Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eindelijk ons eigen huisje.. Wat een werk gaan we krijgen

 
Profiel   

Wat gaaf dat zo een droom uit mag komen! Ik ga even volgen, leuk om alles te zien en de veranderingen en vorderingen in de gaten te houden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 12:56 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook!
Met zon hond zou ik het terein ook niet oplopen haha

Heerlijk dit soort topics!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 13:25 



 
Profiel   

Gaaf! Ik ga ook volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 13:30 



 
Profiel   

Mijn computer heeft kuren vandaar dat ik het me afvroeg, maar was wel een leuke foto :j

Geeft gelijk ruimte als er veel groen weg is ...
en biedt weer mogelijkheden voor een andere indeling ;)

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 14:58 



 
Profiel   

Weer een heel stuk eruit
[ img ]
Nog 90% te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 15:30 



 
Profiel   

Wat leuk! Ziet er uit als een flink project, maar het zal uiteindelijk de moeite waard zijn om je paarden aan huis te kunnen stallen.

Wij dromen ook van zoiets, maar durven niet zo goed over te gaan tot die stap. Vooral angst dat de vergunningen voor een stal of paddock niet rondkomen, en daar zit je dan...Hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 15:35 



 
Profiel   

Gaaf. Ik ga volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 15:47 



 
Profiel   

Merel_Brit schreef
Wat leuk! Ziet er uit als een flink project, maar het zal uiteindelijk de moeite waard zijn om je paarden aan huis te kunnen stallen.

Wij dromen ook van zoiets, maar durven niet zo goed over te gaan tot die stap. Vooral angst dat de vergunningen voor een stal of paddock niet rondkomen, en daar zit je dan...Hoe hebben jullie dat gedaan?

Gewoon doen! Alle problemen zijn te overzien als dit uiteindelijk allemaal gelukt is.
Ook wij hebben een tegenslag gehad met de vergunning, maar dat gaat goed komen.
Tip hierbij is kijk vooral vooraf wat kan bij de gemeente. Hier hebben ze de volgende mogelijkheden (in het buitengebied)
1. Minder dan 1000m3 bebouwing in de huidige situatie dan mag je bijbouwen zonder problemen tot de 1000m3
2. Indien het meer wordt is er een uitzondering waardoor je 1 keer met 100m3 kan overschrijden.
3. 2/3 sloopregeling, hierbij moet je dus een deel slopen om terug te mogen bouwen. Bij ons zelf ook nog 10% van het perceel inrichten met groen en hierbij moet je denken aan inheemse bomen en struiken.

Dit soort dingen kun je dan vooraf al navragen bij de gemeente zonder dat je eigenaar hoeft te zijn van de woning.

Verder: noem een paddock nooit een paddock heeft ooit een makelaar tegen ons gezegd. Gewoon intekenen als een stuk weide.

Wij zijn nu in elk geval met de derde optie bezig, maar hebben dan ook wat in te ruilen wat allemaal ingetekend staat in het kadaster.
We hebben een asbestinventarisatie laten doen, een duidelijke tekening laten maken van de stal, maar moet nog aangevuld worden met wen constructieberekening en een tekening van de nieuwe situatie van het gehele perceel met daarop duidelijk al het groen ingetekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 05:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd TS! Wat ga je doen met de ruimte die ontstaat door het ruimen?

Ik volg. Wij krijgen eind dit jaar de sleutel van ons huis - with room for a pony - ;) ook wij gaan grondig verbouwen. Wie weet kan ik hier inspiratie opdoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 06:51 



 
Profiel   

Weer een stuk verder met de haag. denk nog een meter of 8 buxus verwijderen en dan is alle buxus eruit.
Oké op 1 hele grote na die we nog gaan proberen in vorm te knippen. Als dat niks wordt mag hij als nog vertrekken. Vriendje wilde met de bosmaaier aan de slag, maar deze had eerst een apk'tje nodig, dus dat heeft hij nu eerst maar gedaan.

@Selke, De ruimte die ontstaat zal straks een paddock, mini weitje of iets in die trant worden. Er blijft ook een deel als tuin en daarnaast wil ik ook nog ruimte voor een groentetuin. De eerste kruiden staan er in elk geval al in. Ben eens benieuwd of die zich ook houden naar de winter toe. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 18:50 



 
Profiel   

Al meer vorderingen gemaakt ...
ben benieuwd ;)

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 21:54 



 
Profiel   

Ja zeker. De buxushaag is ee volledig uit. Al twee flinke vrachten met tuinafval weggebracht. Nu nog een aantal bomen en struiken snoeien dan ligt de derde vracht ook weer te wachten. Gezien de vergunning een tijdje duurt hebben we besloten om alvast 1 van de 3 paarden naar huis te gaan halen. Hiervoor zijn we een oude pony stal aan het ombouwen.

[ img ]

[ img ]

Het is niet ideaal maar zeer zeker mee te leven. Sterker nog heb al gezegd dat als het moeilijk wordt met gemeente dat we de ander twee gedeelte ook ombouwen voor de andere twee.
Voor nu hebben we de gemetselde voetbakken weggehakt en het hout erboven uitgesloopt.
We gaan nu een deurtje maken zodat hij niet het padje in kan lopen en dan nog 2 ramen met glas vervangen voor plexiglas voor de veiligheid.
Tevens zijn de weide paaltjes besteld dus die zullen ook snel binnen komen en dan kunnen we dit weekend de weide op nieuw afmaken. Nog iemand een goed idee waar ik mijn schriklint ga bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 07:39 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd met jullie eigen plekje! *\o/*
Altijd leuk dit soort volgtopics. Misschien maak ik als wij gaan beginnen ook wel een volgtopic aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 07:56 



 
Profiel   

Jeetje jullie hebben echt veel werk te verzetten.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 10:25 



 
Profiel   

Leuk ik volg ook!!

Wat ik me altijd afvraag mag je een stal bouwen in een al bestaande schuur? of heb je zowieso een vergunning nodig om een paard aan huis te houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 10:39 



 
Profiel   

Mandy_B schreef
Leuk ik volg ook!!

Wat ik me altijd afvraag mag je een stal bouwen in een al bestaande schuur? of heb je zowieso een vergunning nodig om een paard aan huis te houden?


Indien wij uitgaan van wat er staat en dat ombouwen mag dat zomer vergunning.
We hebben hier ook geen vergunning nodig voor het houden van paarden. Tot 5 of 6 valt dit onder huisdieren als het goed is en mag dat gewoon aan huis.
In een woonwijk kan het natuurlijk niet zomaar.


Hier weer een stapje verder in de goede richting. De weide is volledig afgemaakt.
Begin aan de nieuwe staldeur is ook gemaakt, maar willen we vandaag afmaken.
Dan nog de stroom aansluiten op het lint en dan kan de eerste naar huis en beginnen met grasmaaier spelen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 13:06 



 
Profiel   

Benieuwd of er nog nieuwe vorderingen gemaakt zijn! :j
Er al woont en paardjes bij huis al staan ....

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 19:44 



 
Profiel   

Wat ontzettend gaaf dat je dit mag doen! Ik hoop dit ook ooit eens voor elkaar te krijgen. Maar wat een werk joh!
Ik ga volgen, ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Gave hond ook haha ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-18 22:40 



 
Profiel   

Zo beter laat dan nooit, maar zeker vooruitgang hier.

De eerste grasmaaier staat al sinds begin december thuis. Helaas te paard moeten gaan omdat meneer het bedacht de trailer niet meer op te gaan (terwijl we al zo vaak weg zijn geweest). Maar goed na een ritje van ongeveer 2 uur stond hij thuis.

Vergunning voor de stal in rond. De eerste hokken al gesloopt (andere kunnen pas als de nieuwe stal staat). En de vloer is al gestort voor de stal. Nu twee weekjes uitharden en dan gaan we beginnen met opbouwen. De materialen zijn er al dus dat kan aan een stuk door.

Ook zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden voor een nieuw dak op het huis. Kijken nu namelijk direct tegen de pannen aan dus dat is ook niks. We hopen dit in de zomer ook te kunnen realiseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-18 18:53 



 
Profiel   

Genoeg te doen dus :D
Vooral foto's blijven maken, spreek uit ervaring dat dat erg leuk is om terug te kijken later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-18 19:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ik volg, altijd leuk dit soort topics :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-18 19:49 



 
Profiel   

De stal staat zo goed als overeind! Met dank aan hulp troepen in 1 weekend bijna alles klaar. Ik mag nog wat maatwerk plankjes maken en de daknok moet er nog op (oeps zat niet bij de levering dus word deze week nageleverd). Hoop dit weekend de afronding te doen aan de constructie zodat we daarna kunnen starten met het trekken van leidingen voor water en electra. Dan hebben we straks ook stromend water in de stal. En uiteraard licht ook wel prettig.

[ img ]

Wordt vervolgd

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 19:17 



 
Profiel   

Mooie stal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 19:43 



 
Profiel   

Wauw, mooie plek! Ik ga volgen, ben zeer benieuwd hoe het eruit komt te zien! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 19:49 



 
Profiel   

wauw dat is nog eens een mooie update!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen