Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 14:19

Ernstig de verkeersschade?

En heel erg triest van de 2cv

Brand is waar ik ook bang voor ben. Hoewel de brandstofleiding bij ons compleet vervanging is en onze kabelboom ook opnieuw getrokken is

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:44

Daks schreef:
Ernstig de verkeersschade?

Parkeerschade; geen briefje. Uiteraard :roll:

Citaat:
En heel erg triest van de 2cv

Brand is waar ik ook bang voor ben. Hoewel de brandstofleiding bij ons compleet vervanging is en onze kabelboom ook opnieuw getrokken is


Hier fluks 35 - 40 graden in de schaduw. In de zon geparkeerd, onder de motorkap in de carb is de benzine zomaar 45-50 graden. Als motor een keer terug proest is de kans op fik al groot. Een gelekte duppel uit de vlotterkamer op een heet spruitstuk, hoppa!
Je kan hier ook je auto niet zomaar zonder nadenken half in de berm parkeren. Zéker een klassieker met onblede uitlaatpot niet: Wat lange grashalmen staan zó in de fik.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 16:26

Ja ik zag later dat mijn telefoon er verkeersschade van had gemaakt. Zuur hoor en behoorlijk asociaal

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:40

Daks schreef:
Ja ik zag later dat mijn telefoon er verkeersschade van had gemaakt. Zuur hoor en behoorlijk asociaal


Phew; klaar.

Oud plastic; horror.
Gelukkig héte zon hier dus achterkant in de volle zon laten bakken voor demonteren etc. Het plastic was bijna fijn om aan te werken; ik daarentegen... Paar keer pauze voor droog shirt, drinken, afkoelen. Fijn werk binnen in de koelte gedaan.
Bijna als nieuw. Nu ja, als voor de schade *\%/*

Kontrakt voor de Nimbus binnen.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:35

Al lang niks gepost in dit topic, zou nog foto's plaatsen van onze Dafjes. Er komen echt leuke auto's voorbij zeg 8-)
Wij zijn ondertussen ook weer 1 oldtimer rijker. Buiten de 2 dafjes 66 en een Volvo 66 (die nog steeds als karkas in de garage woont) heeft vriendlief ook nog een bmw gekocht. Volgend mij een 3 serie e35 ofzo :') (ben niet zo van de types en nummertjes) hier onze levensprojecten zoals m'n vriend ze noemt _O-
De daf 66 combi
Afbeelding

Daf 66 coupe
Afbeelding


Afbeelding

En de BMW

Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:56

Bedankt voor het delen van de fotos.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 15:39

Die daf 66 coupe _/-\o_

Toffe foto's

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:49

Daks schreef:
Die daf 66 coupe _/-\o_

Toffe foto's


De combi is écht speciaal.
De coupés zijn ten eerste in veel grotere aantallen verkocht, daarna minder/minder bruut gebruikt en vervolgens als meer gewaardeerd vaker gerestaureerd.
Gevolg is dat ze er vrijwel niet meer zijn.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:21

Huertecilla schreef:
Daks schreef:
Die daf 66 coupe _/-\o_

Toffe foto's


De combi is écht speciaal.
De coupés zijn ten eerste in veel grotere aantallen verkocht, daarna minder/minder bruut gebruikt en vervolgens als meer gewaardeerd vaker gerestaureerd.
Gevolg is dat ze er vrijwel niet meer zijn.



Hij mag van mij de combi ook echt niet verkopen hoor, vind dat zo'n super leuke auto.

De coupé is niet zo mijn favoriet, maar dat komt omdat toen hij hem kocht met ductape en tyraps aan mekaar zat %) en op de snelweg hoor je je eigen nog amper denken :x
Al krijg je veel bekijks onderweg.

De dafjes rijden beide alleen op gas, zit geen benzinetank meer onder.

De bmw is vanaf dit jaar volledig oldtimer. Deze rijd wel fijn en hij mag een trailer trekken dus heb ik er ook mijn voordelen aan _O-

Dit is een jaar of 2 geleden met daf rit ter ere van hub van doorne, er rijden er nog zat rond. Al wonen wij ook in de regio waar de dafjes origineel vandaan komen.

Afbeelding

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:43

Jen leuke Dafjes! Ik hou daarvan. En de BMW, ik noem dat soort Derrick auto's :=

Wij hebben vandaag ons oldtimer wagenpark ook weer uitgebreid. Een 2e Trabant erbij gekocht, een 601s automaat. Schijnt bijzonder te zijn, automaat was vroeger te duur voor velen. Moeten m alleen nog ophalen, als we daar de tijd voor vinden :o

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:05

Siersma schreef:
Wij hebben vandaag ons oldtimer wagenpark ook weer uitgebreid. Een 2e Trabant erbij gekocht, een 601s automaat. Schijnt bijzonder te zijn, automaat was vroeger te duur voor velen.


Ken die versie niet :wow:

Als het een ´automaat´ a la variomatic/ Mobylette is, dan *\%/* want maakt het motortje wat levendiger in gebruik.

Ah, ik begrijp het al; de Hycomat. Dat is een automatische kóppeling. Je schakelt wel doch de koppeling wordt bedient mbv onderdruk via de schakelstang. Interessante oplossing. Helemaal _/-\o_ voor makkelijk = veilig rijden.

https://www.youtube.com/watch?v=WzJEjSYDCr0

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:01

Idd Hycomat. Geen idee nog hoe t werkt, auto nog niet rijdend helaas. Maar wel leuk en vooral voor een schijntje gekocht

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:31

Siersma schreef:
Jen leuke Dafjes! Ik hou daarvan. En de BMW, ik noem dat soort Derrick auto's :=

Wij hebben vandaag ons oldtimer wagenpark ook weer uitgebreid. Een 2e Trabant erbij gekocht, een 601s automaat. Schijnt bijzonder te zijn, automaat was vroeger te duur voor velen. Moeten m alleen nog ophalen, als we daar de tijd voor vinden :o



Haha Derrick auto :+ snap wel wat je bedoelt _O-
Het is trouwens een 5 serie :o zei al dat ik er niet veel van begreep maargoed.

Trabant jes zijn ook echt super leuk, hier in het dorp rijden er 2 rond 8-)

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:55

Bij ons op het eiland zijn er 2, die van ons. Of nou ja, 1 staat er al, nr2 komt over zon 2 weken. Er schijnt er ergens nog 1 te staan, maar waar en bij wie weten we nog niet

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 23:57

Siersma schreef:
Bij ons op het eiland zijn er 2, die van ons. Of nou ja, 1 staat er al, nr2 komt over zon 2 weken. Er schijnt er ergens nog 1 te staan, maar waar en bij wie weten we nog niet


Zal het eens kijken of ik er bij mijn kennisen achter kan komen

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:50

Ik ben laatst bij een spitfire gaan kijken (een van de auto's op mijn lijst)

Zelf heb ik niet echt veel verstand van auto's en helaas kon er niemand mee.
Maar ik kwam er langs en dacht: als het me wat lijkt maak ik een tweede afspraak.

Het leek wel of ze foto's van een andere auto hadden genomen.
Slecht spuitwerk, veel roest op de wielkasten en een achterband die aan de buitenkant veel meer slijtage had dan aan de binnenkant.
Heb hem laten staan.

Maar stiekem kriebelt het toch om verder te zoeken.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:58

@Spitfire.
Is een aparte auto en een 1500 is prima voor het huidige verkeer.
Blijft echter wel een Brits ouderwets ding zelfs toen deze nieuw was en ja, Britse autos roesten net zo hard als Franse of milanese Alfa.

Ik heb er eentje gehad en het is súpereenvoudig onderhoud. Zelf koppelingsplaten vv. is aan DHZ klusje op de oprit van een dag maximaal en onderdelen makkelijk verkrijgbaar voor acceptabel geld.

Oh en koop NOOIT een rechts stuur: Het zit niet voor niets rechts bij links rijden en links bij rechts rijden.


@Trabant ophalen
Heb ik met het Nimbus zijspan. Staat op nét 1000 km. Zijspan dus mbt vervoer net een kleine auto.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:25

Huertecilla schreef:
@Spitfire.
Is een aparte auto en een 1500 is prima voor het huidige verkeer.
Blijft echter wel een Brits ouderwets ding zelfs toen deze nieuw was en ja, Britse autos roesten net zo hard als Franse of milanese Alfa.

Ik heb er eentje gehad en het is súpereenvoudig onderhoud. Zelf koppelingsplaten vv. is aan DHZ klusje op de oprit van een dag maximaal en onderdelen makkelijk verkrijgbaar voor acceptabel geld.

Oh en koop NOOIT een rechts stuur: Het zit niet voor niets rechts bij links rijden en links bij rechts rijden.


@Trabant ophalen
Heb ik met het Nimbus zijspan. Staat op nét 1000 km. Zijspan dus mbt vervoer net een kleine auto.

Staat hier ergens een leuke, rechts gestuurde Saab te koop.
Toch handig als we weer naar GB kunnen :j

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:38

ikke schreef:
Toch handig als we weer naar GB kunnen :j


Gaat nog éven duren...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:51

Huertecilla schreef:
ikke schreef:
Toch handig als we weer naar GB kunnen :j


Gaat nog éven duren...

Dat ligt aan je perspectief van "even" maar ik ga er niet vanuit dat we er dit jaar nog komen.

Dus ik ga rustig verder aan de oude Saab :j

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 18:34

Ik ga als het goed is gewoon 1 augustus met de Opel GT naar Schotland

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:48

Daks schreef:
Ik ga als het goed is gewoon 1 augustus met de Opel GT naar Schotland


Boris heeft de beperkende maatregels tot half juli opgeschoven mét slagen om de arm dat dan de situatie significant beter moet zijn. Vinger aan de pols houden wat Schotland doet dan maar.

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:12

Huertecilla schreef:
@Spitfire.
Is een aparte auto en een 1500 is prima voor het huidige verkeer.
Blijft echter wel een Brits ouderwets ding zelfs toen deze nieuw was en ja, Britse autos roesten net zo hard als Franse of milanese Alfa.

Ik heb er eentje gehad en het is súpereenvoudig onderhoud. Zelf koppelingsplaten vv. is aan DHZ klusje op de oprit van een dag maximaal en onderdelen makkelijk verkrijgbaar voor acceptabel geld.

Oh en koop NOOIT een rechts stuur: Het zit niet voor niets rechts bij links rijden en links bij rechts rijden.


@Trabant ophalen
Heb ik met het Nimbus zijspan. Staat op nét 1000 km. Zijspan dus mbt vervoer net een kleine auto.


Het zou voor mij een toy car zijn. Ooit eens in een rechtsgestuurde Lotus gezeten.
Die dingen zijn rete snel
Maar de hele auto is een grote kreukelzone
Je hebt nul overzicht op de weg
Anderen zien je ook makkelijk over het hoofd.

En hij hoeft ook niet puntgaaf te zijn natuurlijk. Maar dit sloeg nergens op.

Mijn pa’s silver shadow is ook rechts gestuurd. Maar daar rijdt hij niet zo vaak in.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:32

Luxorvalkje schreef:
Je hebt nul overzicht op de weg


Links stuur helpt :D

Mijn MR2 heeft zo´n 160 pk, weegt 880 kilo, aangepaste vering/schokbrekers. Op alle fora klaagt men over niet genoeg pks en monteert turbos of andere motor. Ik zie dat niet. Het ding heeft pep zát om in elke bocht de wielen naar keuze te doen driften. Niks andere motor; andere stoelen met zijdelingse steun :D
Snelheid is alleen voor rechtuit en als dát je ding is, boek dan een kaartje voor de HSL ;)

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:52

Nimbus 8-)
Er gaat een wéreld voor me open.
Héél lang geleden een zijspan gezien en is me altijd als fascinerend bijgebleven.
Was en is echter een typisch Deens ding gebleven. Zijn nauwelijks elders verkocht.
Zijn er 12.500 gemaakt en meer dan de helft rijdt nog rond. En niet een béétje :wow:
Ok, de drie die in deze eeuw de wereld rondgereden zijn, zijn extreem doch van Copenhagen naar Málaga is niet ongewoon.
Heel hechte groep eigenaars ook. Bijna allemaal lid van de Deense club. Veel kontakt onderling en ongekend hulpvaardig.