Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:21

Ja is ook het verstandigst natuurlijk...

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:31

BarbaraNova schreef:
Ja is ook het verstandigst natuurlijk...

Is geld het probleem of plaats?

Als je het financieel kunt hebben, kun je een van de twee ergens in de stalling zetten, schorsen en klaar. Heb je minimale kosten maar hoef je de auto niet weg te doen.

Als geld het punt is moet je kijken wat je het meeste oplevert in het totale plaatje en dan is de 78-er waarschijnlijk de beste keuze om te houden.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:58

Ik vindt het zo nutteloos een auto te weg te zetten. Ze worden er ook niet echt beter van natuurlijk. Ik rij nu met allebei. De 78er is minder comfortabel als de 86-er omdat hij verhoogd en 4x4 is dus pak voor lange ritten altijd de 86-er...

Snap de laatste zin niet echt? De 78-er is meer waard dan de 86-er

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:16

BarbaraNova schreef:
Ik vindt het zo nutteloos een auto te weg te zetten. Ze worden er ook niet echt beter van natuurlijk. Ik rij nu met allebei. De 78er is minder comfortabel als de 86-er omdat hij verhoogd en 4x4 is dus pak voor lange ritten altijd de 86-er...

Snap de laatste zin niet echt? De 78-er is meer waard dan de 86-er

Omdat de 78-er wegenbelastingvrij is en 12 maanden mag rijden.

Beetje cru: blik is geen geld waard, behalve bij verkoop.
Een auto verkopen levert geld op in jouw geval, maar je moet dus heel goed afwegen hoe lang je de 86-er kunt blijven rijden voor het prijsverschil dat de 78-er meer opbrengt.

Er is op zich niks nutteloos aan het weg zetten van een auto. Als je de ruimte hebt en je de waarde niet echt nodig hebt, kun je op die manier wel beide aanhouden.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:10

Stil hier, mogen klassiekers niet op de weg nu?

;) :+

Serieus; hier nul komma nul klassieker-bijeenkomsten; níets.

Omdat we nu over het algemeen duídelijk minder verplaatsen, staan de klassiekers eigenlijk te lang stil. Normaal pakken we ze regelmatig genoeg om bv de accu helemaal opgeladen te houden doch mijn zoon is naar de universiteit en gelijk de week erop een paar weken de hele stad op slot.

Mijn cabrio gebruik ik nog wel doch de twee anderen moest ik van de week opladen, lekker doorstarten voor aan laten slaan en een rondje mee rijden.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:26

Ik ben na wat tegenslag wederom de oldtimer aan het klaarmaken voor de RDW. Pas daarna mag ik de weg op.. dus weinig te melden helaas.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:57

Succes +:)+

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:24

Goed nieuws! Mijn Amazon Combi is vanmorgen eindelijk goedgekeurd *\o/*
Ging wederom niet zonder slag of stoot. In maart dit jaar ging ik voor het eerst naar de keuring en werd de wagen afgekeurd omdat het chassisnummer niet goed leesbaar was en er verf over de code van het motorblok zat. Ok, balen, maar nieuwe afspraak.
En toen kwam Corona, alle stations dicht.
Een aantal maanden geleden kreeg ik opeens een brief van de RDW dat ik te laat was met mijn herkeuring. Gebeld, want dat was niet mijn probleem. Toen werd mij verteld dat ik gewoon een nieuwe afspraak moest maken, dan kwam het wel goed.
Zo gezegd, zo gedaan. Vanmorgen zei de dame aan de balie dat de herkeuring niet kon, omdat er veel te lange tijd tussen had gezeten. Echt, een grotere mindfuck kan ik niet bedenken. God zij dank een hele coulante keurmeester, die de controlekeuring maar onzin vond (alleen maar even motorcode opschrijven) en dus het nummer opnieuw ingeslagen heeft en het toen wel goed vond. Dus! Goedgekeurd +:)+
Nu wachten op de kentekenkaart en dan mag ik de weg op :):)

Afbeelding

Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:31

Mijn Blazer K5 en de ford Ka staan voor de deur.
Ka rij ik dagelijks mee naar werk en stal heen en weer.
De Blazer rijdt ieder weekend!
In een stalling vind ik zo poedersuiker, steesd weer je auto moeten ophalen als je een keertje weg wilt....tuurlijk is het ms beter voor de wagen maar ik pak hem juist meer als hij naar mij glimlacht als ik hm zie....

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:37

Renee1991 schreef:
Goed nieuws! Mijn Amazon Combi is vanmorgen eindelijk goedgekeurd *\o/*


Gefeliciteerd *\%/*

Ik van de week een pakketje uit Bulgarije voor mijn badkuipje. Een set verstevigingsbeugels voor de achterwielophanging van TRD (Toyota Racing Department). Dat soort spullen is verzamelaarsgoed op zichzelf geworden!
Puur geluk dat ik vijf minuten nadat het te koop was gezet inlogde. Toen wás er al een geïnteresseerde met een vraag. Welnu, ik wist het antwoord al dus; ´ik neem het´.

Dat is de tweede keer in een paar maanden. Ook een set veerpoten rondom (schikdemper en veren); TRD Sportivo. Nooit officieel buiten Japan verkocht.
Ik las dat een fanaat waarvan ik wíst dat hij deze kit uit Japan had gemoneteerd voor een moderne race set ging. Dús :)* ´Wat doe je met de Sportivos?´
Dat kwam zuidwaards zodra hij de moderne set eronder had.

Had al een paar meer TRD chassis-verbeteringen dus bijna de hele fabrieks-sportkit. Alleen stabilisatorstangen nog. Die worden nieuw gemaakt door Whiteline in OZ. Zijn hopelijk ergens onderweg.

Alleen de vermaledijde quarantaines -O- Mag al drie weken niet buiten de gemeentegrenzen....

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 14:02

Renee gefeliciteerd. Heel veel veilige en gezellige km gewenst.

Wellicht en keer een oldtimer meeting doen met mensen uit dit topic?

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:38

Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels zijn wij wwer in de opbouwende fase en zijn we mijn kevertje klaar aan het maken om te laten spuiten.

Ok dat klinkt wel wat dubbelzinnig, maar jullie snappen me wel hoop ik _O-

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:12

San6 jullie pakken t grondig aan zeg! Welke kleur maak je nu?

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:32

Heel donker bordeaux met creme deuren :j


Afbeelding

Afbeelding
We komen van ver hoor :Y)

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:40

sans6 schreef:
[url=m/pwxmLj.jpg]Afbeelding[/url]


Kever in Covid19 ppe ;)


Veel succes. Gaat vast heel veel plezier geven komend voorjaar.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:46

Ja je komt van heel ver zo te zien haha. Ach dan kun je tenminste alles heel goed aanpakken

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:42

Afbeelding
Wij hebben een nieuwe oldtimer aangeschaft, een Trabant van '75 Opgehaald met onze Renault vrachtwagen van '83.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:45

Wat leuk! Ook een combi, gaaf <3 Het plaatwerk ziet er zo op de foto best goed uit, is dat in het echt ook zo?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:26

Ja plaatwerk is prima. Alleen laswerk aan de balken, maar dat weten we. Wel blijkt dat de schokbrekers af zijn en de carburateur lekt. Maar goed, dat kan vriendje zelf oplossen. Hopen dat ie voor de zomer klaar is, apk erop en rijden

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:38

Ah da's behapbaar inderdaad. Leuk!! Veel plezier met opknappen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:09

Geweldig. Helemaal als combi.
Réng, dengedengdéng!!! of hebben jullie één van de latere met viertakt VW?

´Plaatwerk´ is veredeld carton toch?!
Het heet ´Duroplast´ en is een organische vorm van glasfiberpolyester. Was altijd bron van grappen maar is prima spul.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:20

Nee nog een 2takt, klinkt idd zoals jij schrijft _O-

Plaatwerk is plastic ja, klinkt ook zo als je erop klopt. Heel grappig. Ik ben nog niet zo bekend ermee, vriend heeft zich goed ingelezen voor aankoop en is heel handig. Dus veel kan hij zelf doen eraan, aangezien hrt zo simpel in elkaar zit. Ik moest vooral lachen om de benzinetank. Zit onder de motorkap en heeft een pijlstok. Voor het tanken even pijlen dan weet je hoeveel erin moet :D Litertje olie erbij en je kunt weer 250 km _O-

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:25

Het motortje is licht en supersimpel.
Net als de rest van de auto trouwens.
Het is eigenlijk het DDR equivalent van de Renault R4.
Roestvrij plaatwerk is het grote voordeel, de 2-takt de grote beperking, maar als klassieker is het laatste geen punt en de eenvoud ervan wel een voordeel.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:28

Gelukkig is het ding wel al omgebouwd naar 12v, schijnt volgens vriend beter te zijn want elektrische ontsteking? Wat vooral ook heel fijn js dat onderdelen makkelijk te krijgen zijn, alles is nog nieuw te bestellen

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:29

Siersma schreef:
Nee nog een 2takt, klinkt idd zoals jij schrijft _O-

Plaatwerk is plastic ja, klinkt ook zo als je erop klopt. Heel grappig. Ik ben nog niet zo bekend ermee, vriend heeft zich goed ingelezen voor aankoop en is heel handig. Dus veel kan hij zelf doen eraan, aangezien hrt zo simpel in elkaar zit. Ik moest vooral lachen om de benzinetank. Zit onder de motorkap en heeft een pijlstok. Voor het tanken even pijlen dan weet je hoeveel erin moet :D Litertje olie erbij en je kunt weer 250 km _O-

En na die 250km heb je twee dagen nodig om te herstellen van de spierpijn in je armen, volgens iemand hier in de buurt die er ook eentje heeft. Ze schijnen niet zo best te sporen en dus werken om 'm op de weg te houden.