Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 26 [ 633 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oldtimergek wie nog meer?

 
Profiel   

https://myalbum.com/photo/mzCJLfBgjJJH/1k0.jpg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:00 



 
Profiel   

Cool ding.

Ben je ook bekend met Tornax?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:18 



 
Profiel   

Daks schreef
Cool ding.

Ben je ook bekend met Tornax?


Yep.

Vooral de lichte tweetakten waren een na-oorlogs succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:23 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Daks schreef
Cool ding.

Ben je ook bekend met Tornax?


Yep.

Vooral de lichte tweetakten waren een na-oorlogs succes.


Tornax hebben wij er 6 van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:25 



 
Profiel   

Daks schreef
Tornax hebben wij er 6 van :D


Welke?
Een enorm en fundamenteel verschil in de modellen. Een helder flexibel aanpassen aan de economie en vraag. Goed ondernemersschap.
Ook een J.A.P. en/of een latere 4-takt?

Nimbus was meer een hobby van de eigenaars van Nilfisk; van de oprichter en diens zoon. Ze werden ook op het Nilfisk terrein gemaakt en in het electrische deel zitten zelfs delen uit de stofzuigers!
De fabriek heeft nooit enige winst gemaakt op de motorfietsen.
De club heeft álle technische tekeningen en het hele archief incl. logboek met de detaills van elke gebouwde motorfiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:00 



 
Profiel   

Uhmm zou ik na moeten vragen.
Een aantal zijn restauratie projecten.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:55 



 
Profiel   

Ah, op de fotos zijn de ILO tweecilinder tweetakten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 13:14 



 
Profiel   

Heb geen ´klassiek´ ogende helm meer zie ik net -O-

Erger nog, ook al zijn ze te ksut en te keur te kkop, die hebben de vereiste ECE-22.05 goedkeuring niet.
Als je dan tóch een illegale kiest, ga dán voor een Pith ´helm´!!

In de jaren tachtig reed ik met een chome AGV ´jet´model. Is nu als kippentanden omdat het refecterende zou kunnen verblinden... Mijn hemel zeg, wat verbieden ze nog meer? Lol zelf?!

Oh en in het zijpan moet de passagier een veiligheidsgordel om .... én een helm op. in een cabrio geen helm :x
Pfffff :roll:

Op zoek naar drie helmen dus maar. In overleg met de twee lieven uiteraard want die moeten het én willen opzetten én ze mogen niet dezelfde hebben uiteraard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:22 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Heb geen ´klassiek´ ogende helm meer zie ik net -O-

Erger nog, ook al zijn ze te ksut en te keur te kkop, die hebben de vereiste ECE-22.05 goedkeuring niet.
Als je dan tóch een illegale kiest, ga dán voor een Pith ´helm´!!

In de jaren tachtig reed ik met een chome AGV ´jet´model. Is nu als kippentanden omdat het refecterende zou kunnen verblinden... Mijn hemel zeg, wat verbieden ze nog meer? Lol zelf?!

Oh en in het zijpan moet de passagier een veiligheidsgordel om .... én een helm op. in een cabrio geen helm :x
Pfffff :roll:

Op zoek naar drie helmen dus maar. In overleg met de twee lieven uiteraard want die moeten het én willen opzetten én ze mogen niet dezelfde hebben uiteraard ;)

Drie identieke helmpjes heeft toch ook wel wat?

Volgens mij is het in NL of-of. Dus of helm dragen, of veiligheidsgordel al moet ik zeggen; ik heb ze in NL nooit gezien met veiligheidsgordels.
Het schijnt ook zo te zijn dat als je een gesloten zijspan hebt, het dan niet nodig is. Iemand die dat exact weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 14:22 



 
Profiel   

ikke schreef
Op zoek naar drie helmen dus maar. In overleg met de twee lieven uiteraard want die moeten het én willen opzetten én ze mogen niet dezelfde hebben uiteraard ;)
Drie identieke helmpjes heeft toch ook wel wat?


Nah, niet mijn idee van leuk ;)


Citaat
Het schijnt ook zo te zijn dat als je een gesloten zijspan hebt, het dan niet nodig is. Iemand die dat exact weet?


Ik ken de spáánse verkeerswet-tekst zoals die per 1 mei ingegaan is.
Maakt geen onderscheidt tussen twee-, drie- en zelfs open vierwieler zoals een quad.
Alleen indien er én een veiligheidsgordel én een rolbeugel is, dan is helm niet verplicht. Dit om tegemoet te komen aan BMW en Piaggio met die overdekte rollers.
Moet dan echter wel in de typegoedkeuring dus op het kenteken staan...

Drie verschillende helmen dus.
Een Betty Boop, eentje met roze/paarse vlinders en iets retro maar absoluut niet militairs of US. Denk aan mexicaans met rozen oid. Circus thema ook humor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:08 



 
Profiel   

https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L1171_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L1254_.jpg
https://data.outletmoto.eu/imgprodotto/ ... _25535.jpg
https://data.outletmoto.eu/imgprodotto/ ... _25536.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:27 



 
Profiel   

Die tweede is leuk voor jou en dan die laatste voor je vrouw :j :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:31 



 
Profiel   

ikke schreef
Die tweede is leuk voor jou en dan die laatste voor je vrouw :j :j


1ste voor Bubbly, 2de voor Berglief, laatste voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:32 



 
Profiel   

Helmen onderweg *\%/*
Die van Bubbly met zwarte ondergrond.

Gaat nog <3 worden met BL in het bakje, Bubbly achterop, bij een hotelletje aankomen voor een kamer voor drie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:53 



 
Profiel   

Klaar voor apk


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:25 



 
Profiel   

Wij zijn ondertussen bijna klaar met de buiten renovatie van onze landcruiser en wilde jullie het resultaat ook wel graag laten zien.

Hier een mooie voor en na foto.

[ img ]


De achterbak klep moet er nog weer in maar daarvoor moeten we eerst een paar bouten uit boren en de letters nog verven, die worden net als Toyota voorop rood :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:39 



 
Profiel   

Lijkt een stuk mooier geworden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:35 



 
Profiel   

Ik vind het superstoer geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:48 



 
Profiel   

Zo stil als deze draad is, ben ik niet geweest met de oldtimers :roll:

De cabrio is nog steeds uit de running: drijfstanglanger uitgelopen bij driften O:)
Gaat gelijk een veel lichter vliegwiel in; nog makkelijker driften :=

De 340 nu daarom is bijna dagelijks gebruik dus routine-onderhoud.

De ´bus... wel dat is een langer verhaal:
- Een waslijst aan suboptimale dingen tegengekomen en de meesten rechtgetrokken.
- Afstelling van ontsteking en kleppen naar gebruik van moderne materialen aangepast: Het instructieboek is uit 1939 en de specificaties op de brandstof en het staal (kleppen) van díe tijd. Start en loopt aanzienlijk beter.
- Een electrisch probleem had me |o Zo´n eenvoudig rudimentair systeem en dan nóg :o?
- En toen we er boodschappen mee gingen doen klapte de band van het zijspan!
Maar goed dat zijn aanloopprobleempjes met een 83 jaar oud voertuig. Verder een genót dat ding.
Ik zou er zó een tweede zonder zijspan bij kopen en aanpassen voor ´allroad´ gebruik op de caminos hier.

Onverwachte uitdaging zijn nieuwe banden. Geen accuut probleem maar ik wil op tijd een nieuwe set bestellen. De enige correcte worden gemaakt door Avon in de UK. Mijn hemel wat een poep is dat door Brexit want alleen in de UK zijn ze op voorraad. Vingers gekruisd.

Onder de streep staat De Bus klaar voor dagelijks gebruik *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:49 



 
Profiel   

Oh, geweldig!


Net een Colortune gekocht.
Ook wel bekend onder Gunson Colortune 500.
Al zon´n 40 jaar niet gezien zo´n ding. Is danook een stukje gereedschap wat alleen voor oudere motoren bruikbaar is.
Perfect voor het afstellen van het stationaire mengsel zonder CO-meter. Je kan door de bougie heen kijkend zíen wat de kleur van de verbranding is bij het verstellen van de mengselschroef 8-)

Zalig en gelijk praktisch stuk nostalgie.
Ook niet vervelend is dat de prijs sinds de jaren 70 niet gelijk mee gestegen is. Toen best aan de prijs, nu goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 09:56 



 
Profiel   

Oh, heet dat zo.
Als kind weleens gezien dat ze op die manier een auto afstelden maar ik was nog niet oud genoeg om het precies te begrijpen.

Eens kijken of ik zoiets hier op de kop kan tikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 17:47 



 
Profiel   

ikke schreef
Oh, heet dat zo.
Als kind weleens gezien dat ze op die manier een auto afstelden maar ik was nog niet oud genoeg om het precies te begrijpen.

Eens kijken of ik zoiets hier op de kop kan tikken.



Let wel; alleen voor het stationair mengsel!

Op het web geen probleem. Koop de goede bougiedraad-maat! Adapters werkt voor geen meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 18:53 



 
Profiel   

p.s. Heb de colortune via een Dnjepr-leverancier in de Ukraine gekocht. Ook via de Ural/Dnjepr wereld aldaar een ´velg versterkerset´ besteld. Een vijftal overgedimensioneerde ´spaken´, welke tussen velg en naaf gespannen worden.
Een paardenmiddel tegen spaakbreuk bij overbelasting. Ik ga het zelf niet monteren want het heeft grote nadelen, doch het is een dérmate uniek anachronisme dat ik een set wil hebben voor het helemáál uit het collectieve geheugen verdwenen is.

https://www.dneprshop.com/files/ebay/_rasporki.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:27 



 
Profiel   

Ik heb nog even gezocht en kwam 'm gewoon tegen bij een van de betere Britse handelaren in auto-onderdelen: https://rimmerbros.com/Item--i-MRD1005

Maar ja, als je niet weet hoe het heet, ga je het ook niet vinden :D
Dank daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:21 



 
Profiel   

Top. Veel plezier ermee; is echt gewoon léuk ook.

Ik wil niet in de UK kopen als het éven kan.
Is én duur met extra kosten én fors douanevertraging én zij wilden Brexit dus dat mogen helemaal hebben van mij :-)

Heb trouwens wel wat onderweg uit Brittenland: Champion bougie-doppen. Was behoorlijk zoeken naar doppen zonder weerstand. Alleen Champion doppen uit de britse klassiekerwereld. Voor de rest alles met 5 kOhm :roll:

Net trouwens de kleppen nog éven wat strakker afgesteld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 12:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 26 [ 633 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen