Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 01:07

ikke schreef:
Tja, er is geen hardtop voor mijn versie en de softtop is nogal niet waterdicht (z'n prijs had z'n reden).
Dan is ie niet zo handig voor woon-werkverkeer als ie dan niet onder een ander dak kan staan.

Laatst was het hier een paar dagen mooier en dan gaat het prima :j


Tonneau cover :)*

Mijn Triumph Spitfire had geen hardtop en de lappenkap was lek als standaard uitvoering. Het eerst wat ik erop spande was een tonneau zeiltje.

Afbeelding

Zou het op de huidige ook gelíjk zetten maar maf genoeg hebben zelfs de Britten het er niet voor gemaakt. Heb hier een bedrijfje gevraagd maar die zagen er geen heil in: De hoge hoofdsteunen van alles post jaren 70 is een -O-
Is héél praktisch echter zo´n zeiltje. Heb nu een vriendin die kan toveren met een semi-profi naaimachine dus wellicht ....

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:19

Ik ken die covers maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen voor mijn cabrio.
Ook nooit specifiek op gezocht. Ik zal eens kijken wat er bestaat.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:37

ikke schreef:
Ik ken die covers maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen voor mijn cabrio.
Ook nooit specifiek op gezocht. Ik zal eens kijken wat er bestaat.


¿Welke is dat?

Ah en vriendin zegt ´Ja hoor.´ Heeft al gelijk materialenkeuze laten zien in zwart, signaalrood en zlivergrijs; de kleuren van de mijne.
Volgens haar is de rits de grootste beperking mbt kleur en lengte.
Ok, we hebben een project.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:15

Huertecilla schreef:
ikke schreef:
Ik ken die covers maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen voor mijn cabrio.
Ook nooit specifiek op gezocht. Ik zal eens kijken wat er bestaat.


¿Welke is dat?

Ah en vriendin zegt ´Ja hoor.´ Heeft al gelijk materialenkeuze laten zien in zwart, signaalrood en zlivergrijs; de kleuren van de mijne.
Volgens haar is de rits de grootste beperking mbt kleur en lengte.
Ok, we hebben een project.

Saab.

Een snelle blik op het wereldwjde web levert best wat info over (peperdure) covers voor de classics, zoals die ooit origineel erbij geleverd werden en alle ellende van de 900NG en de familie motoren die ze daar nodig hebben om de kap in te vouwen.
Maar geen volledige covers zoals jouw voorbeeld.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:04

ikke schreef:
Saab.


Hmmm. Zie ik ook niet zo snel voor me, hoe dat strak te maken is voor dergelijke grote kuip. Wel jammer want het is voor alleen rijden echt een geweldige oplossing. Kan zelfs aardig wat regen hebben dan.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:14

<3


speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:28

Toen we deze kochten heb ik iets geplaatst, is ongeveer jaar of 2 geleden geloof ik, maar we rijden! Gister een tourtje gemaakt hier door om Veldhoven en even langs familie in Eindhoven.

Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:05

Heb een Silly Grote Spoiler achterop. Helemaal ´80-´90 JDM drift; Nissan Silvia, Mazda RX7; Intial-D ´stijl´.
Niet alleen passend bij de Tsurikawa en HettoKitty uitlaattip; werkt ook nog eens als een wilde voor extra tractie boven zeg 80 km/h.

Zoon heeft de steunen in 3D geprint; 440 gram lichter!!
Ok , geen wereldschokkend verschil :D , gewoon 8-)

https://myalbum.com/photo/xZETTYj4DybC/1k0.jpg

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:26

Huertecilla schreef:
Heb een Silly Grote Spoiler achterop. Helemaal ´80-´90 JDM drift; Nissan Silvia, Mazda RX7; Intial-D ´stijl´.
Niet alleen passend bij de Tsurikawa en HettoKitty uitlaattip; werkt ook nog eens als een wilde voor extra tractie boven zeg 80 km/h.

Zoon heeft de steunen in 3D geprint; 440 gram lichter!!
Ok , geen wereldschokkend verschil :D , gewoon 8-)

https://myalbum.com/photo/xZETTYj4DybC/1k0.jpg

Nou ja, als je 10x zo'n stunt uithaalt, heb je toch ruim 4 kilo te pakken.

In de steeds meer obesitas van het huidige auto-aanbod.... Ik keek van de week naar een V90; weegt zo'n bak net zoveel als de oude Range Rover! Daar werd ik even stil van.....

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:15

Wij hebben ons wagenpark weer uitgebreid met een leuke oldtimer
Afbeelding
Een Opel Rekord, bj 1970( uit mn hoofd)

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 10:17

Ohhh tof een rekord. Comfortabele auto's

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:49

Die Record is een goed voorbeeld van wat Ikke opmerkt.
Kijk maar eens op de papieren wat die weegt.
Meet nu de ruimte in de breedte op schouderhoogte eens op.
Vergelijk met een nieuwe Opel Insignia.

De laatste generatie Golf weegt DUBBEL wat de eerste woog en is niet ruimer.

Wie écht wil schrikken kan eens kijken naar wat een Hybride ´Mini´ Countryman weegt...

Al die moderne lomperds hebben nog steeds maar vier banden. Die banden zijn van rubber en rubber is ´load sensitive´: hoe hoger de belasting hoe lager de frictiecoëfficient.
Wortd er bepááld niet veiliger op in de openbare ruimte met die steeds zwaardere autos.

@Ikke: Wat de 400 gram en 4 kilo betreft Ikke, zit ik inmddels op 150 kilo minder en dat is vanaf een toch al niet overgewichtige 1060 kg. Het is echte dubbel *\%/* wat dat doet voor de remafstand!

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:25

Ik moet vooral lachen als de motorkap open gaat. Wat een ruimte! Zon hele grote neus voor je maar er zit zowat niks in. Is nu wel anders, zit helemaal volgebouwd met computers

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:19

Siersma schreef:
Ik moet vooral lachen als de motorkap open gaat. Wat een ruimte! Zon hele grote neus voor je maar er zit zowat niks in. Is nu wel anders, zit helemaal volgebouwd met computers


Sterker nog; je kan helemaal niets zien: Alles zit onder plastieke deksels met fantastische ontwerpen door de marketing afdeling. Bedekt wel maar zelden de lading.
Een monterur is al fluks een kwartier bezig met de deksels aan de bovenzijde, nog een kwartier minmaal met de onderzijde voor de eerste echter werkzaamheid kan beginnen.
Dat dan ook weer als hij klaar is. Hoppa een uur verder.
Met de huidige werkplaatstarieven :roll:

Als je de motorkap van een Spitfire 1500 open klapt:

Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:48

Gas Monkey bod gedaan op een 82 jarig oudje....

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:35

Nu een paar daagjes met deze op pad, we hebben deze volledig ingericht als camper, incl toilet, douche, keuken en vaste bedden.

Komt uit 1974 :j
Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:43

sans6 schreef:
Komt uit 1974


Superbetrouwbare techniek +:)+

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:23

Daks schreef:
Wij hebben als club eindelijk in mei de eerste rit sinds die stomme corona.


Balen is dat hè? Wij hebben ook al bijna twee jaar geen tochten gereden door corona.
Het ergste vind ik dit nog voor de mensen en kinderen waar we normaal mee rijden, die kijken er elk jaar zo naar uit..


Siersma schreef:
Ik moet vooral lachen als de motorkap open gaat. Wat een ruimte! Zon hele grote neus voor je maar er zit zowat niks in. Is nu wel anders, zit helemaal volgebouwd met computers


Daar heb ik ook vol verbazing naar staan kijken toen wij de klep van onze Ford Fairmont opentrokken, je kan er zowat omheen lopen binnen in :')

sans6 schreef:
Nu een paar daagjes met deze op pad, we hebben deze volledig ingericht als camper, incl toilet, douche, keuken en vaste bedden.

Komt uit 1974 :j
[ [url=m/t0oo9O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een gaaf ding zeg! <3

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:51

_classic schreef:
Daks schreef:
Wij hebben als club eindelijk in mei de eerste rit sinds die stomme corona.


Balen is dat hè? Wij hebben ook al bijna twee jaar geen tochten gereden door corona.
Het ergste vind ik dit nog voor de mensen en kinderen waar we normaal mee rijden, die kijken er elk jaar zo naar uit..



Voordeel van een tweezitter cabrio en de andere twee hebben rolkooi; past ook niemand achterin :D en een charmante vriendin, daar wil er altijd wel 1 van mee.

Overigens zijn de ritten hier aan de kust gewoon doorgegaan op maart na. Binnen de provinciegrenzen, de afgesloten gemeentes mijdend, in principe elke 1ste zaterdag van de maand.
Heb daar echter zelf in het geheel geen behoefte aan. Als een vriendin heelHÉÉL graag wil, vooruit dan, maar verder rij ik mooie routes liever zelf op mijn eigen tempo en stop ik wanneer ik wil of niet.
Scheelt wellicht dat mijn drie oudjes gewoon voor dagelijks gebruik beschikbaar zijn.
Als de 82 jarige doorgaat idem; niet voor alleen speciale ritten.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:59

Ah ja, onze 'doelgroep' is anders haha.
Wij hebben een California Highway Patrol en rijden doorgaans ritten met mensen/kinderen met kanker of een beperking.
Wij halen dan meer voldoening uit de brede glimlachen op het gezicht van deze mensen, dan echt de route voor ons zelf.

En tuurlijk genieten wij ook zelf wel van mooie tochtjes op de zondagmiddag met z'n tweetjes, maar die geven lang zoveel voldoening niet.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:42


Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:05

Toch leuk.. Mijn auto was met vriendlief mee, zijn auto bij de garage.. Dan mooi met m'n oldtimer m'n verplichtingen volbrengen <3
Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:01


Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:26

_classic schreef:
'78 Ford Fairmont :)


_/-\o_


V8 of L6?


In 1978 Ford also made available specially prepared Fairmonts suitable for use as police cars and taxicabs. Initially the only engines offered for these applications were the 200 cubic inch inline six or the 302 V8.
Ford's product literature lists the following special features for both packages:

Automatic transmission with first-gear lockout
Externally-mounted transmission oil cooler
Power brakes
Heavy-duty body construction with extra reinforcements
Heavy-duty suspension package (Police or Taxi), including higher-rate springs, hardened spindles, special shocks and struts
Cooling package with high fin-density radiator
Heavy-duty 14 x 5.5 inch wheels

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:36

Hier ondertussen een soort van worm-hole: Twee Noren zijn met twee identieke voertuigen als de antiekerd welke ik wil kopen de wereld rond gereden. Nu ja ´rond´, meer zigzag; 70.000 km. Bijvoorbeeld van zuid naar noord Afrika over.

Blijkt een goed kennis van een goede vriend van één van die twee.
Die ligt nu in het ziekenhuis met een verdraaide knie: In zijn eigen voortuin omgevallen met zijn Husaberg. De ironie >;)
Laat ik nu óók een Husaberg hebben! Heb daar een automatische koppeling in gezet omdat ik er te vaak mee om lag _O-