Wonen in Noord Tilburg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:18

Dag Bokkers

Ik heb een baan geaccepteerd in Waalwijk en wil daarom naar Noord-tilburg verhuizen. Mijn paard komt ook in deze omgeving te staan.

Nu heb ik gehoord dat Noord Tilburg niet de beste kant is om te wonen. Wie kan er mij vertellen welke stukjes ik echt moet vermijden?

Zelf ben ik geen watje - ben vroeger naar school geweest in 1 van de meest beruchte wijken van Brussel. De bedoeling is echter om dit huis in de toekomst te gaan verhuren, en ik wil potentiële huurders niet afschrikken met de locatie.

Natuurlijk heb ik al wat rond gereden in Tilburg noord - ik vind het er wel allemaal netjes uitzien en snap eigenlijk niet waar de slechte naam van komt :o?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:25

Gewoon nieuwsgierig; waarom wil je per se in Tilburg Noord wonen? Ik ken alleen de verhalen van Tilburg Noord en heb er verder geen ervaring mee, maar Tilburg is meer dan alleen het Noord stuk en ook rond Tilburg zitten genoeg andere dorpen, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Anoniem

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:28

Welkom :D Tilburg Noord heb ik niet superveel ervaring mee, maar heb het idee dat het meer spookverhalen zijn dan werkelijk een hele slechte wijk. Maar zo kan ik ook genoeg verhalen vertellen over andere wijken :)

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:32

Ik heb alleen ervaring met wonen in Tilburg als student, woonde zelf in het centrum of net tegen noord aan maar verschillende vrienden in Noord. Heb het nooit als anders ervaren eigenlijk.
In een stad gebeurt overal wel wat denk ik.
Waarom kijk je nu specifiek naar Tilburg noord?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:36

@SplashIsLief - Goh, gewoon nomdat ik van Tilburg noord echt super snel in Waalwijk zit, er aan dit kant ook goede stallen zitten. Vastgoedprijzen vind ik iets te duur in de dorpjes eromheen.

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:41

Ik rij met enige regelmaat met mn 25km scooter over de stokhasseltlaan maar dat is niet heel fijn/veilig in de schemering of donker. Dit probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden. Op de fiets doe ik dat echt niet. Gebeuren daar veelste veel gekke dingen.
Verder ken ik noord niet echt behalve de verhalen inderdaad.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:45

@madelonvdw - mag ik vragen waarom je je niet veilig voelt? Autos die gevaarlijk rijden of hangjongeren of...

Heb je een voorbeeld van gekke dingen die er proberen?

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:45

Ik werk ik Tilburg noord en moet zeggen dat ik t ook niet een heel prettige wijk vind. Maar t is ook weer niet zo erg dat het niet te doen is. Ik zou wel proberen om onder de ringbaan te blijven. Mocht je meer willen weten dan mag je altijd pb'en!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:50

@Char_elle - Ringbaan Noord? Oei - ik ben dus aan het kijken naar huizen noord hiervan :')

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:52

FatCat schreef:
@Char_elle - Ringbaan Noord? Oei - ik ben dus aan het kijken naar huizen noord hiervan :')

Ja vriendin van mij woont boven het kanaal en vindt het wel te doen, maar ik voel me er nooit prettig als ik in het donker daar fiets. Ook als ik kijk naar de klanten in de winkel is t niet 'mijn soort volk'

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:11

Ik woon al mijn hele leven in Tilburg en zou echt voor geen goud ten Noorden van de Ringbaan Noord gaan wonen. Ik voel me daar overdag al onveilig, laat staan 's avonds := Ik zou in de wijken net ten zuiden van de Ringbaan Noord kijken (Textielplein beter wel vermijden), dat is nog steeds vrij Noordelijk en wel volks, maar een stuk minder eng dan bijv. de Stokhasselt..

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:17

Waarom ga je niet gewoon in Waalwijk wonen? Ik zou dan eerder voor Reeshof gaan dan Noord. Scheelt in afstand minimaal tot Waalwijk.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 16:28

@Selka: Omdat ik liever dicht bij mijn paard woon dan bij mijn werk /3

Is het leuker wonen in Waalwijk dan in Tilburg noord?

Het kan toch niet zijn dat heel Tilburg Noord onveilig is?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:38

Maar je paard kan toch ook in Waalwijk of omgeving staan? Of is de stalling al vast.
Waalwijk is zeker leuker wonen dan Noord. :)

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:44

Ik woon zelf in Waalwijk. Mijn paarden staan in Kaatsheuvel en ik werkte in Tilburg. Ging best goed. Maar ik zou zelf ook niet in Tilburg willen wonen. Waarom niet kijken voor Waalwijk zelf of Kaatsheuvel sprang capelle. Als je nog een stalling zoekt kan je me altijd een pb sturen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 16:44

Selka schreef:
Maar je paard kan toch ook in Waalwijk of omgeving staan? Of is de stalling al vast.
Waalwijk is zeker leuker wonen dan Noord. :)


Nee hoor is niet vast. Heb echter geen geschikte stal gevonden in Waalwijk. Als je een stal kan aanraden in die omgeving mag je dit natuurlijk altijd doorgeven. Ik wil wel dat ze minstens 8 uur buitenstaan, Wintern en zomer. En niet in een modderige kleine paddock. Dan vallen er helaas al veel stallen af.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:48

Ik ken het zelf niet maar ik heb laatst gehoord van iemand dat er in Drunen een buitenstalling is voor niet teveel geld.
Dus daar zou je voor kunnen kijken.
Is ook maar een stukje vanuit Waalwijk.
Ik weet niet hoe die stal heet maar zoveel zullen er ook niet zitten.
Hij zit geloof ik recht aan de bossen/duinen.

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:52

Onder andere hangjongeren die fietsers, voetgangers enz lastig vallen, absurde kinderen die hondenpoep naar fietsers gooien, achterna gereden worden, uitgescholden als je langsfietst. Ik zou er heel eerlijk gezegd nooit gaan wonen. Kijk eens naar tilburg west, dan ben je ook in no time in waalwijk. Rijd dr twintig minuten op. 15 minuutjes fietsen en dan ben je bij moleneind.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:53

Wij zijn ook aan het kijken voor een huis in de omgeving van Tilburg. We zijn een tijd geleden bij een woning wezen kijken vlak bij het noorden van Tilburg. De makelaar zei dat dit nog net het goede/betere stukje van Tilburg was, Waarom weet ik Niet... wij komen ook niet uit de buurt (noord NL)

nu we een paar keer in Tilburg zijn geweest zijn we tot de conclusie gekomen om überhaupt niet in Tilburg te gaan wonen :+
Laatst bijgewerkt door xLianneeee op 26-10-17 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:57

Lianne, ik weet niet wat je reden was om in Tilburg te gaan wonen, maar heb je al in Goirle gekeken? Daar heb ik vroeger altijd gewoond. Erg fijne plaats om te wonen (vind ik tenminste) en ook al ligt het naast Tilburg, het is toch heel anders.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:59

KimL86 schreef:
Lianne, ik weet niet wat je reden was om in Tilburg te gaan wonen, maar heb je al in Goirle gekeken? Daar heb ik vroeger altijd gewoond. Erg fijne plaats om te wonen (vind ik tenminste) en ook al ligt het naast Tilburg, het is toch heel anders.


Tilburg sprak ons gewoon niet aan. We zijn verder gaan kijken in de omgeving van dongen/kaatsheuvel/waalwijk. In Goirle staan/stonden helaas geen huizen wat aan onze eisen voldoet!

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:48

Ik werk door heel Tilburg (wijkverpleegkundige) en ik zou er zelf ook niet graag willen wonen, type mensen (ga niet iedereen over een kam scheren).

Waalwijk/Drunen daarin tegen een stuk aantrekkelijker en hier heb je ook oneindig veel pensionstalling.

Ik zou jouw horizon wat vergroten en eens buiten Tilburg Noord gaan kijken.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:07

Ik woon sinds 2004 in Tilburg. Ik heb het hier onwijs naar mijn zin. Mijn paard staat in Hilvarenbeek, op ongeveer een 15 minuutjes rijden van mijn huis. Ik heb in verschillende delen gewoond, west, centrum en oud-noord. Op dit moment in oud-noord (onder de Ringbaan-Noord dus). Zelf zou ik ook echt niet in Tilburg Noord willen wonen, maar in grote delen van West bijvoorbeeld ook niet, Zuid idem dito. Alleen je hebt altijd straten waar het weer beter vertoeven is. Voor mezelf hou ik de regel aan: begint de straatnaam met een kruid, componist, vis of vogel, dan wil ik er niet wonen. Neemt niet weg dat andere mensen daar juist fantastisch kunnen wonen. Het ligt er maar net aan wat je zoekt in een buurt en wat voor type persoon je bent (erg op jezelf, of juist extravert). Tilburg Noord ziet er trouwens inderdaad wel heel mooi uit met veel groen en speeltuintjes. Op veel plekken is het daar dan ook prima wonen hoor. Een beetje plaatselijke bekendheid is alleen wel handig.

Hou er rekening mee dat Tilburg vrij "compact" is, op de Reeshof na. Je bent dus echt zo in Waalwijk, of je nou in Noord, West of Centrum woont. Waalwijk is op een soort van steenworp afstand.

Naar wat voor soort woning ben je op zoek, huur of koop, appartement of woonhuis?

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:40

Mijn verzorgpaard staat in Tilburg zuid en dat is 25 km vanuit Waalwijk.
Met de auto ongeveer 25 minuten.
Tilburg noord is denk 15 minuten dus zoals snadrem al zegt ligt het allemaal niet heel ver uit elkaar.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:42

Noord is inderdaad een minder fijn stukje.
Wat dacht je van oud-noord?
Goirke / groeseind / besterd


Afbeelding