Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
C_arola schreef:Een auto kan niet omgebouwd worden van lpg naar benzine aangezien een auto die op lpg rijdt altijd start op benzine. Wel kan de lpg tank verwijderd zijn, dat zou denk ik ook de km stand verklaren aangezien je op lpg meer rijdt omdat je de benzine alleen voor het starten en het eerste stukje gebruikt totdat het systeem overschakelt op lpg.
Als de auto verder goed bevalt en de garage geen verdere bijzonderheden vindt zou ik de auto houden. Houd er wel rekening mee dat motoronderdelen van auto’s die op lpg rijden/hebben gereden vaak sneller slijten maar dat kan de garage je ook vertellen.
LiiNd_Y schreef:Het is algemeen bekend dat bij import auto's vaak de kilometerstand teruggedraaid wordt. Daarom kopen wij nooit een import auto.
Je kunt het altijd proberen bij de garage waar je hem gekocht hebt. Weet niet wanneer de auto geïmporteerd is? Denk eerlijk gezegd dat je pech hebt.
Kan best zijn dat de LPG tank eruit gehaald is. Maar dan zal de kilometerstand alsnog onlogisch zijn omdat er dan op gas veel meer kilometers gereden zal moeten zijn.
Rex_Rolfo schreef:Er zijn motorblokken die niet goed tegen lpg kunnen omdat de verbranding heter is dan bij benzine. Geen idee hoe dat bij de Caddy motor zit.
In NL is lpg alleen lucratief als je veel rijdt. Hoe dat in D zit durf ik niet te zeggen.
Importauto heeft in zijn buitenlandse tijd geen historie in de nationale autopas opgebouwd. Dus lucratief de teller terug te draaien. Moeten ze alleen niet zo slordig zijn originele papieren in de auto te laten.
Niks mis met import, maar dan wel met buitenlandse documentatie die de km stand bewijst.