Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het maken van een website

 
Profiel   

Hallo bokt,

Omdat ik bezig ben met het opstarten van mijn eigen bedrijfje, ben ik me aan het verdiepen in het maken van een website. Ik zou graag een website willen die ik zelf in elkaar kan zetten, nu las ik op internet dat daar wordpress veel voor gebruikt word.
Ondertussen heb ik zo veel verschillende website hosting aanbieders bekeken waardoor ik echt niet meer weet wat ik moet doen! Er zijn zoveel aanbieders, zoveel verschillen. Is er misschien iemand die zijn ervaringen zou willen delen? Of het aan mij zou willen adviseren hierin?
Wat ik graag wil is een website waarbij ik gebruik maak van mijn eigen domijn, een website die makkelijk te vinden is (tips hiervoor zijn heel erg welkom) en natuurlijk een mooi design. Het hoeft geen gratis website te zijn uiteraard.

Als iemand mij zou kunnen helpen bedankt alvast!

Liefs Amber
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:34 



 
Profiel   

Ik heb mijn wordpress site via IXLhosting.nl
Ik ben een paar jaar geleden overgestapt vanaf een andere host waar ik niet tevreden over was, en IXL is een prima host voor niet te veel geld.
Via het directadmin paneel kun je een wordpress site rechtstreeks op het domein laten installeren, hoef je niks speciaals voor te doen, en dan hoef je alleen nog een leuk thema uit te zoeken en je site te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:11 



 
Profiel   

Webs.com zweer ik bij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:52 



 
Profiel   

Ik heb ook een website via wordpress. Merk alleen dat ik moeilijk vindbaar ben. Of dit aan wordpress ligt weet ik natuurlijk niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:55 



 
Profiel   

Ik heb mijn blog via TransIP, tot nu toe ook tevreden over in tegenstelling tot een vorige host.

Wat betreft vindbaar zijn: dat ligt aan een hele hoop dingen. Daar is Wordpress geschikt voor, maar het is niet zo dat Wordpress je de garantie geeft dat je site goed gevonden wordt. Dat is afhankelijk van de naam, content, SEO, Googles algoritme, en nog meer dingen. Wel is SEO volgens mij beter te gebruiken met Wordpress dan bij Weebly of Wix, maar dat weet ik niet 100% zeker

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:57 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reactie's! Ik denk dat ik voor een host ga kijken in combinatie met wordpress. Lijkt mij een fijn programma om mee te werken!
En dan ga ik mijn vriend maar eens vragen of hij me kan helpen met de SEO voor het goed vindbaar maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 09:10 



 
Profiel   

Mijn wordpress websites zijn prima te vinden via google :j
Misschien omdat ik bij elke post een hoop tags toevoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 09:54 



 
Profiel   

Is de SEO makkelijk in te voeren bij wordpress?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 10:46 



 
Profiel   

Ja, Wordpress heeft een SEO module, Yoast, die je aan elke pagina kunt koppelen. In die module kun je heel makkelijk je SEO invoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 10:53 



 
Profiel   

Ik ben ook een website aan het maken, samen met een vriendin. We zijn gestart in wordpress, maar uiteindelijk overgeschakeld naar Wix. Ik vond wordpress persoonlijk een minder gebruiksvriendelijk programma. Wix daarentegen vind ik super om mee te werken.
Qua hosting etc... kan ik je nog geen tips geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 10:56 



 
Profiel   

Hier een goed jaar geleden een site voor mijn man gemaakt.
Ook wordpress bekeken,maar uiteindelijk met Joomla gestart en heel tevreden met het resultaat.

Roberto's webhosting vind ik fantastisch.
Is niet de goedkoopste,maar weekend,feestdag,...je wordt altijd geholpen in een sneltempo,en ik ken er zelf te weinig van,dus heel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 11:00 



 
Profiel   

Bedankt voor julie reacties weer! Ik heb zelf een gratis website via wix gemaakt maar vond dit opzich wel fijn werken maar nog niet super, daarom ben ik nu de overweging aan het maken voor een wordpress website.
Joomla ga ik me dan ook een in verdiepen, en de andere mogelijkheden met wix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 11:26 



 
Profiel   

Krijg je met bovenstaande wel een www.domeinnaam.nl adres van je website?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 11:43 



 
Profiel   

Het is denk ik belangrijk om te weten dat er twee "soorten" wordpress zijn. Je hebt .org en .com. Bij de ene maak je een gratis website op hun server, bij de andere gebruik je hun programma op je eigen hosting-adres. Tussen die twee zit dus ook veel verschil in gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden etc.

Ik gebruik ook Wordpress en ben er erg tevreden over! Ik host bij A Small Orange, een bedrijf in Amerika, omdat zij proberen zo energieneutraal mogelijk te zijn (koeling van servers kost veel energie) door bijvoorbeeld hun eigen windmolenpark en zonnepanelen. Ook is hun service erg goed en hebben ze extreem weinig down-time. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:10 



 

Ik wrk zelf voor een groot CMS bedrijf, maar raadt in dit geval Wordpress aan ( die van ons wordt bv door hele grote bedrijven gebruikt )
Je kan er heel veel mee en er is een ontzettend grote community en heel veel plugins.

Ik doe m'n eigen hosting altijd bij PC extreme , bevalt me goed , maar er zijn genoeg andere partijen die dat ook kunnen.

Via verschilende websites zijn er duizenden verschillende template te vinden.
En als je iemand de website voor je wil laten maken zou ik even naar de website Fiverr.com gaan. Daar bieden heel veel webontwikkelaars zich aan voor zeer betallbare tarieven ( studenten in lage lonen lanen bv )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:17 



 
Profiel   

happypaardje schreef
Het is denk ik belangrijk om te weten dat er twee "soorten" wordpress zijn. Je hebt .org en .com. Bij de ene maak je een gratis website op hun server, bij de andere gebruik je hun programma op je eigen hosting-adres. Tussen die twee zit dus ook veel verschil in gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden etc.

Ik gebruik ook Wordpress en ben er erg tevreden over! Ik host bij A Small Orange, een bedrijf in Amerika, omdat zij proberen zo energieneutraal mogelijk te zijn (koeling van servers kost veel energie) door bijvoorbeeld hun eigen windmolenpark en zonnepanelen. Ook is hun service erg goed en hebben ze extreem weinig down-time. :)


Dit is heel belangrijk inderdaad. Ik heb ook een website gemaakt en had het eerst via wordpress.com gedaan. Dat was niet goed. ;)

Zelf heb ik nu als hosting Neostrada, bevalt mij prima en is zeker niet duur.

Maar A Small Orange klinkt wel heel goed, ik probeer ook zoveel mogelijk om het milieu te denken.. Ik ga hem onthouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:47 



 
Profiel   

Wij hebben een website via mijndomein (samen met een e-mailadres) en de site heb ik gemaakt via Wordpress. De site was eerst via HTML (of iets dergelijks) maar ik heb dit als leek vrij makkelijk kunnen omzetten. Wordpress is echt heel erg makkelijk in gebruik en zeer overzichtelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:55 



 
Profiel   

Ik ben begonnen om mijn webshop op Wordpress (gehost bij TransIP) te maken, maar uiteindelijk ervanaf gezien. Nu laat ik hem via via maken. Handige knul met eigen bedrijf, vraagt niet veel, doet ook hosting, SEO, etc. Alles in 1 dus.

Waar ik vooral tegenaan liep zijn de beperkingen van Wordpress. Plugins zijn leuk, maar moeten continu worden geupdate, of dan krijg je weer een rare foutmelding. Ben je tevreden maar wil je net iets meer, is het bijna onmogelijk. Wilde mijn logo groter hebben dan het thema standaard aan gaf. Twee dagen mee kwijt geraakt en nog steeds niet heleamal zoals ik het wil. (frustraaaaatie)

Nu lever ik het design aan en hij bouwt alles vanaf scratch aan voor me op. Bijkomend voordeel is dat er weinig onnodige processen/plugins draaien die ingeladen moeten worden, wat bij Wordpress altijd in mindere of meerdere mate voor een langzamere website zorgt.

Maar hier komt ook bij dat ik Wordpress helemaal niet makkelijk vond. Ontzettend onoverzichtelijk met de verschillende plugins, verschillende werkomgevingen, beperkt, al die updates.... Grrrr.

Nu ben ik wel iemand die veeleisend is over mijn website en zelf wat ervaring heb met coderen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 13:41 



 
Profiel   

Hee dat wist ik ook niet dat er 2 verschillende Wordpressen zijn! En idd, ik was bezig in .com; mss daarmee dat het zo tegenzat.
Thnx voor de tip!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 14:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen