Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kosten koper.. In shock

 
Profiel   

Dat zei ik ook...je krijgt wat terug maar niet alles...maar met een hypotheek heb je ook een leuke adtrekpost elk jaar...

Op alles wat we kopen zit belasting betalen bovenop, met alles...pappa staat eet altijd mee, daarom hebben we ook een rijk land, iedereem profiteert mee van de taart.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 14:59 



 
Profiel   

BMHP schreef
Klagen van wat iedereen betaald is een heel slechte eigenschap.


Jammeren tegen mensen die heel terecht hun vraagtekens bij hun financiële zaken hebben is een nog slechtere eigenschap {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 11:26 



 
Profiel   

Dan heb je zijn PB naar mij nog niet gelezen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 11:54 



 
Profiel   

Maar goed, laten we zulke personen vooral negeren.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 11:54 



 
Profiel   

Booooo schreef
Dan heb je zijn PB naar mij nog niet gelezen :+

Maar dat zouden we best willen :j

:D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 12:23 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Moet je in Belgie maar eens een hypotheek nemen. :D Wij moesten 24.000 zelf op hoesten. (Huis van 175000 euro)


Hier in Australie ook.. moet je 20/30% van aankoopbedrag hebben.

Hier zijn de huizen als je geluk hebt rond de $400.000 ( Meeste huizen echter $500.000 +)... en dan maar afvragen waarom mensen geen huis meer kunnen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 12:31 



 
Profiel   

maar liggen de salarissen of de afdrachten of belastingen ofzo dan zo anders daar?
En scheelt t nog of je in de stad of op t platteland zit?

Ik vind dat bijv bij Engeland zo bizar,als je kijkt (bij zo'n programma bijv) wat ze daar voor een 2kamer appartement moeten neerleggen... :oo
dan vraag ik me echt af wat ze dan verdienen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 12:35 



 
Profiel   

Bij ons viel het me nog mee als ik eerlijk ben.
We hebben een relatief goedkoop (vrijstaand) huis.
Bod uitgebracht wat goedgekeurd werd en daarna is het huis getaxeerd, overwaarde. Dus dat scheelde ons ook weer dik 1000 euro in eigen geld. Maar de kosten voor de makelaar en dergelijke blijven hoog helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 12:45 



 
Profiel   

Cer schreef
maar liggen de salarissen of de afdrachten of belastingen ofzo dan zo anders daar?
En scheelt t nog of je in de stad of op t platteland zit?

Ik vind dat bijv bij Engeland zo bizar,als je kijkt (bij zo'n programma bijv) wat ze daar voor een 2kamer appartement moeten neerleggen... :oo
dan vraag ik me echt af wat ze dan verdienen??


Ja platteland is natuurlijk een stuk goedkoper. En als het voor boerderij is krijg je soms zelfs subsidies.

Echter woon je dan vaak ook echt van de bewoonde wereld en van werk af.

Gemiddelde huizenprijs in Melbourne is op het moment $960.000 (=€633.000) en in Sydney $1.5 miljoen.

Gemiddelde inkomen ligt op $88.000 (€58.000) in beide steden. Dat is meer dan in NL maar alle kosten zijn hier ook weer daaraan opgetrokken.

Als je $88.000 verdient betaal je 30% belasting ongeveer.

Neem min bijv. Ik woon in melbourne. Mijn salaris ligt onder het gemiddelde en die van mn vriend ook net.
We betalen $1700 huur per maand.
Mochten we een huis willen kopen met 20% eigen inleg op $500.000 Is dus $100.000 spaargeld. Hoe je dat moet opbrengen naast de huur en andere vaste lasten weet niemand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 12:55 



 
Profiel   

Quellian: PB's mogen niet openbaar gemaakt worden :+

Wat een prijzen in Australië! :wow:
Gisteren zag ik ook een tv programma in Engeland, een appartement voor 3,5 ton.. Koek koek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 14:15 



 
Profiel   

Booooo schreef
Quellian: PB's mogen niet openbaar gemaakt worden :+

Wat een prijzen in Australië! :wow:
Gisteren zag ik ook een tv programma in Engeland, een appartement voor 3,5 ton.. Koek koek.

Ik woon in een ruim appartement met 2 slaapkamers voor 90.000€
Net appartement waar ik zo in kon :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 19:29 



 
Profiel   

Voor iedereen die nog niet een adviseur heeft gesproken.
https://www.nu.nl/advertorial/advertori ... kopen.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:39 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Booooo schreef
Quellian: PB's mogen niet openbaar gemaakt worden :+

Wat een prijzen in Australië! :wow:
Gisteren zag ik ook een tv programma in Engeland, een appartement voor 3,5 ton.. Koek koek.

Ik woon in een ruim appartement met 2 slaapkamers voor 90.000€
Net appartement waar ik zo in kon :Y)


Wij wonen in een vrijstaand huis met grond voor 116.500 :')
Zon klein verschil in prijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:13 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Wij wonen in een vrijstaand huis met grond voor 116.500 :')
Zon klein verschil in prijs

En waar mag dat zijn? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 00:42 



 
Profiel   

Ik zie het al. Friesland! Tja...
daar heb je hele andere prijzen!

Wie weet in de toekomst meer die kant op kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 00:43 



 
Profiel   

Haha ja dat zijn nog eens leuke prijzen! Daar heb je hier een garage box voor :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 07:57 



 
Profiel   

Groningen! Ben net verhuisd hahaha

De prijzen liggen hier zo belachelijk laag. Voor 250.000 heb je Een boerderij met flink wat grond. Maar voor ons als starters komt dat prima uit allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 09:38 



 
Profiel   

Is het niet handig om een lijstje te maken waar nieuwe huizenkopers op moeten letten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 09:41 



 
Profiel   

knetterhard schreef
Is het niet handig om een lijstje te maken waar nieuwe huizenkopers op moeten letten?

lijstjes zijn beschikbaar bij Vereeniging Eigen Huis , makelaars, banken en de Notaris.

BMHP schreef
Voor iedereen die nog niet een adviseur heeft gesproken.
https://www.nu.nl/advertorial/advertori ... kopen.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 10:08 



 
Profiel   

Ik heb een gerenoveerde hoekhuis (oude bejaardenwoning) voor 103.000 gekocht (Friesland).
Taxatiewaarde was 106.000 dus dat scheelde mij ook ontzettend in de kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 10:17 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Groningen! Ben net verhuisd hahaha

De prijzen liggen hier zo belachelijk laag. Voor 250.000 heb je Een boerderij met flink wat grond. Maar voor ons als starters komt dat prima uit allemaal

Wow, jeetje... daar heb je hier (midden NL) net een eengezinswoning voor.

M'n zoon is zo dol op de buurt, z'n school en ons huis, dat verhuizen er echt niet in gaat zitten. Jammer wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:08 



 
Profiel   

DanielleB: Gefeliciteerd. En dat is inderdaad lekker mee genomen! Hoop dat bij ons ook een hogere taxatiewaarde naar boven komt :+

Inmiddels 2 huizen op het oog. Eentje gaan wij zondag kijken (deze mensen verkopen het zelf maar hebben wel met een 'makelaar' een deal dat hun foto's maken + op Funda zetten + contract opstellen).

Toevallig zag ik dat een kennis van mij een heel leuk huis verkoopt! Sinds vandaag op Funda.Dus meteen even contact met haar opgenomen. Daar gaan wij ook kijken, en even kijken of het dan buiten de makelaar om kan. Maar hoe zit dat dan met het verkoopcontract? Waar halen we die vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:07 



 
Profiel   

Quellian schreef
Nynkster schreef
Groningen! Ben net verhuisd hahaha

De prijzen liggen hier zo belachelijk laag. Voor 250.000 heb je Een boerderij met flink wat grond. Maar voor ons als starters komt dat prima uit allemaal

Wow, jeetje... daar heb je hier (midden NL) net een eengezinswoning voor.

M'n zoon is zo dol op de buurt, z'n school en ons huis, dat verhuizen er echt niet in gaat zitten. Jammer wel!


Plus dat je dan in Friesland of Groningen woont, daar moet je ook maar zin in hebben...

En ik kan op Funda echt nergens een vrijstaande boerderij vinden voor minder dan 3 ton waar niet vervolgens eerst voor een ton aan verbouwd moet worden... tenzij het een agrarische bestemming heeft en dan moet je dus verplicht gaan boeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:09 



 
Profiel   

Die kan je gewoon bij Vereniging Eigen Huis downloaden. Zijn standaardcontracten.
Edit: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bes ... opcontract

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:10 



 
Profiel   

Booooo schreef
DanielleB: Gefeliciteerd. En dat is inderdaad lekker mee genomen! Hoop dat bij ons ook een hogere taxatiewaarde naar boven komt :+

Inmiddels 2 huizen op het oog. Eentje gaan wij zondag kijken (deze mensen verkopen het zelf maar hebben wel met een 'makelaar' een deal dat hun foto's maken + op Funda zetten + contract opstellen).

Toevallig zag ik dat een kennis van mij een heel leuk huis verkoopt! Sinds vandaag op Funda.Dus meteen even contact met haar opgenomen. Daar gaan wij ook kijken, en even kijken of het dan buiten de makelaar om kan. Maar hoe zit dat dan met het verkoopcontract? Waar halen we die vandaan?

Waarom buiten de makelaar om? Doen ze dan wat van de prijs af?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen