Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:36

wij hadden een Volvo 262 coupe,helaas hebben we deze weg moeten doen omdat opknappen te duur werd -O-

Afbeelding

verder hebben we Volvo 340 ,een paar 360 ,240 en 245 turbo versie gehad( deze waren zo uniek dat ze ondanks dat ze geen oldtimer op dat moment waren,wel daaronder vielen voor verzekering )...echt stuk voor stuk waren het super fijne auto's!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:48

Een Bertone, mooi!! Leuk om te zien dat er op oldtimergebied een hoop Volvo gekken hier zitten, net als ik :D

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:50

Ik ben eind september naar de Volvo klassiekerbeurs in Rosmalen geweest... Da's echt m'n hart ophalen hoor!
*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 26-01-18 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek link verwijderd

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:06

Hier ook een oldtimer fan, naar niet direct op auto gebied. Wij zijn van de oldtimer brommers.
Afbeelding
We hebben rijdend 2 Honda ss50, uit 1974/1976. Daar gaan we al jaren mee op vakantie (Franrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen).
Daarnaast hebben we nog 3 projecten staan, ook allemaal Honda's.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:09

Wij hadden ook oldtimers tot de regeling naar de kl*te werd geholpen door de overheid.
Wij waren in het bezit van 2 types Audi 100, een op Lpg en de ander was een Turbo diesel, en we hadden nog een VW Caddy Diesel eerste type.

Heb geen foto's van de auto's maar nu hebben we voor dagelijks een vw polo van 92
en ik rij dagelijks in een Renault 19 chamade die ik al meer dan 10 jaar heb.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:33

Renee1991 schreef:
Een Bertone, mooi!! Leuk om te zien dat er op oldtimergebied een hoop Volvo gekken hier zitten, net als ik :D



ja nog steeds hartzeer hoor dat ie weg moest...zo'n gave bak was het <3 <3

maar goed ,ik had een 240 diesel,was ook een gaaf ding,en die zijn we op een heel lüllige manier kwijt geraakt,maar dat was ook wel een auto die ik nu nog wel had willen hebben...

Afbeelding

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:55

Hier ook één! Heb er al vele gehad, een Volvo 242, Amazone, 144S, een Citroën 2CV6, Ami 8 break, een Mercedes 450 SEL en ik vergeet er vast nog eentje of twee.

Momenteel al sinds een jaar of 3 een Peugeot 403 uit 1959. En daar ben ik erg dol op.

Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:16


Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 11:37

Hebben jullie ervaring met zelf lederen stoelen repareren? Er zitten bij ons kleine winkelhaakjes in en die zou ik er liever uit zien.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:01

Kabayo schreef:
Variomatic 1.4 inderdaad. Rechter is diamond edition. De linker is mijn onderdelen auto :+
Ze zijn mijn trots en vind het leuk dat ik origineel ben :D word dagelijks mee gereden.
Hij gaat ook nooit weg

Gekocht vorig jaar met 92xxx op de teller . Nu 107xxx



Ben je lid van de Volvo 300 Club?

Heb op hun forum een draad lopen over de 340 voor de Spain Classic Raid.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:22

Heb een ´magische´ kit gemaakt.

Een kit om met meer niets een verbetering te bereiken.


https://myalbum.com/photo/4q9k6XnY99Xl/1k0.jpg


Een buffervat voor niets en het aluminium ding is een terugslagklep om het niets niet te laten euh.... verdwijnen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:50

Oldtimerfan vanuit België meld zich.
Mijn vriend heeft 8 oldtimers. Maar hier in België zijn ze vanaf 25 jaar al oldtimer. Echter gaat die wet veranderen naar 30 jaar.
We hebben er twee die 30 jaar zijn. Maar we hopen natuurlijk dat de overige 6 hun statuut mogen behouden en we er ook niet de volle pot voor moeten betalen zoals ze in Wallonië ingevoerd hebben.

Wij hebben vooral mercedes, bmw en Italiaanse merken Lancia, alfa Romeo en Ferrari.

Wij zijn lid van een.club in België en doen regelmatig mee met rondritten of gaan kijken op bijeenkomsten.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:59

Oh wat leuk! Ik ben gek op mooie oldtimers en vooral amerikaanse vind ik prachtig!

Ik heb er zelf geen, maar mijn vader genoeg. De trots is wel de mooie ford mustang die hier staat. <3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:41

Gaaf topic! Vriendlief heeft 2 ford fairmonds uit 78. Een daarvan is een donor, de andere is een California Highway Patrol die voor goede doelen wordt gebruikt.

Zelf droom ik van een Mustang Fastback uit 68, die gaat er zeker komen als ik het geld er ooit voor heb :')

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:37

Afgelopen weekeinde verschillende kleine laatste klusjes aan ´Jolly´ gedaan.
Vroeg in de avond een ´shake down´ testrit: Over landwegetjes naar een industrieterrein, daar wat driftige :D rondjes, terug over camino en thuis een stuk over het keïige land.

Zoon op het industrieterrein ook een klein half uurtje gestuurd, remproeven etc.
Hij vond het helemaal top, extra top omdat er nog drie vaders met hun zoon achter het stuur rondreden _O-
Allemaal moderne autos en een stuk oudere knullen.

Ok, terug naar Jolly.
Die rijdt boven verwachting, boven hoop zelfs.
De ´sport´stand tussen berg en normaal welke ik erop gezet heb is dubbel +:)+ +:)+ omdat de cvt nu niet bij het geringste gas terug opschakelt en dus niet hoeft terug te schakelen als je het gas er weer op zet.

Komt goed uit, want de sport nokkenas welke we erin gezet hebben geeft merkbaar meer motorvermogen. Standaard is boven de 80 km/h de fut met optrekken er goeddeels uit en gaat het rustig, zeg maar gewoon sloom sneller. Nu trekt de motor nog volop bij 100.
Met de sneller reagerende variomatic is de fellere motorkarakteristiek perfect te benutten.

De vering is ook helemaal goed. Verkeersdrempels slorpt ze probleemloos op en over de onverharde caminos kwispelt ze gecontroleerd door de bocht. Oh en springen is een groot plezier. Jolly Jumper is echt goed gekozen.

Enigzins hilarisch is het volgende dingetje op de lijst; een extra 12V plug: De enige electronica in de auto is een electronische ontsteking, doch vanwege de |o hoeveelheid modern spul wat mee moet voor navigatie en communicatie tijdens de raid, hebben we aan twee usb poorten niet genoeg 8)7
Een DAF 77 mét vier usb poorten _O- maar zonder toerenteller. Op zich is die niet echt nodig, maar omdat we nu twee lage standen op de cvt hebben wellicht to een goed idee. Beetje kort dag. Eens kijken of dat gaat lukken.

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:02

Daks schreef:
Hebben jullie ervaring met zelf lederen stoelen repareren? Er zitten bij ons kleine winkelhaakjes in en die zou ik er liever uit zien.


bij de caravanonderdelen zaak heb je tentdoek repair van 3M is zelfklevend en blijft jaren zitten, in verschillende kleuren verkrijgbaar

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:32

Wij hebben de afgelopen dagen mee gedaan met Offroad Budel.
Zaterdag , zondag en maandag gereden.
Je rijdt routes door het bos en zandwegen en af en toe bereik je een speelterrein met extra hindernissen.
We hadden de rode route, zwart is heel zwaar, maar ook dan hebben we nog dingen overgeslagen omdat het te heftig was.
En dan nog hebben ze ons er 3 x uit moeten trekken al was 1 x omdat ze door een verkeerde bewijzering , ons op de zwarte route stuurde .

Afbeelding
Hier stonden we met 4 wielen in de lucht.
Door de regen was dit stukje enorm blubberig en zakte we ineens helemaal weg tot op de assen.
Gelukkig trokken voorgangers er ons rap weer uit.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:12

spatter schreef:
Door de regen was dit stukje enorm blubberig en zakte we ineens helemaal weg tot op de assen.


Van die grappen hadden wij met Dafne door de woestijn!! 8)7
Door de ramblas van de enige echte woestijn van Europa, die van Tabernas, Almeria troffen we .... régen. Regent daar geen 30 dagen per jaar en ja hoor, met een 45 jaar oud Dafje door de modder.

Hier zagen we het al aankomen

https://myalbum.com/photo/cfPOqNY6cadN/1k0.jpg

en het werd steeds erger

https://myalbum.com/photo/bYvBhx2pl3jw/1k0.jpg

van de rest geen fotos want ik had eigenlijk een set handen extra nodig en mijn zoon hing aan de handgrepen :D

We waren ´enigzins´ verbaasd dat we er door kwamen. Waarschijnlijk doordat ze zo licht was.
De laatste dag was nog erger. Door het stroomgebied van de Gualdaquivir naar Sevilla troffen we noodweer. Zelfs de 4x4 pick up voorrij wagens van de organisatie kwamen vast. Het was puur surrealistisch dat we verschillende serieuze 4x4s voorbij reden en niet één keer vast hebben gestaan over zelfs het later geneutraliseerde stuk. We stonden wel letterlijk te trillen toen we bij het punt aankwamen waar ze het afgesloten hadden en de deelnemers een alternatieve route opstuurden.
Een deel van de route leidde over het grinttracé van de hoge snelheidtrein. Dat gind hárd. Sommige stukken over moddersporen door bouwland parallel aan het trace. Beiden harig op totaal andere manier. Ik was volstrekt gesloopt toen we bij het paleis in Sevilla aankwamen.

Nog wat meer kiekjes van die raid

https://myalbum.com/photo/sKleZK5V0b0P/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/N5LN9eRvdCPq/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/QCdYyi65i7lt/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/NIBc2mk5gHaB/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/8zNtFN0ATk4F/1k0.jpg

p.s. mbt Jolly zit de extra 12V aansluiting in het instrumentenpaneel. Mooi gespiegeld aan de standaard plug.
Heb een retro toerenteller besteld. Vingers gekruisd dat deze op tijd aankomt. Ga het paneeltje vast maken, dan kan de teller er ´ploep´ in. Bij wijze van spreken ;)

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:36

Dan nog éven iets over de magie :D ;)

Twee modificaties op de EMVK, de ElectroMagnetischeVierwegKlep. Zoals de naam al dooet vermoeden op zích al een haast magisch ding.
De mods.:
- Heb op de voeding van één van de vier wegen van de klep een maak/breek schakelaar gezet waardoor de cvt misleid wordt en in effect een sport-overbrenging geeft.
- Omdat het verschil tussen atmosferische luchtdruk en onderdruk in het inlaatspruitsuk één van de krachten is welk de de cvt bedient, is het belangrijk dat er altijd onderdruk ´is´. Dus een terugslagklep in de leiding naar het inlaatspruitstuk en een liter ´vacuum´ voor de EMVK opdat de luchtdruk altijd kan schakelen. Geweldig; een vat niets wat daardoor meer doet _O-

*-:) https://myalbum.com/photo/pg6fgUIrTgAq/1k0.jpg

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:15

Huertecilla: Inderdaad zo'n Siata spring hebben we ( zie vorige pagina). De motorkap, kofferklep en spatborden in mooie donkerrood. De rest in ivoorwit.

En nog een aanvulling op de aanwezige automobielen: onder een zeil staat nog een Renault 4 te wachten op een facelift ( en de rest van de operatie). Vraag me niet naar een jaartal of uitvoering, dat weet ik niet. deze is van mijn zoon. Bij hem thuis in de garage staan een Renault 4 f6 combi.
Zijn eerste auto was ook een Renault4, gekregen van mensen die er geen plaats meer voor hadden. Helemaal opgeknapt en hij heeft er een aantal jaren heerlijk mee rond getuft. Daarna heeft hij er nog 1 opgeknapt en die heeft hij later verkocht. Zijn eerste Renault 4 is gesloopt en de goede onderdelen zijn eraf gehaald en gebruikt voor andere auto's.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 19:18

Hier ben ik weer bezig met de GT
De binnenbekleding is er uit en de nieuwe gaat er langzaamaan weer in

Afbeelding

Afbeelding


Ook is de motorblok weer verbonden met de versnellingsbak.

Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:25

NadjaNadja schreef:
Hier ook een oldtimerliefhebber! Altijd wel een klein vlammetje er binnenin voor gehad, maar mijn vriend heeft het vuur echt aangewakkerd :')

We zijn op dit moment helaas nog niet zelf in het bezit van een oldtimer, maar we rijden wel (oldtimer)rally's. Soms met onze youngtimer, maar ook wel eens met de Volvo Amazon van de moeder van mijn vriend.

Zodra wij een garage hebben gebouwd komt er waarschijnlijk een Volvo 142 <3

[ [url=m/emgwOK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nice!!! Wij hebben ook een Volvo 142, staat nog uit elkaar in de schuur. Is donkerblauw gespoten. Nu op zoek naar onderdelen ;)!

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:38

Wat gaaf!

Helaas weet ik echt te weinig van auto’s en heb ik geen garage/schuur.
Ford fastback vind ik erg gaaf.

Collega van mij rijdt er een uit 1932, zo’n mooi ding om te zien.

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:21

Yep hier ook een oldtimer gek, alles Is hier Toyota :7

Afbeelding

Afbeelding


Landcruiser fj42

Deze is al tot z'n originele staat gerestaureerd, de gene die nog in de schuur staan en dus nog een opknapbeurt nodig zijn, zijn de :

Toyota landcruiser fj 62 ( jubileum uitvoering)
( heeft al wat op de teller staan, Is paar jaar geleden door een bus aan de zijkant beschadigd, Is ook een nieuwe lik verf nodig plus een nieuwe bumper voor en een nieuwe wielkas aan de zijkant)

Toyota landcruiser fj 40
( deze is uit Colombia gehaald, met nauwelijks wat op de teller, Is een opknapbeurt nodig maar technisch nog helemaal nieuw)

( woon op curaçao, vandaar de tuin)

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:25

Wauw, wat een gave auto's komen hier voorbij zeg! En poeh de peugeot 403 van Willemina_l is echt een plaatje!
En relatief veel volvo's valt me op, leuk allemaal. Ik ben persoonlijk het meest fan van 2cv's, kevers, mini, peugeots en oude volvos.

Wij hebben een Peugeot 304 S cabrio uit 1973
Zie: https://www.cabriocare.nl/wms/fm/userfiles/content/thumb-1600-1600/Peugeot304cabriosofttopSonnenlandA5zwart9.JPG
Een honda ss 50 uit 1973 (ietsjes opgevoed en dus op motorkenteken O:))
En een knalgele mini uit 1983

Als daily ride hebben we dan nog twee youngtimer volvo's.