[VOLG] Renovatie project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:03

Tof, ik volg even. Het tweede keukenontwerp vind ik toffer dan het eerste! Veel ruimtelijker.

Qua badkamermeubel zou ik eerder kiezen voor een wat grotere wastafel. Je spaart dan de kosten van het blad onder de wastafel die je hebt uitgezocht uit en het is echt veel praktischer dan zo'n klein bakje in het midden. Je zei dat je 80 cm hebt, wat vind je van deze? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90180799/

Edit: trouwens: die vloerbedekking op de trap, is die echt slecht? Want ik zou hem niet storend vinden als koper. Het dempt geluid en is minder koud. En een trap renoveren is echt heel erg veel werk en rotzooi. En je kunt dat tijdelijk niet (handig) over je trap enzo.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:22

Inderdaad IKEA keuken. Dinsdag gaan we er heen maar zo hebben we vast wat ideeën achter de hand. Hoop inderdaad dat zij nog goede ideeën hebben.

Tink de vloerbedekking is helaas echt slecht. Trap renovatie inderdaad al een keer gedaan en niet mijn hobby maar moet helaas wel gebeuren.
Ik ga de tip van de wasbak morgen even bekijken, thanks.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:32

ElizeVdS schreef:
Inderdaad IKEA keuken. Dinsdag gaan we er heen maar zo hebben we vast wat ideeën achter de hand. Hoop inderdaad dat zij nog goede ideeën hebben.

Tink de vloerbedekking is helaas echt slecht. Trap renovatie inderdaad al een keer gedaan en niet mijn hobby maar moet helaas wel gebeuren.
Ik ga de tip van de wasbak morgen even bekijken, thanks.


Balen van je vloerbedekking, maar wel een aanpassing die het hele huis anders laat ogen en een heel andere eerste indruk maakt. Jammer dat het zo'n rotklus is...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:39

Ik denk wel dat het veel scheelt in de eerste indruk die men van het huis krijgt inderdaad. Als de hal netjes afgewerkt en strak is stap je in ieder geval lekker binnen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:42

hoe groot is de hal? Ik zou de trap wit verven, ik weet wat een poedersuiker het is dus wens je alvast veel sterkte :P

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:15

Nieuwe bekleding op de trap is geen optie? Kost volgens mij iets van €500,-

Ik zou in de badkamer zeker kiezen voor een grote wasbak!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:27

Staat het huis in Tilburg ook? Ik woon in Oosterhout en heb mijn trap voor € 350,- laten bekleden. Super mooi geworden.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:32

Ik ben fan van verbouwtopics dus ik volg! En als rasechte tapijthater kan ik niet wachten tot de trap gestript wordt. :))

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:09

De keuken is echt een stuk beter vind ik. Heb je ruimte voor een dubbele wastafel? Dan zou ik die zeker plaatsen.

Helemaal met je eens Simoonzel. Tapijt brrr..

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:11

Wat een project! Ik moet er niet aan denken. :oo

Is een grindvloer / trap geen optie? Makkelijk in onderhoud, ideaal met kinderen en huisdieren en je vraagprijs schiet ermee omhoog. Ons huis was in een keer €15000 meer waard. Maar 15000 hebben we niet voor het grind betaald. ;)

Ik schrik overigens nog van de vraagprijs! Wat een prijs zeg. :wow:

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:56

KimD schreef:
Wat een project! Ik moet er niet aan denken. :oo

Is een grindvloer / trap geen optie? Makkelijk in onderhoud, ideaal met kinderen en huisdieren en je vraagprijs schiet ermee omhoog. Ons huis was in een keer €15000 meer waard. Maar 15000 hebben we niet voor het grind betaald. ;)

Ik schrik overigens nog van de vraagprijs! Wat een prijs zeg. :wow:


Ik zou als koper afhaken op een grindvloer. Mensen moeten daarvan houden en dat is zeker niet bij iedereen het geval. Mijn moeder heeft een grindvloer en ik loop daar m'n panty's stuk en bovendien vind ik het óf rottig schoonhouden (niet geseald) of lelijk (wel geseald).

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:08

Tink89 schreef:
KimD schreef:
Wat een project! Ik moet er niet aan denken. :oo

Is een grindvloer / trap geen optie? Makkelijk in onderhoud, ideaal met kinderen en huisdieren en je vraagprijs schiet ermee omhoog. Ons huis was in een keer €15000 meer waard. Maar 15000 hebben we niet voor het grind betaald. ;)

Ik schrik overigens nog van de vraagprijs! Wat een prijs zeg. :wow:


Ik zou als koper afhaken op een grindvloer. Mensen moeten daarvan houden en dat is zeker niet bij iedereen het geval. Mijn moeder heeft een grindvloer en ik loop daar m'n panty's stuk en bovendien vind ik het óf rottig schoonhouden (niet geseald) of lelijk (wel geseald).


Dat is een kwestie van smaak.

Vrienden van ons hebben fel oranje liggen, niet mijn smaak. Mijn schoonouders zwart met antraciet, ook niet mijn smaak.

Wij hebben overal zandkleur met glitter en wél mijn smaak.

Zo vind ik een simpele laminaat afschuwelijk, of überhaupt een houten vloer. Marmer, dat vind ik wel mooi, maar is me te koud.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:25

KimD schreef:
Tink89 schreef:

Ik zou als koper afhaken op een grindvloer. Mensen moeten daarvan houden en dat is zeker niet bij iedereen het geval. Mijn moeder heeft een grindvloer en ik loop daar m'n panty's stuk en bovendien vind ik het óf rottig schoonhouden (niet geseald) of lelijk (wel geseald).


Dat is een kwestie van smaak.

Vrienden van ons hebben fel oranje liggen, niet mijn smaak. Mijn schoonouders zwart met antraciet, ook niet mijn smaak.

Wij hebben overal zandkleur met glitter en wél mijn smaak.

Zo vind ik een simpele laminaat afschuwelijk, of überhaupt een houten vloer. Marmer, dat vind ik wel mooi, maar is me te koud.


Maar die simpele laminaatvloer kan er wel eenvoudig uit. En die grindvloer niet. En daarom zou ik daar als koper meer moeite mee hebben.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:45

gewoon laminaat, goedkoopste in het leggen, makkelijk verwijderbaar voor nieuwe kopers en ziet er netjes uit.
Trap renoveren is een rotklus, pas geleden nog gedaan en dar zaten heel wat uren werk in, maar dan ziet het er wel frisser en schoner uit en zeker bij binnenkomst al een verbetering
in een keuken zijn lades erg fijn, en werkplek is belangrijk. is er ook een bijkeuken of opbergplek op een andere plaats? dan zou ik juist meer werkblad houden.

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:46

wij hebben heel mooi, maar wel goedkoop, laminaat bij de ikea gekocht!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:11

Ik zou ook zeker voor laminaat gaan. Grind, giet, plavuizen etc zijn erg stijlgevoelig (ik vind het ook echt afgrijselijk en zou het er meteen uit willen). Daarnaast ook een enorme klus om er uit te halen inderdaad. Gewoon laminaat is het universeelste, ziet er netjes uit en kan makkelijk verwijderd als ze toch wat anders willen.
In ons vorige appartement hadden we goedkoop laminaat van laminaatoutlet. We hebben er 5 jaar gewoond en het ziet er nog prima uit. De nieuwe bewoner heeft het over genomen (huurwoning).
Nu hebben we iets duurder laminaat genomen. Maar wel heel mooi. Dezelfde nerf, maar een andere kleur voor de gangen en kantoor dan de slaap en woonkamers.
Trap zou ik ook zeker wel renoveren. Tapijt is lang niet ieders gading en ziet er minder clean en ruimtelijk uit. Onze trap is nog kaal, maar de treden wordt met dezelfde kleur als het laminaat in de gang gedaan (grijs eiken) en de stootborden wit. Nu nog de tijd ervoor vinden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:32

Tink89 schreef:
KimD schreef:
Wat een project! Ik moet er niet aan denken. :oo

Is een grindvloer / trap geen optie? Makkelijk in onderhoud, ideaal met kinderen en huisdieren en je vraagprijs schiet ermee omhoog. Ons huis was in een keer €15000 meer waard. Maar 15000 hebben we niet voor het grind betaald. ;)

Ik schrik overigens nog van de vraagprijs! Wat een prijs zeg. :wow:


Ik zou als koper afhaken op een grindvloer. Mensen moeten daarvan houden en dat is zeker niet bij iedereen het geval. Mijn moeder heeft een grindvloer en ik loop daar m'n panty's stuk en bovendien vind ik het óf rottig schoonhouden (niet geseald) of lelijk (wel geseald).


Schoonhouden is vrij makkelijk. Wij hebben ongeseald (kleur 4) en het ziet er na 12 jaar nog top uit.
Eenmaal per jaar zo'n machine huren en hij ligt er geweldig bij. Vooral met kinderen en huisdieren een ideale vloer.. :)

Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:47

Toch geeft TS aan dat ze graag een verkoopproof huis wil maken. Dan zou i.m.o een grindvloer echt afvallen. smaak is zo individueel dat je volgens mij met een neutrale basis wil werken die mensen makkelijk kunnen aanpassen. Laminaatvoer, lichte muren, geen onnodige gaten in de muren, etc.

Ik vind de eerste opstelling van de keuken een stuk mooier dan de 2e, voor mijn gevoel krijg je bij de 2e een gekke hoek in je werkblad waar je niet meer lekker bij kunt. Ik zou wel de kookplaat een kastje opschuiven. Je kunt de bestaande slang dan gewoon vervangen door een rvs slang, die mogen ook op inbouwapparatuur en zijn flexibel qua lengte.

Verder zou ik de kinderkamers wel een kleurtje geven, maar wel vrij neutraal. Geen heftig roze of limegroen, maar wel zacht groen, blauw, geel, of grijs bijvoorbeeld. Dat kleed de kamer toch wat meer aan.

Ik zou ook de 3e slaapkamer maken i.p.v. een inloopkast. de ruimte van een kamer moeten mensen, zoals je zelf al aangeeft, vaak wel zien, terwijl ze zich veel makkelijker kunnen indenken dat je de muur er uit kunt halen. Ik ben bang dat het als inbouwkast te klein oogt voor mensen om zich er een kinderslaapkamer voor te stellen.

Veel succes ermee!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 21:53

Het wordt een laminaat vloer, om precies te zijn de prärie
Afbeelding

Ik vind grindvloeren verschrikkelijk en niet geschikt voor een gezin waar de kids nog kruipen. Mijn schoonouders hebben het.. elke keer als mijn zoon daar speelde kon ik nieuwe broeken kopen.

Vloerbedekking op een trap kan zijn voordelen hebben, ik ben d'r niet van, niet lekker schoon te maken ook. Trap word met stootborden wit en als we het vinden over de treden zelfde patroon als vloer en als dat niet lukt grijs.

Keuken is definitief gekozen, ik zal zo even een plaatje posten, op advies van medewerkster toch even anders geworden nog. Ook een grijs gelamineerd (betonlook) blad genomen op haar advies; matcht beter met de vloer en populairder bij hen.

Wij kwamen indd, vanwege de hoek die Bonna ook noemde er op uit dat het niet praktisch werd met de tweede opstelling.

Hebben vanavond ook besloten inderdaad een slaapkamer te maken van de derde kamer. Dan is de zolder alsnog functioneel te maken met kantoor en eventueel een 1 persoons bed zodat die ook ruimtelijk oogt en ik gewoon werkruimte heb voor Hipperds.

Booo het huis staat in Hardinxveld-Giessendam.

KimD de vraagprijs sloeg ook nergens op, we verwachten (hopen) als het huis af is eriets meer er voor te krijgen, maar dan wel compleet gerenoveerd..

Edit: dit wordt de keuken. Ik heb even de achterwand grijs gemaakt voor het contrast, in het echt wordt het gewoon wit natuurlijk.
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:20

Goeie keuzes gemaakt Elize! Klinkt allemaal heel praktisch en neutraal (doch modern!). Wat voor kleur worden de keukenkasten? En tegeltjes op de achterwand? Hopelijk kunnen jullie de trap matchend met de vloer krijgen, dat klinkt supertof!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 07:27

Kastjes en tegels worden wit. Voorbeeldje van de tegels heb ik in ik meen mijn tweede post in een link staan. Ik ben gek op van die metro tegels. Nu nog in discussie met manlief: hij wil alleen tegels recht boven de kookplaat. Ik vind dat je de gehele achterwand moet doen (tot de hoogte van de kastjes).

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:19

Metrotegels zijn zo mooi inderdaad!
Ik zou ook de hele achterwand doen. Niet alleen voor het mooi, maar ook omdat het handig is. Er wordt niet alleen achter de pannen gespetter de, maar ook wel eens achter de kraan (vooral met kids), met snijden van bijvoorbeeld tomaten, of met koffiezetten. Dan zijn tegels wel zo handig anders kun je na iedere keer knoeien opnieuw witten.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:12

Elize bij toeval kom ik je topic tegen.

Waar je zin in hebt, verbouwen, verhuizen, verbouwen verhuizen.
Maar met alle respect.

Neem in je achterhoofd mee dat je in een ongelofelijk truttig refo-dorp woont waar niks mogelijk is.
Maak je huis niet te strak en voeg zachte kleuren toe.

Sluit je aan bij een van de 18 kerken en je huis zal dadelijk makkelijk verkocht worden ;) het is een zeer corrupt dorp maar als je goed zit bij een gemeente zit je goed.
Ik heb 38 jaar daar gewoond als je vragen hebt over de omgeving roept u maar

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:21

Tof...lijkt me gaaf het te zien opknappen. Ik volg mee

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:51

Een tip voor als je besluit om maar een deel te betegelen is om de rest na het verven met een jachtlak een extra laag te geven. Zie je verder niks van en is wel waterdicht. Alle spetters e.d. veeg je er zo af met een vochtig doekje