Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine, zuinige en goedkope auto aanschaffen

 
Profiel   

Percy schreef
Zag een paar keer de Suzuki Wagon voorbij komen. We hebben er net twee weken een te leen gehad van de garage.

Ik moet wel zeggen dat ik tien jaar lang een BMW 530i gereden heb dus nogal verwend ben maar deze auto........ Er past inderdaad veel in maar qua rijcomfort is hij vreselijk. Moest er een stuk snelweg mee rijden. Niet te doen. Harder dan 90 km. ging bijna niet, wegligging was waardeloos en ontzettend windgevoelig. Bovendien was het motorgeluid niet om aan te horen. Was net een koffiemachine op wielen.

Vering was ook vreselijk. Zou die nog niet gratis willen hebben.

Peugeot, 105 of 6 zijn best fijne auto's, Citroën volgens mij ook wel.

Mijn dochter heeft pas een Suzuki Swift gekocht en daar is zij heel tevreden over.

Nou, dan was die BMW dus een afgeragde versie want een goede hoort als een blok beton op de weg te liggen en 180km/h te halen alsof je 100 rijdt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 21:50 



 
Profiel   

Volgens mij doelde ze ook niet op de BMW maar op de Suzuki?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 21:52 



 
Profiel   

Ik volg eventjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 22:05 



 
Profiel   

Heb zelf een toyota IQ. Klein, licht en zuinig.
Loopt 1:20 dus kost me niet veel aan brandstof per maand. Rijd er ca 1200 km per maand mee. Moet er ook dagelijks mee naar de paarden en stageplaats 15 km enkele reis.
Ook aan belasting is hij niet duur.
Voor mij een ideale auto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 22:08 



 
Profiel   

ikke schreef
Percy schreef
Zag een paar keer de Suzuki Wagon voorbij komen. We hebben er net twee weken een te leen gehad van de garage.

Ik moet wel zeggen dat ik tien jaar lang een BMW 530i gereden heb dus nogal verwend ben maar deze auto........ Er past inderdaad veel in maar qua rijcomfort is hij vreselijk. Moest er een stuk snelweg mee rijden. Niet te doen. Harder dan 90 km. ging bijna niet, wegligging was waardeloos en ontzettend windgevoelig. Bovendien was het motorgeluid niet om aan te horen. Was net een koffiemachine op wielen.

Vering was ook vreselijk. Zou die nog niet gratis willen hebben.

Peugeot, 105 of 6 zijn best fijne auto's, Citroën volgens mij ook wel.

Mijn dochter heeft pas een Suzuki Swift gekocht en daar is zij heel tevreden over.

Nou, dan was die BMW dus een afgeragde versie want een goede hoort als een blok beton op de weg te liggen en 180km/h te halen alsof je 100 rijdt.


Mossel heeft gelijk, ik doelde op de Suzuki Wagon. Mijn BMW was aan het eind van zijn latijn helaas maar die had nog steeds een super rijcomfort.
Dacht eigenlijk dat ik dat ook wel duidelijk geschreven had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 23:21 



 

Jammer dat de Japanse kleine wagentjes europa nooit gehaald hebben. Die zijn fantastisch! De Daihatsu Tanto etc.

Kleine autos hier zijn Arosa’s en Lupo’s ook interessant :j ik had een Arosa en mn beste vriendin een Seicento, hebben we veel lol mee gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 23:35 



 
Profiel   

Percy schreef
ikke schreef

Nou, dan was die BMW dus een afgeragde versie want een goede hoort als een blok beton op de weg te liggen en 180km/h te halen alsof je 100 rijdt.


Mossel heeft gelijk, ik doelde op de Suzuki Wagon. Mijn BMW was aan het eind van zijn latijn helaas maar die had nog steeds een super rijcomfort.
Dacht eigenlijk dat ik dat ook wel duidelijk geschreven had.

Wellicht heb ik dan te slordig gelezen, maar ook een Wagon kan gewoon strak rijden, afgaand op wat ik af en toe langs zie karren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 23:19 



 

Wij hadden een Wagon in Japan, dat was wel fijn met alle kleine straatjes daar. In Japan zie je echt heel veel kleine autootjes, meer en kleinere dan we hier hebben. Maar daar zijn de regels ook anders, maximale snelheden lager etc. (Buiten de bebouwde kom bijv 40 tot 60). Dan zijn die kleine autootjes zo gek nog niet, de Swift die ik reed op Okinawa had meoite met onder de 40 continu rijden (automaat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 23:44 



 
Profiel   

Swifts zijn leuke kleine en in onderhoud relatief goedkope autos.
Alleen als je een niet zo heel oude met een gunstige km stand wil ben je al snel 6.000 in aanschaf kwijt. Maar daar kan je dan wel weer jaren mee vooruit.

Ondanks dat gaat mijn swiffer uit 2008 met 62.002 kop de teller toch de deur uit. We hebben geen 2 autos nodig en vriendlief heeft een auto van de zaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 20:12 



 
Profiel   

Mijn budget was inmiddels wat verhoogd *\o/* ik ben vanaf vrijdag de eigenaar van een Daihatsu cuore uit 2005. Wel bijna 200.000 op de teller maar hij komt van een super goede garage af waar de familie al jaren komt, en dat vind ik ook belangrijk. Distributieriem is pas vervangen, hij krijgt nieuwe bandjes en een nieuwe APK. Maar ondanks de km's toch gedaan; auto is jarenlang goed onderhouden geweest. Dus ik kan als het goed is een aantal jaar vooruit :D (Uiteraard met goed onderhoud, aangezien we er ook mee op vakantie willen ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 17:05 



 
Profiel   

Ik heb een susuki alto (uit 2001 denk ik, weet het niet zeker). Prima auto! Geen stuurbekrachtiging maar dat heb je met deze ook totaal niet nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 17:07 



 
Profiel   

Opel Corsa B of C-serie. Prima auto voor zowel korte als langere stukken en (mede afhankelijk van je rechtervoet) zuinig in gebruik. Wij rijden met onze Corsa C op een tank bijna 700 kilometer (45 liter, bouwjaar 2001). Mijn zoon heeft sindskort een Corsa B, maar daarvan weet ik niet uit mijn hoofd wat hij verbruikt. Er wordt momenteel eerst nog aan gesleuteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 17:16 



 
Profiel   

Macs schreef
Mijn budget was inmiddels wat verhoogd *\o/* ik ben vanaf vrijdag de eigenaar van een Daihatsu cuore uit 2005. Wel bijna 200.000 op de teller maar hij komt van een super goede garage af waar de familie al jaren komt, en dat vind ik ook belangrijk. Distributieriem is pas vervangen, hij krijgt nieuwe bandjes en een nieuwe APK. Maar ondanks de km's toch gedaan; auto is jarenlang goed onderhouden geweest. Dus ik kan als het goed is een aantal jaar vooruit :D (Uiteraard met goed onderhoud, aangezien we er ook mee op vakantie willen ;) )

Vier jij vakantie in je achtertuin }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 17:28 



 
Profiel   

ikke schreef
Macs schreef
Mijn budget was inmiddels wat verhoogd *\o/* ik ben vanaf vrijdag de eigenaar van een Daihatsu cuore uit 2005. Wel bijna 200.000 op de teller maar hij komt van een super goede garage af waar de familie al jaren komt, en dat vind ik ook belangrijk. Distributieriem is pas vervangen, hij krijgt nieuwe bandjes en een nieuwe APK. Maar ondanks de km's toch gedaan; auto is jarenlang goed onderhouden geweest. Dus ik kan als het goed is een aantal jaar vooruit :D (Uiteraard met goed onderhoud, aangezien we er ook mee op vakantie willen ;) )

Vier jij vakantie in je achtertuin }:)

Ik vind wel dat je een beetje flauw reageert, ook op mijn vorige post. -O- Ik heb het uitgezocht en de komende paar jaren kan je nog prima aan Daihatsu onderdelen komen. Ze leveren alleen geen auto's meer aan Europa. Wij zijn 3 keer met een andere Daihatsu op vakantie geweest, 2 keer naar Hongerije á 3000 km en 1 keer naar Tsjechië. Auto gaf 0,0 gebreken omdat hij gewoon goed onderhouden was. Dus zo raar is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 17:43 



 
Profiel   

Ik heb nog even de tijd om te kijken, maar wil over een jaar of 2 ook een klein zuinig autootje. Moet wel automaat zijn. Gaat veel gebruikt worden om naar België heen en weer te tuffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 18:02 



 
Profiel   

Om precies dezelfde reden als ts aangeeft een Corsa A uit 1987 gekocht. Ze zijn over het algemeen in de aanschaf niet duur, maar je moet wel iemand met verstand van auto's meenemen, sommige zijn nogal rot. Ik betaal weinig wegen belastig omdat de auto zelf maar 725 kg weegt. De verzekering was voor mij 40 euro per maand. Ook voor mij is het de eerste auto op mijn naam, dus ook geen schade vrije jaren. Daarmee wil ik niet zeggen dat je naar een Corsa A moet gaan kijken maar vlak "oldtimers" niet uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 18:08 



 
Profiel   

Percy schreef
Zag een paar keer de Suzuki Wagon voorbij komen. We hebben er net twee weken een te leen gehad van de garage.

Ik moet wel zeggen dat ik tien jaar lang een BMW 530i gereden heb dus nogal verwend ben maar deze auto........ Er past inderdaad veel in maar qua rijcomfort is hij vreselijk. Moest er een stuk snelweg mee rijden. Niet te doen. Harder dan 90 km. ging bijna niet, wegligging was waardeloos en ontzettend windgevoelig. Bovendien was het motorgeluid niet om aan te horen. Was net een koffiemachine op wielen.

Vering was ook vreselijk. Zou die nog niet gratis willen hebben.

Peugeot, 105 of 6 zijn best fijne auto's, Citroën volgens mij ook wel.

Mijn dochter heeft pas een Suzuki Swift gekocht en daar is zij heel tevreden over.




Tja, de wegligging van een wagon is echt beroerd. Rijdt als een dweil. Maar dat is ook niet heel raar, ding is hoog en vierkant (dus lekker veel ruimte), weegt niks (dus goedkoop en zuinig) en er zitten van die dunne bandjes onder. Aërodynamisch issie niet echt te noemen, bij een fanatieke windvlaag lig ik bijna in de vangrail.
Maaaaaar, je valt niet zomaar in slaap achter het stuur :')



Nou vind ik een BMW en een wagon ook niet echt te vergelijken .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 19:59 



 
Profiel   

Die windvlagen heb ik ook mogen ervaren :D
Probleem is inderdaad mede de hoogte. Geloof meteen dat je niet achter het stuur in slaap valt :)

Het was ook geen vergelijking maar mijn BMW was overleden en toen kreeg ik de wagon te leen van de garage. Dat was nogal een overgang

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 20:04 



 
Profiel   

Macs schreef
Mijn budget was inmiddels wat verhoogd *\o/* ik ben vanaf vrijdag de eigenaar van een Daihatsu cuore uit 2005. Wel bijna 200.000 op de teller maar hij komt van een super goede garage af waar de familie al jaren komt, en dat vind ik ook belangrijk. Distributieriem is pas vervangen, hij krijgt nieuwe bandjes en een nieuwe APK. Maar ondanks de km's toch gedaan; auto is jarenlang goed onderhouden geweest. Dus ik kan als het goed is een aantal jaar vooruit :D (Uiteraard met goed onderhoud, aangezien we er ook mee op vakantie willen ;) )


Wat leuk! Ga je veel plezier van hebben. Met mijn Cuore rij ik regelmatig België en dat gaat prima. Het is gewoon even puzzelen als je wat bagage wil meenemen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 20:19 



 
Profiel   

FatCat schreef
Macs schreef
Mijn budget was inmiddels wat verhoogd *\o/* ik ben vanaf vrijdag de eigenaar van een Daihatsu cuore uit 2005. Wel bijna 200.000 op de teller maar hij komt van een super goede garage af waar de familie al jaren komt, en dat vind ik ook belangrijk. Distributieriem is pas vervangen, hij krijgt nieuwe bandjes en een nieuwe APK. Maar ondanks de km's toch gedaan; auto is jarenlang goed onderhouden geweest. Dus ik kan als het goed is een aantal jaar vooruit :D (Uiteraard met goed onderhoud, aangezien we er ook mee op vakantie willen ;) )


Wat leuk! Ga je veel plezier van hebben. Met mijn Cuore rij ik regelmatig België en dat gaat prima. Het is gewoon even puzzelen als je wat bagage wil meenemen :Y)

Dat puzzelen gaat perfect.
Achterbank plat,
Men neme een 6 persoonstent, campingtafel, 2 campingstoelen, gastank, pannenset, 2 kratten met kookspullen, 2 koffers met kleding , kussens, een slaapzak, 2 pers. luchtbed en 5 paar schoenen en je kunt zelfs nog in de achteruitkijkspiegel naar buiten kijken :D
En nee wij hebben geen super compacte spullen :')
Zo doen we het al 3 jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 20:43 



 
Profiel   

Oeh, een Daihatsu... Mijn vroegere buurvrouw had er eentje, nieuw aangeschaft nog wel maar voortdurend problemen. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben, TS! ;) In ieder geval heel veel veilige en gezellige kilometers toegewenst! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:33 



 
Profiel   

Shenavallie schreef
Oeh, een Daihatsu... Mijn vroegere buurvrouw had er eentje, nieuw aangeschaft nog wel maar voortdurend problemen. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben, TS! ;) In ieder geval heel veel veilige en gezellige kilometers toegewenst! :j

Daihatsu was in de basis geen slechte auto, maar het merk bestaat niet meer in NL, dus komt er binnen afzienbare tijd een moment dat sommige (specifieke) onderdelen knap lastig gaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 23:41 



 
Profiel   

Pffffffftt, nieuw leven?

Hier zijn wat dingen gebeurt waardoor ik wellicht serieus naar een ander autootje moet omkijken.

De eisen zijn vrij simpel:
LPG-G3
1000kg trekgewicht (dan kan ik de trailer verplaatsen en ons caravannetje ermee trekken)
Cruise control en airco
Geen VAG of Koreaan
Niet te klein, compacte middenklasse of zo. Gaat waarschijnlijk 500 - 800km per week doen.
max 180.000 op de klok
Budget 6000 euro, heeft wat marge bij mooie buitenkansjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 11:55 



 
Profiel   

Ik volg ook!

De Twingo vind ik wel schattig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 20:48 



 
Profiel   

ikke schreef
Pffffffftt, nieuw leven?

Hier zijn wat dingen gebeurt waardoor ik wellicht serieus naar een ander autootje moet omkijken.

De eisen zijn vrij simpel:
LPG-G3
1000kg trekgewicht (dan kan ik de trailer verplaatsen en ons caravannetje ermee trekken)
Cruise control en airco
Geen VAG of Koreaan
Niet te klein, compacte middenklasse of zo. Gaat waarschijnlijk 500 - 800km per week doen.
max 180.000 op de klok
Budget 6000 euro, heeft wat marge bij mooie buitenkansjes.



Een auto die 1000kg kan trekken vind ik geen kleine auto (waar dit topic wel over gaat)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 21:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen