. Dus meeste kans komt het dan op vrijdag met folders die nog max 1 dag gelden.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:50

Dumpsterdiven; ik wist niet dat het nog bestond, maar er is blijkbaar zelfs een online kaart met plekken waar wat te vinden is :=
https://www.dumpstermap.org/page/about

Al zou mij dat nét iets te ver gaan :))

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:54

Neonlight schreef:
Nou vrees ik alleen dat met de post de folders weer heel laat komen. Neem aan dat het port betaald post is, en niet postzegel gefrankeerd. Die post komt hier alleen op woensdag en vrijdag, en vaak zie ik het al in de app en komt het pas de volgende bezorgronde. Dus meeste kans komt het dan op vrijdag met folders die nog max 1 dag gelden.

De folders van folderkiezer komen hier altijd voor het weekend of op zaterdag al binnen. Inderdaad wel zonder postzegel.

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:04

Neonlight schreef:
De punten van de Jumbo zijn trouwens ook fijn.

Ik vind het ook fijn dat je de punten regelmatig kunt inwisselen voor 5 euro korting. :D

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:24

Mocht je liever geen folders op papier ontvangen, dan is de app “Reclamefolder” ook een goede. Je kunt daar alle folders bekijken en als je op een artikel klikt kun je ook direct door naar de website van de winkel om meer informatie te bekijken.

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:23

Via Scoupy net pizzadeeg gehaald voor 1 euro, dat vond ik wel weer eens een leuke actie. :j

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:27

Dat is lekker!!

Hebben jullie weleens via Butlon besteld? Heb mijn mandje daar nu gevuld met wat dingen die ik altijd wel gebruik en die ook over de datum nog wel kunnen.
Overigens is ook veel nog 2 maanden en langer goed.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:05

Ik heb een paar keer bij Butlon besteld :j Heb nog steeds een doos vol kroketten van de vegetarische slager in de vriezer liggen haha. Die hadden ze toen voor 25 cent per verpakking ongeveer.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:05

Nooit eerder van Butlon gehoord. Ik heb net ff gekeken op de site en is inderdaad niet gek, zeg.
Thxs voor de tip

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:41

PSvanLot schreef:
Dat is lekker!!

Hebben jullie weleens via Butlon besteld? Heb mijn mandje daar nu gevuld met wat dingen die ik altijd wel gebruik en die ook over de datum nog wel kunnen.
Overigens is ook veel nog 2 maanden en langer goed.

Jammer dat er geen sterren-systeem voor het vlees wordt gebruikt.
Koop je dan standaard kilo-knallers?
Oftewel dieren die enorm hebben geleden voor ze vlees werden?

Weet iemand dit?

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:06

ik koop sowieso geen vlees dus kan je het antwoord niet geven.

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:28

Je kunt het ook zien bij de ingrediënten. Wanneer het beter leven vlees is staat er een of meerdere * achter het ingrediënt als bijv Rundvlees*

Hier, een willekeurig voorbeeld staat niets bij dus naar alle waarschijnlijkheid geen beter leven sterren.


Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:55

Altijd leuk, die AH acties :D
Ik wil op de boot altijd wat vleesvervangers op voorraad hebben, maar we hebben daar geen vriezer, en die Unox rookworsten en knakworstjes zijn dan ideaal. Maar belachelijk duur, dus die koop ik alleen in als ze 50% korting geven :D
De komende paar maanden kan ik weer vooruit!
En meteen genoeg brood meegenomen voor anderhalve week uit de 'brood van gisteren' kist, en twee verspil mij niet zakjes vol groente en fruit, waar ik twee dagen flink wat soep van kan maken en nog twee dagen een ovenschotel en een wokschotel.
Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:18

Een van de meest verstandige, gezond etende bokkers haalt voor tien euro vitamientjes in pil-vorm.

@8nnemiek, je komt zo ontzettend verstandig over, denkt overal over na, berekent alles, en dan koop je vitaminen-pillen?

Spoiler:
Jij en ik weten toch dat dit alleen dure urine oplevert?

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:30

Ik eet voornamelijk plantaardig, dus slik voor de zekerheid af en toe B12 bij. Baat het niet dan schaadt het niet.